Taidan pistää vain PL. Kiitos mielipiteistä. Nivelsäryt estää tehokkaasti äiskän vahaukset.age kirjoitti:No hyvä näin. Mielummin puunaa semmosta autoa josta tietää, että sitä pestään/pidetään oikeaoppisesti.
Mutta itse jättäisin noi kakut laittamatta ja pelkkä PW pintaan.
Kertä äippä osaa jo pestä auton niin ehkä olisi aika opettaa hänet myös vahaamaan?
Kumpi vahakombo?
Re: Kumpi vahakombo?
Taas täällä uuno ihmettelee....
jos olen oikein ymmärtänyt niin LSP jaetaan kahteen leiriin, luonnonvahat ja "ihmisten" tekemät sealantit.
Jos laittaa kesävahaksi luonnontuotteita niin saa wetlookkia kivasti, mutta ei ole niin kestävä kuin sealantti...
Onko kellään heittää jotain hyviä kesä/talvikomboja?
jos olen oikein ymmärtänyt niin LSP jaetaan kahteen leiriin, luonnonvahat ja "ihmisten" tekemät sealantit.
Jos laittaa kesävahaksi luonnontuotteita niin saa wetlookkia kivasti, mutta ei ole niin kestävä kuin sealantti...
Onko kellään heittää jotain hyviä kesä/talvikomboja?
Hirveästi riippuu siitä miten autoa pestään, että mikä kestää pinnassa talven yli ja mikä ei 
Mä sain ihan hyväkuntoisen vahapinnan antautumaan kahdella pesulla..
Mutta jos pitää antaa vinkki "komboon", niin pyyhkäse hyville pohjille joku hyväksi havaittu vaha/sealant ja hipostele sitä sitten aina jollain laadukkaalla qd:lla, kun haluat tehostaa beading/sheeting-ominaisuuksia. Sit kun tuntuu että sitä alkuperäistä LSP:tä ei ole jäljellä, kunnon putsi ja uusi vahaus..
Itse ajattelin tehdä näin jatkossa, kun tähän asti olen lääppinyt jatkuvasti lisäkerroksia vahaa..
Mutta jos pitää antaa vinkki "komboon", niin pyyhkäse hyville pohjille joku hyväksi havaittu vaha/sealant ja hipostele sitä sitten aina jollain laadukkaalla qd:lla, kun haluat tehostaa beading/sheeting-ominaisuuksia. Sit kun tuntuu että sitä alkuperäistä LSP:tä ei ole jäljellä, kunnon putsi ja uusi vahaus..
Itse ajattelin tehdä näin jatkossa, kun tähän asti olen lääppinyt jatkuvasti lisäkerroksia vahaa..
Siis pesupaikka on läpi vuoden (lämmin talli) ja mahdollisuus pestä vaikka joka päivä.maaco kirjoitti:Hirveästi riippuu siitä miten autoa pestään, että mikä kestää pinnassa talven yli ja mikä ei
Meneekö metsään...Puhtaalle pohjalle joku prewax + dodon luonnonvaha = toimii? ylläpitoon QD-mist
Jos haluat wetlookia,syvyttä, kiiltoa, myllylytä pinta viimesen päälle.
"Aito"vaha lisää jonkinverran näitä ominaisuuksia.Varsinkin tummissa sävyissä.
jos väri on vaalea,valkoinen,hopea, jälleen oikea oppinen myllytys ja sealantti antaa hieman enämpi kiiltoa/lasimaisuutta.
Varmaankin ymmärrät, että se hieno pinta saadaan maali/lakkapinnan virheiden poistolla, eli myllytyksellä ts. kaivetaan se virheetön pinta esille.
Jonka jälkeen pinta suojataan Vahalla tai sealantilla.
"Aito"vaha lisää jonkinverran näitä ominaisuuksia.Varsinkin tummissa sävyissä.
jos väri on vaalea,valkoinen,hopea, jälleen oikea oppinen myllytys ja sealantti antaa hieman enämpi kiiltoa/lasimaisuutta.
Varmaankin ymmärrät, että se hieno pinta saadaan maali/lakkapinnan virheiden poistolla, eli myllytyksellä ts. kaivetaan se virheetön pinta esille.
Jonka jälkeen pinta suojataan Vahalla tai sealantilla.
Niin siis maaco viittasi tässä pesumetodiin, pesuaineen vahaturvallisuuteen, käytettävään esipesuaineeseen ja tapaan jne. Kaikki pesuaineet syö jonkun verran vahan ominaisuuksia joten mitä useammin on tarve pestä niin sitä nopeammin vaha antautuu.ile kirjoitti:Siis pesupaikka on läpi vuoden (lämmin talli) ja mahdollisuus pestä vaikka joka päivä.maaco kirjoitti:Hirveästi riippuu siitä miten autoa pestään, että mikä kestää pinnassa talven yli ja mikä ei
Meneekö metsään...Puhtaalle pohjalle joku prewax + dodon luonnonvaha = toimii? ylläpitoon QD-mist
Jos Dodon luonnonvaha niin pohjille joko Lime Prime tai Lime Prime Lite
Vain YKSI LSP!
-
Detailingshop
Minun mieleiseni tapa tehdä juuri noin, LP/LPL + luonnonvaha ja jatkot RMT:lla, tykkään ja toimii eikä ole vaikeaa.