Tähän ketjuun on tarkoitus kerätä lista hyvin toimivista teipeistä sekä vinkkejä teippien käyttöön. Muokkaan aloitusviestiä sitä mukaa, sikäli mikäli tästä saadaan hyvä aihe aikaiseksi.
Itse ihan aloittelijana olen nähnyt käytettävän 3M:n sinistä (3434?) ja joissain ihan normaalia valkoista maalarinteippiä. Sain 3M:n sinistä teippiä (2090) sedältäni pitkän aikaa ennen ekaa myllytystäni ja sillekin sitten löytyi hyvä käyttökohde (vasta sen jälkeen kun löysin pesukinnas.comin). Tämä toimi varsin hyvin eka kerralla.
Toista kertaa myllyttäessäni käytin Bilteman sinistä (joka oli jo tuotteena täyttä kuraa) sekä normaalia, muistaakseni Eurocellin maalarinteippiä. Biltema hajosi, likasi, vettyi, irtosi ja normi maalarinteippi taas jätti jämiä jälkeensä ja vettyi eikä suojannut kunnolla.
Tänään löysin Ylivieskan Kärkkäiseltä tuota samaa 3M:n #2090 Painter's Tapea ja otin sitä yhden rullan kokeeksi värin ja hajun perusteella.
En tiedä onko teipin käyttöön edes annettavissa kummempia vinkkejä, mutta ehkä niistä voisi jotain kokemuksia laittaa. Itse olen käyttänyt tuota Fareclan G10:ä (jota en enää aio käyttää, puhdistaminen liian isotöistä) ja sen kanssa olen huomannut että käytännössä kaikki pinnat joille tuota ei tarvitse/halua, pitäisi suojata, ihan laseja pitäen. Ainakin jos aineen antaa kuivahtaa pinnalle, varsinkin muoville.
[Tähän listaa]
3M 2090 PDF
3M 3434 PDF