Mikä LSP Pinelinen kaveriksi?
Mikä LSP Pinelinen kaveriksi?
Otsikko varmaan kertoo kaiken olennaisen. Vanhemmillani on iso piha, kaksi koiraa ja pihassa on kaivokin, joten biohajoavaa esipesua joutuu käyttämään. Itselläni on hyvät kokemukset Pinelinestä, joten sitä sitten. Jotenkin mulle vaan on jostain tullut käsitys, että osa (vai kaikki?) luonnonvahat kestävät tuota pesuainetta huonommin kuin sealantit? Lupasin heidän auton pinnan putsata ja suojata kun seuraavan kerran käyn kyläilemässä. Eli, kait joskus tuossa 2-3 viikon päästä, joten siihen mennessä pitää tuota pesuainetta parhaiten kestävät aineet hommata.. Ehdotuksia? Menzerna Power Lock oli mulla mielessä, mutta sen saatavuus suomesta on vähän heikko. Toki mä voin tilata ulkomailta, mutta kun ei juuri nyt ole muita ostoksia 
Re: Mikä LSP Pinelinen kaveriksi?
Collinite 476s, kestää kuin tauti ja saa suomesta. Tai sitten Opti-Coat 2.0 jos pinta on hyvä, tai teet sen hyväksi.
-
powermitsu
Olen huomannut pinelinestä semmosen että pienillä seoksilla pesee huonosti ja isoilla irrottaa vahaa. Parempi vastaava tuote on Tuusulalaisen Arikas LTD:n valmistama hyvin samanlainen mäntyöljypohjainen liuotin. Toimii kuitenkin tehokkaammin.
Omien kokemusten mukaan 476s ei ole järin kestävää sorttia pinnassa. On parempiakin tuotteita. Laita bodywrap siihen vaikka.
Omien kokemusten mukaan 476s ei ole järin kestävää sorttia pinnassa. On parempiakin tuotteita. Laita bodywrap siihen vaikka.
Zaino Z2 ei omasta pirssistä tahtonut lähteä vaikka käytin kovaa pineline seosta, onkohan muilla samantapaisia kokemuksia.
SPOILERSPOILER_SHOW
Ohi aiheen: Bilthamberin sivujen mukaan Autofoam on biohajoava, miksei sitä voisi käyttää?
Lähdesivuauto-foam is made with biodegradable compounds
Se mikä osataan tehdään itse. Jos jotain ei osata, se opetellaan...
Et ole ajatellut siittä pienen ja ison seoksen välistäpowermitsu kirjoitti:Olen huomannut pinelinestä semmosen että pienillä seoksilla pesee huonosti ja isoilla irrottaa vahaa. Parempi vastaava tuote on Tuusulalaisen Arikas LTD:n valmistama hyvin samanlainen mäntyöljypohjainen liuotin. Toimii kuitenkin tehokkaammin.
Sekoitussuhteen lisäksi pesutehoon vaikuttaa aineen vaikuttamisaika ja lämpötila hieman aineesta riippuen.
Luulen että jos pinelineä käyttää sellaisilla seossuhteilla että on jotain hyötyäkin esipesussa niin sitä ei taida monikaan vaha tai sealantti kestää kovinkaan pitkiä aikoja. Pinnoitteet kestävät paremmin... Itse käytän esipesuun pinelineä 20-30% seoksena niin irrottaaki jotaki.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Joo ja siis jos lähdetään vähän nälvimään niin biohajoavia pesuaineita, mitä vahat kestää, on huru mycket kun aletaan katsomaan laadukkaita tuotteita (TULE POIS SIELTÄ TARJOUSTALOSTA!). Enemmän mä luottaisin siihen että joku R888 tai Dodo Juicen -shampoo on hellempi pihamaalle kuin Pineline. Toki pineline biohajoava, mutta BTBM tarkoitettu auton ylläpitopesuun, Pineline on bioliuotinpesuaine eli tarkoitettu rasvanpoistoon tai auton pesuun ennen vahausta, ei ylläpitopesuihin.
Puhumattakaan siitä että itse en valkkais Pinelineä edes ennen vahausta pesuaineeksi kun Surfex HD on todettu (omissa käsissä) tehokkaammaksi ja se on myös biohajoava
Ja myöskin Bilt-Hamber Auto-Washista sanotaan "enviromental safe". Janne voisi tsekkaa onko se biohajoava?
Puhumattakaan siitä että itse en valkkais Pinelineä edes ennen vahausta pesuaineeksi kun Surfex HD on todettu (omissa käsissä) tehokkaammaksi ja se on myös biohajoava
Vain YKSI LSP!
Onhan se niin kovasti tilanteesta riippuva mitä esipesun tarkoitus on irroittaa, kesällä riittää varmasti monesti esim n.5% Pineline joka ei vahoja vie.Toki merkitystä on silläkin huuhteleeko painepesurilla vai puutarhaletkulla.
[quote="iiKster"]Zaino Z2 ei omasta pirssistä tahtonut lähteä vaikka käytin kovaa pineline seosta, onkohan muilla samantapaisia kokemuksia.
Mulla on samanlaisia kokemuksia.
On kestävä vaha, joka ei millä tahaansa aineella irtoa. Itsekkin meinasin ehdottaa esipesuun BH autofoamia. Pinelineä en käytä itse enää(vuosia ollut kannu), koska parempia aineita on olemassa. Sen haju omasta mielestä on niin kuvottava, etteei teesenkään takia tuota käytettyä.Kaiken lisäksi huuhtominen omasta mielestä hankalaa. Solmaster 40 on sekin parempaa ja haisee hyvälle saa motonetista ja agrimarketista.
Mulla on samanlaisia kokemuksia.
On kestävä vaha, joka ei millä tahaansa aineella irtoa. Itsekkin meinasin ehdottaa esipesuun BH autofoamia. Pinelineä en käytä itse enää(vuosia ollut kannu), koska parempia aineita on olemassa. Sen haju omasta mielestä on niin kuvottava, etteei teesenkään takia tuota käytettyä.Kaiken lisäksi huuhtominen omasta mielestä hankalaa. Solmaster 40 on sekin parempaa ja haisee hyvälle saa motonetista ja agrimarketista.
Kyllä omien kokemuksien mukaan ainakin 476s on erittäin kestävä, kunhan pinta on kunnolla puhdas ja IPA pyyhitty ennen laittoa, eihän se vuotta kestä niinkuin mainostetaan mutta ei kait muutkaan perus vahat/sealantit.powermitsu kirjoitti:Omien kokemusten mukaan 476s ei ole järin kestävää sorttia pinnassa. On parempiakin tuotteita. Laita bodywrap siihen vaikka.
Joo, Body Wrapin unohdin, se on kuulemma erittäin kestävä sealant (tai mikälie puolipinnoite).
- Projectech
- Apupoika
- Viesti:
Auto-washin kaikki ainesosat ovat biohajoaviaUrran kirjoitti:Ja myöskin Bilt-Hamber Auto-Washista sanotaan "enviromental safe". Janne voisi tsekkaa onko se biohajoava?
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Esipesuainettahan tässä haettiin niin mites tuo Auto Foam kävisi? Olisi vahaturvallinen toisin kuin useimmat muut esipesuun soveltuvat aineet? Ja sille sopisi mikä tahansa LSP:kin.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
-
powermitsu
Jännä mielipide hajusta, ite tykkään noista enemmän ku surfexin hajusta.....
Mutta joo ikävää se on kyllä esipestä autoa ilman painepesuria sehän on vähä sama ku koittas saada käsin pois naarmuja
Mutta joo ikävää se on kyllä esipestä autoa ilman painepesuria sehän on vähä sama ku koittas saada käsin pois naarmuja
- Projectech
- Apupoika
- Viesti:
^^ Urran taisi tarkoittaakin Auto-foamia kysymyksessään ja Auto-wash oli lipsahdus. Vastasin sen paremmin asiayhteyttä miettimättä
. Mutta Auto-foamiin pätee sama: sen kaikki ainesosat ovat biohajoavia.
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Tarkkasilmäisimmät huomaavat että etsin maalipinnan suojaukseen ainetta joka kestää hyvin Pinelineä..JaniH kirjoitti:Esipesuainettahan tässä haettiin niin mites tuo Auto Foam kävisi? Olisi vahaturvallinen toisin kuin useimmat muut esipesuun soveltuvat aineet? Ja sille sopisi mikä tahansa LSP:kin.
Mutta joo, onhan noita biohajoavia varmasti muitakin. Vanhempani vain asuvat keskellä-ei-mitään, joten pesuaineen pitää olla helposti saatavilla, jos se loppuu. Pinelineä saa kaikista rautakaupoista ja toimii muissakin maatalon hommissa, kuten mattojen pesussa
Ja tosiaan eivät pese talvella autoa itse, kun ei ole mahdollisuutta, eli mieto pineline-seos riittää aivan varmasti kevät/kesä/syksypesuihin, kunhan pinnan putsaa ja vahaa liukkaaksi..
Ehkä otan sitten collia lsp:ksi, voisi olla helpoin ratkaisu..
IMO tää on nyt vähän ku ostaisi Ferrarin ja tankkaisi siihen dieselin ku "sitä on helposti aina saatavilla".
Jos haluaa pestä liukkarilla, niin LSP:ksi joku pinnoite. Vahoille ja sealanteille sitten taas on kyllä vaikeaa keksiä parempaa ainetta ylläpitopesuihin kuin autofoam. Jannen toimitukset on niin nopeita, että tuskin hakee rautakaupasta Pinelineä siinä ajassa ku on jo foamit ovella
Jos haluaa pestä liukkarilla, niin LSP:ksi joku pinnoite. Vahoille ja sealanteille sitten taas on kyllä vaikeaa keksiä parempaa ainetta ylläpitopesuihin kuin autofoam. Jannen toimitukset on niin nopeita, että tuskin hakee rautakaupasta Pinelineä siinä ajassa ku on jo foamit ovella
Tässä nyt aletaan hifistellä jo vähän liikaa ja karataan alkuperäisestä aiheesta, kun en ole kysynyt ainuttakaan kertaa, että millä autoa pitäisi pestä
Mun vanhemmat eivät ole mitään erityisen ahkeria autonpesijöitä, eivät varmasti pese autoa viikon, eivätkä edes kahden välein.
Ei tarvitse ihan noin hienoiksi mennä noiden pesuaineiden, että aletaan miettiä vaahdottimia, kun tallin nurkassa nököttää rautian halvin painepesuri
Mä nykäsen siihen pintaan sitten mitä olen sattunut siihen mennessä hankkimaan. Kiitos kuitenkin vastauksista
Mun vanhemmat eivät ole mitään erityisen ahkeria autonpesijöitä, eivät varmasti pese autoa viikon, eivätkä edes kahden välein.
Ei tarvitse ihan noin hienoiksi mennä noiden pesuaineiden, että aletaan miettiä vaahdottimia, kun tallin nurkassa nököttää rautian halvin painepesuri
Mä nykäsen siihen pintaan sitten mitä olen sattunut siihen mennessä hankkimaan. Kiitos kuitenkin vastauksista
Yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertainen vastaus. Body wrap.
Kaikki liha tottelee kuria...
maaco nyt ei missään tapauksessa karattu alkuperäisestä aiheesta koska Pinelinen käyttö viikottaisessa pesussa on suorastaan typerää, että haitallista. Se ei tee hyvää muovi eikä kumiosille, vaikka auto olisi pinnoitettukkin. Ihan sama vaikka sitä saisi joka naapurilta. Sen takia et saa mitään järkevää vastausta tähän foorumilta koska valtaosa foorumin väestä kuitenkin ymmärtää ettei tuollainen toiminta ole fiksua, siksi annamme sinulle vaihtoehtoisia ratkaisuja.
Tilaa vanhemmillesi Jannelta kerralla gallonan tonkka Chemical Guys Citrus Wash & Glossia niin ei tarvii pelätä että loppuu yhtäkkiä kesken viikonlopun. Sitäpaitsi yks Auto-Wash purnukkakin kestää 60 pesua joten ei sekään "yllättäen" varmaan lopu? Ja nimenomaan puhuin Auto-Washista kun tässä ei puhuttu esipesusta vaan käsittääkseni ihan pesusta.
Mutta siltikin, kun pesumetodit monesti ei ole hirveän oikeaoppiset, saatikka laimennussuhteet, niin itse suosittelisin pinnalle myös jotain sealanttia, kuten Body Wrap. Yksi vaihtoehto on myös OptiCoat mutta on tavallaan sääli lyödä sitä millekkään muulle, kuin virheettömälle pinnalle.
Tilaa vanhemmillesi Jannelta kerralla gallonan tonkka Chemical Guys Citrus Wash & Glossia niin ei tarvii pelätä että loppuu yhtäkkiä kesken viikonlopun. Sitäpaitsi yks Auto-Wash purnukkakin kestää 60 pesua joten ei sekään "yllättäen" varmaan lopu? Ja nimenomaan puhuin Auto-Washista kun tässä ei puhuttu esipesusta vaan käsittääkseni ihan pesusta.
Mutta siltikin, kun pesumetodit monesti ei ole hirveän oikeaoppiset, saatikka laimennussuhteet, niin itse suosittelisin pinnalle myös jotain sealanttia, kuten Body Wrap. Yksi vaihtoehto on myös OptiCoat mutta on tavallaan sääli lyödä sitä millekkään muulle, kuin virheettömälle pinnalle.
Vain YKSI LSP!
No on sitten hemmetti uskottava etten käytä tuota enää.. iät ja ajat vaan esipessyt autoja sillä ilman vahinkoja 
- Posambique
Aika kärkkäästi lopulta Urran asian ilmaisi, mutta olen asiasta aivan samaa mieltä.
"Urku auki, pelti kii"
Välillä on hyvä sanoa asiat suoraan. Ei siitä kenenkään pitäisi loukkaantua, kunhan perustelee oman kantansa kunnolla, aivan kuten Urran teki.Posambique kirjoitti:Aika kärkkäästi lopulta Urran asian ilmaisi, mutta olen asiasta aivan samaa mieltä.
Totuus sattuu, jos on herkkis..
Minä en kuulu niihin.. Pitääpä sitten valkkailla joku ehdotetuista pesuaineista. Just tuli Jannelta tilaus, olishan tuo mennyt siihen kun olisin aiemmin alkanut asiaa pohtimaan
LSP:ksi voisin kokeilla collia siltikin, kun on edullista enkä ehdi tuota autoa vahata kuin keväällä ja syksyllä.. Teen sit tuolla pine:llä vain vahausta edeltävän pesun (toki muutkin putsit päälle) ja saa jäädä porukoilla mattojenpesuaineeksi..
Minä en kuulu niihin.. Pitääpä sitten valkkailla joku ehdotetuista pesuaineista. Just tuli Jannelta tilaus, olishan tuo mennyt siihen kun olisin aiemmin alkanut asiaa pohtimaan
-
powermitsu
Minä liputan sen foamin puolesta, se nääs on sekä hauskannäkönen että toimiva vahaturvallinen ratkaisu. Se on oikeesti hienoo se vaahdon toiminta. Ja laimennussuhteilla tarkka kikkailu mahdollistaa että aine riittää pitkään. Ja edelleen toi Janne toimittaa ihan ASAP tota tavaraa että ei tarvii olla huolissaan siitä miten sitä saa. Veikkaan että noi on sillä niin kysyttyjä myyntiartikkeleita että varasto ei lopu.....autofoam + autowash. Ja bodywrap..... Näitä minä nykytiedon vallitessa liputa. Pitää itellekki ostaa tota wrappia jossain vaiheessa niin voi tehdä semmosen ns. kestovahauksen jos joku haluu.