Vaahtomuovilaikkojen pesu?
Vaahtomuovilaikkojen pesu?
Täällä voidaan kertoa omat menetelmät ja kokemukset siitä miten pesette vaahtomuovilaikkanne.
Itse pesen laikat lavuaarissa kuumassa vedessä, sekaan laitan fairyä.
Kosteaan laikkaan myös fairyä ja sormin möyhennän koko pinta-alaa ja lopuksi laita laikan kuumaan vesifairyyn kangaspuoli ylöspäin ja möyhennän sormin lisää.
Sit ne saa olla sielä muutaman tunnin. Lopuksi juoksevan veden alla möyhennän keskeltä ulospäin.
Kuivaan grit guardin päällä kangaspuoli ylöspäin.
Puhdasta on tämän käsittelyn jälkeen.
Jotkut suosii pesukonetta, mutta en ole raaskinut muutamia laikkoja sinne vielä työntää...
Itse pesen laikat lavuaarissa kuumassa vedessä, sekaan laitan fairyä.
Kosteaan laikkaan myös fairyä ja sormin möyhennän koko pinta-alaa ja lopuksi laita laikan kuumaan vesifairyyn kangaspuoli ylöspäin ja möyhennän sormin lisää.
Sit ne saa olla sielä muutaman tunnin. Lopuksi juoksevan veden alla möyhennän keskeltä ulospäin.
Kuivaan grit guardin päällä kangaspuoli ylöspäin.
Puhdasta on tämän käsittelyn jälkeen.
Jotkut suosii pesukonetta, mutta en ole raaskinut muutamia laikkoja sinne vielä työntää...
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Re: Vaahtomuovilaikkojen pesu?
Itse liotan niitä fairyvedessä ensin että enimmät tahnat irtoaa, ja väri jos lakaton maali ollut, sen jälkeen möyhennys, huuhtelu ja saman kiillotussession rättien kanssa pesukoneeseen.
Ja itse kiillotuksen aikana putsaan paineilmalla joka vedon jälkeen.
Ja itse kiillotuksen aikana putsaan paineilmalla joka vedon jälkeen.
Itse olen siirtynyt pesemään marseillesaippualla myös vaahtomuovilaikat. Samalla siis kun villalaikat ja pesukintaat.
Hyvin puhdistuu lämpimässä vedessä ainakin megun tahnojen jäljiltä.
Hyvin puhdistuu lämpimässä vedessä ainakin megun tahnojen jäljiltä.
E53 X5 3.0D
-
Rauhallinen Erkki
Neljässäkympissä koneessa Sonuksen Wunder Waschella. Näillä mun suht vähäisillä "ajoilla" ainakin toistaiseksi pysyneet kuosissaan (Hex, LC ja 3M). Kuivaus kuivaustelineen päällä.
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo
Ämpäriin fairy-vettä ja sinne laikat likoamaan. Jokusen ajan kuluttua laikkoja painellen ja yhteen puristellen aikansa ja sen jälkeen juoksevan veden alla puristellen. Sitten rotskuun kiinni ja pihalla namikat kaakkoon. Sen jäälkeen kuivaustelineen päälle kuivumaan muutamaksi päiväksi.
En mä ainakaan pese muuten kun vedellä tahnat pois. Ainakin Menzernat lähtee tuolla täysin ja laikan väri palautuu normaaliksi. Tiedä sitten pitäiskö laittaa tippa fairya mukaan... Ei niihin likaa tartu kun on hyvin prepannut auton. Työauton huvikseni vedin pesun jälkeen laikalla nxt 2.0 pintaan ja johan tuli mustaks, eikä lähtenyt millään.
Wannabe-OCD
Wc lavuaariin lämmintä vettä ja vähän Fairya ja annan liota jonkun aikaa. Puristelen ja möyhin niitä ja kun ovat puhdistuneet, niin juoksevan veden alla huuhtelen ne hyvin. Hetki sitten päivällä käytetyt laikat pesin ja vein olkkariin kuivumaan kuntopyörän päälle tarrapinta ylöspäin. Ilmalämpöpumppu puhaltelee lämmintä ja ne kuivuu aamuun mennessä. Itse en kuntopyörällä ajele mutta emäntä sitä on polkenut, kun oli polvileikkauksessa niin sai vahvistettua lihaksia ja jalan toimimaan.
Mulla sama taktiikka ku Danilla + Karin "koneeseen ja jengat tappiin"
Ja tää poislukien 75mm tallakoossa kun tuo Flexipadsin kelta-punainen Ultra-Soft on niin pehmee et pelkään et jotain käy 
Vain YKSI LSP!
Mie oon suhauttanut laikkaan tätä: http://www.prowax.com/cleaners/C-84_Fra ... eaner.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Annan hetken aikaa frankin vaikuttaa ja painepesurilla (pienet paineet) huuhtelen niin kauan että laikasta ei valu muuta kuin kirkasta vettä. Sitten puristelu ja laikka orrelle kuivumaan.. Sama kaava pätee karvalaikkoihin.
Annan hetken aikaa frankin vaikuttaa ja painepesurilla (pienet paineet) huuhtelen niin kauan että laikasta ei valu muuta kuin kirkasta vettä. Sitten puristelu ja laikka orrelle kuivumaan.. Sama kaava pätee karvalaikkoihin.
En ole vielä päässyt pesemään, mutta olisiko järkeä laittaa laikat pesupussiin ja koneseen 40ºC + Sonuks Wunder Wasch. Tätä ainakin itse aion kokeilla kunhan sinne asti pääsen.
^ En usko että pesupussista on haittaakaan, itse pesen ne 60ºC ilman pesupussia ja hyvin ne on kestänyt.
Minä kun pesin ensimmäistä kertaa laikkoja koneessa niin cyc:n diamond cross laikasta lähti tarrapinta kävelemään. Pesin 60 asteessa ja ilman linkousta, mutta mikälie maanantai kappale ollut, kun lähti tarrapuoli kävelemään siitä. Muut laikat sitten kestikin ongelmitta pesukoneen.
Tällai olen saanut puhtaita laikkoja, jopa karvalaikastakin aina ihan käyttämättömän näköisen:
-Vaahtolaikoista harjataan suurimmat mujut pois esim. hammasharjalla
-Mahdollisimman pian laikat likoamaan kuumaan veteen ja sekaan Der Wunder Waschea. 1-2 korkillista.
-Möyhentele kunnes näpit palaa.
-Jätä likomaan ja anna veden hieman jäähtyä
-Palaa asiaan ja möyhentele puhtaiksi
-Huuhtelu viileällä vedellä
-tarvittaessa pese uudelleen. Itse pesen aina uudelleen vielä sen jälkeen, kun olen nostanut laikat pois sieltä tahnajäämiä täynnä olleesta vedestä.
(karvalaikan voi kuivata nopeasti laittamalla sen koneeseen kiinni ja pyöräyttämällä kovilla kierroksilla. Suorita suihkutiloissa, koska paikat kastuu
)
Rätit samalla reseptillä, mutta niitä ei harjata.
-Vaahtolaikoista harjataan suurimmat mujut pois esim. hammasharjalla
-Mahdollisimman pian laikat likoamaan kuumaan veteen ja sekaan Der Wunder Waschea. 1-2 korkillista.
-Möyhentele kunnes näpit palaa.
-Jätä likomaan ja anna veden hieman jäähtyä
-Palaa asiaan ja möyhentele puhtaiksi
-Huuhtelu viileällä vedellä
-tarvittaessa pese uudelleen. Itse pesen aina uudelleen vielä sen jälkeen, kun olen nostanut laikat pois sieltä tahnajäämiä täynnä olleesta vedestä.
(karvalaikan voi kuivata nopeasti laittamalla sen koneeseen kiinni ja pyöräyttämällä kovilla kierroksilla. Suorita suihkutiloissa, koska paikat kastuu
Rätit samalla reseptillä, mutta niitä ei harjata.
Kaikilla ei ole varaa Jaguaariin, mutta miksi sinunkaan pitäisi ajaa himmeällä autolla?