Jos pitää saada naapurit kateelliseksi niin hommaa nyt hyvä mies löpöpesuri! Mutta jos haluut vaan saada puhtaan auton niin tommonen 600L/h tai 10L/min pesuri on varmasti jo eri-hyvä siihen
Painepesurit
Re: Painepesurit
^No kuten aiemmin todettiin niin rekyyliä ei saa mutta esim. Kränzlen 1151 on varsin riittävä peli autonpesuhommiin, vaikkakin vain ~600L/h
Jos pitää saada naapurit kateelliseksi niin hommaa nyt hyvä mies löpöpesuri! Mutta jos haluut vaan saada puhtaan auton niin tommonen 600L/h tai 10L/min pesuri on varmasti jo eri-hyvä siihen
Vain YKSI LSP!
Juuri tätä Kränzleä olen katsellut,saksasta tilaamalla ilmeisesti säästäisi hieman,mutta kuinkahan sitten jos tulee takuu hommia?Urran kirjoitti:^No kuten aiemmin todettiin niin rekyyliä ei saa mutta esim. Kränzlen 1151 on varsin riittävä peli autonpesuhommiin, vaikkakin vain ~600L/h
Löpöpesurit taas menee niin isoiksi kooltaan,vaikka kärscherillä on kyllä 230v suht pieni kuumavesipesuri ja hintakin jää aika lähelle tuota kränzleä.
Mutta sitten taas tässä vesimäärä jäi 450L/h ja merkkinä enemmän kränzle houkuttaa.
Tästä ketjusta, kun luet niin selviää saksasta hankitun kränzlen takuu. Yksityishenkilön kränzlen huolto onnistuu suomessa.
Kärkkäisen Magneetti-lehti tuli tänään kotiin ja siellä tarjotaan Kränzle 10/120 hintaan 450 eur. Toki Saksasta taitaisi saada kotiin tuotuna vielä pari kymppiä halvemmallakin. Tosin ei ota Saksa eikä Kärkkäinenkään vanhaa myllyä vaihdossa.
1151T samassa lehdessä 690,-
1151T samassa lehdessä 690,-
Nettisivujen mukaan nuita 10/120:siä on 3kpl varastossa. Ei ole kyllä pahan hintainen pesuri enää.
1151T foam lancen kanssa 600€ Saksasta.
10/120 on täysin riittävä autonpesuun. Itse ostin tuossa vuoden vaihteessa Saksasta. Foam lancen ostin kans. Erittäin tyytyväinen olen kyllä ollut tuohon. Sopivan pitkä letku vakiona ja vakiosuutinkin on hyvä. Hakkaa edellisen Clenin 100-0.
Minkä verran tämä 10/120 tuli maksamaan lancen kanssa Saksasta?Duke kirjoitti:10/120 on täysin riittävä autonpesuun. Itse ostin tuossa vuoden vaihteessa Saksasta. Foam lancen ostin kans. Erittäin tyytyväinen olen kyllä ollut tuohon. Sopivan pitkä letku vakiona ja vakiosuutinkin on hyvä. Hakkaa edellisen Clenin 100-0.
Minua pesuripäivitys kiinnostaisi mutta kun tuo hinta hirvittää.
Meillä se nykyinen bosch on tämmöinen:
http://www.e-kodinkoneet.fi/tuotteet/bo ... _1200_plus" onclick="window.open(this.href);return false;
Mietin vaan, jos kerta 390l / h tulee vettä läpi niin kai se autonpesuun on riittävä.
http://www.e-kodinkoneet.fi/tuotteet/bo ... _1200_plus" onclick="window.open(this.href);return false;
Mietin vaan, jos kerta 390l / h tulee vettä läpi niin kai se autonpesuun on riittävä.
Ei tunnu enää koneellekkaan ehtivän, kun kaikki vapaa-aika menee tämän kanssa puuhaillessa.. 
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, niin turha työ menee hukkaan...
Noita 10/120 kränzlejä on vielä 2kpl tuolla Kärkkäisen varastossa 
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave
Instagram: detailcave
Mulla makso Kränzle 10/120 ja 10m viemärinaukasuletku kotiinkuljetetuksella 488€, ebayn kautta. Lancen ja aineita tilasin sitte Jannelta.Antti O kirjoitti:Minkä verran tämä 10/120 tuli maksamaan lancen kanssa Saksasta?Duke kirjoitti:10/120 on täysin riittävä autonpesuun. Itse ostin tuossa vuoden vaihteessa Saksasta. Foam lancen ostin kans. Erittäin tyytyväinen olen kyllä ollut tuohon. Sopivan pitkä letku vakiona ja vakiosuutinkin on hyvä. Hakkaa edellisen Clenin 100-0.
Minua pesuripäivitys kiinnostaisi mutta kun tuo hinta hirvittää.
Saksasta tuo 10/120 ja lancen hinta postikuluineen on melko tasan 500€
Samaa saldoa näytti heti aamusta, nyt pitäisi olla ainakin yksi vähemmän. Halpaa hommaa tää foorumin seuraaminen... Seuraavaksi saakin tilailla varmaan vaahdotinta jotta pääsee kunnollaDemon kirjoitti:Noita 10/120 kränzlejä on vielä 2kpl tuolla Kärkkäisen varastossa

Näkyi olevan 5.520 kärcher 199€ paikallisessa tehneekö mitää kun on poistunut valmistajan listoilta 7,5metrin letkulla. Pyysin myös tarjouksen tuosta Nilfiskin 125.3-8 mutta ei ole vielä hintaa kuulunut. Saksastahan tuon Nilfiskin sais 130€ mutta takuu huolettaa...
7,5m letku on aivan liian lyhyt. Minä hyväksysin min. 12m letkun ja joustavaa kumiletkua mikä on pesurin yläpäässä kelalla.
9m lisälerssi ois ollut jotain 80€ lisää, silloin riittäis letkun pituus varmasti kun nykyinen on 3m
Muilla kommentteja koskien tuota 5.520 muilta ominaisuuksilta verrattuna tuohon Nilfiskiin, saakohan siihen lisäletkua? Liekkö paljon letkuissa eroa kärcher vs. nilfisk? Nykyisen halpiksen letku on aina tuhannella puneella...
Muilla kommentteja koskien tuota 5.520 muilta ominaisuuksilta verrattuna tuohon Nilfiskiin, saakohan siihen lisäletkua? Liekkö paljon letkuissa eroa kärcher vs. nilfisk? Nykyisen halpiksen letku on aina tuhannella puneella...
Mihin vaan saat letkua, kun otat sen letkun irti pesurista ja marssit sen kanssa paikalliseen hydraulitarvikeliikkeeseen, esim Hi-Flex/vastaava. Kattovat liittimet ja puristavat liittimet letkun päihin, letkua saat vaikka 30 metriä, niin varmasti piisaa. Kannatttaa vähän muutenkin puntaroida noita valmisletkujen hintoja, voi olla aika tukevat katteet, kun vertaa tuohon suoraan hydraulipajasta haettuna-hintaan... jää kaljakorilliseenkin vielä rahaa.
Täällä erikoisliikkeessä tulee erikoislisä joka on yleensä 3x järkihinnasta
30puntaa näyttäisi olevan jatko tuohon Nilfiskiin ebayssä, kärkkeriin samaa luokkaa.
Tyhmiä kysymyksiä. Yritin äsken irroittaa putkea boschin pesurista ja ei lähtenyt työntämällä ja kääntämällä eikä vetämällä ja kääntämällä.
Ohjekirjat on aikaa sitten hukattu. Miten se putki lähtee irti? Näyttäisi sille että voisi katketa kahdesta kohtaa, ja letkun jos tahtoo vaihtaa pitää vissiin purkaa se koko pistooli auki ruuvit jne, menee kahvan sisään koko letku ja liitos on jossain kahvan sisällä.. ?
Ohjekirjat on aikaa sitten hukattu. Miten se putki lähtee irti? Näyttäisi sille että voisi katketa kahdesta kohtaa, ja letkun jos tahtoo vaihtaa pitää vissiin purkaa se koko pistooli auki ruuvit jne, menee kahvan sisään koko letku ja liitos on jossain kahvan sisällä.. ?
-
powermitsu
Nyt vituttaa taas kerran, olen hävittänyt sen nilfiskin kuitin. (Piti olla jossain hyvässä paikassa kopioituna, ehkä onkin)
Pumppu taitaa vuotaa kun kokoajan ilman kuormaakin heräilee hetkeksi. Voi viulu.
Pumppu taitaa vuotaa kun kokoajan ilman kuormaakin heräilee hetkeksi. Voi viulu.
Samaa teki omakin ja just oli puol vuotta silloin mennyt takuu umpeen. Otin itse auki pumpun ja nykyisin toimii ihan hyvin, ei ole paha rasti avata. Aika yksinkertainen on painepesurin toimintaperiaate. Männät painaa paineen takaiskuventtiilien taakse... Omasta oli O-rengas hävinnyt sellaisesta välistä etten voi käsittää mihin se on voinut karata. Toivottavasti silti sinulla on takuuta jäljellä.powermitsu kirjoitti:Pumppu taitaa vuotaa kun kokoajan ilman kuormaakin heräilee hetkeksi.
Osaksi tän pesurin varmaan rikkoi se kun foam-lance:lla ei toiminut kunnolla vaan toimi sykleissä ja tekee edelleen niin. Käytin sykleissä seos-suhteen mittauksen verran ja yhden kerran auton vaahdotin kunnes antautui. Liian kova vastapaine ilmeisesti tulee lancesta ja kone luulee että olisi "vapauttanut" katkaisijasta.
Nyt odottelen vielä kränzlesta tarjousta jospa sillä alkaisi vaahto lentämään.
-
powermitsu
Miktoy: Olishan mulla takuuta jäljellä vaikka teille kaikille, bauhausin kaveri anto 5 v takuun. Mutta mitäpäs mä sillä kun kuitti on jossain, on tää kyllä.
Joo hei mulla ihan sama juttu ton foamin kanssa. Mulla toi foam lance on kokoajan ollu semmonen jonkun aikaa että se ei jaksa aluksi työntää vaahtoa vaan tulee nesteenä läpi. En muista onko ihan alusta asti tehny tota.Eli se on oikeesti hajottanu ton ? Mitä tehdä, vaihtaa foami toiseen pesuriin (yks raato olis josta letku paskana) Tehdä jotain muuta? Vetää ittensä hirteen?
Joo hei mulla ihan sama juttu ton foamin kanssa. Mulla toi foam lance on kokoajan ollu semmonen jonkun aikaa että se ei jaksa aluksi työntää vaahtoa vaan tulee nesteenä läpi. En muista onko ihan alusta asti tehny tota.Eli se on oikeesti hajottanu ton ? Mitä tehdä, vaihtaa foami toiseen pesuriin (yks raato olis josta letku paskana) Tehdä jotain muuta? Vetää ittensä hirteen?
Jos maksoit ostoksen kortilla, kaiva tiliote esiin (tulosta vaikka verkkopankista) ja mene sen kanssa Bauhausiin; kuluttajaviraston kanta asiaan:powermitsu kirjoitti:Miktoy: Olishan mulla takuuta jäljellä vaikka teille kaikille, bauhausin kaveri anto 5 v takuun. Mutta mitäpäs mä sillä kun kuitti on jossain, on tää kyllä.
Taitaa olla tyyppivika kaikissa niilfiskeissä. Mulla on 5 vuotta vanha tuo omani ja 3 vuodeen ajan se on tehnyt tuota samaa. Mulla ei ollut silloin vielä edes lancea vaan lance ollut vasta vuoden. Minutin välein mulla hurahtaa eili meinaa lähteä, muttei kuitenkaan lähde käyntiin. Itse sammutan siksi aikaa kun en käytä, kun en viiti noita hurahduksia kuunnella. Ei ole pahentunut tuon 3 vuden aikana ja lance toimii normaalisti. Pesuri on 130.9-1 xtra mallia letkukelalla. Pesuri ei ainakaan maahan asti vuoda vettä, enkä vielä ole avannut, tosin vois joskus tutkia, että ymmärtääkö tuon päälle mitään.
Itteä ketuttaa sen verran et lähtee kränzle tilaukseen kun hinnasta pääsee sopuun. Taitaa vaan nilfiskit olla sen verran herkkiä tuolla paineen tunnistuksellaan, että sammuttaa siksi koneen. Enkä tiedä oliko sattumaa mutta itsellä meni pesuri rikki foam lancen jälkeen. Pesurina siis mulla nilfisk P150.1-10 x-tra.powermitsu kirjoitti:Eli se on oikeesti hajottanu ton ? Mitä tehdä, vaihtaa foami toiseen pesuriin (yks raato olis josta letku paskana) Tehdä jotain muuta? Vetää ittensä hirteen?