Kokemuksia SnowFoamista?

Liuottimet, foamit, shampoot, kintaat, kuivaus
Tonise

Re: Kokemuksia SnowFoamista?

Viesti Kirjoittaja Tonise » Pe Syys 17, 2010 8:14 pm

Itte oon huomanu että kun ruuvaa aineen määrän täysille ei tule ainetta juuri nimeksikään, nupit kakkoon ja 1/4 kierrosta takasin omien kokemuksien mukaan paras määrä ainetta ja vaahtoaa parhaiten, säiliö riittää kuitenki reippaasti koko autoon tuollakin määrällä, ylikin meinaa väkisin jäädä. Tekniikkana oon ensin levittänyt Valet Pro - PH Neutralin pintaan antanu olla sen verra että ruvennu tuleen jo paljaita kohtia esiin eli noin 5min, huuhtelu painarilla pois. Tämän jälkeen vesi ei meinaa oikeen lähteä helmeilemään ja likaa jää kuitenkin vielä pintaan (siis se kaikkein pinttynein). Olen levittänyt turtlen big orangea kierroksen ja käyny lampaanvillalla paikat läpi ja huuhdellu. Sen jälkeen vesi onkin melkeen valunut pois ja olen suorittanut kuivauksen.
Tuo Valet Pro - PH Neutral vaikuttaa ihan oikeelta aineelta tuohon esipesuun lähtee paskat mukavasti mutta hiukan häiritsee tuo että ei saa vettä helmeilemään kunnolla. Mikäs olis sellanen pesuaine millä tuon toisen kierroksen voisi hoitaa ja saisi veden karkaamaan kunnolla, vaahtoaminen toki plussaa että kerkee "sienettää" koko auton. Vaihtoehtoja on vain niin paljon että ei tiedä millä lähtisi koittamaan Chemical Guys - Maxi Suds II tai Citruswash & gloss tulisi ensimmäisenä mieleen mitä voisi koittaa. Kommenttia?

juk1

Viesti Kirjoittaja juk1 » Pe Syys 17, 2010 9:02 pm

En ole vielä montaa kertaa ehtinyt omaa lancea käyttämään.
Kuitenkin reseptillä noin sentti Ph neutralia ja puol senttiä Maxi Suds kakkosta ja lämmintä vettä perään on kyllä sen verran puhdasta tullut, että vesi helmeilee pinnalla. Puhtaus vois olla luokkaa, kun juuri pesty auto saa vartin vesisateen niskaansa.
Tämän jälkeen olen kyllä kintaalla pessyt kahden ämpärin tekniikalla, ja sen jälkeen kuivaus ja detailer.
Toi riippuu tietty siitäkin, että kuinka likainen auto on ja kuinka hyvä painepesuri on.
Itse olen myös kääntänyt noin neljänneksen nuppia takaisin. Ja toi ns. viuhkan leveys semmonen sopivan leveä, pyöränkoteloihin ehkä vähän kapeemmalle. Ja vaikutusaika on ollut 5-10 minuuttia, vartti tuntuu olevan jo turhan pitkä (aine ehtii valua pois ja yrittää kuivua). Toi litran pullo kyllä riittää mulla kahteen vaahdottamiseen koko auton pinnoille. :D
Jos huomenna ehtis kokeilee juuri mainitsemallasi Citruswash & glossin tai Extreme Bodywash & Waxin kanssa.
Eli kannattaa siis koittaa sekoittaa jotain shampoota mukaan. ;)

*Kaide

Viesti Kirjoittaja *Kaide » Ti Syys 21, 2010 8:58 am

Noniin, eka postaus Kintaalle...

Eilen illalla pesaisin auton Kärscherin pesurilla ja vaahtotykillä.

Pari kertaa aikaisemmin olen käyttänyt ainoastaan Kärscherin omaa vaahtoainetta (13,50 pikkupullo) mutta eilen lorautin sekaan Big Orangea 50/50 suhteella.
Vaahto tuntui valuvan pois hieman nopeammin kuin ilman orangea.

Vaahdon pesuvaikutuksesta on vaikea sanoa koska auto ei ollut pahasti likainen ja pohjalla
oli hyvä vaha.

Täytyy varmaan kokeilla eri miksauksia ja aineita jotta löytää pesijää miellyttävän kombon.

Luin tuosta aikaisemmin että yksi säiliö riittää vähän reilun auton vaahdottamiseen, olikohan Lancella?
Kärscherin tykillä 1/2 säiliöllistä riitti kahteen autoon pariin kertaan vaahdottaen.

Tonise

Viesti Kirjoittaja Tonise » Ti Syys 21, 2010 7:42 pm

Minä ainaki mainitsin että säiliö menee per auto lancella pesuaineen määrä täysillä. jos nuukaksi rupeais niin pari autoo menis helposti. Melkeen järestäen oon vetäny kunnon kerroksen ja parikin kierrosta että saa säiliön tyhjäksi, ja loput pyöräkoteloihin. Pesuainetta kun tulee laitettua se 25ml per säiliö niin ei se konkursii aja vaikka loput suihkis vaikka naapurin pihamaalle.

Valet Pro - PH Neutral Snow Foam maksaa ~15 puntaa eli ~18e 5l tonkka. Jos yhteen pesuun menee tuo 25ml tosta 5l pöntöstä pesee ~200 kertaa. Siispä yhdelle pesulle jää hintaa 0.09 euroa, toi on kirjaimellisesti halpaa ku saippua joten eipä tosta pesuaineen kulutuksesta kannata ruveta murehtimaan.

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » Ke Syys 22, 2010 8:27 am

Johtuisikohan tuo aineen menekki pesurista, koska mulla CYC:n pyssyllä saa just ja just auton vaahdotettua pullollisella :?:
Pyöränkaariin jää pullon pohjalta heiluttelemalla loput aineet.

Ja pesurina Kärcherin ammattipuolen HD 5/12.

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ke Syys 22, 2010 8:48 pm

K70 kirjoitti:Johtuisikohan tuo aineen menekki pesurista, koska mulla CYC:n pyssyllä saa just ja just auton vaahdotettua pullollisella :?:
Pyöränkaariin jää pullon pohjalta heiluttelemalla loput aineet.

Ja pesurina Kärcherin ammattipuolen HD 5/12.
Itselläni on myös käytössä tuo CYC:n pyssy ja Kärcher (joku). Pyssy on yllättävän tarkka tuon säädön osalta. Eli käytännössä on hyvin pieni ero sillä, että onko vaahto liian vetistä tai meneekö yhteen pesuun koko säiliöllinen pesuainetta. Tämä väli on käytännössä yhden varttikierroksen sisällä ainakin minun pesukombinaatiolla.

Löydettyäni oikean säätökohdan, laitoin pienen merkin pulloon ja säätönuppiin. Tällä säädöllä pesee säiliöllä helposti kolmekin kertaa.

Kesällä kovan helteen aikana testailin ja lopputulos oli seuraavanlainen:

Kuva

Eli sopivan aine pihi, mutta kuitenkin sopivan "kiinteä" vaahto, joka pysyy helteen grillatessakin... :) Kuten aikaisemmin jo todettiin, niin teki miten teki, niin eipä kallista tuo peseminen ole. Meni sitä ainetta sitten pullollinen tai kolmannes...

Niin ja aineina edelleen suosikkini Valet pro ja Citrus wash & gloss (vaimikäseoli...) Maxi suds II toimii myös!!!

- Henkka -
Kaikki liha tottelee kuria...

Demon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demon » To Syys 23, 2010 4:51 pm

Tota mimmosella suhteella laitatte pesuainetta säiliöön? Pelkkää ainetta vai ainetta ja vettä? Ostin nyt kuitenkin tuon Kärcherin pesutykin.
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

*Kaide

Viesti Kirjoittaja *Kaide » Pe Syys 24, 2010 8:19 am

Mä olen käyttänyt Kärcherin vaahtoainetta raakana tai sitten lorauttanut Big Orangea sekaan.
Vettä en ole laittanut.

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » Pe Syys 24, 2010 8:39 am

JanneVille kirjoitti:Tota mimmosella suhteella laitatte pesuainetta säiliöön? Pelkkää ainetta vai ainetta ja vettä? Ostin nyt kuitenkin tuon Kärcherin pesutykin.
CYC:n lanceen laitan reilu sentin ValetPron foamia ja loput vettä.

Demon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demon » Pe Syys 24, 2010 10:09 am

Kärcherin omaa ainetta en ostanut, mutta Big Orangea tuli ostettua. Täytyy tänään kokeilla aluksi laittaa ihan raakaa big orangea.
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

Tonis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tonis » Ma Loka 18, 2010 9:07 pm

Tonis kirjoitti:Noni nyt se sit hajos. Pieni rykäisy tulee vaahtoa ja sitten pesuri sammuu. Ja taas rykäisee ja sammuu heti. Kahdella pesurilla koitettu, joten oisko joku roska tms... Täytyy tutkia.
Nyt jo löytyi aikaa purkaa tuo kapistus. Ei missään näkynyt reikiä tukossa, mutta kuvassa näkyvä metallisuodin on vissiin tukossa. Eipä tuo ihme kun kaikki sen läpi lopussa menee ja kaivovedellä tulee käytettyä :D Laitoin raakaan APC:n sekaan hautumaan yön yli. En tiedä pitäisikö olla vahvempaa. Tuossa DW ohjeessa puhutaan metal cleanerista, mutta ei tähän hätään löydy semmoista...

Kuva
Wannabe-OCD

Antto-

Viesti Kirjoittaja Antto- » Ma Loka 18, 2010 9:19 pm

Hmm voisko esim bensalla, alkoholilla tai etikalla putsata tuollaisen suodattimen?

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » Su Loka 24, 2010 4:55 pm

Oma CYC:n lance otti lopputilin.
Rupesin sitä purkamaan ja tutkimaan, mistä johtuu.
Pesuainepullon imuletkun yläliitoksessa oleva reikä oli tukossa.

Oli jotain vihreetä elastista mössöä täynnä. Todennäköisesti jotain kierreliimaa, joka ollut siellä alusta asti ja nyt tukkinut koko reiän.

Kun olin poistanut mössön reiästä ja vaahdotin auton, niin ihmetys oli suuri... ainetta kuluikin enää puoli pulloa entisen koko pullollisen sijaan :shock:

Ja vaahto yhtä paksua kuin aiemminkin, jollei paksumpaakin.
Ja reseptinä edelleen n. 1cm ValetPron Snow Foam ja loput vettä.

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Su Loka 24, 2010 7:06 pm

Tuolta toisesta threadista (Kertokaa Snow Foam -reseptinne.) oli juttua tosta että pitääkö/täyttääkö kukaan loput pullosta vedellä, Matson^:n kommentin jälkeen kokeilin asiaa etten täytä pönikkää vedellä niin lopputulos aivan sama, ellei jopa parempi vaahto ilman vettä.
1/5 osa pullosta raakaa pesuainetta pesee hyvin yhden auton. Puolella pullolla vaahdotin kolme autoa (farkku E46, farkku Volvo V70 ja uuden Polon) ja silti joutu kaataa loput pesuaineet takas.
Eli jatkossa en täytä pönikkää enää vedellä.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » Su Loka 24, 2010 8:10 pm

Tuo ei oikein mene mun mekaniikasta läpi, että ilman vettä tulos olisi sama.

Jos laitan sentin foamia ja loput vettä, niin yhteen autoon menee puoli pullollista.
Jos taas laittaisin vain sentin foamia, enkä vettä, niin tuskin saa niin ohkaselle säädettyä, että riittäisi kahdelle autolle se sentti, kuten nyt näyttäisi riittävän veden kanssa sen jälkeen, kun tukoksen poistin.
Tietty, jos aineen menekillä ei ole mitään väliä, niin sittenhän se menee raakana ihan ok.

Tosin en ymmärrä sitäkään, miksi foamin sekaan pitäisi sekoittaa jotain shampoota :?:

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Su Loka 24, 2010 9:12 pm

Sillä päällä olevalla +- nupilla säädetään että paljon se hörppii sitä raakaa pesuainetta veden sekaan pönikästä. Ennen laitoin myös vettä sekaan ja että vaahto olis sopivan paksu mun makuun niin vartti pois maksimi plussasta, nyt kun käytän pelkkää raakaa tiivistettä niin aika rajusti sain laittaa miinukselle että sama paksuus vaahdolle tuli lakkapinnalle. Loppujen lopuksi sama määrä pesuainetiivistettä meni pönikkään, ja jos tujumman seoksen tahdon niin hitusen lisää tiivistettä ja nupista vähän lisää + suuntaan niin se on siinä.
Vesihän tulee painepesurista, ei sitä tarvitse erikseen sekoittaa foam lancen pönikkään.

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » La Loka 30, 2010 12:55 pm

K70 kirjoitti:
Tosin en ymmärrä sitäkään, miksi foamin sekaan pitäisi sekoittaa jotain shampoota :?:
Itse olen laittanut mukaan aina vähän jotain parempaa pesuainetta tuon foam aineen lisäksi, koska omasta mielestäni pesuteho paranee huomattavasti!!! Näin ollen toimii oikein mainiona esipesuaineena. Mikäli käytössäni olisi tällä hetkellä niin hyvä foam aine, että sen pesutehokin riittäisi, niin enpä sitten lisäilisi shampoota. Ilmeisesti sinulla on tiedossa sellainen aine?

- Henkka -

-JP-

Viesti Kirjoittaja -JP- » La Loka 30, 2010 1:14 pm

Valetpron Snow Foam Combossa riittää pesuteho ihan yksinäänkin.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » La Loka 30, 2010 3:14 pm

-JP- kirjoitti:Valetpron Snow Foam Combossa riittää pesuteho ihan yksinäänkin.
Kiitos JP!!! Kokeillaan tuota sitten seuraavaksi...

Jykke

Viesti Kirjoittaja Jykke » La Loka 30, 2010 8:32 pm

Pitipä minunkin hommata tuo CYC:n foam lance ja siihen Valet Pron snow foamia ja orange pre washia talven pesuja helpottamaan. Kokeilin eka kertaa pari päivää sitten seuraavalla reseptillä: noin pari senttiä snow foamia ja pari senttiä orange pre washia pulloon ja loput lämmintä vettä. Kyllä olin positiivisesti yllättynyt tuloksesta. Autossa on kyllä hyvät vahat pohjilla, mutta silti parin viikon nasta/asfaltti kurat lähti n. 80 prosentisesti pois. Sen jälkeen pesukintaalla pesu oli tosi nopeaa ja helppoa. Ei tarvinut kinnastakaan olla joka puolen metrin välein huuhtelemassa. On kyllä hyvä keksintö!

SQ89

Viesti Kirjoittaja SQ89 » La Loka 30, 2010 11:42 pm

Jykke kirjoitti:On kyllä hyvä keksintö!
Totta ja lisäksi vielä hemmetin hauska käyttää :P

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » Ma Marras 01, 2010 9:30 am

Hynde kirjoitti: Ilmeisesti sinulla on tiedossa sellainen aine?

- Henkka -
Eipä mulla erityisesti mitään tiedossa ole...
en vain ukso ennen kuin näen ;)
Eli täytyypä testata laittaa ValetPron sekaan vaikkapa Big Orangea ja katsoa lopputulos.
Tosin auto on nyt jo aika heikossa hapessa vahan suhteen, niin ei vaahdolla juurikaan puhdistu (ainakaan pelkällä SnowFoamilla).

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ma Marras 01, 2010 7:42 pm

Itse kun lorauttelin 50/50 Valet Pro - Orange Pre Wash + BO:ta niin jotenkin sain semmosen fiiliksen että vaahto valahti nopeammin lakkapinnalta pois vs. pelkkää Valet Pro:ta.

petteri78

Viesti Kirjoittaja petteri78 » Ti Marras 30, 2010 9:28 pm

Tervehdys kaikille sivujen uudelta käyttäjältä! Yksi hyvin vaahtoava pesuaine "vaahtotykkiin" on prestan taxi cleaner. Tämä sopii kokemuksieni perusteella varsinkin talviaikaan hyvin pesuihin. Kesäisinkin tuota tulee joskus lirauteltua noiden snoaw foamien aineiden sekaan tehostamaan pesutulosta.

Tonis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tonis » Pe Joulu 31, 2010 9:20 pm

http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... p?t=197985 tuo näyttäisi lupaavalta pesuteholta snowfoamille :shock:
Wannabe-OCD

Vastaa Viestiin