Mikrokuituliina vs. säämiskä
Re: Mikrokuituliina vs. säämiskä
Mä käytän samaa taktiikkaa kun K70 ja Erkki. Tosin sekä vaaka että pystypinnoilla. Eli vaakapinnoilla lasken liinan tasaiseksi ja käsivarsilla "mankeloin" liinan keskeltä ulkoreunoihin. Sit nostan liinan seuraavaan kohtaan.
Pystypinnoilla pidän toisella käsivarrella liinan yläosasta ja toisella mankeloin alaspäin.
Yksi pyyhe riittää tommoseen pikkufarkkuun mainiosti mutta usein tulee käytettyä kahta kun toinen on ovenväleille jne.
Ja QD mies en ole vaikka semmoista omaan itsekkin (tosin tää johtuu pääosin shampootestistä)
En tosiaan nää mitään hyötyä pyyhkimiseen kun en mielestäni voita siinä yhtään aikaa.
Pystypinnoilla pidän toisella käsivarrella liinan yläosasta ja toisella mankeloin alaspäin.
Yksi pyyhe riittää tommoseen pikkufarkkuun mainiosti mutta usein tulee käytettyä kahta kun toinen on ovenväleille jne.
Ja QD mies en ole vaikka semmoista omaan itsekkin (tosin tää johtuu pääosin shampootestistä)
En tosiaan nää mitään hyötyä pyyhkimiseen kun en mielestäni voita siinä yhtään aikaa.
Vain YKSI LSP!
Minkä verran teillä sitten menee kuivauksessa aikaa? Itse kun käytän tuota omma tekniikka juurikin sen nopeuden vuoksi. Usein pesu tapahtuu (talvella) siinä pakkasen rajoilla ja siinä täytyy toimia nopeasti, ettei pinta jäädy. Pesen siis auton aina ulkona myös talvella, koska ti- halli mahdollisuutta ei ole. Säätiedotuksia täytyy seurata, niin hyvin onnistuu ja aina talvella ajan puhtaalla autolla. 
Voisin väittää että aika vikkelä taputtelija ja mankeloija saa olla että auton kuivaa nopeammin ku meikäläinen mun kuivaustyylillä.
Kolme rättiä, yksi Kent ja kaksi Miracle Dryeriä, kaksi MD:ä levitän konepellille.
Kentillä käyn kaikki ovenvälit, lasit ym. märät rakoset läpi.
Yhdellä MD:llä kuivaan toisen puolikkaan autosta ja toisella MD:llä toisen puolikkaan
Kolme rättiä, yksi Kent ja kaksi Miracle Dryeriä, kaksi MD:ä levitän konepellille.
Kentillä käyn kaikki ovenvälit, lasit ym. märät rakoset läpi.
Yhdellä MD:llä kuivaan toisen puolikkaan autosta ja toisella MD:llä toisen puolikkaan
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Eipä tuota kuivausta ole tullut jäniksen selässä tehtyä, eli ikinä en ole aikaa kellottanut.
Oliskohan oikea veikkaus, että muutama minuutti on lähempänä oikeaa kuin kymmenen minsaa.
Tosin sitten vanteet ja oven välit siihen päälle.
Joskus kokeilin parilla rätillä, mutta tuntui ihan että menee pasmat sekaisin, kun ei osaa arpoa, kumpaa riepua pitäisi siirrellä...yksinkertaiselle ihmiselle yksinkertaiset menetelmät
Oliskohan oikea veikkaus, että muutama minuutti on lähempänä oikeaa kuin kymmenen minsaa.
Tosin sitten vanteet ja oven välit siihen päälle.
Joskus kokeilin parilla rätillä, mutta tuntui ihan että menee pasmat sekaisin, kun ei osaa arpoa, kumpaa riepua pitäisi siirrellä...yksinkertaiselle ihmiselle yksinkertaiset menetelmät
Joo Karin kanssa samaa mieltä. Ja siis ite nimenomaan tykkään käyttää yhtä liinaa, tai mun metodit on vakiintunu siihen vaikka usein on ainakin kaks liinaa mukana. Mut se pointti -> yhdellä liinalla en tunne voittavani ainakaan minuutteja, jos jotain kymmeniä sekunteja auton kuivauksessa niin miksi? Aina vähemmän fyysistä kosketusta kun "mankeloi" kun vetelee pitkin pintoja.
Mä joudun tunnustaa mut mä en oikee ikinä oo tykänny kuivata vanteita
Jos laitan lisää trim ainetta renkaille niin sit kuivaan renkaan ja vanteen. Tosin mun "jämä" mikrokuituliinoilla (siis renkaan).
Mä joudun tunnustaa mut mä en oikee ikinä oo tykänny kuivata vanteita
Vain YKSI LSP!
Tuota mä en oo ikinä kuivannut vanteita, paitsi vahausta ennen. 
Eipä noissa normivanteissa hirveesti kuivattavaa ole, mutta tavaksi tullut nekin kuivata.
Kesävanteissa kun on leveät lipit, niin niissä ärsyttää silmää, jos jää lätäkkö lipin päälle.
Kesävanteissa kun on leveät lipit, niin niissä ärsyttää silmää, jos jää lätäkkö lipin päälle.
Saman olen huomannut itsekin. Kohta se sitten on pyörimässä se vesi siinä kehällä ja pöly imee itsensä siihen sekaan = komea lippiK70 kirjoitti:Eipä noissa normivanteissa hirveesti kuivattavaa ole, mutta tavaksi tullut nekin kuivata.
Eetu kirjoitti:No pesukinnas nyt on ihan ihme sakkia täynnä. Kiillottavat heppi kovana autoa![]()
Juh4 kirjoitti:Liekkö kattoneet sitä ennen kansipoikia.