Autonhoitotuotteiden erikoisemmat käyttökohteet

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
jallu
Viesti:

Re: Autonhoitotuotteiden erikoisemmat käyttökohteet

Viesti Kirjoittaja jallu » La Joulu 04, 2010 3:23 pm

Kämpän siivoukseen vois koittaa autonhoitotuotteita, onko suosituksia?
Mitä käyttää mihinkin kohteeseen? Saisko suihkuseinän puhtaaksi claybarilla? Ja sitten Megs #16 päälle? Tai kuivaus QD:llä. Entäs saunan lasioven pesu, millä aineilla puhtaaksi?
Suola kuuluu ruokaan, ei tielle.

SQ89

Viesti Kirjoittaja SQ89 » Su Joulu 05, 2010 1:12 pm

Megun apc on ainaki pätevä tuote kämpän siivouksessa :D

jallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jallu » Su Joulu 05, 2010 7:18 pm

APC:tä olenkin pikkasen koittanut siivouksessa käyttää.
Suola kuuluu ruokaan, ei tielle.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Su Joulu 05, 2010 10:45 pm

Siis samallalaillahan nuo sopii. Varmasti lähtee claylla hyvin kalkki pois. Ja pinnathan voi sitten viimeistellä vahalla/sealantilla. Varmasti APC, Ikkunapesu yms. kamat käy hyvin. Ja Le Chat De Marseille on hyvä kodissa ja puutarhassa.. ja autossa :lol. Itse oon fiilistelly vahoja yleensä eka meidän mustaan pulverimaalattuun mikroon. On aina mukava kun pääsee kokeilemaan heti kun paketti saapuu ;) Myös Samsungin musta telkkari tykkäs Collie 915 pinnasta.
Vain YKSI LSP!

hattiwatti

Viesti Kirjoittaja hattiwatti » Ke Joulu 08, 2010 9:52 pm

Testasin just Kentin keltaista XL mikrokuitukuivausliinaa pölyjen pyyhintään kotona (kun olin aikeissa ne nyt pestä muutenkin ennen käyttöä). On muuten hyvä ja nopea tapa pyyhkäistä kotiteatterista pölyt pois :D Pitäis varmaan hommata yks tämmönen ihan kotikäyttöön :lol:

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Tammi 06, 2011 8:08 pm

Tänään aamukahvien jälkeen rupesin hämmästelemään, miten hirveeseen kuntoon liedet (hellan päällinen) oli menny. Kaikki levyjen reunat ihan mustaa möhnää täynnä (detailerin standardien mukaisesti). Siis meillä himassa on vähintäänkin puhdasta aina (itellä 86 allergiaa) joten ei siitä kiinni, mut ne kaikki kiinnipalaneet "jäämät" mitkä ei APC:llä lähde nopeesti pyyhkiessä. Sitten rupesin kelaa et jos sen vahais kunnolla niin ei salee tarttus enää kiinni. Sit emäntä sano menevänsä ottaa vielä torkut kun poika rupes kattoo Autot elokuvaa. Meinasin ensin julkasta TW BO arvostelun, mutta koska kone vaihtunut välissä, olis pitäny alottaa ensiks RAW konversio ohjelmien asennuksella, USB kovolta kuvien siirrolla yms.. Ja koska olenhan enemmän käytännön mies...

Pari tuntia myöhemmin olin tehnyt seuraavasti:

Koetin ensin että oliko ne levyt jääneet likaseksi sen takia koska niitä ei rätillä saa helposti.

Otin siis mun isomman wheel brushin (siis ihan pyöree pensseli, puhdas, koska pesen sen Fairyllä joka käyttökerran jälkeen) ja koetin koti APC:llä irtooko. Ei juurikaan liikahtanu, tietty irtoliat lähti.

Sitten otin esiin Pineline 1:20 seoksen foam spray headillä. Kunnon liotus, harjaus, harjaus ja harjaus. Mikrokuituliinalla aina niin monta pyyhintää märkänä että ei enää pesuaine jäämiä. Ei vieläkään kaikki, isommat kököt jäi.

Sitten kokeilin taas kotikonsteja ja vanha kunnon VIM Cream otettiin esille. Jotain lähti taas muttei kaikkia.

Sitten suutuin tosissaan. Oli Clayn vuoro. Otin pienen palan CYC fine grade claybaria ja Dodo Juicen Born Slippyn esiin. No ohoh! Lähti melkeen kaikki.

Koska jotain jäi, rapsutin ne hammastikulla poies ja lopuksi pesin uudestaan Pinelinellä jotta sain kaikki jäämät pois.

Sit keksin pohjustaa vahan AG SRP:llä, mitä mulla oli vielä jämät jäljellä. Suosin nykyisin Lime Primeä, mutta koska levyjen välejä yms. on aika mahdoton koneella pohjustaa, päädyin käyttämään SRP:n loput.

Sitten heitin päälle kunnon kerroksen good-old Collinite 915:sta.

Johan muuttu! Emäntä sano vaan etten saa kertoa tutuille että oon vahannu sen :lol: Innostuin ottamaan kuviakin, haluisko joku nähä? :lol:

Nyt mietin vaan että mitä muuta pitäis detailaa himassa :lol: Samsungi kaipaisi uuden kerroksen vahaa niskaansa, testailin aiemmin jo PolishAngelin tuotteita USB kovalevyn pintaan :lol:

Päätin kuitenkin seuraavassa suihkussa savettaa suihkun pleksisen "väliseinän" mikä erottaa suihkun vessanpöntöstä 8-)
Vain YKSI LSP!

hattiwatti

Viesti Kirjoittaja hattiwatti » To Tammi 06, 2011 8:19 pm

Urran kirjoitti: Innostuin ottamaan kuviakin, haluisko joku nähä? :lol:
Ehdottomasti :P

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » To Tammi 06, 2011 8:32 pm

Mites keraaminen liesitaso, voikohan sen vahata vai meneekö kaikki ihan poskelleen kun vaha menee sen kuumenevan osuuden päälle? ..vai pitäiskö rajata teipillä? :roll:
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

nick

Viesti Kirjoittaja nick » To Tammi 06, 2011 9:07 pm

Dani kirjoitti:Mites keraaminen liesitaso, voikohan sen vahata vai meneekö kaikki ihan poskelleen kun vaha menee sen kuumenevan osuuden päälle? ..vai pitäiskö rajata teipillä? :roll:
En tiedä, mutta voisin kuvitella että vahat haihtuu tms. ja eikä välttämättä haise kauhean hyvältä.
Onkos kukaan kokeillut tiskipöytää kiillottaa?

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » To Tammi 06, 2011 9:14 pm

Rosterinen tiskipöytää oli kiva vahata, ensin tiukka fairypesu, clay barilla pikku sipasu ja AG SRP + Jetseal 109 pintaan, hyvin helppo pitää puhtaana sen jälkeen :D

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » To Tammi 06, 2011 9:32 pm

Mä myllytin toissapäivänä tiskipöytää Menzernan S100:lla ja 3.02:lla, liian kauan kun päässyt viimeks autoa hinkkaamaan.. :)

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » To Tammi 06, 2011 9:39 pm

sonikk kirjoitti:Mä myllytin toissapäivänä tiskipöytää Menzernan S100:lla ja 3.02:lla, liian kauan kun päässyt viimeks autoa hinkkaamaan.. :)
Kuva

..hinkatkaa naistanne mielummin kun tiskipöytää :lol:

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » To Tammi 06, 2011 10:09 pm

Hahah..joo pitää vähän kattoo missä seurassa näitä juttuja huutelee.

nick

Viesti Kirjoittaja nick » To Tammi 06, 2011 11:16 pm

Pitäis varmaan pitää nämä auton puunaus kamat siellä missä niitä kuuluukin käyttää ja siivota kämppää sitten niillä millä n.5milj muutakin tässä maassa. :D
No joo tuli taas sellanen ehkä ihan järkeväkin idea mieleen, että jos noihin keittiön kaappien oviin jotain laittais. :) On nimittäin tollaset kiiltävät ovet ja olishan se hieno saada niihin sellanen wet-look pinta. :lol: Kaikkee sitä tuleekin mieleen.

janne320d

Viesti Kirjoittaja janne320d » Pe Tammi 07, 2011 3:34 am

itsekkin tuli juuri tiskipöytä ja lavuaari vahailtua collinitella,liukkaasti häviää vesi kun hanasta laskee :D tosin vaha pakenee kyllä nopeasti muutaman fairypesun jälkeen
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06

Kime

Viesti Kirjoittaja Kime » Pe Tammi 07, 2011 12:15 pm

janne320d kirjoitti:itsekkin tuli juuri tiskipöytä ja lavuaari vahailtua collinitella,liukkaasti häviää vesi kun hanasta laskee :D tosin vaha pakenee kyllä nopeasti muutaman fairypesun jälkeen

Itsekkin lavuaarin ja suihkuseinän vahanneena voin kertoa että suihkuseinässä pysy kohtuu hyvin mutta kyllä lavuaarista aika pikaseen häviää vahat.

JS_84
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JS_84 » Pe Tammi 07, 2011 4:13 pm

Tuli itsekin ennen joulua Colliniten 845:lla vetästyä vessan lavuaari. Samoten suihkun lasinen väliseinä. Siinä on niin miljoona kuivunutta vesitipan jälkeä ettei mitään rajaa. Ei löytynyt keinoja millä olisi niitä pois saanut. Koitin clayn, tar&glue removeria, menzernan tujuinta ja karkeeta laikkaa ihan käsivoimin. Lopuks totesin vaan että ei lähde. Vahasin kuitenkin. Mielenkiintosinta oli, että noi kaikki testasin yhteen kohtaan, ja lopuks kun kiillottelin vahoja mikrokuituliinalla, niin tuolta testialueelta hinkatessa rätisi melko tiuhaan. Jokin pienoinen sähkövaraus ilmeisesti sekakäytöstä aiheutu :D Muutama tais sormillekin pamahtaa.

Jagsamin vinkki oli keraamisen liesitason puhdistusvaahto, pitää kokeilla kun kerkeen...

aRRtsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aRRtsi » Pe Tammi 07, 2011 5:27 pm

JS_84 kirjoitti:Tuli itsekin ennen joulua Colliniten 845:lla vetästyä vessan lavuaari. Samoten suihkun lasinen väliseinä. Siinä on niin miljoona kuivunutta vesitipan jälkeä ettei mitään rajaa. Ei löytynyt keinoja millä olisi niitä pois saanut. Koitin clayn, tar&glue removeria, menzernan tujuinta ja karkeeta laikkaa ihan käsivoimin. Lopuks totesin vaan että ei lähde. Vahasin kuitenkin. Mielenkiintosinta oli, että noi kaikki testasin yhteen kohtaan, ja lopuks kun kiillottelin vahoja mikrokuituliinalla, niin tuolta testialueelta hinkatessa rätisi melko tiuhaan. Jokin pienoinen sähkövaraus ilmeisesti sekakäytöstä aiheutu :D Muutama tais sormillekin pamahtaa.

Jagsamin vinkki oli keraamisen liesitason puhdistusvaahto, pitää kokeilla kun kerkeen...
Mikset koittas iha kiillon kalkinpoistajaa. Meil o tommoset taitto-ovet suihkus ja erittäin kalkkipitosta vettä. Suihkuttelin tota kiillon kalkinpoistajaa eka ovet täyteen ja sit aina sienelle ja levitin koko alueelle. Sit annoin vaikuttaa 5 minsaa. Sit uusiks sama juttu mut en antanu enää vaikuttaa vaa huuhtelin suoraa pois suihkulla. Lähti kaikki valkoset jäljet pois. En kuivannu millään vaan annoin kuivua itse. Eipä paljoo valkosia jälkiä jääny. :)

Demon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demon » Pe Tammi 07, 2011 11:32 pm

Universal Stone toimii noihin aikas hyvin :)
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

aRRtsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aRRtsi » La Tammi 08, 2011 12:37 am

Demon kirjoitti:Universal Stone toimii noihin aikas hyvin :)
Jep, meinasin lisätä sen myös tohon.

S@mpp@

Viesti Kirjoittaja S@mpp@ » Su Tammi 09, 2011 3:09 pm

Vahailin moottoripyöräkypärän Collinite915, uskaltaiskohan sillä vetästä sen muovisen visiirinkin?

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » Su Tammi 09, 2011 4:27 pm

Juu, sulla tuskin on pissapoikaa siinä :)

5 Sateesta vois toimia myös.

Viba

Viesti Kirjoittaja Viba » Su Tammi 09, 2011 4:30 pm

S@mpp@ kirjoitti:Vahailin moottoripyöräkypärän Collinite915, uskaltaiskohan sillä vetästä sen muovisen visiirinkin?
Itse ainakin kokeilisin :)
Voihan se olla että vesi helmeilisi siinä siten että haittaa näkyvyyttä, mutta ajaessa vesi varmaan valuisi myös pois paremmin.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Tammi 10, 2011 6:41 am

Viba kirjoitti:
S@mpp@ kirjoitti:Vahailin moottoripyöräkypärän Collinite915, uskaltaiskohan sillä vetästä sen muovisen visiirinkin?
Itse ainakin kokeilisin :)
Voihan se olla että vesi helmeilisi siinä siten että haittaa näkyvyyttä, mutta ajaessa vesi varmaan valuisi myös pois paremmin.
Itse joskus kun vielä oli oma gixeri (jossain vaiheessa se myytiin ja laitettiin lastentarvikkeisiin :lol:) niin mietin monta kertaa että olis kätevä kun olis hydrofobisempi visiiri niin sateella sitä vois pitää kiinni. Itse ajoin aina ns. lippa auki kun ei muuten nähny tarpeeks hyvin. Uskoisin että Collinite helpottas sitä paljonkin. Autossa ongelmaksi yleensä tulee pyyhkijät. Kyllä mä oon muut ikkunat vahannukkin.
Vain YKSI LSP!

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » Ma Tammi 10, 2011 8:16 am

Voihan sen vahatakin kannattaa ainakin kokeilla.

Mä olen tullut siihen tulokseen kun sateella ajaa pyörällä, niin kun ajaa yli satasta niin vesi menee visiiristä parhaiten pois eli itse ainakin ajan sateella vähän kovempaa kuin tulis kuivalla ajettua.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus

Vastaa Viestiin