Kumpi vahakombo?

Vahat, sealantit, pinnoitteet, QD, glaze jne
samunoz
Viesti:

Re: Kumpi vahakombo?

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ti Huhti 03, 2012 7:29 pm

age kirjoitti:No hyvä näin. Mielummin puunaa semmosta autoa josta tietää, että sitä pestään/pidetään oikeaoppisesti.

Mutta itse jättäisin noi kakut laittamatta ja pelkkä PW pintaan.
Kertä äippä osaa jo pestä auton niin ehkä olisi aika opettaa hänet myös vahaamaan? ;)
Taidan pistää vain PL. Kiitos mielipiteistä. Nivelsäryt estää tehokkaasti äiskän vahaukset. :cry:

ile

Viesti Kirjoittaja ile » Su Huhti 22, 2012 1:51 pm

Taas täällä uuno ihmettelee....

jos olen oikein ymmärtänyt niin LSP jaetaan kahteen leiriin, luonnonvahat ja "ihmisten" tekemät sealantit.

Jos laittaa kesävahaksi luonnontuotteita niin saa wetlookkia kivasti, mutta ei ole niin kestävä kuin sealantti...

Onko kellään heittää jotain hyviä kesä/talvikomboja?

maaco

Viesti Kirjoittaja maaco » Su Huhti 22, 2012 2:06 pm

Hirveästi riippuu siitä miten autoa pestään, että mikä kestää pinnassa talven yli ja mikä ei :)
Mä sain ihan hyväkuntoisen vahapinnan antautumaan kahdella pesulla..

Mutta jos pitää antaa vinkki "komboon", niin pyyhkäse hyville pohjille joku hyväksi havaittu vaha/sealant ja hipostele sitä sitten aina jollain laadukkaalla qd:lla, kun haluat tehostaa beading/sheeting-ominaisuuksia. Sit kun tuntuu että sitä alkuperäistä LSP:tä ei ole jäljellä, kunnon putsi ja uusi vahaus..
Itse ajattelin tehdä näin jatkossa, kun tähän asti olen lääppinyt jatkuvasti lisäkerroksia vahaa.. :lol:

ile

Viesti Kirjoittaja ile » Su Huhti 22, 2012 2:36 pm

maaco kirjoitti:Hirveästi riippuu siitä miten autoa pestään, että mikä kestää pinnassa talven yli ja mikä ei :)
Siis pesupaikka on läpi vuoden (lämmin talli) ja mahdollisuus pestä vaikka joka päivä.

Meneekö metsään...Puhtaalle pohjalle joku prewax + dodon luonnonvaha = toimii? ylläpitoon QD-mist

hörnä

Viesti Kirjoittaja hörnä » Su Huhti 22, 2012 3:47 pm

Jos haluat wetlookia,syvyttä, kiiltoa, myllylytä pinta viimesen päälle.
"Aito"vaha lisää jonkinverran näitä ominaisuuksia.Varsinkin tummissa sävyissä.
jos väri on vaalea,valkoinen,hopea, jälleen oikea oppinen myllytys ja sealantti antaa hieman enämpi kiiltoa/lasimaisuutta.
Varmaankin ymmärrät, että se hieno pinta saadaan maali/lakkapinnan virheiden poistolla, eli myllytyksellä ts. kaivetaan se virheetön pinta esille.
Jonka jälkeen pinta suojataan Vahalla tai sealantilla.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Huhti 23, 2012 10:45 am

ile kirjoitti:
maaco kirjoitti:Hirveästi riippuu siitä miten autoa pestään, että mikä kestää pinnassa talven yli ja mikä ei :)
Siis pesupaikka on läpi vuoden (lämmin talli) ja mahdollisuus pestä vaikka joka päivä.

Meneekö metsään...Puhtaalle pohjalle joku prewax + dodon luonnonvaha = toimii? ylläpitoon QD-mist
Niin siis maaco viittasi tässä pesumetodiin, pesuaineen vahaturvallisuuteen, käytettävään esipesuaineeseen ja tapaan jne. Kaikki pesuaineet syö jonkun verran vahan ominaisuuksia joten mitä useammin on tarve pestä niin sitä nopeammin vaha antautuu.

Jos Dodon luonnonvaha niin pohjille joko Lime Prime tai Lime Prime Lite :thumb: Red Mistiä voi käyttää muutaman pesun välein boostaamaan veden käyttäytymistä, mutta sehän on spray sealant joten kuvittelisin että muuttaa hieman pinnan luonnetta?
Vain YKSI LSP!

Detailingshop

Viesti Kirjoittaja Detailingshop » Ma Huhti 23, 2012 11:15 am

Minun mieleiseni tapa tehdä juuri noin, LP/LPL + luonnonvaha ja jatkot RMT:lla, tykkään ja toimii eikä ole vaikeaa.

Vastaa Viestiin