Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Varmasti hyviä neuvoja edellä.
Mutta, minä tekisin näin sun koneella ja saksan pinnalla.
Sonuksen keltaiset laikat+Menzerna 3.o2
Työ alue korkeintaan n.40x40cm paina konetta niin ,että laikat pyörii juuri ja juuri n.kerran 1-2sek. liikuta konetta n.2-4cm.sekunnissa.
Työstä aluetta n.4-5min. aivan lopussa ota paino koneelta ja ruiskuta hieman vettä pinnalle ja käy alue läpi n.3-4krt.
Näin saat vaha valmiin pinnan ja naarmuakin lähtee hiukan. Tietysti jos puhtia riittää tulos on aina parempi jos käyt alueet useamman kerran läpi.
Tee vaikka paneeli pari päivässä niin jaksat paremmin ja tulos on varmasti paljon parempi.
Mutta, minä tekisin näin sun koneella ja saksan pinnalla.
Sonuksen keltaiset laikat+Menzerna 3.o2
Työ alue korkeintaan n.40x40cm paina konetta niin ,että laikat pyörii juuri ja juuri n.kerran 1-2sek. liikuta konetta n.2-4cm.sekunnissa.
Työstä aluetta n.4-5min. aivan lopussa ota paino koneelta ja ruiskuta hieman vettä pinnalle ja käy alue läpi n.3-4krt.
Näin saat vaha valmiin pinnan ja naarmuakin lähtee hiukan. Tietysti jos puhtia riittää tulos on aina parempi jos käyt alueet useamman kerran läpi.
Tee vaikka paneeli pari päivässä niin jaksat paremmin ja tulos on varmasti paljon parempi.
Vähän aihetta sivuten. Testasin tuossa viikonlopun aikana ensimmäistä kertaa kunnolla tuota Gtechniq P1:stä ja olin kyllä positiivisesti yllättynyt sen leikkaavuudesta. Työnalla on tuollainen perinteiden kovalakkainen BMW, jonka pinta on / oli melko naarmuisessa kunnossa. Kombo, jolla mentiin, oli LC CSS oranssi + P1. Leikkaavuus oli erittäin hyvä ja viimeistelyjälki noin leikkaavalle kombolle melko maukas. Helposti saa aikaiseksi holotonta pintaa ja vahat voi heittää huoletta jo tuollaisenaankin. Toki käydään läpi vielä RD85:lla...
Aine vaan on vähän litkumaista makuuni ja työstöajat ilman lisäainetta tai vettä melko lyhyet. Mutta tämän kanssa voi pelata veden kanssa mielin määrin. Jatkaa työstöaikaa ja tehdä hienoa viimeistypintaa. Miinuksena tuleekin sitten sotkeminen. Plussana tähän voi taas lisätä tuon vesipohjaisuuden, koska siistiminen on helppoa tällaisella vesipohjaisella litkulla. Ei jää pahasti kiinni ja lähtee nätisti vaikka foamilla pestessä kaikista väleistä. Täytyy jatkaa kokeilua viikonloppuna ja katsoa, josko saisi / ehtisi ihan kunnollisen raportin tehdä tuostakin... 
Kaikki liha tottelee kuria...
Mooi. *Edit: kuva päivitetty*
Eli olen pitkän aikaa ollut kinnostunut auton myllytyksestä, ja ostin nyt mätänetin rotaryn,pädit ja fareclan G10&G3 tahnat.
Mutta näillä pädeillä ja tahnoilla ei oikein tunnu saavan haluttua tulosta bmw lakkaan, joten ajattelin tilata uuden laikat ja pädit CYC:stä..
Eli tämmöstä pakettia olen ajatellut. Onko tässä paremmin tietävien mielestä jotain lisättävää/korjattavaa?

Lake Countryn siniset laikat oli loppu joten otin tilalle tuon menzan keltasen.
Vai kannattaisiko sitten ottaa myös tuon LC:n tilalle menzernan pädi?
*Edit: kuva päivitetty*
Eli olen pitkän aikaa ollut kinnostunut auton myllytyksestä, ja ostin nyt mätänetin rotaryn,pädit ja fareclan G10&G3 tahnat.
Mutta näillä pädeillä ja tahnoilla ei oikein tunnu saavan haluttua tulosta bmw lakkaan, joten ajattelin tilata uuden laikat ja pädit CYC:stä..
Eli tämmöstä pakettia olen ajatellut. Onko tässä paremmin tietävien mielestä jotain lisättävää/korjattavaa?

Lake Countryn siniset laikat oli loppu joten otin tilalle tuon menzan keltasen.
Vai kannattaisiko sitten ottaa myös tuon LC:n tilalle menzernan pädi?
*Edit: kuva päivitetty*
Viimeksi muokannut Zoppa, To Joulu 01, 2011 6:44 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Itse nappaisin kyytiin Hex-Logicin kelta-vihreä-sininen kombon ja Ultra Soft Velcro Backing Plate 125mm
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Presiis samaa mieltä^. Tuon toimivampaa settiä on vaikea löytää.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Ihan hyvältä vaikuttaa.
Mutta jos sun Bemarissa on kovasti naarmua niin karvalaikka olis kyllä hyvä olemassa.
Mutta jos sun Bemarissa on kovasti naarmua niin karvalaikka olis kyllä hyvä olemassa.
Kiitos.Dani kirjoitti:Itse nappaisin kyytiin Hex-Logicin kelta-vihreä-sininen kombon ja Ultra Soft Velcro Backing Plate 125mm
Vaihdetaan siis näihin.
Ikäisekseen on kyllä yllättävän hyvässä kunnossa. Että kyllä uskoisin pärjääväni noilla CG:n laikoilla.hörnä kirjoitti:Ihan hyvältä vaikuttaa.
Mutta kiitokset vinkeistä
Täytyy käydä katsomassa toi lähihonkkari tarkemmin, ei ainakaan vahingossa osunut silmään viimekerralla eikä tuossa jämylistassakaan näy.Urran kirjoitti:^Siis Ultimate Compoundia saat lähimmästä HongKong tavaratalosta tai näistä muistakin voi saada, mitä näitä nyt on, Puuilo, Tokmanni, Tarjoustalo jne. Jos löytyy Megun consumer kuraa niin löytyy varmaan myös UC.
Kakspiippunen juttu pärjääkö. Kyllähän esim. viimeistelyaineella saa jo "parempaa" jälkeä kuin ilman myllytystä, eikä sen jälkeen tarvitse toista tahnaa. UC on käsittääkseni melko hyvä AIO myllytysaine eli leikkaa melko hyvin ja pystyy viimeistellä. Muista vaan pienet alueet ja pitkät vedot. Kokeile mikä kombo toimii.
Collien vahat on hyviä, tai mun mielestä yks semmonen purkki pitää jokaselta löytyäkkin. Valitsisin näin: Jos auto on (Musta), Hopea tai vaalea = 476S, ja jos väri on Musta, Punainen tai joku muu tumma väri = 915. Vahat on periaatteessa samaa kamaa mutta 915 on jatkettu aimo annoksella Carnaubaa. Eli vaikka molemmat on hybridivahoja (osittain luonnonvaha, osittain sealant/pinnoite) niin 915 antaa "lämpimämmän" lopputuloksen.
Laita myös LP jos väri on tumma/syvä. Ero on valtaisa.
Voisi huomenissa iskeä tilauksia menemään mutta kauhistuttaa vaan maksaa Trollille 10 e postikuluja 12 e tuotteesta.
Jos tuota UC:ta ei HongKongista löydy niin turvautunen Sonuksen litkuihin jotka tilaan sitten tuolta Autonhoito.comista tai Jannelta. Saako tuon SFX-2:n ajettua miten hyvin loppuun / saako sillä vahavalmista pintaa autoon jonka esimerkkinä nyt katon maalipinta on tämännäköinen vai pitäisikö hankkiä parikin eri litkua?
Joku muovin/kuminhoitoainekin pitäisi näköjään hankkia.
ADTurku myy UC:tä. Eli putiikki siinä Raision honkkarin vieressä!Muffe kirjoitti:Täytyy käydä katsomassa toi lähihonkkari tarkemmin, ei ainakaan vahingossa osunut silmään viimekerralla eikä tuossa jämylistassakaan näy.Urran kirjoitti:^Siis Ultimate Compoundia saat lähimmästä HongKong tavaratalosta tai näistä muistakin voi saada, mitä näitä nyt on, Puuilo, Tokmanni, Tarjoustalo jne. Jos löytyy Megun consumer kuraa niin löytyy varmaan myös UC.
Kakspiippunen juttu pärjääkö. Kyllähän esim. viimeistelyaineella saa jo "parempaa" jälkeä kuin ilman myllytystä, eikä sen jälkeen tarvitse toista tahnaa. UC on käsittääkseni melko hyvä AIO myllytysaine eli leikkaa melko hyvin ja pystyy viimeistellä. Muista vaan pienet alueet ja pitkät vedot. Kokeile mikä kombo toimii.
Collien vahat on hyviä, tai mun mielestä yks semmonen purkki pitää jokaselta löytyäkkin. Valitsisin näin: Jos auto on (Musta), Hopea tai vaalea = 476S, ja jos väri on Musta, Punainen tai joku muu tumma väri = 915. Vahat on periaatteessa samaa kamaa mutta 915 on jatkettu aimo annoksella Carnaubaa. Eli vaikka molemmat on hybridivahoja (osittain luonnonvaha, osittain sealant/pinnoite) niin 915 antaa "lämpimämmän" lopputuloksen.
Laita myös LP jos väri on tumma/syvä. Ero on valtaisa.
Voisi huomenissa iskeä tilauksia menemään mutta kauhistuttaa vaan maksaa Trollille 10 e postikuluja 12 e tuotteesta.Tulee kuitenkin halvemmaksi, kuin tilata Jannelta vastaava setti Sonuksen laikkoja.
Jos tuota UC:ta ei HongKongista löydy niin turvautunen Sonuksen litkuihin jotka tilaan sitten tuolta Autonhoito.comista tai Jannelta. Saako tuon SFX-2:n ajettua miten hyvin loppuun / saako sillä vahavalmista pintaa autoon jonka esimerkkinä nyt katon maalipinta on tämännäköinen vai pitäisikö hankkiä parikin eri litkua?
Joku muovin/kuminhoitoainekin pitäisi näköjään hankkia.
- Posambique
Itse olen tehnyt vahavalmista pintaa Sonüs SFX-2 ja Trollin keltaisella laikalla. Ei ongelmaa.
"Urku auki, pelti kii"
Mutta, jos teillä erilaiset/kovuiset pinnat niin on hiukkasen eri juttuPosambique kirjoitti:Itse olen tehnyt vahavalmista pintaa Sonüs SFX-2 ja Trollin keltaisella laikalla. Ei ongelmaa.
^Possuissa ainakin noin yleisesti on melko kova lakka.
Vain YKSI LSP!
- Posambique
Tuolla kombolla on tehty vahavalmista pintaa Peugeotiin ja Fiatiin.
Fiatissa pitäisi olla tietääkseni melko pehmeä lakka?
Fiatissa pitäisi olla tietääkseni melko pehmeä lakka?
"Urku auki, pelti kii"
Pitää myös muistaa auton lähtökohdat, mikä on myllyttäjän mielestä vahavalmista pintaa ja paljon on aikaa mennyt.
Saahan sitä vahavalmista pintaa vaikka SFX-3 ja Hexin punaisella jos on aikaa ja haluu nähdä vaivaa.
Onko vahavalmis pinta siis holoton vai naarmuton ja holoton?
Mutta ei niitä syvempiä naarmuja poisteta kohtuuajassa SFX-2 setillä, se on varma se.
EDIT: taitaa porsaissa ja pököteissä olla semikova lakka ja hiivateissa pehmeä.
Saahan sitä vahavalmista pintaa vaikka SFX-3 ja Hexin punaisella jos on aikaa ja haluu nähdä vaivaa.
Onko vahavalmis pinta siis holoton vai naarmuton ja holoton?
Mutta ei niitä syvempiä naarmuja poisteta kohtuuajassa SFX-2 setillä, se on varma se.
EDIT: taitaa porsaissa ja pököteissä olla semikova lakka ja hiivateissa pehmeä.
Nuo edellä mainitut asiat ovat hyvin pitkälti totta.
- Posambique
Vanhoissa Porscheissa aivan järkyttävän kova lakka, nykyisissä ihan keskikova (samaa luokkaa Pökötin kanssa).
Mulle vahavalmis pinta tarkoittaa holotonta. Mitään syviä naarmuja tolla ei tietenkään poisteta, mutta ihan hyvää jälkeä sillä mun mielestä saa.
Varsinkin jos kyseessä on "Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä". Kyseessä on helppo aine, jolla ei tee vahinkoa, ja yhdellä vaiheella ei mene niin järkyttävästi aikaa.
Kuvassa Peugeot 206:

Mulle vahavalmis pinta tarkoittaa holotonta. Mitään syviä naarmuja tolla ei tietenkään poisteta, mutta ihan hyvää jälkeä sillä mun mielestä saa.
Varsinkin jos kyseessä on "Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä". Kyseessä on helppo aine, jolla ei tee vahinkoa, ja yhdellä vaiheella ei mene niin järkyttävästi aikaa.
Kuvassa Peugeot 206:

"Urku auki, pelti kii"
Lähti aiemmin päivällä tuossa Jannelle tilaus ja pakko myöntää, ettei turhaan ole kehuttu. Kotiinkuljetuksella kun saa tavarat seuraavana päivänä niin ei kyllä ole varaa valittaa.
Autonhoito.comiinkin tuli pistettyä tilausta, vielä pitäisi keksiä joku järkevä sijoituspaikka kaikille purkeille ja puteleille.
Autonhoito.comiinkin tuli pistettyä tilausta, vielä pitäisi keksiä joku järkevä sijoituspaikka kaikille purkeille ja puteleille.
nyt meni hermot nuihin menzernan mömmöihin ja olisikin aika vaihtaa merkkiä mutta mihin?
sonukset kävi jo ostoslistalla mutta luin että olisivat parhaimmillaan vaan keskikovien ja pehmeiden pintojen kiillotukseen,nämä olisin valinnut siksi kun ovat merkinnöiltään selkeitä ja työstöaika kai lyhyempi?täytyisi pärjätä 2-3 aineella ja pystyä tekemään kaikenlaisia autoja aloittelijan taidoilla,kertokaa siis mitkä aineet lyödään ostoskoriin niin laitetaan menernat myyntiin!laikkoina käytän hex-locigeja ja koneena vielä das6 pro.
sonukset kävi jo ostoslistalla mutta luin että olisivat parhaimmillaan vaan keskikovien ja pehmeiden pintojen kiillotukseen,nämä olisin valinnut siksi kun ovat merkinnöiltään selkeitä ja työstöaika kai lyhyempi?täytyisi pärjätä 2-3 aineella ja pystyä tekemään kaikenlaisia autoja aloittelijan taidoilla,kertokaa siis mitkä aineet lyödään ostoskoriin niin laitetaan menernat myyntiin!laikkoina käytän hex-locigeja ja koneena vielä das6 pro.
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06
Ford focus -06
Mites nyt noi, eli tarkenna vähän miksi olet pettynyt yksiin parhaimpiin tuotteisiin?
juurikin noiden merkintöjen takia,ei voisi epäselvepiä merkintöjä olla,ei ota tavan maalikko selvää että mikä on mitäkin kun aineita on paljon ja jokainen usealla eri nimellä!
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06
Ford focus -06
Megun #105 & #205. Näitä on paljon kehuttu. Helppoa, kun ei ole kuin kaksi eri ainetta, mutta eri laikoilla voi sitten vaihdella leikkaavuutta lakan kovuuden mukaan. Ja tulee nättiä jälkeä.
Itsellä ei kokemusta, mutta ajattelin seuraavaksi ostaa, kunhan vanhat Ultimate Compoundit loppuu.
Itsellä ei kokemusta, mutta ajattelin seuraavaksi ostaa, kunhan vanhat Ultimate Compoundit loppuu.
Niin kyllähän aloittelijalle on helppo suositella esim. sonus tai 3m pakettia selkeiden merkintöjen ja yhteensopivien laikkojen osalta varsinkin 3m kohdalla. 3m kohdalla tosin jos ei halua litran lekoja ostaa niin joutuu melkein ostamaan eliteltä, josta saa 250mm potelit. Muuten tuo värikoodaussysteemi toimii hienosti eikä tarvitse paljon mietiskellä, kun laikan laikan ja pullonkorkin väri matsaa.
Wolf's aineet on nyt tarjouksessa shinearamassa. Itse kallistuisin varmaan niihin jos olis kone
5N ja 2N komboa Jesse on DW suositellut.
Mistäs suomesta saa nuita Megun #105 ja #205 aineita?
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Ai, mä olin varma että #105 ja #205.samunoz kirjoitti:5N ja 2N komboa Jesse on DW suositellut.