Gilmour Foamaster II

Liuottimet, foamit, shampoot, kintaat, kuivaus
Peke
Viesti:

Gilmour Foamaster II

Viesti Kirjoittaja Peke » To Heinä 28, 2011 10:05 pm

Onko kellään kinnaslaisilla kyseistä vehjettä ja jos on, niin onko ollut ongelmia? Mulla tuo on ollut niin älytön pettymys, että... :x :(
Ensin laite rupes vuotaa pullon ja "korkkiosan" välistä ja alkoi hirveä tiivisteen metsästys. No, vihdoin löytyi Etolasta kun tekivät sellaisen, mutta sekin jo hieman vuotaa tai ehkä sitä ei ihan vuotamiseks voi sanoa....
Sit on ollut ongelmia sen varsiosan kanssa, mihin letku kiinnitetään. Onneks löysin sellaisen jatko-osan, millä letku on nyt pysynyt kiinni. Lisäksi laite kuluttaa ihan älyttömästi foamia, ei minusta ihan normaalia.
Ja tänään(muutenkin ollut ihan vitun paska päivä kun tuli sakotkin) huomasin, että suutinpää on irti/poikki/haljennut!!! Itsekseen suurinpiirtein kun ollut tuolla kylppärin lattialla lojumassa! Muijakaan ei ainakaan tunnustanut hajottaneensa. :roll:
Saakohan sitä suutinpäätä irto osana vai heitänkö koko paskalla vesilintua? :?
Tässä kuvia selventämään asiaa
Kuva
Kuva
Ei kuitenkaan haluaisi hylätä vaahtopesua, mutta mitä tollasella paskalla tekee? Kalliskin vielä. Onko tuolle järkeviä vaihtoehtoja?
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Dandan

Re: Gilmour Foamaster II

Viesti Kirjoittaja Dandan » Pe Heinä 29, 2011 2:12 pm

Jostain luin tästä kyseisestä kapistuksesta hieman vastaavanlaista palautetta ja jätin suosiolla tilaamatta. Ei ilmeisesti oikeen jaksa vaahdota ja syö paljon ainetta.

Kai tuon voisi vielä pikaliimata, jos on oikeasti haljennut noin siististi kuin miltä näyttää, eikä liikaa paloja ole sirpaloitunut. Toimisi varmaan kuin uusi (tai paremmin?) ;)

Kai sillä sun autolla saa kanssa olla välillä tyytyväinen ettei kortti sentään lähde? :)
Best things in life are not things.

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » La Heinä 30, 2011 6:49 am

Mutta onko tälle sit järkevää vaihtoehtoa? Yritän kyllä saada ton osan tilalle uuden(jos edes mahdollista)... :roll: Joo, pitäs vaan malttaa mieli, mut vaikeaahan se on jo noillakin tehoilla. :?
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

janne320d

Viesti Kirjoittaja janne320d » La Heinä 30, 2011 5:09 pm

multa löytyy.
itseltäkin napsahti tuo varsi poikki samalla tavalla mutta pikaliimauksella on kestänyt ja tuli täysin kuntoon,eli kannaattaa korjata.foamiahan tuo kuluttaa ihan älyttömästi jos haluaa edes jonkinaikaa kestävät vaahdot mutta on tuo esipesuihin parempi kuin ei mitään eli jos ei todella ole mahdollisuutta kuin vesiletkupesuun niin sitten tämän voi hankkia
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Su Heinä 31, 2011 2:05 pm

Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Modifier
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Modifier » Su Heinä 31, 2011 2:27 pm

Suoraan tuosta ei ole kokemusta, mutta tuo suutin osa näyttää melko samalta kuin se nurmikon lannoitus setti mitä mainostivat keväällä ja alku kesästä telkkarissa.

http://www.plantagen.fi/kasvata_ulkona/ ... grass-gti/

-ruoska-

Viesti Kirjoittaja -ruoska- » Su Heinä 31, 2011 2:30 pm

Täältä löytyy Super Sprayerista kokemuksia.
Itse olen käyttänyt Maxi Suds II:ta ja Meguiar'sin NXT:a tuon kanssa tähän mennessä.
Vaahto on ihan ok, ehtii pestä vanteet pikaisesti ennen kuin tarvitsee rientää huuhtelemaan autoa.
Käytettävyydessä olisi parantamisen varaa, Hozelock-liitin irtoaa helposti, kannattaa siitä siis pidellä kiinni.
Sekoitussuhde taisi olla jotain 2.4% tienoilla.
Tuollaisen Skoda Yetin kokoisen auton vaahdottamiseen kuluu minulla pullosta n. 3dl ainetta.

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Su Heinä 31, 2011 3:51 pm

Mä ostin K-Raudasta liittimen letkun ja Gilmourin väliin, ni se kyl ainakin on pysyny paikallaan hyvin. Ei kukaan ois tilaamassa CYC:sta? :)
Eilen kokeilin BH Auto-Foamia kahden erilaisen Motonetin pumpattavan sumutinpullon/säiliön kanssa ja ne ei kyl ainakaan tehneet yhtään mitään vaahdon tapaistakaan. 5% seoksen tein, kyl se kuitenkin jollain tavalla puhdisti.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Kime

Viesti Kirjoittaja Kime » Su Heinä 31, 2011 4:42 pm

Peke kirjoitti:Mä ostin K-Raudasta liittimen letkun ja Gilmourin väliin, ni se kyl ainakin on pysyny paikallaan hyvin. Ei kukaan ois tilaamassa CYC:sta? :)
.

Mieten tässä ihan samaa että pitäiskö tilata. Mietin vielä hetken josko löytyisi jotain muutakin, ei pelkkää tota sprayta viitsisi.

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Su Heinä 31, 2011 4:53 pm

Peke kirjoitti:Mä ostin K-Raudasta liittimen letkun ja Gilmourin väliin, ni se kyl ainakin on pysyny paikallaan hyvin. Ei kukaan ois tilaamassa CYC:sta? :)
Eilen kokeilin BH Auto-Foamia kahden erilaisen Motonetin pumpattavan sumutinpullon/säiliön kanssa ja ne ei kyl ainakaan tehneet yhtään mitään vaahdon tapaistakaan. 5% seoksen tein, kyl se kuitenkin jollain tavalla puhdisti.
Ei se vaahtoakaan sumutinpullosta... Jos sumutinpullosta käytät niin 8% seos on melkolailla nappi. Vähempi ei puhdista niin hyvin ja enempi ei puhdista enempää. On vahaturvallista vielä tuolla seoksella. ;)

Jonas_

Viesti Kirjoittaja Jonas_ » Su Heinä 31, 2011 6:30 pm

Peke kirjoitti:Onko kellään kokemuksia tästä http://www.cleanyourcar.co.uk/washing-a ... d_335.html
Olikos se niin, että tähän käy myös Auto-Foami ? Ja saa jotakin vaahtoakin aikaan ? Ei tientenkään samanlaista kuin "aidolla" foamgunilla, mutta jos nyt edes jotakin pientä :)

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ma Elo 01, 2011 12:23 pm

Olen käyttänyt SuperSprayn kanssa BH:n AutoFoamia. Vaahtoaa hieman (seos lienee liian laiha eikä sitä voi säätää) mutta kyllä se nyt tuolla menettelee. Ärsyttävintä on, että tuo ei pysy kovin hyvin pystyssä ja jos se kaatuu kyljelleen, niin (ainakin minulla) vuotaa foamit sieltä sprayerin välistä lattialle/maahan.
"Urku auki, pelti kii"

Rauhallinen Erkki

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » Ma Elo 01, 2011 2:06 pm

Joo, tuo Super Sprayer on hieman ranttu tuosta liittimestä ja pitää puoliväkisin runnoa perille saakka, että varmasti pysyy. Mä kyllä tykkään tuosta (siis en tuosta väkisinrunnomisesta, vaan itse aparaatista :D ). Just sellaista vaahdontapaista saa aikaan, että esipesu tapahtuu (nimenomaan ti-hallissa) näppärästi ja aikaa ja rahaa säästäen. Minä olen käyttänyt nyt tuossa VP:n Snow Foamia ja VP:n Brute Force -esipesuainetta semmoinen sentti/puolitoista sekaan.Eipä paljon "traffic filmia" kummempaa kakkakerrosta auton pinnalle tuonkaan jälkeen jää..
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ti Elo 02, 2011 5:49 pm

Tuleekohan tällä millasta vaahtoa? http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=SHI-975FOAM
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ti Elo 02, 2011 6:27 pm

Saahan tuommosella varmaan kolmessa osassa auton tehtyä... Bilteman 1.5litrasilla kun teki niin kahdella teki koko auton.

Mutta suoraan sanottuna, vahaturvallisen pesutehon näkökulmasta ajateltuna, jos ei ole mahdollisuutta Lancea käyttää niin unohtaisin vaahdon suosiolla. Millään systeemillä ei saa niin toimivaa vaahtoa tehokkaasti kuin Lanceilla.
Tämän sanottuani, totean että ainakin BH Auto-Foam toimii sumutettuna pintaan ilman vaahdotinta ;) Tosin veikkaisin että pienellä etsimisellä löytää kyllä toimivan esipesuaineen joka on suunniteltu käytettäväksi sumuttimesta ja tämmöisen luulisi toimivan foamia paremmin ja vahaturvallisesti sumutettuna. Näitähän siis käytettiin ennen foameja jos joku muistaa semmoista aikaa :lol:

Lance + BH Foam on melko lyömätön yhdistelmä vahatuvalliseen esipesuun. Mutta ennen myllyttämistä tai jos on tarkoitus vahata en käyttäisi foamia kummassakaan tapauksessa vaan luottaisin liuottimien voimaan. Vahaturvallisiakin esipesuaineita löytyy, joten miksi ei käyttäisi niitä.

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ti Elo 02, 2011 7:36 pm

Tähän asti olen käyttänyt esipesussa eri merkin liuotinaineita mm. Cartec ja Pinelineä. Ne vaan syö todella nopeasti vahan, se on fakta. Siksi haluisin jonkinlaisen vaahdottimen, että aine saisi lisää vaikutusaikaa. Suihkimalla TI-halleissa aine ku aine kuivuu hetkessä, koska puhaltimet on voimakkaita. Ja ennen vahausta ainakin itse vedän aina todella tujulla liuottimella, ei sotketa siihen mietoa foamia...
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Vastaa Viestiin