Kertokaa Snow Foam -reseptinne.
Re: Kertokaa Snow Foam -reseptinne.
Jahas! FoamLance tuli Projectechiltä. Jospa viikonloppuna kokeilisi sitä auto-foamin kera. Vaikuttaa ainakin todella yksinkertaiselta ja helpolta. Pari senttiä ainetta säiliöön raakana ja sitten säädellään seos nupikoista kohdalleen?
Kaikilla ei ole varaa Jaguaariin, mutta miksi sinunkaan pitäisi ajaa himmeällä autolla?
Juuri näin. Tai voihan sitä raaka ainetta laittaa enemmänkin kuin sen pari senttiä, mutta toiminta periaate on juuri tuo mainitsemasi.
Itse täytän melkein puolet pullosta raakaa auto-foamia, sit nupista semmonen sopiva säätö että vaahto pysyy pinnassa nippanappa niin että koko auto on vaahdon peitossa (mistä on aloittanut) eli 2-3min.
Sit loput aineet takaisin 5L pönikkään.
Tällä täyttömäärällä haen takaa sitä ettei lance hörpi ilmaa(=raakaa vettä) kun kallistelee.
Sit loput aineet takaisin 5L pönikkään.
Tällä täyttömäärällä haen takaa sitä ettei lance hörpi ilmaa(=raakaa vettä) kun kallistelee.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Sen mitä tuota on tullut nyt kokeiltua, niin kokeilkaa vaikutusajan merkitystä...
Talvella tällä on huomattava merkitys vaikeissa olosuhteissa ja kehoitan vähintään 5-7 minuutin vaikutukseen. Kesällä ei niin suurta väliä. Tämä siis henkilökohtainen mielipiteeni...
Kaikki liha tottelee kuria...
Kertokaa Snow Foam -reseptinne.
Mutta muistetaan ettei saa kuivua pintaan. Ei se silloin haittaa jos pesee oikeesti vielä perään, mutta jos vaan foamilla. Varsinkin isommissa autoissa tulee komeet valumajäljet...
Wannabe-OCD
Syksyllä, talvella ja keväällä (kun ureasuola lentää) niin foami saa vaikuttaa mahdollisemman pitkään, kuten Hynde tossa sano. Jos alkaa sieltä täältä kuivumaan niin räkii uutta vaahto päälle.
Se esipesu, sen tärkeyttä kun ei saa unohtaa!
Se esipesu, sen tärkeyttä kun ei saa unohtaa!
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
VB:tä (raaka ja 50/50) kokeilin eilen, niin paksua kermavaahtoa saa ainakin 
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla
Kokeillaan yhtä mixiä mistä Presco suositteli.. 1 osa Taxi Cleaneriä ja sitten sitä Ultimate Shampoota + vettä.fibolt kirjoitti:VB:tä (raaka ja 50/50) kokeilin eilen, niin paksua kermavaahtoa saa ainakin
^Kokeilin kans pelkkää USC:a, mutta VB:llä oli hauskempi leikkiä 
On toi BH autofoam ihan kurkoa ainetta. Edellisestä auton pesukerrasta oli aikaa jo kaksi viikkoa. Kahden viikon aikana tuli ajettua jonkin verran kosteita maanteita. Aamulla tyrkkäsin autofoamit pintaan ja ei montaa minuuttia mennyt, kun vaahto muuttui "likaisen" väriseksi. Lisää vaahtoa pintaan siten, että vaikutusaika oli yhteensä n. 10min ja painepesurilla huuhtelu perään, jonka aikana näki kirjaimellisesti, kun p*ska lensi pinnasta irti. Sen jälkeen kinnaspesu kahden ämpärin tekniikalla todisti autofoamin tehon, kun huuhteluveteen ei juurikaan likaa jäänyt.
Auto oli saanut kyytiä ensimmäisten pakkasten aikaan, reittinä Vantaa - Turku - Vantaa ja seuraavana päivänä Vantaa - Tampere - Vantaa. Aika lohduttoman näköinen oli varsinkin auton perä. Lisäksi pintaa oli kuivateltu ja sumutettu Kehä I:n ja Tuusulanväylän hellässä käsittelyssä.
Kun mahdollisuutta omaan painepesuriin ja vaahdotustykkiin ei ollut, piti keksiä jotain uutta Supersprayerillä ammuttavaksi. Siispä pulloon 2/5 Magifoamia ja 3/5 Surfex-HD. Ajatuksena, josko Magifoam sitoisi laihan HD-seoksen pintaan pidemmäksi vaikutusajaksi.
Ja eikun TI-Halliin testaamaan. Vaahdokkeet päälle ja vajaat 10min odotusta. Tämän jälkeen painepesurilla perään ja onnistumisentunne oli valtava kun pinnasta lähti käytännössä kaikki lika pois. Pohjilla 7kk vanha FK1000p.
En tiedä, oliko se suolaseos samaa kuin ihan keskitalvella käytetty, mutta tuo seos vakuutti.
Kun mahdollisuutta omaan painepesuriin ja vaahdotustykkiin ei ollut, piti keksiä jotain uutta Supersprayerillä ammuttavaksi. Siispä pulloon 2/5 Magifoamia ja 3/5 Surfex-HD. Ajatuksena, josko Magifoam sitoisi laihan HD-seoksen pintaan pidemmäksi vaikutusajaksi.
Ja eikun TI-Halliin testaamaan. Vaahdokkeet päälle ja vajaat 10min odotusta. Tämän jälkeen painepesurilla perään ja onnistumisentunne oli valtava kun pinnasta lähti käytännössä kaikki lika pois. Pohjilla 7kk vanha FK1000p.
En tiedä, oliko se suolaseos samaa kuin ihan keskitalvella käytetty, mutta tuo seos vakuutti.
-
Rauhallinen Erkki
Itse oon ti -hallissa käyttänyt SuperSprayerin täytteenä 4/5 VP Snow Foam Comboa, ryyditettynä 1/5 Valet Pron Brute Force esipesuaineella. Tuossa viimeksimainitussa on normi lantraussuhde 1:40, mikä on hyvä kun muistetaan, että se SS päästää ulos sitä ruoskan kalkuloimaa 2,4% seosta. On toistaiseksi toiminut ihan tehokkaana esipesuyhdistelmänä ti -hallissa. Pitää tässä talven mittaan kokeilla BH Autofoamia buustattuna tuolla BF:lla.
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo
Minä pääsin tänään testaileen Lancea K-sarjan kärcherillä.Tamu kirjoitti:Jahas! FoamLance tuli Projectechiltä. Jospa viikonloppuna kokeilisi sitä auto-foamin kera. Vaikuttaa ainakin todella yksinkertaiselta ja helpolta. Pari senttiä ainetta säiliöön raakana ja sitten säädellään seos nupikoista kohdalleen?
Myötäpäivään ruuvi kiinni eli seos maksimille.
Siittä vartti auki n.5% seos
Puoli kierrosta auki n.3,5% seos
Vajaa kaksi desiä meni Autofoamia kun kauppakassin kiertelin ympäri. Eli 5 litran purkki riittänee n.30 pesuun...
Vaikka laitan maximi asetukselle(n 5,5%) niin n 1,5 dl riittää henkilöautolle.. Mulla on Kärcher K 5.700..
Mulla täytyy kyllä kokeilla vielä uudestaan mitata tuo seos, kun ensinmäisellä mittauksella tuli tasa 4% seos hanat kaakossa. Ei haittaa vaikka suolakeleillä sais vankemmanki. Puhasta on kyllä tullu siitä huolimatta 
Ootteko käyttänynnä BH Autofoamia pumppupullosta? Millaisella sekotuksella?
Kyllä vain. 6.5% on nyt ladattuna.H3nxu kirjoitti:Ootteko käyttänynnä BH Autofoamia pumppupullosta? Millaisella sekotuksella?
Ostin 2litran pumppupullon, näyttäs olevan lisävarusteena Foam suutin. Vielä kun keksisi mistä semmosia voisi ostaa
Viimeksi muokannut Pilder, Ti Tammi 17, 2012 7:25 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Minkälaisella pullolla?
Rautakauppaan puutarhaosastolle, taikka biltemaan
Esim. vaikka tämmönen http://www.epocaspa.com/catalogoProdott ... pe02_I&t=i
Tuossahan tuo minun purkki onkin http://www.epocaspa.com/prodotto.aspx?i ... =pompe02_G
Esim. vaikka tämmönen http://www.epocaspa.com/catalogoProdott ... pe02_I&t=i
Tuossahan tuo minun purkki onkin http://www.epocaspa.com/prodotto.aspx?i ... =pompe02_G
^Mulla on kyllä nuita pulloja.
Mulla ei ainakaan riitä tuollainen "pikku-pullo".
Ohlsonilta hommasin 7l puutarhasumuttimen jota ei tarvii pumpata kuin kerran autoa pestessä. Yleensä 5l on tullu laitettua (sisältäen Turtlen BO:ta ja "tilkka" liukkaria) ja sillä on ruiskinu auton kahteen kertaan, eli tod. näk. 3l riittäisi helposti auton kuorruttamiseen. Täytyy kokeilla tuota ~6% seosta.
Ohlsonilta hommasin 7l puutarhasumuttimen jota ei tarvii pumpata kuin kerran autoa pestessä. Yleensä 5l on tullu laitettua (sisältäen Turtlen BO:ta ja "tilkka" liukkaria) ja sillä on ruiskinu auton kahteen kertaan, eli tod. näk. 3l riittäisi helposti auton kuorruttamiseen. Täytyy kokeilla tuota ~6% seosta.
Mihin sää sitä noin paljon saat menemään?H3nxu kirjoitti:^Mulla on kyllä nuita pulloja.
Mulla on se Bilteman 8l kannu ja yleensä laitan 1.5l kuumaa vettä ja desin Valet Pro - Snow Foam Comboa ja hyvin on yhteen bemariin riittänyt.
Voisi sittä ehkä varoilta sen 2l satsinkin tehdä mutta tuollakin pärjää.
E53 X5 3.0D
^Määrää mietin mäkin, jos itse litran saa tuhlattua.. 
Painepulloista Gloria Prima 5 on toiminut monta vuota erittäin hyvin, eikä ole hinnallakaan pilattu. Saa mm. http://www.pemic.fi/product_details.php?p=382
Ohoh, ovat nostaneet hintaa..
Painepulloista Gloria Prima 5 on toiminut monta vuota erittäin hyvin, eikä ole hinnallakaan pilattu. Saa mm. http://www.pemic.fi/product_details.php?p=382
No just noita oli tuolla paikallisessa pesumestassa. Ihan jämäkän oloisia ja parempi suutin kuin biltsussa.fibolt kirjoitti:^Määrää mietin mäkin, jos itse litran saa tuhlattua..
E53 X5 3.0D
Mulla yleensä pari litraa menee, en kyllä mitenkään säästele vaan suihkin vanteet ja sisälokaritkin huolellisesti. 1,5L pikkupullo loppui usein vittumaisesti kesken.
Noihin Glorian pulloihin saa varaosia, eli kuluvia tiivisteitä. Muuten toimii kuin junan vessa.. Suosittelen!