Pienpoisto aineet

Pienpoisto, raudanpoisto, claybar jne.
Dani
Viesti:

Re: Pienpoisto aineet

Viesti Kirjoittaja Dani » Ma Syys 12, 2011 11:39 pm

Noh, mites on pojilla Tardis pelittänyt, laatukamaa on, eikö!

Onko kukaan ottanut tyypit tästä Valet Pro - Citrus Tar & Glue:sta?
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ma Syys 12, 2011 11:47 pm

Tardin on kyllä pelittänyt hienosti - ainakaan AutoGlymiin ei ole paluuta.
Ensimmäisessä autossa piki oli ilmeisesti niin pinttynyt, että ihan DW:n tarinoiden tasoista valumista en nähnyt.
Toisella käyttökerralla sitten näin.

ValetPron Citrusblaablaa on löytynyt jo ennen Tardista, mutta on Tardiksen hankinnan seurauksena vieläkin avaamatta...
"Urku auki, pelti kii"

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ti Syys 13, 2011 7:18 am

Dani kirjoitti: Onko kukaan ottanut tyypit tästä Valet Pro - Citrus Tar & Glue:sta?
Ei vielä, mutta autoglymin loppuessa mä tilaan tota. Siihen tosin menee vielä tovi.

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » Ti Syys 13, 2011 7:24 am

Dani kirjoitti:Noh, mites on pojilla Tardis pelittänyt, laatukamaa on, eikö!

Onko kukaan ottanut tyypit tästä Valet Pro - Citrus Tar & Glue:sta?
Mä olen käyttänyt sitä, mutta en ole käyttänyt mitään muuta niin ei pysty vertailemaan.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus

-JP-

Viesti Kirjoittaja -JP- » Ti Syys 13, 2011 7:42 am

Valet pron kama on ihan ok, mutta häviää tehossa ainakin malcon pienpoistajalle ihan selkeästi.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ti Syys 13, 2011 7:46 am

Toinen mitä tekisi mieli testata on Auto Finessen Citrus power.

Polished bliss totesi aineesta näin:
Polished bliss kirjoitti:Citrus Power is the best pre-wash bug and grime remover we have ever used

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ma Syys 26, 2011 5:10 pm

ValetPro Citrus Tar & Glue Remover tulee jatkossa olemaan minun valintani.

AutoGlymistä ei varmaan tarvitse paljon sanoa - tehotonta ja järkyttävän kallista.
Tardis on ehdottomasti hyvää kamaa, mutta ostaminen on jotenkin niin vaikeaa ja katteen tietäminen saa vereni kiehumaan.
ValetPro tuoksuu huomattavasti paremmalle kuin nämä muut kokeilemani kilpailijansa, tuntuu tehoavan, ostaminen on helppoa ja tavara halpaa.

Toimii mielestäni hienosti! ;)
"Urku auki, pelti kii"

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ma Syys 26, 2011 5:51 pm

^ Hyvä kuulla, et muutkin ku Tardis toimii. :)
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ma Syys 26, 2011 6:24 pm

Posambique kirjoitti:ValetPro Citrus Tar & Glue Remover tulee jatkossa olemaan minun valintani.

AutoGlymistä ei varmaan tarvitse paljon sanoa - tehotonta ja järkyttävän kallista.
Tardis on ehdottomasti hyvää kamaa, mutta ostaminen on jotenkin niin vaikeaa ja katteen tietäminen saa vereni kiehumaan.
ValetPro tuoksuu huomattavasti paremmalle kuin nämä muut kokeilemani kilpailijansa, tuntuu tehoavan, ostaminen on helppoa ja tavara halpaa.

Toimii mielestäni hienosti! ;)
Hyvä että testasit, taitaa mennä tilaukseen tuo pönikkä.
Paljon tota menee per kylki jos kastelet kylkilistaan asti, vai riittääkö kerta suihkutus per kylki jonka jälkeen sen saa tietysti jättämään muhimaan, vai pitääkö antaa toinen kierros jotta pikipska lähtee?

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ma Syys 26, 2011 6:39 pm

Mää olen tehnyt sillätavalla, että hyvin säästeliäästi ensin suihkutellut kyljen läpi.
Sitten olen samoin tavoin säästeliäästi suihkutellut keulan.

Tämän jälkeen olen suihkutellut kylkeen hieman lisää, ja pyyhkinyt mikrokuituliinalla piet veke.
Sitten toiseen kylkeen suihkutellut säästeliäästi, ja keula suihkulla ja liinalla läpi jne.

Vanteet ja kokonainen auto on nyt poistettu piestä (pakoputkissa aivan helvetisti, ja aika korkealla kyljissä) ja onhan tossa 473ml sumutinpullossa vielä reilusti jäljellä.
Se kun ei ollut aloittaessakaan täysi niin oisko tota semmonen 150ml kulunut yhteensä.
"Urku auki, pelti kii"

Jonas_

Viesti Kirjoittaja Jonas_ » Ma Syys 26, 2011 6:46 pm

Tuo VP on kyllä hyvää tavaraa :) Sitä itselläkin käytössä :D Sillä lähti hetken muhimisen jälkeen lähti tarran jämät ikkunan sisäpuolelta, johon edes tinneri ei tepsinyt :shock:

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ma Syys 26, 2011 8:05 pm

Posambique kirjoitti:Mää olen tehnyt sillätavalla, että hyvin säästeliäästi ensin suihkutellut kyljen läpi.
Sitten olen samoin tavoin säästeliäästi suihkutellut keulan.

Tämän jälkeen olen suihkutellut kylkeen hieman lisää, ja pyyhkinyt mikrokuituliinalla piet veke.
Sitten toiseen kylkeen suihkutellut säästeliäästi, ja keula suihkulla ja liinalla läpi jne.

Vanteet ja kokonainen auto on nyt poistettu piestä (pakoputkissa aivan helvetisti, ja aika korkealla kyljissä) ja onhan tossa 473ml sumutinpullossa vielä reilusti jäljellä.
Se kun ei ollut aloittaessakaan täysi niin oisko tota semmonen 150ml kulunut yhteensä.
Ok kiitos!
Muhimisen jälkeenhän lähtee pahimmat kököt pois painarilla 45ºC kulmassa, sen jälkeen sit uus kierros ainetta ja muhimaan sen minkä ehtii, sit voi tarjota vähän rättiä jos on tarvista.

malinmip

Viesti Kirjoittaja malinmip » Ke Syys 28, 2011 8:22 am

Moi,

Itse käytän tätä:
http://www.malcoautomotive.com/Bodysol_ ... tails.aspx

Prescon jälleenmyyjiltä saanee, aine on erittäin tehokas ja sisältää maaöljytisleitä ja ksyleeniä.

fackman

Viesti Kirjoittaja fackman » La Loka 08, 2011 11:48 pm

Kukaan koittanut tota: Pineline Asfaltinpoistaja spray, toimii talvellakin ja ainakin collit kestää näköjään helposti tuon. En tiedä tarkalleen mitä sisältää, mutta piki lähtee kevyesti! Alkaa vaan pullo olemaan loppu joten jotain muuta vai samaa tilalle...?

hattiwatti

Viesti Kirjoittaja hattiwatti » Su Loka 09, 2011 1:41 pm

Huomasin sattumalta Motonetissä, että Sonaxiltakin löytyy tuollainen spray.

http://www.tarvikkeet.fi/tuote/3909//so ... l-aerosoli

J.K

Viesti Kirjoittaja J.K » Ke Marras 30, 2011 5:56 pm

Minkä hintasta toi PinelineAsfaltinpoistaja on? Omassa autossa meinaan toinen kylki listaan asti aivan pikiläikissä (auto 10v vanha ja vanhat omistajat varmaan ikinä pessy :( ). Suositelkaa jotain, mitä voisi käyttää noin laajalle alueelle ja olisi mielellään tälle opiskelija budjetille sopivaa... Tärpättiä kun ei varmaan kannata koko kyljelle levittää :roll:

juha.lehtimaki

Viesti Kirjoittaja juha.lehtimaki » Ke Marras 30, 2011 6:07 pm

Tsouni- kirjoitti:Minkä hintasta toi PinelineAsfaltinpoistaja on? Omassa autossa meinaan toinen kylki listaan asti aivan pikiläikissä (auto 10v vanha ja vanhat omistajat varmaan ikinä pessy :( ). Suositelkaa jotain, mitä voisi käyttää noin laajalle alueelle ja olisi mielellään tälle opiskelija budjetille sopivaa... Tärpättiä kun ei varmaan kannata koko kyljelle levittää :roll:
Ai miksei kannata?? Jos on kovasti pinttyneet niin ei välttämättä ihan yhdellä suihkauksella lähde mutta eipä siinä konkurssia tuu vaikka parikin reissua niitä pehmittelee. Eli siis suihkepullosta kylkeen ja uutta kierrosta kun alkaa kuivumaan. Tämän jälkeen vielä märäksi ja mikrokuituliinalla piet pois. Perään joku liuotinpesu tai vastaava että lähtee rasvat.

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ke Marras 30, 2011 6:45 pm

Fackman, pesitkö jollain tuon aineen käyttämisen jälkeen?

Siis ei muuten, mutta noihan on yleensä sellaisia "öljyisiä" noi pienpoistoaineet.
Ja tommoisen pienpoistoaineen jälkeen suojaamatonkin pinta hylkii vettä tehokkaastikin.
Tänään viimeksi huomasin tuon ilmiön. Joten sen jälkeen joku pesu on syytä suorittaa, että näkee missä kunnossa pinta oikeasti on.

Olen huomannut, että esim. tavallinen pesuaineliuos ei riitä poistamaan noita öljyjä maalipinnalta (ainakaan ilman kosketusta).

P.S. En siis missään nimessä sano, ettei Collit voisi tuota kestää, mutta haluiaisin asiaan varmuuden.
"Urku auki, pelti kii"

Dave

Viesti Kirjoittaja Dave » Ke Marras 30, 2011 7:46 pm

Ainakin Lensitil saa kaikki pikitahrat valumaan hankaamatta alas. Tuntuu että pikeä löytyy niistäkin paikoista, jonka kuvitteli olevan aivan puhdas.

Capri89

Viesti Kirjoittaja Capri89 » Ke Marras 30, 2011 9:09 pm

Lensitil on tehokasta tavaraa. Kannattaa kuitekin olla varovainen sen kanssa. Liuottaa myös ruosteenesto aineet tehokkaasti. :ugeek:
Etuveto - Joku veikkauksen uusi peli vai?

jyrkiboy

Viesti Kirjoittaja jyrkiboy » To Joulu 01, 2011 5:44 pm

hattiwatti kirjoitti:Huomasin sattumalta Motonetissä, että Sonaxiltakin löytyy tuollainen spray.

http://www.tarvikkeet.fi/tuote/3909//so ... l-aerosoli

Sonaxin pienpoisto haisee ihan tärpätiltä, minulla meni korkki rikki ja se suihkutti kaikki litkut lattialle, aah sitä tuoksua :)
Mun nimi on Jyrki

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » To Joulu 01, 2011 9:56 pm

Bodysol -nimistä tuotetta testattu pariin autoon. Tätini autossa (ei pesty koko kesänä) ei kyllä hirveesti pikeä ollut joten siitä en voi mitään kommentoida. Sitten taas kaverini auto (tätäkään ei ole pesty koko kesänä) vuodatti suht helposti piet pois. Itse käytän sellaista taktiikkaa että ihan mikrokuidulla käyn läpi ne alaosat ja kyllä tuli ihan helpolla mustaa mikrokuituun. Ei tarvinnut painaa. Mielestäni parempi teho kuin tardiksessa tai itr:ssä. Ainakin itr verrattuna mahtava tuote, ei edes kuivahda pintaan hirveen nopeesti.

malinmip

Viesti Kirjoittaja malinmip » To Joulu 01, 2011 10:07 pm

powermitsu kirjoitti:Bodysol -nimistä tuotetta testattu pariin autoon. Tätini autossa (ei pesty koko kesänä) ei kyllä hirveesti pikeä ollut joten siitä en voi mitään kommentoida. Sitten taas kaverini auto (tätäkään ei ole pesty koko kesänä) vuodatti suht helposti piet pois. Itse käytän sellaista taktiikkaa että ihan mikrokuidulla käyn läpi ne alaosat ja kyllä tuli ihan helpolla mustaa mikrokuituun. Ei tarvinnut painaa. Mielestäni parempi teho kuin tardiksessa tai itr:ssä. Ainakin itr verrattuna mahtava tuote, ei edes kuivahda pintaan hirveen nopeesti.
Maksaa 31€ per gallona ja jos katsotte MSDS:n niin sisältö on lähes identtinen Tardiksen kanssa :)

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » To Joulu 01, 2011 10:51 pm

Kuinka pienissä pulloissa tätä saa ja mihin hintaan?

malinmip

Viesti Kirjoittaja malinmip » To Joulu 01, 2011 10:55 pm

samunoz kirjoitti:Kuinka pienissä pulloissa tätä saa ja mihin hintaan?
Gallona on pienin ja ainoa koko. Hinta löytynee edellisestä viestistä.. :)

Vastaa Viestiin