Kyllä on hyvä tai oikeastaan ihan vitun loistava tuohon hintaan! Hyvä valovoima ja piirtää terävää kuvaa. Itse ostin tuon saman kesällä omaani, kun Urran tuota suositteli, enkä ole katunut. Ruotsista tilasin (en just tähän hätään muista verkkokauppaa) ja maksoi jonkun reipas 90 euroa...Korhonen kirjoitti:Ajattelin investoida itselle joululahjaksi omaan 550:een canuunaan prime putken. Onko tämä Canon EF 50mm f/1.8 II nyt hinta/laatu suhteeltaan hyvä putki tuohon perään? Ja tekeekö tällä mitään siihen perään? Ite kun tykkään että on sentään joku suoja siinä putken päässä...
Kameratopic
Re: Kameratopic
Kaikki liha tottelee kuria...
^ Tarviiko tuohon tuota vastavalosuojaa? Eli onko siitä hyötyä / haittaa tuon yhteydessä? Kannattaako siis sijoittaa siihen tuota 17 euroa. vai ryyppääkö vaikka senkin rahan...
Sinulla ilmeisesti on tuo kiinni myös 550 rungossa. Mites tuon polttovälin kanssa, Onko tuo putki liian "ahdas" normaaleihin sisätiloihin?
"Jos asiat sujuvat hyvin, jotain menee kohta pieleen"
No vastaan nyt omista kokemuksista ja en ole mikään kameranörtti, joten...
Minulle tämä (50mm) on hyvä prime, kun kuvailen autoja, eläimiä ja ihmisiä. Sisällä tulee ahdasta tämän kanssa ja itsekin aika ajoin kaipaan tämän rinnalle tuota 30mm primeä. Saisi vähän laajempia kuvia ulkonakin.
Suodin on itsellänikin suojelemassa tuota linssiä. Samaista Hoyaa nuo gurut itsellenikin suosittelivat.
Minulle tämä (50mm) on hyvä prime, kun kuvailen autoja, eläimiä ja ihmisiä. Sisällä tulee ahdasta tämän kanssa ja itsekin aika ajoin kaipaan tämän rinnalle tuota 30mm primeä. Saisi vähän laajempia kuvia ulkonakin.
Suodin on itsellänikin suojelemassa tuota linssiä. Samaista Hoyaa nuo gurut itsellenikin suosittelivat.
ja kyllä itsellänikin on 550 rungossa kiinni. Todella mielyttävä kombo. Vastavalosuojakin löytyy jonkinlainen halppis, joka ajaa asiansa ihan hyvin. Se, että tarvitseeko sitä, niin joku pro voi vastata tähän. Kesällä ollut ihan paikallaan oleva kampe.
Mitäs kuvankäsittelysoftia porukka käyttää. Itse tässä pari päivää tota adoben light roomia kokeillu ja hyvältä vaikuttas.
Tuon kuvan hynde vissiin ottanu tolla eos 550 ja 50mm linssi yhdistelmällä...? Miten kaukana tuossa kamera oli kuvattavasta kohteesta? Osais vähän hahmottaa että mitä se tulee olemaan jos sen putken laittaa.. Toki tolla kitti putkella varmaan näkee kohtuu hyvin mikä on loppu tulema jos vääntää siitä polttovälin n. 50 milliin..? Itsellä kun paljon tulee sisällä kuvattua, niin turhaan tuota pölyttymään ostaa jos ei toimi minun tarkoituksissa...Hynde kirjoitti:Vihdoin tuli Urran se suosittelemasi objektiivi...
On se sisätiloissa ahdas.
Mulla on 50mm 1.4 ja eilen sillä pukkia kuvatessa olisi pitänyt peruuttaa olohuoneesta pihan puolelle, että olisi saanut istuvasta pukista lapikkaat kuvaan. Kuvausetäisyys n.3-3,5m.
Edit. Kyseessä siis myös kroppikenno.
Mulla on 50mm 1.4 ja eilen sillä pukkia kuvatessa olisi pitänyt peruuttaa olohuoneesta pihan puolelle, että olisi saanut istuvasta pukista lapikkaat kuvaan. Kuvausetäisyys n.3-3,5m.
Edit. Kyseessä siis myös kroppikenno.
Amteeksi tyhmä kymysys mutta mikä on kroppikenno...ja mikä on tuossa canonin 550:ssä?
tietämätön/kokematon kyselee...
Tuo sun on samaa sarjaa, kuin omanikin. Tosin mulla vanhempaa mallia, kun on 450.
Noissa on pienempi kenno, kuin ns. Täyden kennon kameroissa.
Tuo 50mm vastaa näissä kroppikennoisissa 80mm polttoväliä täyskennoisessa.
Eli kerroin on 1,6.
Jos siis joku kuvaaja pro puhuu esim. 30mm laajakulmalinssistä, vastaa tuo sinun kamerassa 48mm:ä.
Kuvaaja-gurut täällä osannee kertoa ymmärrettävämmin.
Noissa on pienempi kenno, kuin ns. Täyden kennon kameroissa.
Tuo 50mm vastaa näissä kroppikennoisissa 80mm polttoväliä täyskennoisessa.
Eli kerroin on 1,6.
Jos siis joku kuvaaja pro puhuu esim. 30mm laajakulmalinssistä, vastaa tuo sinun kamerassa 48mm:ä.
Kuvaaja-gurut täällä osannee kertoa ymmärrettävämmin.
Itsellä käytössä Nikonin D300 ja nurkassa pölyyntymässä vielä edellinen D50.
Pokkarina Canonin Ixus55.
Pokkarina Canonin Ixus55.
Audi A6 Avant 3.0 TDiA Quattro
Audi A3 2.0 TDi Quattro
Audi A3 2.0 TDi Quattro
Applen Aperturea (ennen Lightroomia, tekisi mieli vaihtaa kyllä takaisin) tulee käytettyä kuvienhallintaan, käsittelyyn ei ollenkaan.Osgard kirjoitti:Mitäs kuvankäsittelysoftia porukka käyttää. Itse tässä pari päivää tota adoben light roomia kokeillu ja hyvältä vaikuttas.
RAW-kuvat kehitän Adoben Camera Rawissa josta vedän ne Photoshop CS5:n puolelle jossa tehdään loppukuvankäsittely.
JPG-kuvat suoraan Photoshoppiin tai on joku erikoistapaus niin nekin Camera Rawin kautta.
Mulla on ollu tuo kanoni E500 hommis mukana ja on muutaman kerran pudonnu millo minnekki ja ainaki saanu turvepölyä niskaansa kuvattaessa
alkaa olee jo rujon näköne vehje, mutta on mukava ja näköjään kestäväkin vehje. Yökuvatkin onnistuvat mukavasti ilman mitään ihme kikkailuja
Minkähän sitä ostais tollaseks niinku "paremmaks" kameraks ? tarkoittaa ei työkäyttöä
Minkähän sitä ostais tollaseks niinku "paremmaks" kameraks ? tarkoittaa ei työkäyttöä
En tiedä onko mikään uusi juttu mutta Kamera-lehdessä kehuttiin Nikon View NX 2:sta jonka voi ladata ilmaiseksi, myös RAW-kuvien perustason muokkaus onnistuu. Nopeasti kokeilin äsken ja kyllä se ainakin mun käyttöön vaikutti ihan hyvältä, tosin muista ei kokemustakaan.
Itse käytän myös Nikon View NX2 ja on hyvä ohjelma, suosittelen. Vielä parempi tästä on Nikon Capture NX mutta siihen kun ei ole vielä tukea MAC OS X 10.7:lle eli Lionille niin joutuu vielä odottelemaan, tämä tosin maksullinen ohjelma.sonikk kirjoitti:En tiedä onko mikään uusi juttu mutta Kamera-lehdessä kehuttiin Nikon View NX 2:sta jonka voi ladata ilmaiseksi, myös RAW-kuvien perustason muokkaus onnistuu. Nopeasti kokeilin äsken ja kyllä se ainakin mun käyttöön vaikutti ihan hyvältä, tosin muista ei kokemustakaan.
Vuosikaudet käytin eri photareita ja ne on kyllä ihan ok. Aika paljon on foorumeilla kehuttu lightroomia niin pitihän sellanen hommata. Aluksi tuntu vähän tönköltä mutta nyt kun on opetellut sitä käyttämään niin ihan mahtava! Varsinkin raw-kuvien käsittelyssä törkeen sujuva käyttää.. On jäänyt tuo photoshopin käyttö sen jälkeen aika vähäiselle..Osgard kirjoitti:Mitäs kuvankäsittelysoftia porukka käyttää. Itse tässä pari päivää tota adoben light roomia kokeillu ja hyvältä vaikuttas.
EDIT: Kamerasettinä mulla on (henkilökohtasessa käytössä, meiän firmalla on sitten paaaljon lisää):
Canon 50D
17-85/4-5.6 IS USM
70-200/4L USM
Canon 550EX salama
Nissin Di622 mk2 salama
Hähnel CombiTF trikkeri/radiosetti kahdella vastaanottimella
Manfrotto #055 jalusta
Lowepro RoverPlus AW reppu
Eilen Oulussä käytyäni tuli sitten lopultakin investoitua tuo Canon EF 50mm f/1.8 II. Muutaman ensiräpsyn perusteella aivan mahtava putki, ku vertaa kittiputkeen. Se valovoima, tuskin meikäläisen käytössä tuolla salamaa enää paljon tarvii 
Vain YKSI LSP!
Ja sittenhän tuosta tuli vielä se E malli, josta puuttuu lowpass filsu, jos haluaa puristaa viimesenkin pikkelsin irti kennolta.
Mulla ollut tuo 1000D kohta pari vuotta. Omiin tarpeisiin ollut vielä riittävä. Videokuvausta ei ole toisin kuin tuossa 1100D:ssä.
Muuta isoa eroa noissa ei liene.
Muuta isoa eroa noissa ei liene.
Video ominaisuus on mielestäni täysin turha. Kiitoksia! Jos sen sitten tilais, pitää hieman surffailla jos vielä halvemmalla sais 
Jos ei sinulla ole mitään ohjeislaitteita tms. Canonilta ennestään ja olet ensimmäistä järkkäriä ostamassa, niin kannattaa miettiä hyvin tarkkaan mihin merkkiin lähtee.RTU kirjoitti:Mikä näistä ensimmäiseksi järkkäriksi? 1000D tai 1100D
Parempi kamera houkuttelee ja nuo myös edullisen hintansa puolesta, enkä myöskään niin paljon kuvaa että yli 500e kameran ostaisin.
Vaihtoehtoja merkeistä kun on Nikon, Sony, Olympus, yms.... Kun ja jos jossain vaiheessa tulee se, että haluat paremman kameran niin sitten olet jo saattanut hankkia salamat ja objektiivit tietyn merkkiset ja siitä on enää vaikea vaihtaa merkkiä toiseen.
Itselläni oli Canon 450D ja halusinkin Nikonin D7000 niin kaikki salamat ja objektiivit oli myytävä kun mikään ei tietenkään enää sopinut. Tuli aika tappiollinen kauppa.
Joten kannattaa miettiä tarkkaan minkä merkkisen kameran ostaa vaikka on ostamassa sitä "halpaa". Runko kun melkein on se kuvauksen halvin osa...
Mielestäni tuolla max 500e budjetilla voisi harkita Nikon D3100 tupla kittiä mikä oli tarjouksessa 499e. Canonin hinta vastaavilla objektiiveilla menee tuon 500e yli.
Pitääpä miettiä vielä. Onhan se 200e hintaero noilla aika iso, Canonin pokkareita on aina ollut siksi automaattisesti niitä katselin.