TKe_ kirjoitti:Mä olen taas ajattelut Anzafin postausten perusteella ottaa testiin Britemaxia.
Dodo Juice Lime Prime
- crabtastic
Re: Dodo Juice Lime Prime
Kysellään nyt vähän tyhmiä. Suoraa vastausta ei oikein löytynyt selaamalla.
Mitä hyötyä tai mikä tässä Lime Primessa on parempaa kuin "normaalissa" kiillotusaineessa millä myllytetään?
Ostin kyllä purkin ja myllyttelin vaimon mustan mersun tällä aineella, koneena Flex epäkesko ja laikkana valkoinen Lake Country.
Samalla tavalla työstin kuin Menzernankin aineilla ja hyvää jälkeä tuli. Pintanaarmut lähtivät aika helpolla kiitämään.
Päälle pari kerrosta Colliniten 915.
Mitä hyötyä tai mikä tässä Lime Primessa on parempaa kuin "normaalissa" kiillotusaineessa millä myllytetään?
Ostin kyllä purkin ja myllyttelin vaimon mustan mersun tällä aineella, koneena Flex epäkesko ja laikkana valkoinen Lake Country.
Samalla tavalla työstin kuin Menzernankin aineilla ja hyvää jälkeä tuli. Pintanaarmut lähtivät aika helpolla kiitämään.
Päälle pari kerrosta Colliniten 915.
Ei mitään, tämä vaan peittää kaikki pienet mikronaarmut alleensa ja that's it, joo ehkä ihan snadisti poistaa mutta vähäistä se on.
Tulee ajanmittaan sitten takaisin esille.
Mielummin poistaa ne kokonaan jos kerran myllyn ja laikan on kaapista ottanut ulos.
Tulee ajanmittaan sitten takaisin esille.
Mielummin poistaa ne kokonaan jos kerran myllyn ja laikan on kaapista ottanut ulos.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
-
Detailingshop
Lime Prime on kyllä jonkin verran hiova aine, kerrotaan sisältävän "mikrohiovia aineita". Eräillä foorumeilla se väitetään sisältävän fillereitä mutta tuolle en ole saanut vahvistusta. Hiovien aineiden lisäksi se sisältää maalipintaa puhdistavia ja kiiltoa parantavia öljyjä sekä pohjustaa maalipintaa vahaa varten. Ei siis tarvitse poistaa IPAlla ennen vahausta (ainakaan Dodon vahoilla, joillakin sealanteilla ei kuulemma toimi), mutta voisihan tuota joskus erityisesti kokeilla niin saisi vahvistusta tuolle filleriasialle, kenties.
Kyllähän myllyttäminen on kivaa mutta ei suinkaan aina tarpeellista, mitä kevyemmillä aineilla pääsee haluttuun lopputulokseen, sitä enemmän maalia jää pintaan seuraavaa kertaa tai isompia naarmuja varten, eikö?
Kyllähän myllyttäminen on kivaa mutta ei suinkaan aina tarpeellista, mitä kevyemmillä aineilla pääsee haluttuun lopputulokseen, sitä enemmän maalia jää pintaan seuraavaa kertaa tai isompia naarmuja varten, eikö?
No ei sillä karkealla aineella ja rotaryllä tarvitse aina ajella, eihän?
Pitäis kokeilla tätä taas pitkästä aikaa, olin ensin ihan tohkeissani mutta yhden mustan Bemarin kohdalla tuli pieni pettymys. Voi kyllä olla että johtui valaistuksestakin se. Niistä ajoista on kuitenkin taidot ja välineet karttuneet joten osais paremmin arvioida.
-
Detailingshop
Aivan, eli miksei sitten vaikka LP:llä?Dani kirjoitti:No ei sillä karkealla aineella ja rotaryllä tarvitse aina ajella, eihän?
Jos pinta on tosiaan valmiiksi hyvä, niin silloin LP pääsee oikeuksiinsa. Edelliseen autoon tuli käytettyä aina kausivahauksen yhteydessä, kun myllytys oli hoidettu heti oston jälkeen. 3M keltaisella pyyhkäisin aina talven aikana tulleet jäljet pois ja vahat päälle.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Nojoo, käyhän se niinkin, mutta mun pointti oli se että vaikka 85RD:llä ja sinisellä HEXillä pääsee varmasti samaan tulokseen, ellei jopa parempaan.Dodoshop kirjoitti:Aivan, eli miksei sitten vaikka LP:llä?Dani kirjoitti:No ei sillä karkealla aineella ja rotaryllä tarvitse aina ajella, eihän?
..ja tätä 85RD:tä löytyy jokaiselta hyllystä, toivon ainakin näin
Eli ei peitetä, vaan poistetaan. Hennoilla aineilla ja pädillä pintaa ei kuorita edes nimeksikään.
Mutta jos löytyy DJ LP hyllystä niin mikäs siinä, itse en henk.koht. lähtis sitä ostamaan..kun sitä jo kerran kokeilin ja lopputulos oli ei niin toivottu. Johtuu tosin siitä että aine piti myös ajaa loppuun jolloin päätin että saman asian hoitaa 85RD, M#205 jne.
-
powermitsu
Tuo LP kylllä peittää öljyillään hienosti ja peittää tehokkaasti esim hologrammeja jonkin aikaa. Ja kyllä huonontaa joidenkin vahojen pysymistä. Dodon omia vahoja en ole kokeillut. Sinäänsä todella mutkaton aine ajaa oli kone mikä vaan etkä saa ns "pahaa jälkeä" aikaan. Erehdyin joskus käyttämään tätä viimeistelyaineena ja kyllähän ne hologrammit tuli sitten jonkun ajan päästä esiin. Nykyisellään vaikea löytää tälle käyttökohdetta mutta jos pitää saada nopeasti auto nätiksi esim myyntifiksiin niin sitten
Ja varmaan pehmeämmillä pinnoilla sen parempi.
Laitetaas tänne linkki joka osui silmään, kun ei tästä ole hirveästi ollut 50/50 kuvia liikenteessä.
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... p?t=255164
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... p?t=255164
^Jeppiskamaa. Vihree Hex + LP on IMO hieno pre-wax kästtely
Mut se on lähinnä jos tykkää LP:n tuomasta öljyisyydestä.
Meidän rotarypäällikkö on sitä mieltä et jos ruvetaan leikkaamaan niin voi sit samantien ajaa one-steppinä jonkun oikeen tahnan. Mut itse kun tykkään LP:n tuomasta pinnasta niin mulle se on ihan sama
Meidän rotarypäällikkö on sitä mieltä et jos ruvetaan leikkaamaan niin voi sit samantien ajaa one-steppinä jonkun oikeen tahnan. Mut itse kun tykkään LP:n tuomasta pinnasta niin mulle se on ihan sama
Vain YKSI LSP!
Juurikin näin, ostaa vaikka M#205 joka on monta kertaa monipuolisempi aine kun tää DJ LP.
M#205 + Hexin laikat tekee ihmeitä vaikka oliskin vähä syvempiäkin naarmuja.
M#205 + Hexin laikat tekee ihmeitä vaikka oliskin vähä syvempiäkin naarmuja.
Nojoo, mulla toi LP pullo on pölyttynyt hyllyllä jo tovin mutta ajattelin sitä taas testailla kevväämmällä. Tekee nimittäin etenkin metalliväriin jotenkin todella "syvän" ja hienon kiillon. Nyt kun on kertynyt hieman jo kokemusta niin osaa ehkä paremmin tuota arvioida kun uran alkutaipaleella.
Mie luulen että tuo Lime Prime voisi olla mulle sopivaa ainetta auton pintaan kun on sen verran ohut maalipinta paikoitellen ettei uskalla mitään kauhean leikkaavaa ainetta käyttää... Vaihtoehtona on tosin tällä hetkellä vielä Black Hole naarmujen peittämistä varten, ehkäpä myös Auto-Balm...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Emännän nissanissa lienee pehmyt maali/lakka, joten onko LP:n käyttö järkevää ennen Blackholea vai on jompi kumpi turha enne Colli 476S:ää? Viime keäsänä ainakin kun vetelin kädellä ilman konetta, niin LP + BH + colli näytti hyvältä. Kun en näiden kemiaa vielä oikein tunne...
Viimeksi muokannut Smistik, Ma Maalis 12, 2012 1:25 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siis molemmat aineet ajavat saman asian, joten käytä jompaa kumpaa ennen Collinite476S:ää.
Juu kiitokset. Täytyy vissiin jättää tuo LP moponhinkkausaineeksi