Pesukatu ja hyvässä vahassa oleva auto
Pesukatu ja hyvässä vahassa oleva auto
Käytin tuossa juuri Oulun pesukadulla harjattomassa pesussa (maksoi 10€) hyvässä vahassa olevan autoni, ja olin hämmästynyt lopputuloksesta..ei nyt niin hyvä kuin harja/käsinpseussa, mutta tarpeeksi hyvä - yllättävän hyvä! Juttelin samalla pesijän kanssa, ja hän sanoi että heidän nkäyttämänsä pesuaineet ovat lieviä, eivätkä pitäisi poistaa vahaa. Onko kokemuksia kellään? Onko perää ettei veisi vahaa? Olihan se niin helppoa, että käsipesujen välillä voisi aina käyttää autoansa tuolla.... 
Re: Pesukatu ja hyvässä vahassa oleva auto
Itelläni ei tommoisesta pesukadusta niin kokemusta ole mutta heitetään nyt oma tarina, oli tarkoitus saada mutsin autosta lasit puhtaaksi (laseihin pinnoitteen joskus vuosi sitten laittanut ja vieläkin rokkaa täysiä) ja päätin sitten että noh käyn shellillä pesettää harjattomassa kun kerran yöllä puoleen hintaankin saa ja ei tee mieli koskaan hirveemmin hinkata puhtaaks niillä huoltoasemilta löytyvillä pesuvälineillä (monesti nähnyt että ne fairyä tai vastaavaa laittaavat niihin ämpäreihin).
Nooh lasit tuli puhtaaks ja sinne lähti 2x kerrosta vahaa samalla (nattys white ja dodo rainforestrub)...

Kyllä niillä aika kovat liuottimet täytyy olla käytössä, että ilman mekaanista hankausta saa pinnat puhtaiksi. Se, että vesi helmeilee pesun jälkeen johtuu siitä kun ne ruiskuttaa jotain pikavahaa pintaan pesun päätteeksi.
Vuonna 2007 kävin viimeksi harjattomassa pesussa ja yleensäkkin konepesussa. Ei tullut puhtaaksi kesällä, kevyt pöly pinnassa ja kyljissä enempi likaa. En käynyt valittamassa kun oli 10 Eur tarjouspesu, päätin vain että viimeinen kerta oli. Käsinpesun hinta/laatusuhde on aika paljon parempi. Vaikka pesis luksusshampoolla.
Suola kuuluu ruokaan, ei tielle.
Kyllä nuo huoltoasemien ja pesukatujen liuottimet varsinkin talvella ovat todella jytyä kamaa, imeytyvät samantien lakan huokosiin ja näin ollen nostaa vahan pois. Pakko olla tiukka seos koska vaikutusajat ovat erittäin lyhyet.
Näin selitti yksi liuotintoimittaja mulle
Näin selitti yksi liuotintoimittaja mulle
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Mä oon käyny konepesussa viimeksi muistaakseni 2003 
Kokeilin alkutalvesta kuinka hyvin lähtee puhtaaksi pelkällä huoltiksen painarilla, vaikka alle oli juuri laitettu 2 kerrosta FK1000P:tä oli suola ym paska niin lujassa ettei puhettakaan että olis lähteny. Sormella tuntui ihan sileeltä mutta siinä oli semmonen ruskee "filmi" pinnassa.
Kokeilin alkutalvesta kuinka hyvin lähtee puhtaaksi pelkällä huoltiksen painarilla, vaikka alle oli juuri laitettu 2 kerrosta FK1000P:tä oli suola ym paska niin lujassa ettei puhettakaan että olis lähteny. Sormella tuntui ihan sileeltä mutta siinä oli semmonen ruskee "filmi" pinnassa.
Se "traffic film" ei lähde muuta kuin mekaanisesti.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Tän huomaa hyvin esim. tuulilasista, jossa pesukadun tyylisten pesujen jälkeen, näkyy edelleen pyyhkimien rajat selkeesti.Dani kirjoitti:Se "traffic film" ei lähde muuta kuin mekaanisesti.