Teipit ja listojen jne. suojaus

Kiillotuskoneet ja välineet
ElektrikMekanik

Teipit ja listojen jne. suojaus

Viesti Kirjoittaja ElektrikMekanik » Pe Touko 06, 2011 12:43 am

Modet lukottakoot jos asiasta on jo juttua, itse en löytänyt teipeille tarkoitettua ketjua

Tähän ketjuun on tarkoitus kerätä lista hyvin toimivista teipeistä sekä vinkkejä teippien käyttöön. Muokkaan aloitusviestiä sitä mukaa, sikäli mikäli tästä saadaan hyvä aihe aikaiseksi.

Itse ihan aloittelijana olen nähnyt käytettävän 3M:n sinistä (3434?) ja joissain ihan normaalia valkoista maalarinteippiä. Sain 3M:n sinistä teippiä (2090) sedältäni pitkän aikaa ennen ekaa myllytystäni ja sillekin sitten löytyi hyvä käyttökohde (vasta sen jälkeen kun löysin pesukinnas.comin). Tämä toimi varsin hyvin eka kerralla.

Toista kertaa myllyttäessäni käytin Bilteman sinistä (joka oli jo tuotteena täyttä kuraa) sekä normaalia, muistaakseni Eurocellin maalarinteippiä. Biltema hajosi, likasi, vettyi, irtosi ja normi maalarinteippi taas jätti jämiä jälkeensä ja vettyi eikä suojannut kunnolla.

Tänään löysin Ylivieskan Kärkkäiseltä tuota samaa 3M:n #2090 Painter's Tapea ja otin sitä yhden rullan kokeeksi värin ja hajun perusteella. :lol: (En ollut tutustunut numerointiin enkä tiennyt tuon aiemmin käyttämäni 3M:n numeroa)

En tiedä onko teipin käyttöön edes annettavissa kummempia vinkkejä, mutta ehkä niistä voisi jotain kokemuksia laittaa. Itse olen käyttänyt tuota Fareclan G10:ä (jota en enää aio käyttää, puhdistaminen liian isotöistä) ja sen kanssa olen huomannut että käytännössä kaikki pinnat joille tuota ei tarvitse/halua, pitäisi suojata, ihan laseja pitäen. Ainakin jos aineen antaa kuivahtaa pinnalle, varsinkin muoville.

[Tähän listaa]
3M 2090 PDF
3M 3434 PDF

TKe_
Site Admin

Re: Teipit ja listojen jne. suojaus

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Pe Touko 06, 2011 8:43 am

Hyväksi on tullut havaittua CarSystem:in maskausteipit, joita saa paikallisesta automaalikaupasta (Lappeenranta: Väritikka).

Olen käyttänyt kahta eri mallia.
Top Tape[PDF]: halvin malli, mutta ihan hyvä tuote
Master TapeII[PDF]: Aavistuksen kalliimpi, mutta pysyy hyvin kiinni "liukkaussa" muovilistoissa.

En ihan tarkkaan muista hintoja, mutta 25mm leveänä tuo Top Tape maksaa alle 2€ ja Master alle 4€.

simanski

Viesti Kirjoittaja simanski » Su Kesä 26, 2011 10:27 am

Tää sopis varmaanki parhaiten tän topicin alle.

Eli tuli heiluttua karvalaikkojen kanssa viikonloppuna, enkä sitten "viitsinyt" tuosta omasta piiskasta noita kylkilistoja repiä irti. Noh, nyt ne kasvaa karvaa ja on valko-mustat. Mitenkäs/millä noita roiskeita kannattaa noista maalaamattomista muovilistoista lähteä poistamaan?

-JP-

Viesti Kirjoittaja -JP- » Su Kesä 26, 2011 10:31 am

IPA:lla voi aloittaa ja IPAn jälkeen joku muovinhoitoaine päälle, mutta jos muovi on vähänkään pehmeämpää laatua ja vetäisit laikalla niihin ihan kunnolla niin peli taitaa olla menetetty...
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

simanski

Viesti Kirjoittaja simanski » Su Kesä 26, 2011 3:38 pm

Tärpätillä ja sienellä hieroen lähti tahrat. Hoitoaine päälle ja paremmat kun uudet - värin puolesta. Oli tosiaan laikka osunut joihinkin kohtiin ja jälki sen mukaista.. josko tilais uudet lärpättimet, eipä ne tohon golfiin montaa mörköä kustanna.

Vastaa Viestiin