Vahat, sealantit, pinnoitteet, QD, glaze jne

- 

Juha U

Viesti

Kirjoittaja Juha U » Ma Loka 17, 2011 7:22 pm

hörnä kirjoitti:Sinulla on kaikki ok.  pinta ei  tulekkaan niin liukkaaksi kuin  esm. vahoilla , eipä se lakkapinta ole koskaan kovin liukas.
Halutessasi lisää liukkautta voit laittaa vaikka quick detailerin .
Täyttikö odotuksesi ?
Huomiosi on oikea pinta kirkastuu n.viikon ajan ja on kovimmillaan n. 3-4 viikon kuluttua.
Joo oon pari kertaa kokeillu detailerin myös laittaa pesun yhteydessä. Nyt vähän oli kiire ja jäi sen takia pois.Kyllä ehdottomasti täytti odotukseni. Jopa niin hyvin, että keväällä laitan meidän toiseen autoonkin pinnoitteen. Työ kaverille myös lupasin käsittelyn tehdä, sen verran on vielä kuitenkin ainetta jäljellä, että hänellekin sitä riittää 

Autoni on niin kiiltävä ja pinta on tosiaan, kuin olisi uusi lakka laitettu. Sen huomioon ottaen, mitä tuo aine maksaa ja vielä, kun tuon pystyy tekemään itse kotona ja saa kestävän pinnan autoon, niin itse tulen jatkossakin tuota käyttämään 

- 

hörnä

Viesti

Kirjoittaja hörnä » Ma Loka 17, 2011 7:27 pm

Juha U kirjoitti:hörnä kirjoitti:Sinulla on kaikki ok. pinta ei tulekkaan niin liukkaaksi kuin esm. vahoilla , eipä se lakkapinta ole koskaan kovin liukas.
Halutessasi lisää liukkautta voit laittaa vaikka quick detailerin .
Täyttikö odotuksesi ?
Huomiosi on oikea pinta kirkastuu n.viikon ajan ja on kovimmillaan n. 3-4 viikon kuluttua.
Joo oon pari kertaa kokeillu detailerin myös laittaa pesun yhteydessä. Nyt vähän oli kiire ja jäi sen takia pois.Kyllä ehdottomasti täytti odotukseni. Jopa niin hyvin, että keväällä laitan meidän toiseen autoonkin pinnoitteen. Työ kaverille myös lupasin käsittelyn tehdä, sen verran on vielä kuitenkin ainetta jäljellä, että hänellekin sitä riittää 

Autoni on niin kiiltävä ja pinta on tosiaan, kuin olisi uusi lakka laitettu. Sen huomioon ottaen, mitä tuo aine maksaa ja vielä, kun tuon pystyy tekemään itse kotona ja saa kestävän pinnan autoon, niin itse tulen jatkossakin tuota käyttämään 

Niin sinulla on siinä nyt uusi lakkapinta (se Opti) Ja onhan se reteetä sanoo työkaverille ,että myllytän autosi pinnan ja laitan vielä uuden lakan pinnalle, jota ei tarvitse hoitaa kuin pesemällä 

- 

hörnä

Viesti

Kirjoittaja hörnä » Ma Loka 17, 2011 9:57 pm

Hyvältä näyttää Powerin auto.
Toiko Opiti mitään lisää ulkonäköön, vai onko tuo pelkästään hyvän myllytyksen ansiota?

- 

malinmip

Viesti

Kirjoittaja malinmip » Ma Loka 17, 2011 10:01 pm

hörnä kirjoitti:Hyvältä näyttää Powerin auto.
Toiko Opiti mitään lisää ulkonäköön, vai onko tuo pelkästään hyvän myllytyksen ansiota?
Kyllä ainakin täällä lisää ulkonäköön tuli pääasiassa hyvästä myllytyksestä, mutta kyllä se pinta siitä vielä hiema lisää kirkastui.

- 

powermitsu

Viesti

Kirjoittaja powermitsu » Ma Loka 17, 2011 10:12 pm

Vaikka finalfinish on hieno tuote niin en ihan tuohon usko että pelkkä se olisi kyseessä. Kyllä tuo ulkonäkö on hieman parantunut. Myllytyksellä väri syveni ja tuo käsittely toi hieman wetlookkia päälle, pinta ei vieläkään ole yhtä liukas kun viereinen auto jossa on fk1000p. Huomasin tänään että etupuskuri jota en tehnyt uudestaan ei hylji niin hyvin kuin loppu auto. Harmi etten saa tuota wetlookkia niin hyvin kuvaan kuin tahtoisin 

- 

hörnä

Viesti

Kirjoittaja hörnä » Ma Loka 17, 2011 10:15 pm

Juu se on kaikki kotiinpäin, koska helposti käy niinkin, kun viimeisen päälle myllyttää se lsp jopa hieman heikentää pinnan ulko näköö.

- 

hörnä

Viesti

Kirjoittaja hörnä » Ma Loka 17, 2011 10:18 pm

Älä sit
powermitsu kirjoitti:Vaikka finalfinish on hieno tuote niin en ihan tuohon usko että pelkkä se olisi kyseessä. Kyllä tuo ulkonäkö on hieman parantunut. Myllytyksellä väri syveni ja tuo käsittely toi hieman wetlookkia päälle, pinta ei vieläkään ole yhtä liukas kun viereinen auto jossa on fk1000p. Huomasin tänään että etupuskuri jota en tehnyt uudestaan ei hylji niin hyvin kuin loppu auto. Harmi etten saa tuota wetlookkia niin hyvin kuvaan kuin tahtoisin 

Älä sitä harmittele kyllä sua uskotaan,että hieno on vaikutat ihan fiksulta pojalta 

- 

Juha U

Viesti

Kirjoittaja Juha U » Ma Loka 17, 2011 10:33 pm

Joo komea on powermitsun auto ja hienot videot on tehty siitä. Itsekkin sain ne viikonloppuna vihdoin katsottua 

- 

Hynde							

Viesti

Kirjoittaja Hynde » Ti Loka 18, 2011 12:32 am

malinmip kirjoitti:hörnä kirjoitti:Monesti puhutaan suomen kovista olosuhteista ja miten autot on kovilla, niinhän ne onkin ainakin alusta ja tekniikka, mutta unohdetaan se tosi asia mitä aurinko (mm.uv säteily)
vaikuttaa auton pintaan. Opti coattia ja näitä muita NYKY AJAN pinnoitteita on testattu mm. Aritzonan olosuhteissa.
Suolapaska ja kiven iskut on lievempi ongelma kuin 11 kk. paahtava aurinko .
Ihan sama mitä se on mutuna, se nähdään 3v päästä. 
Mainospuheella oikeasti ei ole juuri mulle minkäänlaista merkitystä
Jos toimii hyvin niin tulee käytettyä jatkossakin, fine.  Ei sen kummempaa..Tällähetkellä puolet konepellistä on SilverSealia, ja heti näkyi esim. erona, että SilverSeal täytti myös muutamia naarmuja pois tasaiseksi ja pinta on liukkaampi, Opti-Coat nyt näyttää tulleen jälkikäteen samantapaiseksi vähitellen. 
http://www.routec.fi/?group=2&browse=1& ... &labelid=1 "Tuote suojaa lakkapintaa
 UV-valon, maantiesuolan, hapettumisen, kemikaalien, yms. vaikutuksilta"
P.S
Tulee tuplaviestejä välillä  

Nyt kun sinulla on 3 vuotta tästä kokemusta, niin mitenkäs tämän jälkityöstettvyys? Voiko pinnoitteen pinnasta poistaa naarmuja kevyellä myllytyksellä vai onko tämä über pinnote, joka ei naarmuunnu?
Kaikki liha tottelee kuria...

- 

malinmip

Viesti

Kirjoittaja malinmip » Ti Loka 18, 2011 7:39 am

Hynde kirjoitti:
Nyt kun sinulla on 3 vuotta tästä kokemusta, niin mitenkäs tämän jälkityöstettvyys? Voiko pinnoitteen pinnasta poistaa naarmuja kevyellä myllytyksellä vai onko tämä über pinnote, joka ei naarmuunnu?
Pinta ei ole kokoaika tarvinnut kuin normaalit pesun sillointällöin.. eli olen todella laiskasti sitä pessyt mielestäni, itse en myöskään juurikaan naarmuja pinnassa näe joten kestävyys on ollut hyvä. 
Kaikkia tuotteita voi ylihypettää, mutta todellisuus on se oikea kestävyys pitkälle aikavälille. Opti-Coat on nyt pinnassa, joten testi alkakoot!

- 

fibolt

Viesti

Kirjoittaja fibolt » Ti Loka 18, 2011 8:42 am

En hämmennnä Opti-soppaa enempää, kuin sillä, ettei se vastannut täysin niitä odotuksia, mitä siitä kerrotaan. Seuraillaan kuitenkin tilannetta ja palataan siihen myöhemmin. 
Muutaman kommentin kuitenkin päästä suustani, jonka jälkeen pidän mölyt mahassani -> Malinmip:in autoa ei ole sen kummemmin "erikoishoideltu", vaan useimmin hämmästelty kuinka hyvin se toimii! Mikään ei estä sen ylivahailua hyllystä löytyvillä tuotteilla. Lisäksi tämän takuunalaisen SS Nano 2K -pinnoitteen takuuta, voidaan jatkaa tuoteperheeseen kuuluvalla vahatuotteella. Lisäksi vahinkotilanteissa, joissa pinnoite kärsii, on yhtiö velvollinen korvaamaan uudelleenkäsittelyn vahinkojen osilta.
Seuraavaksi taidetaankin nähdä Cquartzin työstäminen ja lopputulos 

Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla

- 

Dani							
- 
				Viesti:

Viesti

Kirjoittaja Dani » Ti Loka 18, 2011 9:36 am

Tuo SS Nano 2K -pinnoite onkin hyvä pinnoite, tykkään siitä myös itse.

"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

- 

hörnä

Viesti

Kirjoittaja hörnä » Ti Loka 18, 2011 12:14 pm

malinmip kirjoitti:Hynde kirjoitti:
Pinta ei ole kokoaika tarvinnut kuin normaalit pesun sillointällöin.. eli olen todella laiskasti sitä pessyt mielestäni, itse en myöskään juurikaan naarmuja pinnassa näe joten kestävyys on ollut hyvä. 
Kaikkia tuotteita voi ylihypettää, mutta todellisuus on se oikea kestävyys pitkälle aikavälille. Opti-Coat on nyt pinnassa, joten testi alkakoot!

Kun kerrot pesseesi todella laiskasti, niin eihän se pinta ole silloin "kovilla" ollutkaan. Se siittä kesto testistä.
Mielestäni pointti kesto pinnoitteissa on, että niitä voi pestä "järeelläkin" pesuaineella vaikka Fayryllä (ääritapaus) pinnan kestäessä nämä agressiiivisemmatkin  pesu aineet niin silloin hankaamisen merkitys vähenee/naarmujen riski vähenee. Sekä peseminen on paljon mukavampaa/helpompaa, kun ei tarvitse pelätä, että lähteekö vahat ja tuleeko naarmuja sekä myös fyysisesti helpompaa (naiset, vammaiset ,ikäihmiset, intti-ikäiset) 

PS: kun joku tuo auton myllytettäväksi ja kertoo pesseensä sitä todella harvoin, niin tuntuu heti mukavalta, nythän on tiedossa helpompi tapaus koska sieltä paskan alta ei tule kovalla koetuksella ollutta pintaa .
					Viimeksi muokannut 
hörnä, Ti Loka 18, 2011 12:26 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

- 

hörnä

Viesti

Kirjoittaja hörnä » Ti Loka 18, 2011 12:14 pm

malinmip kirjoitti:Hynde kirjoitti:

Kun kerrot pesseesi todella laiskasti, niin eihän se pinta ole silloin "kovilla" ollutkaan. Se siittä kesto testistä.
Mielestäni pointti kesto pinnoitteissa on, että niitä voi pestä "järeelläkin" pesuaineella vaikka Fayryllä (ääritapaus) pinnan kestäessä nämä agressiiivisemmatkin  pesu aineet niin silloin hankaamisen merkitys vähenee/naarmujen riski vähenee. Sekä peseminen on paljon mukavampaa/helpompaa, kun ei tarvitse pelätä, että lähteekö vahat ja tuleeko naarmuja sekä myös fyysisesti helpompaa (naiset, vammaiset ,ikäihmiset, intti-ikäiset) 

Laitoin tuplat notta saatte kerrata tärkeitä asioita 

- 

malinmip

Viesti

Kirjoittaja malinmip » Ti Loka 18, 2011 12:25 pm

hörnä kirjoitti:

Laitoin tuplat notta saatte kerrata tärkeitä asioita 

Rupeat jo epätoivoisesti tarttumaan eri yksityiskohtiin.. 
Palataan sitten asiaan, kun on jotakin kokemusta tarkemmin muustakin kuin Opti-Coatista? Ei jaksa enää kuunnella mainospuheita. Tässä jo pahasti haiskahtaa mainostuksen maku ilman sen parempia kokemuksia 1. muista aineista 2. kokemusta pidemmälle aikavälille. Voisin yhtä hyvin mollata itsekin Opti-Coatin maanrakoon ilman parempia faktoja, mutta se olisi liian helppoa ja kiinnostaa sen todellinen kestävyys onko se todella se mitä luvataan, alkuvaiheessa ei mitään Ooh-elämystä saanut.

- 

Dani							
- 
				Viesti:

Viesti

Kirjoittaja Dani » Ti Loka 18, 2011 12:34 pm

Leikitään että tuo on mainospuhetta niin ketä hörnä mainostaisi, jotain liikettä vai itseään?
Olenko minäkin sitten mainostamassa esim. Wet Glaze 2.0 kun siitä tykkään niin hlvetin paljon että hypetän sitä joka threadissa?
Tai mainostanko Menzernan tahnoja tahi CG:n Hex-Logicin laikkoja, tai karvalaikkoja?
Mielestäni hörnä puhuu ihan asiaa itse aineesta, tuskin hän rahallista korvausta saa näistä faktoista.
Jos joku tykkää itse aineesta niin mä koen sen vaan hyväksi, en mainostamiseksi.
Siis mitä täällä Optimun Opti-Coat 2.0 -threadissa nyt ei uskota, mennyt vähän ohi?

- 

malinmip

Viesti

Kirjoittaja malinmip » Ti Loka 18, 2011 12:45 pm

Dani kirjoitti:
Siis mitä täällä Optimun Opti-Coat 2.0 -threadissa nyt ei uskota, mennyt vähän ohi?
Eiköhän tässä pitkälti asia kiteydy siihen, että hörnä haukkuu muut tuotteet aliarvoiseksi "paskapinnoiteksi" ilman sen parempaa faktaa. Kukin asiakas tehköön itse valintansa toki tässä tapauksessa miten lystää.. 
Jos omassa työssäni heittelisin samoja omia olettamuksia ilman parempia faktapohjia niin potkut olisi tullut monta kertaa; Puhumattakaan ettei kukaan pysty sanomaan Opti-Coat kestävyydestä mitään täällä Suomessa pidemmälle aikavälille muuten kuin "internet-faktan" kannalta 

Omalta osaltani en jatka tätä keskustelua.

- 

hörnä

Viesti

Kirjoittaja hörnä » Ti Loka 18, 2011 12:57 pm

Aivan loistavaa Dani, ei sillä että otan tuon henkilökohtaisesti. (Kyllä mää vähän otan 

)
Kun esim. Hynde kehui Shollin laikkoja se oli minulle tavallaan valistusta ,tuskin Hyndestä Shollin  edustaja on tullut, vaikka puuhakkaalta vaikuttaakin.
Ja tosiaan Dani pani pystyyn oman ketjunkin ton Wet glasen kohdalla ,mielestäni kertoo äijän olevan tyytyväinen tuotteeseen ja haluaa muidenkin mielipiteitä ja tietysti suosittelee loistavaa tuotetta, tarkoituksena on myös helpottaa tovereiden valintoja.
Näistä esimerkeistä saisi piiitkän listan , mutta uskon suurimman osan ymmärtävän mitä tässä ajetaan takaa. 

- 

hörnä

Viesti

Kirjoittaja hörnä » Ti Loka 18, 2011 1:03 pm

malinmip kirjoitti:Dani kirjoitti:
Eiköhän tässä pitkälti asia kiteydy siihen, että hörnä haukkuu muut tuotteet aliarvoiseksi "paskapinnoiteksi" ilman sen parempaa faktaa. Kukin asiakas tehköön itse valintansa toki tässä tapauksessa miten lystää.. 
Jos omassa työssäni heittelisin samoja omia olettamuksia ilman parempia faktapohjia niin potkut olisi tullut monta kertaa; Puhumattakaan ettei kukaan pysty sanomaan Opti-Coat kestävyydestä mitään täällä Suomessa pidemmälle aikavälille muuten kuin "internet-faktan" kannalta 

Omalta osaltani en jatka tätä keskustelua.

Pikkusen harmittaa,  kun lopetit keskustelun 

Olisin vielä kysynyt missä kohtaa näillä sivuilla olen jotain tuotetta haukkunut "paskaksi" tai edes huonoksi? 

Olen kyllä kertonut kuinka pinnoite ammattilaiset ovat vallan unohtaneet pohja töiden merkityksen esim. veljen auton kohdalla.
Myös olen kertonut kuinka firma mainostaa : notta jos pahassa kunnossa pinta niin pohja töihin voi kulua jopa 4h.(mulla menee pelkän pinnan putsaamiseen ton verran aikaa.
Jyrkiboylta kerran kyselin niin hän kertoi Esim. pikku bemarin laittamisen vieneen n.20h. Elikäs aineita en ole moittinut . Ja tiedän senkin että löytyy huippu miehiäkin.(Jyrkiboy,Dani) siis kun puhutaan ammatti miehistä, toki löytyy loistavia harrastelioitakin. (Minä ja monta muuta 

)

- 

hörnä

Viesti

Kirjoittaja hörnä » Ti Loka 18, 2011 1:34 pm

fibolt kirjoitti:En hämmennnä Opti-soppaa enempää, kuin sillä, ettei se vastannut täysin niitä odotuksia, mitä siitä kerrotaan. Seuraillaan kuitenkin tilannetta ja palataan siihen myöhemmin. 
Muutaman kommentin kuitenkin päästä suustani, jonka jälkeen pidän mölyt mahassani -> Malinmip:in autoa ei ole sen kummemmin "erikoishoideltu", vaan useimmin hämmästelty kuinka hyvin se toimii! Mikään ei estä sen ylivahailua hyllystä löytyvillä tuotteilla. Lisäksi tämän takuunalaisen SS Nano 2K -pinnoitteen takuuta, voidaan jatkaa tuoteperheeseen kuuluvalla vahatuotteella. Lisäksi vahinkotilanteissa, joissa pinnoite kärsii, on yhtiö velvollinen korvaamaan uudelleenkäsittelyn vahinkojen osilta.
Seuraavaksi taidetaankin nähdä Cquartzin työstäminen ja lopputulos 

Cquartzin lopputulos on nähty monesti Jyrkiboyn tekemänä. sitä on ihailtu DW. sivustoja myöten

- 

samunoz
- 
				Viesti:

Viesti

Kirjoittaja samunoz » Ti Loka 18, 2011 5:50 pm

- 

hörnä

Viesti

Kirjoittaja hörnä » Ti Loka 18, 2011 6:51 pm

Oikeita levitys tyylejä on monia.
Valitse niistä itsellesi sopiva 

- 

Dani							
- 
				Viesti:

Viesti

Kirjoittaja Dani » Ti Loka 18, 2011 7:32 pm

Mun mielestä tästä levitystyylistä ei pidä tehdä kauheen vaikeeta, en nää syytä että tarvitaan maaliruiskua enkä nää syytä siihen että tarvitsee jemmata keltainen levitystyyny kumihanskaan ja kääriä se vielä johonkin paperiin.
Kyllä siis nuokin metodit toimii, mutta yhtä hyvin toimii myös niin että tipat suoraan keltaiselle pädille ja huolellinen levitys.

- 

malinmip

Viesti

Kirjoittaja malinmip » Ti Loka 18, 2011 7:34 pm

Dani kirjoitti:Mun mielestä tästä levitystyylistä ei pidä tehdä kauheen vaikeeta, en nää syytä että tarvitaan maaliruiskua enkä nää syytä siihen että tarvitsee jemmata keltainen levitystyyny kumihanskaan ja kääriä se vielä johonkin paperiin.
Kyllä siis nuokin metodit toimii, mutta yhtä hyvin toimii myös niin että tipat suoraan keltaiselle pädille ja huolellinen levitys.
Varmaan levittyisi sellaisella meikkilapuillakin mitä Gtechniqin mukana tulee..