Hoitoainetta sisustan muoveille?

Sisätilojen ylläpito
pegasus

Re: Hoitoainetta sisustan muoveille?

Viesti Kirjoittaja pegasus » Ke Elo 11, 2010 2:28 pm

Madfexx kirjoitti:Tilailin CYC:stä Carlack 68 - Plastic Carea ja en kyllä ole erityisen tyytyväinen kaikilta osin. Vaikutus on melko pieni - hieman tulee kiiltoa lisää pintaan. Ohjeissa neuvotaan ensin levittämään, ja sitten 10-20 min päästä pyyhkimään pois. Itsellä ei ainakaan jää levittämisen jälkeen mitään pois pyyhittävää :roll:
Tuo plastic caren puhdistus/elvytysominaisuudet eivät ole kovin hyvät mutta kestävyys on huippuluokkaa. Oman auton suoraan sanoen hirvittävän näköiset puskurit ja listat sain elvytettyä mothers protectantilla ja sitten lätkäisin plastic caren päälle. Käsittely kesti näin koko talven ylitse ja vielä näihin päiviin asti

Tonis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tonis » Ke Elo 25, 2010 11:12 am

Tuli ostettua Meguiar's Natural Shine ja yllätyin positiivisesti. Tähän saakka APC:lla pessyt ja antanut olla mutta tuli kyllä upean tummat Boran kojetaulusta ja muista mustista muoveista. Katsotaan mikä kesto on mutta eipä ne sisällä kovin koville joudu.

Helppo oli laittaa eikä tullut laikukasta kun pyyhki huolellisesti.
Wannabe-OCD

Jagsam

Viesti Kirjoittaja Jagsam » Pe Syys 17, 2010 12:48 pm

Kertokaa nyt jokin HYVÄ sisustan muovien hoitoaine, joka ei jätä pintaa kiiltäväksi, vaan alkuperäisen kaltaiseksi, hieman mataksi. Nuo AG:n tuotteet on tässäkin kohtaa mielestäni silkkaa kuraa.
-Mercury Cougar '69-
-Ford Thunderbird SC '90 "remmiahdettu"-
-Lexux LS400-
- Volvo V70 D5 awd 231 hv '07-
- Subaru Forester '06-

kikkius

Viesti Kirjoittaja kikkius » Pe Syys 17, 2010 2:59 pm

Tossa jotain: Sonus Cockpit Detailer, PoorBoys Natural look dressing, Valet Pro Protectant 1:4, ja ilmeisesti Megun Natural shine.

Jagsam

Viesti Kirjoittaja Jagsam » Pe Syys 17, 2010 3:31 pm

kikkius kirjoitti:Tossa jotain: Sonus Cockpit Detailer, PoorBoys Natural look dressing, Valet Pro Protectant 1:4, ja ilmeisesti Megun Natural shine.
Kiitos näistä! ;)
-Mercury Cougar '69-
-Lexux LS400-
- Subaru Forester '06-

juk1

Viesti Kirjoittaja juk1 » Pe Syys 17, 2010 4:20 pm

Megun Natural Shine jättää juuri nimensä mukaisen kiillon, eli juuri aavistuksen kiiltävän pinnan. Mataksi pinnan jättää ennemmin näistä Megun tuotteista Quik Interior Detailer.
Myös Megun #40 on hyvä tuote, se on satiiniin päin kallellaan.

Ja lisäksi esim APC tai VP:n Interior Cleaner sopii kyseiseen hommaan.

N.K

Viesti Kirjoittaja N.K » Pe Syys 17, 2010 4:21 pm

Armorallin muovinhoitoa olen suihkinut. Todella hyvää ainetta omasta mielestäni.
Myydään ainakin motonetissä alle kympillä riittoisa pullo. Kelta / valkoinen pumppupullo.

Jagsam

Viesti Kirjoittaja Jagsam » Pe Syys 17, 2010 5:28 pm

N.K kirjoitti:Armorallin muovinhoitoa olen suihkinut. Todella hyvää ainetta omasta mielestäni.
Myydään ainakin motonetissä alle kympillä riittoisa pullo. Kelta / valkoinen pumppupullo.
Tätä olen käyttänyt joskus, eikä ilmeisemmin ole vakuuttanut minua, kun en ole ostanut sitä enää moneen vuoteen.

Ehkä vois kokeilla taas, niin palautuu mieleen...
juk1 kirjoitti:Megun Natural Shine jättää juuri nimensä mukaisen kiillon, eli juuri aavistuksen kiiltävän pinnan. Mataksi pinnan jättää ennemmin näistä Megun tuotteista Quik Interior Detailer.
Myös Megun #40 on hyvä tuote, se on satiiniin päin kallellaan.

Ja lisäksi esim APC tai VP:n Interior Cleaner sopii kyseiseen hommaan.
Noista Meguista vois kokeilla jotain. Mitä suosittelisit noista kolmesta, jos yksi pitäisi valita?
-Mercury Cougar '69-
-Lexux LS400-
- Subaru Forester '06-

juk1

Viesti Kirjoittaja juk1 » Pe Syys 17, 2010 6:19 pm

Jos mattapinta vaatimuksena ja Suomesta haluat ostaa niin Quik Interior Detailer.

Jos taas briteistä tilailet niin #40 mukaan tilaukseen, tai sitten Maikilla taitaa olla tätä varastossa ainakin toistaiseksi.

Itse en oikein tykkää tuon Natural Shinen hajusta.

Jagsam

Viesti Kirjoittaja Jagsam » Pe Syys 17, 2010 9:01 pm

juk1 kirjoitti:Jos mattapinta vaatimuksena ja Suomesta haluat ostaa niin Quik Interior Detailer.

Jos taas briteistä tilailet niin #40 mukaan tilaukseen, tai sitten Maikilla taitaa olla tätä varastossa ainakin toistaiseksi.

Briteistäkin voin tilata, sillä ei väliä. ( tänään viimeksi lähti paketti sieltä minulle! ;) ) Mutta sitten täytyy ottaa jotain muutakin koriin, ettei yhtä tuotetta lähde vain ostelemaan... :)

Täytyy käydä nuuhkimassa Megu jossain...

Kiitos vinkeistä!

-Sami
-Mercury Cougar '69-
-Lexux LS400-
- Subaru Forester '06-

juk1

Viesti Kirjoittaja juk1 » Pe Syys 17, 2010 9:10 pm

Jagsam kirjoitti:
juk1 kirjoitti:Jos mattapinta vaatimuksena ja Suomesta haluat ostaa niin Quik Interior Detailer.

Briteistäkin voin tilata, sillä ei väliä. ( tänään viimeksi lähti paketti sieltä minulle! ;) ) Mutta sitten täytyy ottaa jotain muutakin koriin, ettei yhtä tuotetta lähde vain ostelemaan... :)

Täytyy käydä nuuhkimassa Megu jossain...

Kiitos vinkeistä!

-Sami
Ole hyvä! :) Tätähän varten foorumi on.

Sama juttu, paketti Shinearamasta lähti tänään kohti Suomea. Toi #40 on hyvä tekosyy tilata, kohta huomaa että sadan punnan raja on hetkessä rikki. :o

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » La Syys 18, 2010 3:35 pm

Mä sain näytepakkauksen FK 108AS Top Kote tyre dressingiä CYC Tim:iltä tilauksen yhteydessä. Sikälihan tuote on tarkoitettu "renkaankäsittelyaineeksi" mutta ei kannata pelästyä. Ainehan on vastaavaa kun esim ValetPro Protectant (mitä testaan sitten seuraavaksi) ja mitä olen tähän mennessä käyttänyt niin aivan loisto kamaa! Suosittelen ehdottomasti, esim. renkaisiin heitettyä vesi helmeilee (polymeeri "vaha") pinnassa. Sisälle tätä tulee varmaan ensi maanantaina laitettua kun tulee käytyä (vihdoin!) hieman paremmin oma pirssini läpi.

CYC:n rengas kuvasta pelästyneet, ei kannata luulla että tuote jäisi noin kiiltäväksi. Oma näkemys on että CYC kuvassa aine on vedetty pintaan muttei vielä poistettu ylimääräisiä.

Kuva

Tässä FK:n tuoteseloste;
108 Top Kote is a liquid polymer sealant conditioner formulated to condition restore and protect interior leather surfaces; and all interior/exterior plastic rubber and vinyl surfaces. Enriched with Patented Anti-Static Agents to detour or eliminate dust attraction, UV Inhibitors which protect against sun damage and Premium Polymer Resins for maximum protection durability and longevity. Leaves a new like finish that is not greasy or wet. Excellent for use on leather interiors, dashes, engine compartments, tires, vinyl tops, rubber trim and molding.
Vain YKSI LSP!

kikkius

Viesti Kirjoittaja kikkius » La Syys 18, 2010 3:58 pm

Vois kyllä olla ihan pätevää ainetta, täytyy joskus ottaa testii. Sonus on myös anti-static.

mikko>

Viesti Kirjoittaja mikko> » To Loka 07, 2010 10:00 am

Tuli eilen ostettua ja testattua toi Megun Quick Interior Detailer, ensiksi pyyhin kaikki ovet ja kojelaudan prestan leather ja vinyl cleanerillä, ja sitten megu perään. Pinta ei muutu miksikään, ei tummenna haalistuneita osia ja ei tuo yhtään kiiltoo. Joten luokittelisin tämän ennemminkin pesuaineeksi kuin hoitoaineeksi, osat kun jää sellaisiksi kuin ne ovat. Hajusta en kans tykännu yhtään, onhan se "raikas" tuoksu, mutta ei autoon sopiva.

hörnä

Viesti Kirjoittaja hörnä » To Loka 07, 2010 8:59 pm

Jos haluatte erittäin nätin pinnan ensin pyyhitään Megun APC:ä sitten vahanlevitys sieneen Megun40 näin välttää laikukkaan pinnan sitten lopuksi mikroliinalla pyyhitään ylimääräset pois. :)

SQ89

Viesti Kirjoittaja SQ89 » Su Loka 10, 2010 6:49 pm

Urran kirjoitti:Mä sain näytepakkauksen FK 108AS Top Kote tyre dressingiä CYC Tim:iltä tilauksen yhteydessä. Sikälihan tuote on tarkoitettu "renkaankäsittelyaineeksi" mutta ei kannata pelästyä. Ainehan on vastaavaa kun esim ValetPro Protectant (mitä testaan sitten seuraavaksi) ja mitä olen tähän mennessä käyttänyt niin aivan loisto kamaa! Suosittelen ehdottomasti, esim. renkaisiin heitettyä vesi helmeilee (polymeeri "vaha") pinnassa. Sisälle tätä tulee varmaan ensi maanantaina laitettua kun tulee käytyä (vihdoin!) hieman paremmin oma pirssini läpi.

CYC:n rengas kuvasta pelästyneet, ei kannata luulla että tuote jäisi noin kiiltäväksi. Oma näkemys on että CYC kuvassa aine on vedetty pintaan muttei vielä poistettu ylimääräisiä.

Kuva
Renkaisiin toimii tosiaan hyvin. Ei liian kiiltävä ja toistaseksi kestänyt hyvin, nyt kolmatta viikkoa menossa...Kuva
Tossa vielä pientä kuvamateriaalia: http://www.youtube.com/watch?v=BVk98qGj ... re=related

janne320d

Viesti Kirjoittaja janne320d » To Tammi 06, 2011 4:19 pm

N.K kirjoitti:Armorallin muovinhoitoa olen suihkinut. Todella hyvää ainetta omasta mielestäni.

tätä olen itsekkin käyttänyt siustan ja konehuoneen muoveille,tätä on saatavana kiiltävänä ja puolikiiltävänä,kesto on mielestäni hyvää
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Tammi 06, 2011 7:48 pm

Oon unohtanu mainita. En suosittele Finnishkare 108AS:aa sisälle. Kesto ihan mieletön, mutta en pidä kun kiiltää. Itse pidän siis satiinipinnasta (ei kiiltoa). Renkaissa taas aivan loista tuote koska kumissa ei kiillä vaan nimeomaan on satiini. Seuraava puteli pitää kokeilla ValetPro Protectanttia..
Vain YKSI LSP!

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » Ke Tammi 19, 2011 7:16 pm

Käsittelin tänään nahkarattia Nahkiss -hoitoaineella ja päätin kokeilla sitä myös kojelautaan ja muihin muoviosiin. Purkissa lukee että käy myös kumille/muoville.

Aine oli melko työläs levittää koska se on paksua ja rasvaista (sis. mm. mehiläisvahaa), mutta ajattelin että kesto voisi olla parempi kun näissä suihkutettavissa. Levitys kuten vahassa, ja huolellisesti että tulee tasainen kerros. Toiseen kertaan kun pyyhki hetken päästä puhtaalla liinalla niin pinnasta tuli varsin hyvä eikä liian kiiltävä.

Pitää vielä tarkistaa tulos päivänvalossa ja keston näkee ajan kanssa, mutta vaikutti varsin lupaavalta.

janne320d

Viesti Kirjoittaja janne320d » To Tammi 20, 2011 6:27 am

mites pelittää kenkälankki kuluneeseen nahkarattiin?
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Tammi 20, 2011 8:09 am

janne320d kirjoitti:mites pelittää kenkälankki kuluneeseen nahkarattiin?
Kuulemma hyvin. Ite oon kans miettiny et pitää seuraavassa sisutan pesussa pestä ratti (Evo Momo) kunnolla kissasaippualla ja laittaa piälle intin lankit :) Jos uskaltaa siis.. Tietty tilais mielellään vaikka Gliptonet kun ei maksa yhteensä kun ~£13 mut kun mulla on nahkaa vaan ratti, vaihdekepin nuppi ja händärin kahva niin :?
Vain YKSI LSP!

*Kaide

Viesti Kirjoittaja *Kaide » To Tammi 20, 2011 8:55 am

Aikanaan 205 pösön nahkarattia ehostin intin kenkälankilla ja ihan hyvä siitä tuli.

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » To Tammi 20, 2011 10:29 am

Menee jo hieman OT:ksi mutta kokeilin tohon rattiin sekä mustaa lankkia että tota Nahkissia, hieman yllättäen Nahkissilla tuli parempi tulos vaikka väritöntä. Kannattaa sitä lankkia kuitenkin kokeilla.

ottto

Viesti Kirjoittaja ottto » To Tammi 20, 2011 10:23 pm

En löytänyt mitään vanhaa topickia niin kysyn sitten täältä. Eli millä olette pesseet noita sisustan muoveja. Jollain APC:llä tarpeeksi laimennettuna vai millä. Noitahan on kaikenlaisia yleispudistusaineita joista lähtee pieni sitruksen tuoksu ja ei maksa paljoakaan niin toimisko laimennettuna. Tarkoitan siis esimerkiksi noita mistä -JP- teki testin.

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » To Tammi 20, 2011 10:41 pm

Itse olen käyttänyt perus nestemäistä mäntytolua. Korkillinen ämpäriin ja mikrokuituliinalla pyyhkimään. Toimii.

Vastaa Viestiin