Optimum Opti-Coat 2.0
Re: Optimum Opti-Coat 2.0
Kaide voi lainaa multakin tuota jos ei Danilta heti heltiä..
Vain YKSI LSP!
Tässä Helsinki - Espoo välillä tulee liikuttua.Viltsu kirjoitti:Missäs päin se Kaide vaikutti?
Multa löytyy Cquartzia ja Body Wrappia. Vedät pellin vaikka kolmeen osaan..
Täytyy katsoa jos ennen lomia ehtisi mylläämään pellin ja ostamaan vaikka sulta ja Urranilta tarvittavat pinnoitteet.
Juu mielenkiintoinen foorumi. Piti vihdoin rekata. On täällä tullu aina sillon tällön joutessaan lueskeltua.powermitsu kirjoitti: Sitten kun on varmaa faktaa. Näin se Paulkin sitte eksyi foorumille ilmesesti
If in doubt, go flat out.
Tänä iltana kokeilin hieman myllyttää optia. Sonus sfx-3 ja ekana sonuksen musta 4 laikka joka jätti hiukan holoa. kokeilin AG valkoisella ja pinta hiukan liukkaampi mutta ei sen kiiltävämpi. Vesi testin tein letkulla ja hiukan beanding parani mutta ei paljoa. Tänään, kun kastelin auton ennen pesua ja pesun jälkeen huuhtelin niin vesi valui paremmin, kuin edellis kerralla. Tutkimukset ja kokeet jatkuvat. Nyt vaan hankala tuo siitepölykausi.Juha U kirjoitti:Hyvin lähti naarmut. Mun opti-coat auto on ensviikon lopulle ikkunanmoottori remontin takia pois kotonta, joten viikon päästä pääsen itse vasta kokeilemaan. Itse meinasin sonus sfx-3 ja lake coyntry mustalla kokeilla. Tänään töistä tulin Audilla, jossa tänä keväänä laitettu opti konepeltiin ja hieno helmeily oli pellillä ja hienosti lähti pinnalta, kun vauhti vähän kasvoi. Eilen tuon pesin ja letkulla valuttelin konepellille vettä hyvin valui pois. ainakin tuossa nyt toimii.
-
powermitsu
Laitoin tossa omaan autooni takapaloihin keven myllytyksen uutta optia silleen että näkee rajan, katsellaan
Sadepäivän ratoksi lukenut foorumeita: The car needs about 24 hours to cross link fully and will harden over 30 days or so. I think you'll be ok if you get the application done over 50 F and leave it for a day. Siinä on yksi Chris Thomasin kommentti. Jännä kun tuntuu löytyvän kaikenlaista kommenttia tosta kovettumisesta. Mutta että ehkä tuon 30 päivän jälkeen taas tuon lausunnon valossa voisi olettaa että kestää naarmuuntumista paremmin, harmi kun menin oman testipuskurin harjatestin tekemään niin ajoissa.
Sadepäivän ratoksi lukenut foorumeita: The car needs about 24 hours to cross link fully and will harden over 30 days or so. I think you'll be ok if you get the application done over 50 F and leave it for a day. Siinä on yksi Chris Thomasin kommentti. Jännä kun tuntuu löytyvän kaikenlaista kommenttia tosta kovettumisesta. Mutta että ehkä tuon 30 päivän jälkeen taas tuon lausunnon valossa voisi olettaa että kestää naarmuuntumista paremmin, harmi kun menin oman testipuskurin harjatestin tekemään niin ajoissa.
No äkkiäkös nukut kuukauden sen puskurin kanssa uudestaan. Ei muutakun hieromaan!
Vain YKSI LSP!
Osaako joku sanoa yrityksen mikä tekee ko. käsittelyjä Keski-Suomessa?
Itse onnistuin googlettamaan yrityksiä vain etelä-suomesta...
Täältä Jväskylästä löytyisi firma, joka tarjoaa cquartz käsittelyjä. Ilmeisesti se olisi suunnileen yhtä hyvä vaihtoehto?
Mulla ei ole mahdollisuuksia tehdä itse näitä. Kyseessä olisi valkoinen 7 kk vanha bemari.
Itse onnistuin googlettamaan yrityksiä vain etelä-suomesta...
Täältä Jväskylästä löytyisi firma, joka tarjoaa cquartz käsittelyjä. Ilmeisesti se olisi suunnileen yhtä hyvä vaihtoehto?
Mulla ei ole mahdollisuuksia tehdä itse näitä. Kyseessä olisi valkoinen 7 kk vanha bemari.
Yhtä hyvä ellei jopa parempi. Näin karrikoiden tän/muiden foorumeiden tietojen/kokemusten perusteella CQuartz ottaa vähän turpaan kestossa vs. Opti mutta vara asennusvirheisiin on tosi paljon pienempi. Tämäkin tosin, jos firma käyttää Optin Consumer mallia eli 2.0:aa.
Jos läheltä saat CQuartzia niin sillä menisin itse
Jos läheltä saat CQuartzia niin sillä menisin itse
Vain YKSI LSP!
Kaikki liha tottelee kuria...
Hienosti toimi. ootko milloin laittanut optin?
Eipä tuo ole ollut nyt tuossa autossa, kuin reilun viikon. Vähäksi aikaa laitoin ihan testailu mielessä... 
Pesin tossa lavuaarin Fairyllä ja sienellä (eilinen Auto Finesse Revive -levityssieni), tuli sairas beadinki takaisin.
Josta tulikin mieleen että jos pinnat pesee miedolla Fairyvedellä niin sehän poistaa kaikki jämähtäneet kököt pois Optin päältä ja beadinki vois tulla taas takaisin?
Josta tulikin mieleen että jos pinnat pesee miedolla Fairyvedellä niin sehän poistaa kaikki jämähtäneet kököt pois Optin päältä ja beadinki vois tulla taas takaisin?
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Se saattais toimia. Tuo pitäis joskus ihan kokeilla.
-
powermitsu
Toltahan se näyttää joo about 1viikon ikäisenä, siitä se se hylkiminen sitten rauhottuu
Esim... Tosta noi kaikki videokansiot niin näkee.
http://lateshow.1g.fi/kuvat/Autojen%20hinkkaus/Dianna/ Päivämääriä käy vaan eteenpäin niin näkee kuinka sheeting pikkuhiljaa rauhottuu.
Näkee sitte mihin se rauhottuu talven ajaksi. Jossain ulkomaalaisissa videoissa tuota himo sheetingiä näkee ja mukamas vähän pidemmältäki ajalta ovat mutta onko sitte kusetusta tm. Esim laitoin omaan takapaloihin testialueet (myllytin koko alueen ja laitoin siitä noin 1/4 optia ja jätin loput paljaaksi). Pikkuhiljaa rauhoittunut sheeting mutta kyllähän siinä eron huomaa pinnottamattomaan hyvin. Nyt tästä levityksestä on aikaa ehkä about kk?
Esim... Tosta noi kaikki videokansiot niin näkee.
http://lateshow.1g.fi/kuvat/Autojen%20hinkkaus/Dianna/ Päivämääriä käy vaan eteenpäin niin näkee kuinka sheeting pikkuhiljaa rauhottuu.
Näkee sitte mihin se rauhottuu talven ajaksi. Jossain ulkomaalaisissa videoissa tuota himo sheetingiä näkee ja mukamas vähän pidemmältäki ajalta ovat mutta onko sitte kusetusta tm. Esim laitoin omaan takapaloihin testialueet (myllytin koko alueen ja laitoin siitä noin 1/4 optia ja jätin loput paljaaksi). Pikkuhiljaa rauhoittunut sheeting mutta kyllähän siinä eron huomaa pinnottamattomaan hyvin. Nyt tästä levityksestä on aikaa ehkä about kk?
Mua alko mietityttämään toi Danin Fairy miete. Oon aiemminkin tainnut ääneen sanoa että mua kiinnostaisi tietää palaako beading jos Optipinnan esim. clayaa Sonuksen Ultrafine claylla..
powermitsu peses testiks omas/pyydä testieläimiäs kokeilee
powermitsu peses testiks omas/pyydä testieläimiäs kokeilee
Vain YKSI LSP!
-
powermitsu
Ei sentään se beadingin puute ole tullut kellään ongelmaksi autoissa, vaan lähinnä se olematon sheeting. Tuskin Juha U sunkaan autosi sateessa liimaa vettä kiinni vaan ainoastaan sillon kun se kastellaan kunnolla /rankkasade? Toki kun se beading ominaisuus paranee niin alkaa sheettaamaankin pinnat. Mulla on takapaloissa vähän sitä optia jota voi Urran ihmetellä tänään jos kiinnostaa....
Joo vesisateella tuo shettaa hyvin. Käytiin eilen järvenpäässä illaalla, silloin kun illalla satoi sitä vettä. Meno matkan ajoin niin hyvin juoksi sadevesi motarilla pelliltä. Pois tullessa ajoinkin sitten eri autolla, kun löytyi Volvo kuumeeseen lääke 
-
powermitsu
Juha: eli sinun osaltasi opticoatin testi on päättynyt?
^Ei missään nimessä tuo opti auto ei multa lähde vielä minnekään
Ostettiin vaimolle kauppakassiksi auto ja minä jouduin ajamaan sen kotiin. Tässä miettinyt(myllytyksen lomassa) laittasko tuohon optia,vai G-teknickiä molempia olis.
-
powermitsu
No etkös sä Juha vastannu omaan kysymykseesi juuri: Molempia 50/50 jaoilla on oikea vastaus 
^No nyt laitoin Colliniten suojaksi myllytyksen jälkeen. Kunhan kerkiän (pahuksen kiireinen kesäloma ollut) otan tuo audin ja siihen laitan G-tegnicin. Konepellissä siinä un ollut jo huuhtikuun lopusta asti Opti-coat
No niin Powermitsu, nyt on ollut reilun kuukauden pinnassa. Pesty vain Autofoamilla ja Autowashilla. Nopsa pesu ja paremmin tuo toimii, kuin 915 tai Power Lock...
http://hynde.kuvat.fi/kuvat/Videot/Opti-Coat_2.mp4
Loistavaa dokumenttia!
-
powermitsu
Hynde kirjoitti:No niin Powermitsu, nyt on ollut reilun kuukauden pinnassa. Pesty vain Autofoamilla ja Autowashilla. Nopsa pesu ja paremmin tuo toimii, kuin 915 tai Power Lock...
Hyvää dokumenttia! onko autolla ajettu kans? Ei vissii ainaka tiesuolaa saanu