Uusi, valkoinen auto ja mitkä tuotteet?

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
Heikki

Re: Uusi, valkoinen auto ja mitkä tuotteet?

Viesti Kirjoittaja Heikki » Ma Kesä 20, 2011 10:00 pm

Gtechniqin Rob on sanonut että voihan heidän tuotteidensa päälle laittaa vaikka lateksia, muttei siitä juuri hyötyä ole. Samoin kerrostamisesta. No sillä tietty varmistetaan että tuotetta menee joka paikkaan. Mulla oli ainakin suuria vaikeuksia nähdä että C2:ta tuli joka paikkaan valkoista autoa kun ulkona tein.

Toisaalta Gtechniq suosittelee C2:n käyttöä QD:na noin kuukauden välein. Kai sillä ylläpidetään pintaa. Mutta mun näkökulmasta ainakin C2 teki niin hyvän pinnan, ettei se tarvi mitään. Makuja on toki monia ja viehän se tästä hommasta jotain, jos vaan 6kk välein tsupsuttelee väritöntä nestettä näkymättömän kerroksen pintaan ja buffaa pois. :D

Kime

Viesti Kirjoittaja Kime » Ma Kesä 20, 2011 10:31 pm

Heikki kirjoitti:Toisaalta Gtechniq suosittelee C2:n käyttöä QD:na :D
Voiko tota blandata johonkin veteen? seussuhde QD:na?

iiKster

Viesti Kirjoittaja iiKster » Ti Kesä 21, 2011 7:47 am

Kime kirjoitti:
Seossuhde 1:20

Lähde: Shinearama
Se mikä osataan tehdään itse. Jos jotain ei osata, se opetellaan...

Heikki

Viesti Kirjoittaja Heikki » Ti Kesä 21, 2011 4:13 pm

iiKster kirjoitti:
Kime kirjoitti:
Seossuhde 1:20

Lähde: Shinearama
Just näin. Jonkin verran ilmeisesti aikaa myöten kiteytyy veden kanssa blandattuna eli kannattaa tehdä vain käyttöön kerralla menevä satsi. Ja tuotehan sopii kaikille pinnoille.

DW:n puolella joku kertoi käyttävänsä C2:ta pelkästään QD:n kaltaisesti eli ei levittäis raakana ollenkaan. Oli kai tehnyt jotain testiä ja todennut että lievästi laimennettuna (muistinvaraisesti 1:1) ja raakana ei ollut lopputuloksessa eroa.

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ti Heinä 12, 2011 4:24 pm

Tässä se kohde nyt olisi. 8-)
Edestä
Kuva
Takaa
Kuva
Sivusta
Kuva
Sisustaa
KuvaKonehuone
Kuva
Tuota pitäs päästä kohta sit puunaamaan eli suojata ns. kaikki pinnat. Ku vaan ois joku paikka, missä tehdä koko operaatio. :( Päivänhän siihen saa varata. :roll:
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Kime

Viesti Kirjoittaja Kime » Ti Heinä 12, 2011 5:13 pm

Mulle tällänen! Todella siisti. Nyt on hyvä pohja mihin rakentaa. Kunnon pesut ja pohjat, CQuartzit päälle.

Niin se Reload on muuten ihan sikke hyvää tavaraa. Suosittelen.

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ti Heinä 12, 2011 5:39 pm

Kime kirjoitti:Mulle tällänen! Todella siisti. Nyt on hyvä pohja mihin rakentaa. Kunnon pesut ja pohjat, CQuartzit päälle.

Niin se Reload on muuten ihan sikke hyvää tavaraa. Suosittelen.
Joo no hyvä, mäkin tilasin sitä. Sais vaan jonku paikan...
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

hattiwatti

Viesti Kirjoittaja hattiwatti » Ti Heinä 12, 2011 7:05 pm

On kyllä makea peli, erityisesti keula ja vanteet on mieleen 8-)

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ti Heinä 12, 2011 8:29 pm

Se sitten tuli ;)
..tosin itse en ollut maisemissa, olin kotona muksun kanssa kun tuo tuli taloon.

Onneks Olkoon, hienoja vehkeitä nuo.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Heinä 12, 2011 8:51 pm

Joo pidä vaikka jotain topiccia miten ylläpidät tätä :) On kiva nähdä kun auto saa uudesta lähtien ansaitsemansa kohtelun.

Siistihän toi on kun sika pienenä vaikka kabiini ei huo'u ollenkaan samaa race -henkeä kun Eevassa. ;) En tiedä mistä se on hakkautunu mun takaraivoon mut mun mielestä tohon sopis semmoset kultaset/pronssit yksinkertaset vanteet :D Tyyliin TE37. Mut älkää mua kuunnelko, oon varmaan sairas. Kai tommosiin yleensä laitetaan isoa huulta ja pinnoja?
Vain YKSI LSP!

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ti Heinä 12, 2011 8:53 pm

Tällaiset aiheuttavat kabiinissa värähtelyä muuallakin kuin mittaristossa...
Kaikki liha tottelee kuria...

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ti Heinä 12, 2011 9:32 pm

Melkoisen makea kulkupeli. Mulle toi väri istuu silmään tosi hyvin.

HarriJ

Viesti Kirjoittaja HarriJ » Ti Heinä 12, 2011 9:32 pm

Urran kirjoitti:En tiedä mistä se on hakkautunu mun takaraivoon mut mun mielestä tohon sopis semmoset kultaset/pronssit yksinkertaset vanteet Tyyliin TE37.
+1
Hynde kirjoitti:Tällaiset aiheuttavat kabiinissa värähtelyä muuallakin kuin mittaristossa...
:D

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Heinä 12, 2011 9:36 pm

Ainiin. Miten ajettavuus/kulkupuoli vrt. Eeva? Tullaaks tätä näkee Suomen radoilla? 8-)
Vain YKSI LSP!

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ti Heinä 12, 2011 10:00 pm

Kiitoksia vaan, kävin muuten äsken jo pesee auton eka kerran, oli muuten paska pestä jos vertaa Evoon(se kun ei ollut varmaan hetkeäkään ilman hyvää vahapintaa). Tuosta ei kyl vahaa löytynyt. Menee muuten pirusti tuota foamia kun pesee Gilmourilla, onkohan ihan normaalia. Äsken meni melkein kokonaan se pullo. :roll:
Voisinhan mä tehdä jonkun topicin tästä tai ehkä enemmänkin vielä tän huolenpidosta, täällä kun se varmaan kiinnostaisikin jo joitakuita(vai jatkasko vaan tätä??).
Hommatkaa mulle paikka koko auton puunaamiseen, niin lupaan tehdä tarkan stoorin. :)
Varmaan ensi kevääseen asti pitää ajella suht vakiona ulkoisesti, säädettävää alustaa ei saa mistään eikä vannevalmistajillakaan ole specsejä eikä laatuvanteet enää täksi kesäksi kerkeisikään. Melko varmasti laitan joko BBS:t RS-GT ( http://www.bbs.com/en/showroom/showroom.html ) tai HyperForgedit( http://www.hyperforgedwheels.com/products/hf105r.html )
Ulkoisesti olisi tarkoitus tehdä nyt vain todella pieniä juttuja...Konehuoneen puolelle varmaankin APR tulee avuksi. Kyllä mä tykkäsin Evon ajettavuudesta siinä kunnossa missä se nyt oli enemmän kuin tuosta RS:stä vakiona. Tuo on vaan liian pehmeä mun makuun. Eihän noissa isoja eroja ole ja en mä pääse vielä vähään aikaan kokeilee RiSan rajoja kun sisäänajokin pitää suorittaa ensin. Ja tietysti Evo oli manuaali, tämä on S-Tronic, siinä varmaan isoin ero. :roll:
Evo menee vakiona 5.2s 0-100km/h, RS3 4.5s. Vartin olivat saaneet menemään jossain lehdessä 12.6...se on jo suht hyvin vakioautoks.

EDIT: Muistetaan laittaa ne [url]it niin ei tuu noita ihme tekstejä väliin -Urran
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Heinä 13, 2011 6:48 am

^Jos saa äänestää niin ehdottomasti noi HyperForgedit :D

Sisäänajohan kuluu ajaa nykyautoilla drive it like you stole it -tyylillä? Eipä noilla kiihtyvyksillä niin oo väliä. Ittee kiinnostas enemmän miten taittuu esim. Kemoran. Tai nyt siis sun näkemys siitä :D Mut kertoilet sit kun pääset ajamaan niin..
Vain YKSI LSP!

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ke Heinä 13, 2011 8:22 am

HyperForgedit on mullakin sijalla 1. BBS:t on kans hienot, mutta paaaaljon yleisemmät.
Sisäänajostakin on todella paljon erilaisia näkemyksiä, olen lukenut monta juttua aiheesta ja ehkä kuitenkin on järkevintä ajaa se sisäänajo vaihtelevasti, jopa kierrättääkin konetta mutta ei vedättää kuitenkaan täysillä. Moottorin lisäksi uudessa autossa sisäänajoon kuuluu muutakin, esim. jarrut. Mä ainakin vedän ensimmäiset 500km mutkat varovasti, kiihdytellen vaihtelevasti. Sit voi lisätä jo vauhtia mutkissakin ja tonnin jälkeen jo kierrätän konettakin enemmän. 1500km-2000km ku on täynnä, sit auto öljynvaihtoon ja sen jälkeen normiajoa. Näin ainakin Evostakin(+muista uusista autoista mitä mul on ollu) tuli hyvä ja öljyä syömätön peli. ;)
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Heinä 13, 2011 12:40 pm

Juu itse en ole expertti niin en rupea asiasta vänkäämään. MotoMan:in jutun lukeneena ja useita kymmeniä positiivisia kommentteja lukeneena noudattaisin sitä ohjetta mutta en todellakaan uskalla suositella sitä kenellekkään :D

Oli yleiset tai ei niin IMO noi HyperForgedit on huomattavasti siistimmät. Oo erilainen ja osta Rays Engineering tekeleet sakemanniin? ;)
Vain YKSI LSP!

S@mpp@

Viesti Kirjoittaja S@mpp@ » Ke Heinä 20, 2011 9:14 pm

Jos asuisit Tampereella niin meidän talliin sais tulla tollasta puunaan :D Tarjoisit vaan kyydit ensin :lol:

Komee peli on!

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » To Elo 04, 2011 9:21 pm

Peke kirjoitti: Tuota pitäs päästä kohta sit puunaamaan eli suojata ns. kaikki pinnat. Ku vaan ois joku paikka, missä tehdä koko operaatio. :( Päivänhän siihen saa varata. :roll:

Joko olet tehnyt vahauksen??
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Pe Elo 05, 2011 5:33 pm

Enpä oo, auto nyt ruostesuojaukses, maanantaina soittimen asennusta ja sit pitäs rueta kattelee vasta paikkoja. Tuntuu vaan olevan mahdotonta löytää sopiva talli lainaks... :roll:
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Elo 05, 2011 6:55 pm

Mitä Audin koritakuu sanoo kun veit ruostesuojaukseen?
Sopiiko bitumipohjainen? suojaus näin tuoreeseen autoon jossa tehtaan oma suojaus mallia 5-10mm PU -pinnoite joka taas ottaa pahasti itseensä bitumipohjaisesta mönjästä, ei sovi.

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » Pe Elo 05, 2011 7:56 pm

Dani kirjoitti:Mitä Audin koritakuu sanoo kun veit ruostesuojaukseen?
Sopiiko bitumipohjainen? suojaus näin tuoreeseen autoon jossa tehtaan oma suojaus mallia 5-10mm PU -pinnoite joka taas ottaa pahasti itseensä bitumipohjaisesta mönjästä, ei sovi.
Dani tossa linkissä Peken vastaus.

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=155233" onclick="window.open(this.href);return false;
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Elo 05, 2011 8:17 pm

Eli koritakuu evätty jos yksikin reikä on porattu tai bitumipohjaista ainetta on ruikattu esim. helmakotelon sisäpuolelle jne.
Ruostesuojaus näihin uusiin autoihin on vähän sama kun ruostesuojauttais mökin sinkityn ja paljaan kaivonämpärin joka on kestänyt viimeiset 20v. ilman ruostetta, tai liikennemerkin tolpat.

Esim. BMW, MB ym. ei suosittele että ruostesuojaus tapahtuu bitumipohjaisella suojalla, se irroittaa PU-pinnoitteen pellistä ja jokainen voi kuvitella mitä se tarkoittaa kun pellin ja pinnoitteen väliin jää snadi happirako.

Mutta en tiedä millä menetelmällä (onko porattu reikiä) Peken luottopaikka on tehnyt ja millä aineella.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » La Elo 06, 2011 8:36 am

^En ota kantaa tarpeellisuuteen kun en tiedä mutta MB:n suosituksista nyt en hirveesti ottaisi vaaria. Autobildin julkaisussa Mersu mainittiin näin:
Ruoste: Olipa sitten kyseessä Citroën, Ford, Mazda tai Mercedes-Benz, ruoste vaanii koreissa. Erityisesti ruoste vaanii 5–10 vuoden ikäisiä autoja, kuten Mercedesin E-sarjalaisia (2004– ) sekä Mazda 6 -mallia (2003).

Ruoste vaivaa uudempiakin, kuten 2006-mallista Ford C-Maxia. Mercedesillä ja Mazdalla oli muutamien vuosien aikana ongelmia ovien ruostumisen kanssa, syynä sovellettu peltien stanssaustekniikka.
Itse en oikeen usko ruosteen poissaoloon jos ei pinnoitetta uusita säännöllisesti, oli se sitten mikä tahansa. Ei noita liikennemerkkien tolppiakaan kukaan hiekkapuhalla kesät talvet..
Vain YKSI LSP!

Vastaa Viestiin