Olen pitänyt vahashampoita ihan ok tuotteina käyttiksen pinnan hoidossa.
Vahaa sisältävät autoshampoot
Vahaa sisältävät autoshampoot
Tähän detailing touhuun liittyy muutamia kysymyksiä mitä en ole ymmärtänyt. Yksi tärkeimmistä on, että miksi vahaa sisältävät shampoot ovat suoraan perkeleestä? Osaisiko joku palstan kemikaaliexperteistä kertoa pikaiset perustelut, jotta myös oppisin niitä vihaamaan
Re: Vahaa sisältävät autoshampoot
En pidä huonona kun pinta on hyvässä vahassa, eilen juuri pesin Sour Powerilla ja kyllä se jotain jälkeensä jättää kun vertaa esim. citruswash&glossiin tms.
Suola kuuluu ruokaan, ei tielle.
Ei kai siinä muuta kun Korrekit ym sisältää usein myös liuottimia, ja jos autoa pesee myllytystä tai uutta vahausta varten niin olisi hyvä ettei joukossa ole mitään "ylimääräistä". Esim Dodo Sour Power sisältää carnaubaa ja on kaikkea muuta kuin perkeleestä. 
Jep. Korrekin vahashampoolla lähtee kätevästi entiset vahat pois, joten se ei oikein ylläpitopesuun kelpaa 
E53 X5 3.0D
Ja mainittakoon vielä se että iso osa markettishampoista sisältää niitä huonoja silikoneja, mitkä pilaavat esim. muovi ja kumiosat ja pidemmällä vaikutusajalla myös maalipintaakin (ensimmäinen merkki, ruskeat renkaat).
Itsellä toinen syy on se että käytännössä 95% niistä huonontaa pyyhkijöiden toimintaa.
Itsellä toinen syy on se että käytännössä 95% niistä huonontaa pyyhkijöiden toimintaa.
Vain YKSI LSP!
Tämä selventää asiaa. Turtlen Big Orangea käytän talvisin ylläpitopesuissa ja Pinelineä yleensä vain ennen vahausta.
Täytyy kuitenkin tunnustaa, että näin kesäisin tulee käytettyä myös Turtlen autoshamppoota. Pitäisikin kaivaa jostain esiin sen tuoteseloste, että onko mukana silikoneja ja liuottimia.
Täytyy kuitenkin tunnustaa, että näin kesäisin tulee käytettyä myös Turtlen autoshamppoota. Pitäisikin kaivaa jostain esiin sen tuoteseloste, että onko mukana silikoneja ja liuottimia.
Ite tykkään noista ainakin vähän vahaa sisältävistä shampoista, nyt on hyllyssä Verry Berryä, Citrus Wash & Glossia, Sour Poweria, Maxi Suds II:sta(mitä tää tekee, oli nimittäin Gilmourin mukana)... 
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Maxi Suds II pesee ihan mukavasti ja vaahtoaa tosi hyvin. Kokeile Gilmourilla.Peke kirjoitti:Ite tykkään noista ainakin vähän vahaa sisältävistä shampoista, nyt on hyllyssä Verry Berryä, Citrus Wash & Glossia, Sour Poweria, Maxi Suds II:sta(mitä tää tekee, oli nimittäin Gilmourin mukana)...
Gilmouri paskana... 
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Ai, jos joku kokee tuon hyväksi aineeksi voin myydä täyden purkkilisen mistä pari autoa pesty. Ei puhistanu kyllä mitään eikä mielestäni edes vaahdonnu kunnolla. Pettymys-ruoska- kirjoitti: Maxi Suds II pesee ihan mukavasti ja vaahtoaa tosi hyvin. Kokeile Gilmourilla.
-
juha.lehtimaki
Millaisella seossuhteella pesit?? Omasta mielestä pesee kesäpesut todella hyvin ja vaahtoaa jopa liikaa eli juuri sopivasti
Ostin aikoinaan gallonan ja vieläkin pari litraa jäljellä. Ei varmaan kulu ikinä loppuun vaikka oon jakanut tuosta kavereillekin pulloja jne. Itse siis pesen seossuhteella 1:300-1:1000 riippuen vähän fiiliksestä eli auton likaisuudesta. Toki esipesut aina vaahdolla ja painepesurilla.
Ostin aikoinaan gallonan ja vieläkin pari litraa jäljellä. Ei varmaan kulu ikinä loppuun vaikka oon jakanut tuosta kavereillekin pulloja jne. Itse siis pesen seossuhteella 1:300-1:1000 riippuen vähän fiiliksestä eli auton likaisuudesta. Toki esipesut aina vaahdolla ja painepesurilla.