Kuivaus
Re: Kuivaus
No jos sitä pyyhettä liuuttaa märällä maalipinnalla painamatta kevyesti? Eihän sitä vois kintaalla pestä, Detaileria ruiskia ja levittää saati vahata ja vahaa pois pyyhkiä, jos se maalipinta niin arka olisi
Ei ainakaan kentin keltainen nukkaa. 
Re: Kuivaus
Täällä ilmottautuu kuvailemasi urpo.Dodoshop kirjoitti:No niin, tässähän kirkastui vastaus nukkaamisreklamaatiohin: "Eihän kukaan urpo vetele sitä pyyhettä pitkin maalipintaa!"
Mutta tämä urpo meinas tulevaisuudessakin vedellä sitä pyyhettä. Jos tuosta naarmuja syntyisi, ainahan ne pois saa.
Re: Kuivaus
Ei pointti oo siinä että se maalipinta ois herkkä vaan se pointti on siinä että mitä enemmän vähentää mekaanista kosketusta ja etenkin pinnoilla minkään liu'uttamista, niin sitä vähemmän naarmuja. Ja oon aiemmin jo sanonu et itellä menee auton kuivaamiseen ~saman verran aikaa liu'uttamalla kuin mankeloimalla.
Tän takia jotkut mustan auton omistajat ei tykkää esim. QD:eista
Ja esim. nixu voi varmaan tulla kertoilemaan miten useasti sen mustaa olis pitänyt myllyttää jos sen ois halunnu pitää sillä tasolla kun se tykkäs... 
Tän takia jotkut mustan auton omistajat ei tykkää esim. QD:eista
Vain YKSI LSP!
Re: Kuivaus
Ei pidä ostaa mustaa autoa.
Mustan pitäminen ns. virheettömänä on oikeastaan mahdotonta ja se onkin yks syy miks mulle ei tulee enää (ikinä) sellaista. Vaikka muuten väri sopii autoon ku autoon ja näyttää viel pirun hyvältä(kun on hyväkuntoinen).
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Re: Kuivaus
Sama läppä myös täällä, kerran ollut musta ja oli viimeinen, todella hankala pitää hyvänä ja puhtaana ettei mielenkiinto riitä sen ylläpitämiseen.
Siksi sakasalainen ja tummanharmaa, niin voi jopa vetää kuivausliinaa ilman pelkoa mikronaarmuista
Vastamyllytetty sakasalainen tumma auto, aika kovaa saa puhtaalla, hivenen kostealla mikrokuituliinalla hinkata että jää mikronaarmuja. Jopa voimaa saa käyttää.
Siksi sakasalainen ja tummanharmaa, niin voi jopa vetää kuivausliinaa ilman pelkoa mikronaarmuista
Vastamyllytetty sakasalainen tumma auto, aika kovaa saa puhtaalla, hivenen kostealla mikrokuituliinalla hinkata että jää mikronaarmuja. Jopa voimaa saa käyttää.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Re: Kuivaus
Juu, minäkin olen urpo...
Tulee hienoa pintaa, kun suihkauttaa Reloadit vast. pinnalle ja asettelee liinan siihen. Kevyesti vetämällä kattoa pitkin seuraavaan paikkaan ja vähän painelee siinä. Tämän jälkeen taas uuteen paikkan. Lopuksi kevyt kiillotus vielä puhtaalla ja pehmeällä liinalla. Ai ai, ku tulee nättiä...
Tulee hienoa pintaa, kun suihkauttaa Reloadit vast. pinnalle ja asettelee liinan siihen. Kevyesti vetämällä kattoa pitkin seuraavaan paikkaan ja vähän painelee siinä. Tämän jälkeen taas uuteen paikkan. Lopuksi kevyt kiillotus vielä puhtaalla ja pehmeällä liinalla. Ai ai, ku tulee nättiä...
Kaikki liha tottelee kuria...
Re: Kuivaus
Ei se mustan auton virheettömänä pitäminen mahdotonta ole.. Ei sillä että iteltä se onnistuisi, mutta näkisittepä Antsafinin bemmin livenä

"Jos asiat sujuvat hyvin, jotain menee kohta pieleen"
Re: Kuivaus
^Antti viimeistelee sitä kuitenkin joka viikonloppu 
Mut tosiaankin. Keskustelu sikäli on aika turha sen tarpeesta, kaikkihan varmasti on samaa mieltä että mitä vähemmän liutusta tai muuta vastaavaa mekaanista kosketusta niin sitä kauemmin se pinta pysyy nättinä. Toiset näkee liu'uttamattoman kuivauksen jonan tosi pitkäkestoisena turhana hinkutuksena, itsellä menee siihen tosiaan saman verran aikaa (kai mä oon sit niin varovainen liu'uttaessa tai jotain?). Eli jos aika on +-0min ja toinen tapa on edes vähän turvallisempi kuin toinen niin what's the problem? Ei siihen nyt auton värillä periaatteessa oo mitään merkitystä.
Kuten Hyndekin sanoi niin jos käyttää kuivausdetaileria, QD:ta tai Spraysealanttia samalla niin asia on toki eri
Mut tosiaankin. Keskustelu sikäli on aika turha sen tarpeesta, kaikkihan varmasti on samaa mieltä että mitä vähemmän liutusta tai muuta vastaavaa mekaanista kosketusta niin sitä kauemmin se pinta pysyy nättinä. Toiset näkee liu'uttamattoman kuivauksen jonan tosi pitkäkestoisena turhana hinkutuksena, itsellä menee siihen tosiaan saman verran aikaa (kai mä oon sit niin varovainen liu'uttaessa tai jotain?). Eli jos aika on +-0min ja toinen tapa on edes vähän turvallisempi kuin toinen niin what's the problem? Ei siihen nyt auton värillä periaatteessa oo mitään merkitystä.
Kuten Hyndekin sanoi niin jos käyttää kuivausdetaileria, QD:ta tai Spraysealanttia samalla niin asia on toki eri
Vain YKSI LSP!
Re: Kuivaus
Viimeksi muokannut TKe_, Ti Huhti 24, 2012 7:49 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: Korjasin linkin.
Syy: Korjasin linkin.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Re: Kuivaus
Mites tota pitää tulkita, Peke? Hymiön mukaan vai tekstin mukaan?
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Re: Kuivaus
No viddu ku yrittää puhelimel kirjotella...hymiö piti olla iloista ilmettä! Todellakin hyvä toi liina, imee ku harmaa mammutti mut on paljon isompi.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Re: Kuivaus
Kyllä minä ainakin kuivailen autoa juuri noin, että annan kuivauspyyhkeen liukua maalipintaa pitkin omalla painollaan. Miten se tekis jälkiä, jos auto on kunnolla pesty? Varsinkin jos käyttää paksua kuivauspyyhettä. Muutaman kerran olen jaksanut painella kuivaksi, ja mennyt joka kerta hermot kun on pennusta asti tottunut "pyyhkimään"Juha U kirjoitti:No jos sitä pyyhettä liuuttaa märällä maalipinnalla painamatta kevyesti? Eihän sitä vois kintaalla pestä, Detaileria ruiskia ja levittää saati vahata ja vahaa pois pyyhkiä, jos se maalipinta niin arka olisiEi ainakaan kentin keltainen nukkaa.
Mun on muutenkin näköjään aivan turha yrittää pitää viimeisen päälle huolta maalipinnasta. jokaisessa pesussa löytyy naarmuttuneita kohtia, mihin joku on perseellään/kämmenellään nojannut tossa työpaikan pihassa, kun auto on ollut hiekkapölyn peitossa. Pitää laittaa joko a: työpaikka vaihtoon b: hommata autokatos tuohon firman pihaan
Re: Kuivaus
No kun se pinta on tasan niin puhdas kun shampoopesty automaaco kirjoitti:Kyllä minä ainakin kuivailen autoa juuri noin, että annan kuivauspyyhkeen liukua maalipintaa pitkin omalla painollaan. Miten se tekis jälkiä, jos auto on kunnolla pesty? Varsinkin jos käyttää paksua kuivauspyyhettä.
Jälleen kerran kyse on naarmujen minimoimisesta, ei niiden estämisestä.
Vain YKSI LSP!
-
juha.lehtimaki
- Viestit: 205
- Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:29 pm
- Paikkakunta: Nokia
Re: Kuivaus
Ihan siinä ja siinä ollaanko jo vainoharhaisuuden puolella:mrgreen:
Re: Kuivaus
Kuinka te uskallatte ajaa näillä autoilla tuola hiekoitushiekan keskellä,jos ei uskalla enään edes kuivata puhdasta autoa liinalla 
Alkaa mennä kyllä huumorin puolelle tämä hifistely.
Alkaa mennä kyllä huumorin puolelle tämä hifistely.
Re: Kuivaus
Sitä mä oon samaa miettinytTunari-82 kirjoitti:Kuinka te uskallatte ajaa näillä autoilla tuola hiekoitushiekan keskellä,jos ei uskalla enään edes kuivata puhdasta autoa liinalla
Alkaa mennä kyllä huumorin puolelle tämä hifistely.
Edistyminen --> Step 1 - Step 2 - Step 3
Re: Kuivaus
No kun on semmoisia menoja joskus, notta pakko mennä.Tunari-82 kirjoitti:Kuinka te uskallatte ajaa näillä autoilla tuola hiekoitushiekan keskellä,jos ei uskalla enään edes kuivata puhdasta autoa liinalla
Alkaa mennä kyllä huumorin puolelle tämä hifistely.
Mutta pesujen ja kuivausten kanssa ei ole pakko hölmöillä.
Asiat voi tehdä väärin tahi oikein, se että asiat tekee oikein ei tarkoita sitä, että se olis jotenkin vaikeampaa/hankalampaa .
Re: Kuivaus
Kyllä sitä näköjään kaikkea oppii.Tänään kokeilin silein kuivata vaaka pinnat, että tiputin pyyhkeen (kentin keltainen) konepellille ja nostin sen pois ja siirsin toiseen kohtaan ja kas kuivaa tuli. Vaakapinnat ekaks ja sen jälkeen kyljet.Kyljet tein niin,että pidin pyyhkeen yläreunasta kiinni ja laitoin pyyhkeen auton kylkeen kiinni hetkeks ja kuivuhan se. Ihan viimesen päälle kuivaa ei vielä tullut mutta tää olikin eka kerta, kun kokeilin. Jos tätä muutaman kerran harjoittelee, niin kyllä tän varmasti oppii, kun ei tää kuitenkaan vaikeaa ollut. Joo autoilla ajetaan siellä missä tarvitsee ja itse en voi hiekkatiellä ajoa välttää. Kyllähän se on välillä sen näköinen, että väriä ei kyljistä ja perästä tunnista, kun paksu hiekka kerros peittää sen. Onneks oon ahkera auton pesijä, eikä mua tarvitse koskaan yllyttää auton pesuun kotona, eikä työmaallakaan. 
Re: Kuivaus
Omistan mustan vm92 Hondan, joka on tosi pehmeä lakkainen, ja juuri myllytetty. Ajattelin, että silloin kun auto ei ole hirveän
likainen, pesisin pelkästään autofoamilla ja lancella. Viimeksi näin pestessä autosta tuli kyllä silmämääräisesti täysin puhdas,
mutta ainahan joku hiekan jyvänen voi jäädä.
Kuivaus ensin open hose:lla, mutta onko sen jälkeen hellävaraisempi kuivata paineilmalla vai mikrokuitu kuivausliinalla
painelemalla hellävaroin? Jos kuivaa paineilmalla, niin pitäisikö kompressorissa olla öljyn/veden erotin?
likainen, pesisin pelkästään autofoamilla ja lancella. Viimeksi näin pestessä autosta tuli kyllä silmämääräisesti täysin puhdas,
mutta ainahan joku hiekan jyvänen voi jäädä.
Kuivaus ensin open hose:lla, mutta onko sen jälkeen hellävaraisempi kuivata paineilmalla vai mikrokuitu kuivausliinalla
painelemalla hellävaroin? Jos kuivaa paineilmalla, niin pitäisikö kompressorissa olla öljyn/veden erotin?
Re: Kuivaus
Kokeiles tehdä työkses, niin ei tee omaa autoa mieli pestä montaa kertaa viikossaJuha U kirjoitti:Onneks oon ahkera auton pesijä, eikä mua tarvitse koskaan yllyttää auton pesuun kotona, eikä työmaallakaan.
Mä pesen oman auton yleensä joka lauantai ja siivoan n. 2vk välein, mutta välillä on tehnyt tiukkaa raahautua tekemään sekin vähä
Re: Kuivaus
Itse kuivaisin ainoastaan paineilmalla, koska ilman kinnasta pintaan yleensä jää ohut lika filmi ja itse en silloin pintaan koske. Hyvähän se erotin ois olla,niin ei ainakaan mitään lennä auton päälle.
Re: Kuivaus
^^ Joo eiks ne sano, että suutarin lapsilla ei oo kenkiä
Toisaalta ois hiton hienoa, että vois pestä auton duunissa talvellakin sisätiloissa
Kyllähän se voi olla,että siihenkin tympääntyy, jos päivästä toiseen samaa hommaa. Vaikea mun kuvitella, kun en ole ammattilainen. Tunnen erään automaalarin(eläkkeellä olevan), joka aikoinaan maalasi ja myllytteli ja pesi autoja työkseen ja nyt ei sitä vois vähempää auton hoito kiinnostaa. 
Re: Kuivaus
Siis kyllähän mun työnkuvaan kuuluu muutakin kuin pelkkä autojen pesu, mutta alalla (fiksari).
en voi kuvitella sitä tuskaa millasta olis olla jossain abc pesukadulla töissä, huuhdella vanteita ja ruiskia esipesua auton päälle
en voi kuvitella sitä tuskaa millasta olis olla jossain abc pesukadulla töissä, huuhdella vanteita ja ruiskia esipesua auton päälle
Re: Kuivaus
Joo kyllä mä sen tiesin, että teet muutakin, kun autojen pesua, eiks se ookin sopivaa vaihtelua, että saa myllyttää pinnoiitta yms juttuja tehdä niin ei oo liian yksitoikkoista. Mutta itse aiheeseen välillä niin ethän sä varmaan lastalla autoja kuivaa. 