Mikä olisi hyvä pumppu kaivolle että saisi vähän painettakin?
TKe_: Oli sen verran hyvä aihe, että tein oman säikeen tälle. Katsotaan jatkossa, että onko tämä pesu -alueella vai jossain muualla.
Vesipumput
Re: Vesipumput
Mä haluaisin kans tietää että mitkä on semmoset speksit pumpussa että tuotto riittää. Mulla on tommonen vanha pihakaivo (minkä vettä EI ole tutkittu) ja haluaisin sen ainakin kukkienkastelukäyttöön. Jos tuon tutkisi niin miksei autonpesuunkin, saattaa peräti olla pehmeämpää vettä.
Vain YKSI LSP!
Pakko kyllä nyt vetää ihan lievä ot... Ku joskus on ollu puhetta, että paine ei ole se ratkaiseva pestessä, vaan se vesimäärä/tuotto. Niin voin sanoa, että meillä töissä sen voi todistaa.. Siellä on painepesureille 2 kpl rinnan kytkettyjä isoja pumppuja joiden tuotto on 45 m3/h per kappale eli 90 m3/h (tarkoitettu isojen kiviautojen pesemiseen...)
Voin muuten sanoa, että irtoaa se lika maalipinnasta melko keljuilematta. Samoilla pumpuilla voi myös käyttää pesukaarta, jossa on suuttimia jokapuolella (katto,kyljet ja pohja..) Lähtee pinttynyt lika melko hyvin
http://www.directindustry.com/prod/flux ... 86373.html
Ei kylläkään tämmöisiä samanlaisia, mutta samannäköisiä... Tahtoo kotiin myös samanlaiset, tai edes samanlaisen, mutta mistähän tommoselle sais riittävästi vettä..
Ehkä sittenkin jotain pienempääkö 
http://www.directindustry.com/prod/flux ... 86373.html
Ei kylläkään tämmöisiä samanlaisia, mutta samannäköisiä... Tahtoo kotiin myös samanlaiset, tai edes samanlaisen, mutta mistähän tommoselle sais riittävästi vettä..
"Jos asiat sujuvat hyvin, jotain menee kohta pieleen"
Ostakaa painevesiautomaatti ja joku katos sille päälle (naapurilla nätti rosterikotelo)
Itsellä on kaivo pumppuna tälläinen pumppu. Toimii riittävän hyvin ja saa kaivosta pesuriin veden ja tuotto sekä painekkin riittää.
Itse ainakin olen tuohon tyytyväinen. Ajaa asiansa paremmin, kuin hajonnut painevesiautomaatti. Ainoa ero tuossa on se, että käy kokoajan, toisaalta kaukosäädin helpottaa 100m kantamalla pumpun käyttöä etäältä
Itse ainakin olen tuohon tyytyväinen. Ajaa asiansa paremmin, kuin hajonnut painevesiautomaatti. Ainoa ero tuossa on se, että käy kokoajan, toisaalta kaukosäädin helpottaa 100m kantamalla pumpun käyttöä etäältä