Kokemuksia eri autoshampoista

Liuottimet, foamit, shampoot, kintaat, kuivaus
Polo09

Re: Kokemuksia eri autoshampoista

Viesti Kirjoittaja Polo09 » Ke Marras 10, 2010 11:43 am

^ Pilttipurkki sopii tiiviytensä vuoksi myös hyvin pesuaineen postitukseen.

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ke Marras 10, 2010 12:07 pm

JS_84 kirjoitti:^ Jotain vanhoja filmirullapurkkeja tms. jonka täyttää pesuaineella ja postissa matkaan. Eihän noihin näytteisiin tarvii isoja pulloja antaa, jos tarkoitus on yksi pesu tehdä. Pitää vaan huolen että purkki on puhdas, oli mikä oli.
Samaten myös jos on jotain pieniä pesupulloja, joita esim hotellissa on.

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » Ke Marras 10, 2010 12:37 pm

Ainakin allekirjoittanut voi sponssaa noi 3(?) näytettä, pitää vaan tsekkaa mikä on fiksu määrä mitäkin.

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ke Marras 10, 2010 1:16 pm

Multa löytyy ja irtoaa Turtlen Big Orangea. Ja löytyy myös joku Megun pesuaine, geelimäinen, mikähän nyt liene ollutkaan. Ei mikään top-of-the-range. Voin luovuttaa senkin ihan mielelläni.
Pystyn toimittamaan ainakin noin 250ml pulloissa joissa flippinokka. Ja tavarat löytyy Vantaalta, liikkuu PK-seudulla ja muutamia kertoja kuukaudessa Vantaa-Lahti akselilla.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Marras 16, 2010 6:04 pm

Testi etenee hitaasti, liian vähän ajoa :lol: . Tein alustavan testin DJ SN shampoolle, mutta luulen että uudelleen pesussa otan enemmän kuvia, ja mietin paremmin testin niin että voin suorittaa sen ainakin lähes samalla tavalla joka kerta. Ainakin jollekkin auton osiolle (pesuteho). Lisäksi sain vaikutteita DW Shampoo testeistä. Laitoin vähän sähköpostia testin halutuille shampooaineiden valmistajille ja ilmeisesti testiin saatiin vähän lisää testattavia, valmistajan sponsoroimana :) ;

-Prima Mystique
-ValetPro
  • Concentrated car shampoo
    Wash and Protect
    Poseidon carnauba wash
    Ehkä myös jotain.. mitä ei vielä voi ;)
-Chemical Guys
  • Citrus Wash & Gloss
    Citrus Wash Daily
    Glossworkz
-Mahd. Dodo Juice Born To Be Mild, täältä tulossa ainakin muita tuotteita arvioon, tosin ei vielä voi ;)

EDIT: Korjattu CG:n listaa.
Viimeksi muokannut Urran, Ke Marras 17, 2010 8:28 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vain YKSI LSP!

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ti Marras 16, 2010 6:46 pm

Iso kiitos jo etukäteen Urranille.

frozzu

Viesti Kirjoittaja frozzu » Ti Marras 16, 2010 8:29 pm

Tätä testiä kyllä odotetaan innolla, hienoa että firmatkin lähtevät sponssaamaan mukaan tähän.

jallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jallu » Ti Marras 16, 2010 8:37 pm

Saisko Malco Verry Berryn mukaan testiin? Jos ei löydy lähempää voin kyllä postittaa.
Pääsispä testaamaan pesuaineet johkin rekan perävaunuun, olis ainakin likasta pintaa ja paljon,samalla pystyis testaamaan monta ainetta samalla kertaa.

Olen tässä peseskellyt Verry Berryllä, Gold classilla, Citrus wash&glossilla ja Sour Powerilla lähestulkoon vuoron perään kun en osaa päättää mikä olis se ykkönen. Sitä tuskin löytyykään. Vaihtelu kai virkistää...
Suola kuuluu ruokaan, ei tielle.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Marras 17, 2010 6:31 am

jallu kirjoitti:Saisko Malco Verry Berryn mukaan testiin? Jos ei löydy lähempää voin kyllä postittaa.
Pääsispä testaamaan pesuaineet johkin rekan perävaunuun, olis ainakin likasta pintaa ja paljon,samalla pystyis testaamaan monta ainetta samalla kertaa.

Olen tässä peseskellyt Verry Berryllä, Gold classilla, Citrus wash&glossilla ja Sour Powerilla lähestulkoon vuoron perään kun en osaa päättää mikä olis se ykkönen. Sitä tuskin löytyykään. Vaihtelu kai virkistää...
Tottakai saa. Oikeastaan mun mielestä pitäis testasta kaikki saatavilla olevat. Malcolla näyttää olevan aika montaa eri shampoota joten kysäsen onko kiinnostuneita lähettää näytteitä, jos ei niin voin johonkin väliin ottaa sulta pilttipurkillisen :)

Olis joo kätevä jos teistais pesutehot yhteen kohteeseen, mut ei mikään oo oikeen "tasasen likainen" niin kun hion tässä vielä "pesusuunnitelmaa" niin todennäköisesti farmarin takaikkuna/paksi saa toimia testissä pesuteho kohteena. Mietin jonkun toimivan "poikittain kaksi kertaa/korkeus" tavan mikä ei poikkea eri shampoilla. Voin sanoa että näillä keleillä kun muu auto on vielä suht. puhdas on se paksi aivan jäätävän likainen :lol:

Onks kenelläkään intressejä tietää PH lukemia? Jäi mietityttämään jos hakis jostain sitä nauhaa. Oon yrittäny kysellä valmistajilta MSDS lappuja mut ainut keneltä sain edes tiedon, sisältääkö sheeting agenttejä tai gloss enhancersseja oli Prima ja Dodo.

Ajattelin etten laita QD:ta ollenkaan näiden testien aikana, tulee nopeemmin likasekskin. :lol:

Lisäksi oon ihan kahden vaiheilla että käytänkö pesuria (nyt just huollossa, Nilfisk) vai pesenkö letkulla.
Vain YKSI LSP!

frozzu

Viesti Kirjoittaja frozzu » Ke Marras 17, 2010 7:35 am

Urran kirjoitti: Lisäksi oon ihan kahden vaiheilla että käytänkö pesuria (nyt just huollossa, Nilfisk) vai pesenkö letkulla.
Yleensä pestessä tulee kyllä käytettyä pesuria, joten ehkä olisi lähinnä "oikeata tilannetta." Toisaalta jos on kauheasti paskaa, niin ei ehkä hyvä alkaa hinkkaamaan sitä maalipintaa vasten. Ite oon ehkä pesurin kannalla.

jallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jallu » Ke Marras 17, 2010 11:23 am

Hyvä homma.

Mulla oli Malcon Ultra violettia joskus pikkupurkki, sain fiksaamosta. Muuten tuntui hyvältä pesuaineelta mutta jäi mustaan autoon selvästi kalvo näkyviin huuhtelun jälkeen. Verry Berryllä ei näkynyt. Olisko sekoitussuhde ollut väärä vai vaan ominaisuus?

Mutta jos nuo testipesut tekis vaan letkulla likaseen autoon, olis sitten pintaa johon testata seuraavaksi kiillotusaineet ja laikat :lol: No niitä pintoja autoista tuntuu löytyvän muutenkin.
Suola kuuluu ruokaan, ei tielle.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Marras 17, 2010 11:44 am

jallu kirjoitti:Hyvä homma.

Mulla oli Malcon Ultra violettia joskus pikkupurkki, sain fiksaamosta. Muuten tuntui hyvältä pesuaineelta mutta jäi mustaan autoon selvästi kalvo näkyviin huuhtelun jälkeen. Verry Berryllä ei näkynyt. Olisko sekoitussuhde ollut väärä vai vaan ominaisuus?

Mutta jos nuo testipesut tekis vaan letkulla likaseen autoon, olis sitten pintaa johon testata seuraavaksi kiillotusaineet ja laikat :lol: No niitä pintoja autoista tuntuu löytyvän muutenkin.
Jotkut valmistajat kun käyttää silikaatteja niiden pesuaineissa niin ne pitäis periaatteessa "kiillottaa" pesun jälkeen. Esim. Megun Gold Class.

Mitä tohon myllytykseen tulee, mulla on auto vielä hankinnan jälkeen myllyttämättä, ja sen varmaan keväämmällä otan työn alle. Tosin virheetöntä ei saa silti.

Jos Matti lähtis menee mun kukkarosta niin maalauttaisin Etupuskurin, mahd. konepellin, Helmat, Takapuskurin ja taka "spoilerin" uusiks. On mun standardeille aika hirveessä kunnossa, spoileri tosin vaan väärän värinen :lol: Takapuskuriin kun joku urpo peruutti kesällä, mut ei tietenkään jättänyt yhteystietoja. Käytettynä kun ei saa virheetöntä, mut ois se kiva ;)

Maalaus on vaan silleen hauska että se on suht. halpaa jos osaa/on tilat tai on joku läheinen tuttu maalari. Mutta h*lvetin kallista jos tuut ulkopuolelta. Mä en tunne yhtään maalaria :(
Vain YKSI LSP!

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ke Marras 17, 2010 9:23 pm

Multa irtoo tota Prestan pesuainetta vaikkapa pilttipurkissa, otahan yhteyttä vaikka privalla että mihin toimitan purkin ;)
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Marras 18, 2010 8:42 am

Dani kirjoitti:Multa irtoo tota Prestan pesuainetta vaikkapa pilttipurkissa, otahan yhteyttä vaikka privalla että mihin toimitan purkin ;)
Danille laitettu PMää. RaceGlaze lupasi sponssata myös omat shampoonsa testiin. Eli siis RaceGlaze Aqua Bathe

EDIT: Dom lupasi supporttaa BTBM:n ja jonkun toisenkin mitä ei ollut vielä testissä ;)
Vain YKSI LSP!

Makeesi

Viesti Kirjoittaja Makeesi » To Marras 18, 2010 3:45 pm

Ostin tossa just CG CWG:tä näin talvipesua varten. Oon koittanu ettiä joka paikasta sopivaa sekoitussuhdetta tolle mutta joka paikassa sanotaan erilailla. Pistin sitten 1 1/2 korkillista pesuainetta 10 litraan vettä. Pestessä ei tuolla suhteella ollut läheskään niin liukas kuin esim. Megun Wash&wax. Mikä tolle pesuaineelle näin talvisuolaa varten olis hyvä sekotussuhde mikä eikuitenkaan söis vahaa pois?

Autoon oli juuri edellisellä pesulla lisätty kerros Megun #16 mutta sitten tuon CWG:n huuhtelun jälkeen tuntui että pinta ei helmeillyt läheskään niin miten juuri vahattu helmeilisi. Tämä on kyllä ensimmäinen vahaa sisältämätön pesuaine mitä käytän.
Talent you have naturally, Skill is only developed by hours and hours and hours of beating on your craft.

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » To Marras 18, 2010 3:51 pm

Makeesi kirjoitti:Ostin tossa just CG CWG:tä näin talvipesua varten. Oon koittanu ettiä joka paikasta sopivaa sekoitussuhdetta tolle mutta joka paikassa sanotaan erilailla. Pistin sitten 1 1/2 korkillista pesuainetta 10 litraan vettä. Pestessä ei tuolla suhteella ollut läheskään niin liukas kuin esim. Megun Wash&wax. Mikä tolle pesuaineelle näin talvisuolaa varten olis hyvä sekotussuhde mikä eikuitenkaan söis vahaa pois?

Autoon oli juuri edellisellä pesulla lisätty kerros Megun #16 mutta sitten tuon CWG:n huuhtelun jälkeen tuntui että pinta ei helmeillyt läheskään niin miten juuri vahattu helmeilisi. Tämä on kyllä ensimmäinen vahaa sisältämätön pesuaine mitä käytän.
Vastaus löytyy parin sivun takaa: -JP-n vastaus

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Marras 19, 2010 9:23 am

Urran kirjoitti:Nyt oon kolme kertaa päässyt nauttimaan Dodo Juice Supenatural:ista. Siis aivan käsittämätöntä shampoota. Oli pakko varmistaa Domilta että paljon sitä kamaa tulee/per ruikkaus (pumppupullo) ja vastaus oli että 2ml. 10L ämpärillisen teen kolmella, ja yhdellä ihan pienellä ruikautuksella. Eli nopeesti laskettuna laimennussuhde on 1:1500, kesäsin pärjäis varmaan vähemmälläkin :shock: Nousi tällä hetkellä ainakin henkilökohtaiseksi suosikiksi. Ja niille ketkä laskee niin tää ois tolla perus sekotussuhteella riittosa 375L valmista pesunestettä, 10L ämpäriä käytettäessä 37 ja rapiat pesua, siis £0,35/0,40€/pesu.

Nopeasti; Ei vaahtoa liikoja (ei mitään lisäaineita mikä vaahtoais), liukuu aivan tajuttomasti ja puhdistaa tosi hyvin.

Teen jossain vaiheessa kunnon shampootestin kun saan kerättyä tarpeeks "verrokkeja" mutta tää vaikuttaa aika voittajalta.

Tänhän siis pitäis olla BTBM miinus tuoksu ja väri. Lisättynä Holset HT-60 ahtimella siis. :lol:
Tänään testattu ennen vahausta 1:850 sekoitussuhteella. Liukkaus on aivan käsittämätön. Jos oikein pinttynyt lika tai kova vesi niin varmaan tälläinen laimennussuhde olisi ihan poikaa, mutta kesällä ei ainakaan tarpeellinen.

Alan varmaan ensi viikolla tekeemään vertailuja kun saadaan uusi Nilfisk talliin 8-)

Suunnitelma nyt seuraava;
-Lähtökuvat likaisimmista kohdista
-Lämmintä vettä ämpärit täyteen, toiseen ainetta valmistajan suosituksen mukaan. Sekotellaan kädellä.
-Tsekataan vaahto ja liukkaus sormilla. Kuva ämpäristä.
-Kaadetaan pesunestettä kuivalle pinnalle ja katotaan ns. viskositeetti (käytän tätä löytääkseni hyvän laimennussuhteen). Voi myös jättää hetkeksi vaikuttaa ja huuhtelun jälkeen tarkastaa miten irroittaa likaa. Tästä on vähän huono ottaa kuvaa kun yleensä ei kerkee mitenkään niin nopeesti.
-Huuhtelu Nilfisk Alto Poseidon 3 (viileä vesi)
-2BM, Kent Lampaanperseet (toinen Katto/Ikkunat/Konepelti ja toinen loput), hanskan huuhtelu joka paneelin jälkeen. Huolellisesti, ja joka aineella yhtä huolellisesti.
-Kuva jostain kohtaa miten vaahtoo pinnalla
-Takapaksin pesu yhdellä/kahdella edestakaisella vedolla poikittain per hanskan korkeus (pesuteho testi, farmarin perä on aina likasin, en tiedä pitäskö vetää vaan kerran vai kaks)
-Huuhtelu.
-Kuivaus Monzacare liinoilla (paitsi paksi, ei uskalla kun tarkotuksella jättää mahdollisuuden ettei oo ihan puhdas)
-Loppupinnan arviointi, en tiedä onko tarpeellinen kuvata kun ei niitä eroja kuvista nää.
-Seuraavan pesun jälkeen EDIT:tinä edelliseen jos oli havaittavissa parempaa helmeilyä, antistaattisuutta yms. lopputulokseen liittyvää (esim. Poseidon's Carnauba Wash kuulemma tiukentaa helmeilyä). Myös mahdollisia fiilistelykuvia jos kelit sallii.

Oisko jengillä heittää tähän kehitysideoita/kommentteja?

Oon miettiny että pitäisikö pestä samalla aineella uudestaan eri laimennussuhteella, jos tuntui ekalla kerralla ettei liukunut. Silloin arvioon tulisi ns. "suositeltu laimennussuhde".

Oon miettiny sitä PH-nauhaa mutta en tiedä onko tarpeellista/hyödyllistä. Kai sen pitäisi olla 7-8 välillä jotta se ois PH-safe?

Oon myös kinunu valmistajilta noita käyttöturvatiedotteita näistä ja mainitsen jos niissä jotain poikkeuksellista. Bodyshop safe tietoa tuntuu olevan vähän hankala saada mutta pyrin saamaan.

Lisäksi tietty teen taustatutkimusta (Google) kys tuotteesta kun kirjotan puhtaaksi, jos on jotain mainittavaa. Esim. jotain valumajälkiä tai todella ääripään huonoja kokemuksia.
Vain YKSI LSP!

frozzu

Viesti Kirjoittaja frozzu » Pe Marras 19, 2010 10:43 am

Urran kirjoitti: Oisko jengillä heittää tähän kehitysideoita/kommentteja?

Oon miettiny että pitäisikö pestä samalla aineella uudestaan eri laimennussuhteella, jos tuntui ekalla kerralla ettei liukunut. Silloin arvioon tulisi ns. "suositeltu laimennussuhde".

Oon miettiny sitä PH-nauhaa mutta en tiedä onko tarpeellista/hyödyllistä. Kai sen pitäisi olla 7-8 välillä jotta se ois PH-safe?
Ite en ainakaan tee tuolla PH-luvulla oikeastaan mitään. Jos jokaisen aineen kohdalla (jos mahdollista) tekee suositellulla laimennussuhteella ja katsoo tuloksen kaikista. Näin saisi tasavertaisen tuloksen kaikista. Sitten menee vähän säätämiseksi, jos "ennakkosuosikki" tai muu ei toimikaan niin hyvin ja aletaan muuttamaan suhteita, jotta se pärjäisi paremmin. Laimennussuhdetaulukko olisi hyvä, niin jokainen näkee millä suhteella on laimennettu mitäkin ainetta.

Pääasia on, että saa kuvan kuinka mikäkin shampoo toimii. Suhteita pystyy sitten itsekin testailemaan. Menee muuten testissä aika tolkuttoman kauan (menee kyllä varmaan muutenkin).

Oletko saanut tuota Carlackin shampoota hommattua mistään? (tämä menee luultavasti ostoon seuraavaksi niin kiinnostaisi myös tämä)

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Marras 19, 2010 10:55 am

frozzu kirjoitti:
Urran kirjoitti: Oisko jengillä heittää tähän kehitysideoita/kommentteja?

Ite en ainakaan tee tuolla PH-luvulla oikeastaan mitään. Jos jokaisen aineen kohdalla (jos mahdollista) tekee suositellulla laimennussuhteella ja katsoo tuloksen kaikista. Näin saisi tasavertaisen tuloksen kaikista. Sitten menee vähän säätämiseksi, jos "ennakkosuosikki" tai muu ei toimikaan niin hyvin ja aletaan muuttamaan suhteita, jotta se pärjäisi paremmin. Laimennussuhdetaulukko olisi hyvä, niin jokainen näkee millä suhteella on laimennettu mitäkin ainetta.

Pääasia on, että saa kuvan kuinka mikäkin shampoo toimii. Suhteita pystyy sitten itsekin testailemaan. Menee muuten testissä aika tolkuttoman kauan (menee kyllä varmaan muutenkin).

Oletko saanut tuota Carlackin shampoota hommattua mistään? (tämä menee luultavasti ostoon seuraavaksi niin kiinnostaisi myös tämä)
Niin vähän itsekkin mietin. Itsehän olen niin pessimistinen ja vielä kriittinen etten ota ennakkosuosikkeja. Todennäköisempää on että haukun kaikki :lol:. Lähinnä viittasin just siihen että kun jengi alkaa kuitenkin huutelee "Hei nyt oot tehny jotain väärin, siis toi kamahan on ihan sairaan hyvää. Sun pitää vaan laimentaa se 1:750 eikä 1:1500." niin sitten voisi testata. Kuhan joskus testi saadaan valmiiksi niin teen kyllä taulukon missä tyyliin nimi -> laimennussuhde -> hinta/pesu -> pisteet. Pisteytysjärjestelmä täytyy vaan miettiä..

Nimenomaan aikaa menee paljon. Onneks harrastaja ei laske niitä kun ei tarvi tehdä työnarvoo :D

En ole Carlackia vielä saanut mistään, voi olla että pitää jossain vaiheessa ostaa. Laitoin kyllä Carlackillekkin viestin, missä kysyin MSDS (Käyttöturvatiedote) lappua, valmistajan suosittelemaa laimennussuhdetta ja että onko halukkuutta antaa omat aineensa testiin. Ei toistaseksi vastausta.
Vain YKSI LSP!

frozzu

Viesti Kirjoittaja frozzu » Pe Marras 19, 2010 11:04 am

Urran kirjoitti:
Kuhan joskus testi saadaan valmiiksi niin teen kyllä taulukon missä tyyliin nimi -> laimennussuhde -> hinta/pesu -> pisteet. Pisteytysjärjestelmä täytyy vaan miettiä..
Joo ja riittoisuus (esim. jossain saa litran pönikän samaan tai halvempaan hintaan, kuin toisilla 250ml). Hinta/pesu ja vaikka loppuarvioon hinta-/laatusuhde.

Pisteytysjärjestelmä voisi olla samaan tyyliin kuin autolehdissä. Tietty osio maksimipisteet ja sitten esim. liukkaus 4/5 pistettä tjsp. puhdistusteho 5/5 ja koko osiosta maksimi vaikka 10 tai 20 pojoa.

Hyvältä suunnitelmalta kyllä vaikuttaa. Oliko sulla vielä ajatusta, koska testi lähtee "pyörimään" täydellä höyryllä? Jos haluaa "pikatestin" tehdä niin tietysti voisi eri paneelit pestä eri aineilla, mutta tietysti silloin pitäisi kuran ja lian määrä olla suurinpiirtein samanlainen.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Marras 19, 2010 11:19 am

frozzu kirjoitti:
Urran kirjoitti:
Kuhan joskus testi saadaan valmiiksi niin teen kyllä taulukon missä tyyliin nimi -> laimennussuhde -> hinta/pesu -> pisteet. Pisteytysjärjestelmä täytyy vaan miettiä..
Joo ja riittoisuus (esim. jossain saa litran pönikän samaan tai halvempaan hintaan, kuin toisilla 250ml). Hinta/pesu ja vaikka loppuarvioon hinta-/laatusuhde.

Pisteytysjärjestelmä voisi olla samaan tyyliin kuin autolehdissä. Tietty osio maksimipisteet ja sitten esim. liukkaus 4/5 pistettä tjsp. puhdistusteho 5/5 ja koko osiosta maksimi vaikka 10 tai 20 pojoa.

Hyvältä suunnitelmalta kyllä vaikuttaa. Oliko sulla vielä ajatusta, koska testi lähtee "pyörimään" täydellä höyryllä? Jos haluaa "pikatestin" tehdä niin tietysti voisi eri paneelit pestä eri aineilla, mutta tietysti silloin pitäisi kuran ja lian määrä olla suurinpiirtein samanlainen.
Pisteytys juurikin mainitsemasi. Mutta lähinnä se että saako jos liukkaudesta voi saada 5/5 max niin onko oikein että esim. hyvästä tuoksusta saisi myös 5? Kun sehän ei vaikuta pesuun mitenkään (mukavuustekijä, ihmisten mielipiteet vaihtelee). Todennäköisesti näin;

Pesuteho 0-5
Liukkaus 0-5
Ekonomisuus 0-5 (Laimennussuhde/Hinta)
Lopputulos 0-3 (Kiilto, mahd. helmeily)
Vahaturvallisuus 0-1
Käyttöturvallisuus 0-1 (Bodyshop safe, valmistaja suositteleee käytettäväksi ammatillisestikkin)
Kuinka nopeasti kuivuu 0-1 (Jos ei havaita mitään ongelmaa = 1p. Pesutila 10°C joten ei nyt pitäis hirveesti näitä tulla..)
Esteettisyys, Käyttömukavuus 0-1 (Haju, Vaahtoavuus, Fiilis)

Eli 0-22p. Tohon saa kommentoida myös.

Kuhan valmistajien postipaketit tippus niin alottasin. En halua alottaa noista mitä olen viimeeks käyttäny, otan ne mielummin vikaks niin ei turhaan fiilistele. Myöskään en mielellään testaisi yhden valmistajan tuotteita peräkkäisinä kertoina. Aion myös korjata arvioitani jälkikäteen jos esim. kokonais taso nousee tai joku muu saa mut niin päättämään. Ensi viikolla tulee pesutilaan uus Nilfisk Alto Poseidon 3, sen jälkeen voisi, jos olisi aineita.

Pikatesti ei vaan ole 12 valmistajalla ja 21 shampoolla enää mahdollinen :lol: Saatikka tasaväkinen kun ei ole yhtä likasta pintaa.
Vain YKSI LSP!

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Pe Marras 19, 2010 12:00 pm

Kunhan Urran saa tuon testin toteutettua niin se on sen verran kattava, että voisit ryhtyä freelancer -toimittajaksi ja kaupata testin tuulilasiin jne :)

EDIT: aini, sitten pitää ottaa korrekit ja turtle waxit mukaan, jotta se suomalaisia lehtiä kiinnostaa :D

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Pe Marras 19, 2010 12:06 pm

Joo ja Korrekin pitää voittaa se testi, jotta kelpaa lehteen :evil:

Täällä luotetaan kyllä arvostelukykyysi - mielenkiinnolla odotan testin tuloksia,
vaikka varmaan ehdinkin jo ostaa tonkan CarLackia pesuhommiin.

Ainahan se pesuaine kuitenkin jossain vaiheessa loppuu :)

Kaikkea hyvää kokeeseen
"Urku auki, pelti kii"

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Marras 19, 2010 1:24 pm

TKe_ kirjoitti:Kunhan Urran saa tuon testin toteutettua niin se on sen verran kattava, että voisit ryhtyä freelancer -toimittajaksi ja kaupata testin tuulilasiin jne :)

EDIT: aini, sitten pitää ottaa korrekit ja turtle waxit mukaan, jotta se suomalaisia lehtiä kiinnostaa :D
Posambique kirjoitti:Joo ja Korrekin pitää voittaa se testi, jotta kelpaa lehteen :evil:

Täällä luotetaan kyllä arvostelukykyysi - mielenkiinnolla odotan testin tuloksia,

Kaikkea hyvää kokeeseen
Siis mitä. Korrek Autopesu on jo mukana testissä! Odottaa testiä n.30cm päässä mun varpaista tällä hetkellä.

[vitsi]
Tekniikan Maailma ja Tuulilasi otti Korrekin ennakkosuosikiks. AutoBild taas kysyy miksei 1Z:ta oo mukana, se on kuulemma parempi kun mikään maailmassa![/vitsi]

Ja TurtleWaxilta tulee Big Orange jos keksin mistä saan sitä, kaikkee en haluis ostaa. Sama pätee siis Carlackiin ja Zainoon. Hienoa olis myös saada Hyperwash ja Shampoo Plus.

Posambiquelle; En halua että jengi luottaa 100% mun testiin, tai ainakaan että tekee ostopäätköset sen perusteella. Esim. Haju/maku/fiilis ei ole semmosia asioita, mitkä olis kaikilla samat. Toivon että kaikki tekee päätöksensä itse, mutta tätä voi olla hyvä käyttää työkaluna.
Vain YKSI LSP!

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Pe Marras 19, 2010 2:45 pm

Urran kirjoitti:
TKe_ kirjoitti:Kunhan Urran saa tuon testin toteutettua niin se on sen verran kattava, että voisit ryhtyä freelancer -toimittajaksi ja kaupata testin tuulilasiin jne :)

Posambique kirjoitti:Joo ja Korrekin pitää voittaa se testi, jotta kelpaa lehteen :evil:

Kaikkea hyvää kokeeseen
Siis mitä. Korrek Autopesu on jo mukana testissä! Odottaa testiä n.30cm päässä mun varpaista tällä hetkellä.

[vitsi]
Tekniikan Maailma ja Tuulilasi otti Korrekin ennakkosuosikiks. AutoBild taas kysyy miksei 1Z:ta oo mukana, se on kuulemma parempi kun mikään maailmassa![/vitsi]

Ja TurtleWaxilta tulee Big Orange jos keksin mistä saan sitä, kaikkee en haluis ostaa. Sama pätee siis Carlackiin ja Zainoon. Hienoa olis myös saada Hyperwash ja Shampoo Plus.

Posambiquelle; En halua että jengi luottaa 100% mun testiin, tai ainakaan että tekee ostopäätköset sen perusteella. Esim. Haju/maku/fiilis ei ole semmosia asioita, mitkä olis kaikilla samat. Toivon että kaikki tekee päätöksensä itse, mutta tätä voi olla hyvä käyttää työkaluna.
Nyt on taas silmät jossain muualla ollut, kun toi Korrek on mennyt ohitse :)

Vastaa Viestiin