Mittausvälineet?

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
Avatar
Peke
Viestit: 2928
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 11:41 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Mittausvälineet?

Viesti Kirjoittaja Peke » Ke Loka 26, 2011 10:58 pm

Mistäpä löytys mitta-asteikolla oleva muki/pullo/kannu mis ois vielä kaatonokka? Ton ei tarttis olla iso, mutta lähinnä mittaukset 50ml-500ml pitäs onnistua. Ehkä jopa vielä pienempi ois parempi(esim. 20ml-300ml asteikko)... :roll: Tollasella ois niin helppo kaadella aineet pulloihin eikä menis sotkemiseks.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Avatar
sonikk
Viestit: 3357
Liittynyt: To Heinä 15, 2010 10:11 am
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Re: Mittausvälineet?

Viesti Kirjoittaja sonikk » Ke Loka 26, 2011 11:19 pm

Ota suosiolla 2 eri mittaa. Pienempi vaikka apteekista sellanen millä yskänlääkettä tms mitataan, isompi ihan marketista keittiöpuolelta.

K70
Viestit: 2754
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 8:56 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mittausvälineet?

Viesti Kirjoittaja K70 » To Loka 27, 2011 8:43 am

Noi markettien keittiö-osastot lienee parhaita ja myös mainittu apteekki.
Itsellä on Shinearaman mittapullo, jossa on mitat ja myös muutama seossuhde (1:5, jne.).

Mahtaako noissa Biltsun akkuvesipulloissa olla mitta-asteikkoa? Tuskin.

Avatar
iiKster
Viestit: 493
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 1:08 pm
Paikkakunta: Vantaa, Hakkila

Re: Mittausvälineet?

Viesti Kirjoittaja iiKster » To Loka 27, 2011 8:53 am

Biltemasta löytyy 50-150 ml mittakannu. Apteekista saa lääkeruiskuja joilla on myös näppärä mittailla eri aineita, jos eivät apteekissa usko selitystä käyttötarkoituksesta ja leimaavat narkkariksi (mulle kävi kerran näis :lol: ) niin ruiskuja voi hakea vaikkapa Kevrasta.

Itse tykkään mittailla noita aineita digitalisella vaallla, mielestäni paljon vaivattovampaa kuin kupeilla mittaaminen...
Se mikä osataan tehdään itse. Jos jotain ei osata, se opetellaan...

malinmip
Viestit: 99
Liittynyt: Su Syys 18, 2011 6:36 pm
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mittausvälineet?

Viesti Kirjoittaja malinmip » To Loka 27, 2011 9:30 am

IKH:sta löytyy mittakannu 0.5l asti jossa on tarkka asteikko ja kaatonokka. Maksaa muutaman euron..

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Mittausvälineet?

Viesti Kirjoittaja Urran » To Loka 27, 2011 9:56 am

iiKster teillä on melko kummallinen apteekki. Ei oo yks eikä kaks kertaa kun narkkari on mun edessä ostanu puhtaita neuloja/ruiskuja. Ja apteekit täällä mainostavat että heiltä saa puhtaita neuloja, ettei taudit leviä!

Tosin ei apteekit myy teineille pieniä ruiskuja (ilman neuloja siis). Ilmeisesti luulevat että menee nuuskatykiksi. En vain tiedä miten se asia apteekille kuuluu.
Vain YKSI LSP!

Avatar
iiKster
Viestit: 493
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 1:08 pm
Paikkakunta: Vantaa, Hakkila

Re: Mittausvälineet?

Viesti Kirjoittaja iiKster » To Loka 27, 2011 10:41 am

^ Yliopiston apteekki manskulla...

Lopulta möivät mulle sellaisen hassun tasakärkisen ruiskun johon ei saa neulaa kiinni. Arvaappa ihmettelinkö toimintaa. Muissa apteekeissa on kyllä myyty, kerran täti toki vähän ihmetteli kun ostin läjän skalpelleja ja pari 20ml ruiskua piikin kera :D
Se mikä osataan tehdään itse. Jos jotain ei osata, se opetellaan...

Avatar
Dani
Viestit: 5737
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:02 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Mittausvälineet?

Viesti Kirjoittaja Dani » To Loka 27, 2011 10:43 am

Uskottavaa mennä ostamaan ruiskuja hirveessä krapulassa, silmät ku kirsikkatomaatit ja hengitys haisee pikkusen viinalle :lol: :lol:
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Avatar
Peke
Viestit: 2928
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 11:41 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Mittausvälineet?

Viesti Kirjoittaja Peke » To Loka 27, 2011 11:25 am

Vois katella marketin valikoimaa ja sit vaik IKH. Apteekin iso ruisku mul onkin, mut ei tuo kyl kätevä ole, tarkka varmaan. Kaatonokka on kyl ehdoton, et saa kaadettua siististi.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

malinmip
Viestit: 99
Liittynyt: Su Syys 18, 2011 6:36 pm
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mittausvälineet?

Viesti Kirjoittaja malinmip » To Loka 27, 2011 11:49 am

Peke kirjoitti:Vois katella marketin valikoimaa ja sit vaik IKH. Apteekin iso ruisku mul onkin, mut ei tuo kyl kätevä ole, tarkka varmaan. Kaatonokka on kyl ehdoton, et saa kaadettua siististi.
IKH kannu on tälläinen:

Kuva

Avatar
Peke
Viestit: 2928
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 11:41 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Mittausvälineet?

Viesti Kirjoittaja Peke » To Loka 27, 2011 7:28 pm

Eipä löytyny Prismasta...missähän lähin IKH myymälä?
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

malinmip
Viestit: 99
Liittynyt: Su Syys 18, 2011 6:36 pm
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mittausvälineet?

Viesti Kirjoittaja malinmip » To Loka 27, 2011 8:25 pm

Peke kirjoitti:Eipä löytyny Prismasta...missähän lähin IKH myymälä?
Lähellä... :)

Tuupakassa, Kärkikuja 6, 01740 VANTAA

Avatar
Peke
Viestit: 2928
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 11:41 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Mittausvälineet?

Viesti Kirjoittaja Peke » Pe Loka 28, 2011 4:16 pm

Ok, laiska kiittää tiedosta. ;)
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Vastaa Viestiin