WorkshopMeet - Lahti lauantaina 28.4

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
Hynde

Re: WorkshopMeet - Lahti lauantaina 28.4

Viesti Kirjoittaja Hynde » Su Huhti 22, 2012 9:31 pm

Olisit nyt antanut Pirulle edes asianmukaiset Brushit...

Kuva

Juu, kameran otan ja kyllä sitä jotain pientä tehdään, jos tarve vaatii. Vähän alkaa olla taas akustot finaalissa. Tarvitsee kunnon nollauksen... :lol:

Mutta tarvitseeko tuoda mitään ihmeellistä? Geriglass, huopalaikat, paineilmaepäkesko jne jne? Kyllä tuolla varastossa kaikenlaista on... ;)
Kaikki liha tottelee kuria...

inde

Viesti Kirjoittaja inde » Su Huhti 22, 2012 9:57 pm

Tarkoitus olisi tulla paikalle. Päivystys tosin päällä joten työtilanteesta riippuen. Suunnitelmissa oli työpaikalla hieroa auto kesäkuntoon tuon viikonlopun aikana mutta kaipa sitä miitissäkin voisi jotain tehdä... :good: katsotaan nyt. Saahan sitä toki muutkin kokeilla onko se BMW:n lakka kovaa niinkuin puhutaan :shock:

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Su Huhti 22, 2012 10:00 pm

Hephopheijaa, Hynde! Ceriglassia ja huopalaikkaa? Myykkö mulle yhen laikan ja vähän ceriglassia? Tuli nimittäin just tänään pyyntö et voisko yhen auton tuulilasista hinkata pyyhkijän jäljet pois kun oli tullut leimassa sanomista. Lupasin tutkia asiaa :)

Paineilmavehkeitä turha tuua kun kompuraa ei vielä ole siunaantunut tallille. Aateltiin notta Kränzle on miitin takia tärkeempi :o

maaco

Viesti Kirjoittaja maaco » Su Huhti 22, 2012 11:01 pm

Harjottele Wolfie lasi tai pari, niin saat sit pösön takalasin fiksata joskus kuntoon.. :)

Kime

Viesti Kirjoittaja Kime » Su Huhti 22, 2012 11:05 pm

Jos saavun paikalle Hyndehän voisi sipasta mun tuulilasin. :yahoo: ;)

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ma Huhti 23, 2012 12:18 am

Mä voin tuoda yhden hong kong keltaisen valoteline setin mukana. Tänään vaihdoin siihen uuden putken toiseen heittimeen. Jatkojohtoja ja haaroittimia voin tuoda myös. Onko tarvetta toiselle pesurille, jolla huuhtelee, jos toisella foamia levittelee. Sellaisenkin voin tarvittaessa tuoda.

Osgard

Viesti Kirjoittaja Osgard » Ma Huhti 23, 2012 12:51 am

Alustavasti mukana

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ma Huhti 23, 2012 1:10 am

Juha U kirjoitti:Mä voin tuoda yhden hong kong keltaisen valoteline setin mukana. Tänään vaihdoin siihen uuden putken toiseen heittimeen. Jatkojohtoja ja haaroittimia voin tuoda myös. Onko tarvetta toiselle pesurille, jolla huuhtelee, jos toisella foamia levittelee. Sellaisenkin voin tarvittaessa tuoda.

Kaksi pesuria on jo tallilla, ainut ongelma ettei ole kuin yksi vesipiste :lol: Eli yhdellä tullaan toimeen, toinen on varalla jos katastrofi käy. Roikkia voi ottaa kyllä, haarottimia tuskin tarvitaan. Mullakin on kaksi kelaa joissa neljä pistoketta kummassakin.
maaco kirjoitti:Harjottele Wolfie lasi tai pari, niin saat sit pösön takalasin fiksata joskus kuntoon.. :)
Katsotaan, ei liene mahdotonta :)

Demon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demon » Ma Huhti 23, 2012 1:13 pm

Tuossa kun lattia tosiaan pestiin ja kun levitteli vaahtoa lattiaan niin todettiin molemmat kuinka kiva olis jos olisi valkoinen lattia...

Mutta kaikki rupeaa olemaan pikkuhiljaa valmista lauantaista taistoa varten :) Joten teretulemast vaan kaikki. Omien tietojeni mukaan paikalle on tulossa myös foorumin ulkopuolistakin väkeä :) Asiasta kiinnostuneita kuitenkin :)
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

_nixu_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _nixu_ » Ma Huhti 23, 2012 1:45 pm

Hynde kirjoitti:Mutta tarvitseeko tuoda mitään ihmeellistä? Geriglass, huopalaikat, paineilmaepäkesko jne jne? Kyllä tuolla varastossa kaikenlaista on... ;)
Otetaan jotain pientä: Kompura, hiekkapuhallusvehkeet, epäkesko hiomakone, paperit, maaliruiskut, hinkkavärit, maalia, kovetinta, tinneriä tms. Ja sipaistaan joku pikku projekti siinä kaljoittelun lomassa :rolf:

Ei vaines. Jotain aineita pari purkkia? Mä otan oman pakin ja koneen. Eli megun ja optimumin tahnat löytyy, js109, bh, qd jnejne.
E53 X5 3.0D

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ma Huhti 23, 2012 8:22 pm

Demon kirjoitti:Tuossa kun lattia tosiaan pestiin ja kun levitteli vaahtoa lattiaan niin todettiin molemmat kuinka kiva olis jos olisi valkoinen lattia...
..tätä mä jo aikasemmin vähän vinkkasin, kiiltävä valkoinen lattia hohkaa valo myös ylöspäin kylkiin ;)
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

RTU

Viesti Kirjoittaja RTU » Ma Huhti 23, 2012 8:39 pm

Maalia pintaan vaan: http://www.tikkurila.fi/kotimaalarit/tu ... 3203.shtml

Tais olla jotain 170e 9litran pönikkä ja riittosuus 7-10 m2/litra.

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ma Huhti 23, 2012 8:51 pm

Kestääkö toi nastarenkaita? Jos ei niin maalaa lattian ensin valkoisesksi ja LV-1 polyuretaanilakkaa vielä ton epoksimaalin pinnalle, pitäis kestää nastat, kestää ainakin miljoonat hauenpuremat mun vaapuissa :lol:
http://www.solmaster.fi/home/fi/tuottee ... nilakka-2/

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ma Huhti 23, 2012 9:12 pm

Siitä tuolla meidän tallitopicisa jo keskusteltiinkin että jos/kun tuolle lattialle jotain tehdään niin pitää korjata kaadot samalla. Tuo kun viettää abaut lattiakaivon reunasta ovelle päin koko matkalta. Jää komea lätäkkö justiinsa oven ja kaivon väliin. Seiniltä kaataa suht oikein kaivoon päin samoinkuin puolestavälin tallia poikittaisverhon kohdilta.
Eli isompaa hommaa on tiedossa jos lähdetään maalaamaan ja jokatapauksessa ennen maalia on lattia entrattava... Suunnitelmissa on, eri asia toteutuuko koskaan :)

Ihan tässä nyt ensimmäisenä olis lopputallin maalaus, katto kun on kesken vielä. Tämän jälkeen lisää valoa kattoon ja seinille. Tulevaa talvea ajatellen ehkä ulkoseinien ja varsinkin oven eristystä. Lattia ei ole ihan ensimmäisenä prioriteettinä, se kun sentään toimii vielä :roll:

RTU

Viesti Kirjoittaja RTU » Ma Huhti 23, 2012 9:46 pm

Dani kirjoitti:Kestääkö toi nastarenkaita?
Tikkurilan sivuilla lukee että :"Lievän mekaanisen ja kemiallisen rasituksen alaisten teollisuus-, korjaamo- ja varastotilojen lattiat sekä autotallien, porraskäytävien, parvekkeiden, pesutilojen, kellareiden ym. lattiat."

Onhan niillä vielä kestävämpiä pinnotteita, kuten esim: http://www.tikkurila.fi/kotimaalarit/tu ... 3203.shtml Mutta hinta pompsahtaa sitten varmasti 3-4 kertaiseksi kun tavaraa menee paljon enemmän, mutta en löytänyt hintaa tuolle niin en mene vannomaan.

Oli muuten 189e hintaa tuolla ekalla maalilla. Kodin Terra Lahti

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ma Huhti 23, 2012 9:57 pm

Pääasia ettei rattia pyörittele nastarenkailla, se sen lattian rikkoo.

Mazda6

Viesti Kirjoittaja Mazda6 » Ma Huhti 23, 2012 10:27 pm

Turusta, tai suunnilta ketään menossa Lahden Rylläys, eiku mylläysmiittiin? :rolf:
Meinaan voisin ite lähteä, mutta en yksin, ja mielellään kartanlukijana/apukuljettanaja.... :LOL: Ilmoituksia, jos ootta lährössä!!

4x4=2

Viesti Kirjoittaja 4x4=2 » Ke Huhti 25, 2012 7:33 am

Lahteen olisi tarkoitus LA matkustaa jos vaikka oppisi ensiaskelia. 1200 aikaanko sitä sai saapua paikalle? LA iltana/yöllä myös tarkoitus ajella takaisin.
Itse kun tekee niin saa mitä sattuu tulemaan

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ke Huhti 25, 2012 8:18 am

4x4=2 kirjoitti:Lahteen olisi tarkoitus LA matkustaa jos vaikka oppisi ensiaskelia. 1200 aikaanko sitä sai saapua paikalle? LA iltana/yöllä myös tarkoitus ajella takaisin.
Kyllä kyllä, kello 12:00 ollaan viimeistään paikalla. Todennäköisesti ollaan hiukka aiemminkin jo aloittelemassa ja järjestelemässä paikkoja.
Lopetusajankohtaa ei ole määritelty, mutta allekirjoittanut aikoo näillänäkymin poistua joskus noin klo 21, riippuen missä kunnossa projektimersu on. Tai sitten en, sen näkee sitten :lol:

Kränzlen letkukin tuli eilen suojattua muovisella johdinspiraalilla, nyt kestää raahailla letkua pitkin lattiaa ilman pelkoa että letku hajoaisi :)

Paikalla on sitten myös meikäläisen kesävanteet joissa takapuolella noin 5-8vuotta muhineet jarrupölyt pinttyneenä kiinni, jos mielenkiintoa jollakulla riittää niin saa ihan vapaasti testailla vannepesuaineita että millä lähtee. Sonax Extreme, Wolfs Decon geeli, CRC Bräkleen, Bilberry ja ValetPro Blue geeli kokeiltuna eikä vaan meinaa irrota. Jannen matkassa mukana pitäisi tulla Sonüs Aluminium Restorea jolla toivottavasti lähtee vihdoin puhtaaksi :)

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » To Huhti 26, 2012 1:59 am

Wolfie kirjoitti:Hephopheijaa, Hynde! Ceriglassia ja huopalaikkaa? Myykkö mulle yhen laikan ja vähän ceriglassia? Tuli nimittäin just tänään pyyntö et voisko yhen auton tuulilasista hinkata pyyhkijän jäljet pois kun oli tullut leimassa sanomista. Lupasin tutkia asiaa :)

Paineilmavehkeitä turha tuua kun kompuraa ei vielä ole siunaantunut tallille. Aateltiin notta Kränzle on miitin takia tärkeempi :o
No otetaan nuo mukaan. Myyntiin... ...no eiköhän me jotain keksitä... ;)
Kaikki liha tottelee kuria...

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » To Huhti 26, 2012 6:28 pm

Olis yksi mielenkiintoinen auto ehkä tulossa, nyt vaan en tiedä onko varsinainen myllytystallissa tilaa, saisko sen varattua tälle autolle?
Ulkofiksi, pehmeä lakka ja pitää tehdä vimosen päälle!

Toyota Aristo (kuvia eeki.kuvat.fi) ja väri iki-ihana perusmusta.
Porukalla ku tekee niin ei siinä nokka kauan tuhise.
Omistaja tyttö, joten kait me se hänelle tehdään tiptop kuntoon?

Kädet ylös jotka osallistuu, autetaan tyttöä (vai autoa :D) mäessä.
(jos vaan on tilaa?)

Mä oon mukana.

_nixu_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _nixu_ » To Huhti 26, 2012 6:35 pm

Voihan sitä kiillotella jos siitä joku kostuu :rolf:

Toki oma pitää hoitaa ensin ennen kuin alkaa toisten värkkejä rassaa :D
E53 X5 3.0D

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » To Huhti 26, 2012 6:48 pm

Tottakai sitä herrasmiehenä pari paneelia.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » To Huhti 26, 2012 7:13 pm

^^^Mielelläni osallistun, jo senkin vuoksi, että meilläkin toyota, jota mun pitäis vielä vähän sipaista, ennen kuin olen siihen täysin tyytyväinen. Siinähän sä voit antaa mulle hyvät vinkit samalla.

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » To Huhti 26, 2012 7:18 pm

Kaippa sitä talliin mahtuu jos nuo yhet suostuu hinkkaamaan penariaan pihalla ;)

Ei vaan, mun puolesta mahtuu hyvin. Oma prioriteetti on saada tuo W203 musta mersu tehtyä lauantaina loppuun asti, eli pitää sunnuntaina aamusta olla luovutettuna pois. Siksipä huominen meneekin kivasti pestessä ja valmistellessa, mahdollisesti sisusta putsatessa jos aika riittää niin lauantaina ei tartte muutakuin laittaa Flexi laulamaan ja iltasella parit kerrokset BodyWrappia päälle ja antaa muhia yön yli rauhassa.

Muuten mulle on ihan se ja sama kuka tekee mitäkin :)

Naapuritallilainen saattaa tulla häiriköimään ja kyselemään innostaako ketään pestä sen korotettua HDJ Toijjotaa. En luvannut mitään. Jos joku innostuu niin siitä vaan, painepesuri on vapaassa käytössä.

Tehdään vaikka niin että sisätilat tallista on varattu mersulle ja Danin aristolle, tallin edustalla on pesupaikka ja pihalla sitten saap tehä mitä kukakin lystää?

Niin ja Hynde, jos sää mulle CeriGlassia suostut luovuttamaan niin saat raidata mun varastosta tilalle jotain jos löytyy mitään kivaa :lol:

Vastaa Viestiin