Tehdään tämmönen topic joka on varmaan ihan jees.
Omien kokemuksien perusteella ei poista, heikentää varmasti mutta täydelliseen vahanpoistoon clay bar ei sovellu.
Tosin käytän Bilt Hamber Auto-clay soft ja Sonüs Ultra Fine clay jotka molemmat ovat erittäin helliä lakkapinnalle.
Tässä vielä pieni lista eri clay bareista:
Abrasive Ratings (on a scale of 1 to6)
1. Hi-Tech Body Sponge™ - most surface marring 6/6
2. Clay Magic® - Red- very aggressive; a lot of surface marring - 5/5
3. Sonus Grey Block Detailing Clay- very aggressive; a lot of surface marring - 5/5
4. Top of the line purple - slightly less aggressive - 4/5
5. Clay Magic® Blue less aggressive; less marring - 3/5
6. Mother's - Yellow- 2/5
7. Sonus Ultra Fine (Green) 1/5 (will not remove wax / sealant)
8. Bilt-Hamber. (1/5) it uses water as a lubrication
9. Pinnacle PolyClay (1/5) very mild abrasives (will not remove most wax / sealant)
Poistaako clay bar vahan/sealantin?
Poistaako clay bar vahan/sealantin?
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Re: Poistaako clay bar vahan/sealantin?
Ei poista, heikentää kyllä pintaa. Yellow Wax:n kanssa todettu, Magiconen punainen + shampooliukkari. Saman merkin sinistä + magiconen qd:tä käyttäessä en ole huomannut juuri minkäänmoisia vahanpoisto-ominaisuuksia..
Ekaa kertaa hinkkailin claybarilla tuota meitin mustaa Alfaa, jossa kyllä mahtavan pehmeä maali! Ainakin tuo Bilt Hamberin vesikäyttöinen jätti siihen jäljet jotka näkyi kirkasvaloilla. Ilman lamppuja jälkiä ei huomannut.
Tarkotus olisi tossa kesän aikana vähän testata eri claybareja tuohon mustaan pintaan ja katsoa mitä ne tekee.
Ihan näin nippelitietona sanottakoon, että monien merkkien claybarit ovat isompien merkkien privat labeleitä tai bulkki kamaa. Usein kannattaa katsoa onko claybarin ympärillä (yleensä) olevassa muovikäärössä todellisen valmistajan leimaa.
Tarkotus olisi tossa kesän aikana vähän testata eri claybareja tuohon mustaan pintaan ja katsoa mitä ne tekee.
Ihan näin nippelitietona sanottakoon, että monien merkkien claybarit ovat isompien merkkien privat labeleitä tai bulkki kamaa. Usein kannattaa katsoa onko claybarin ympärillä (yleensä) olevassa muovikäärössä todellisen valmistajan leimaa.
Onko Pasilla tarkempaa mallia tosta BH savesta, nykyään kun niitä löytyy Soft, Medium ja Regular?
Itse olen tykästynyt Sonüs Ultra Fine Clay, jotenkin niin hellänvarainen että sitä on kiva käyttää, tosin ei niin tehokas mutta kun hyllystä löytyy De-Iron niin tolla Sonüs Ultra Fine Clayllä voi vielä pyyhkäistä pinnat läpi De-Iron käsittelyn jälkeen.
Itse olen tykästynyt Sonüs Ultra Fine Clay, jotenkin niin hellänvarainen että sitä on kiva käyttää, tosin ei niin tehokas mutta kun hyllystä löytyy De-Iron niin tolla Sonüs Ultra Fine Clayllä voi vielä pyyhkäistä pinnat läpi De-Iron käsittelyn jälkeen.
mä sain ihan järkyt jäljet omaan, punaiseen pösöön claylla. kyseessä punainen magiconen savi, enkä ole huomannut moista tapahtuneen ennen
savi oli muutaman kerran käytetty, ja puhdas..
no, summa summarum - meidän talouden autot ei näe mitään savea, ellei tarkoitus ole myllyttää.
no, summa summarum - meidän talouden autot ei näe mitään savea, ellei tarkoitus ole myllyttää.
Onhan se vähän riskialtista hommaa, mutta jos auto on jo valmiiksi mikronaarmuharmaa eikä ajatuksena ole myllyttää kikkaretta niin sama se sitten on, savella vaan.