Kangas sisustan pesu
Kangas sisustan pesu
Autossani (BMW) on musta kangas sisusta ja ostaessani auton tein todella pahan virheen kun yritin pestä penkkejä Turtle Wax:n verhoilun vaahtopesuaineella. Nyt penkeissä on ollut parin vuoden ajan harmaita laikkuja, jotka tuli tuon pesun yhteydessä. Pesuainetta on ilmeisesti jäänyt kankaan kuituihin ja vaikka olen todella moneen kertaan yrittänyt saada pesuainetta ulos kankaan huokosista niin laikut on edelleen näkyvissä ja pelkällä vedellä laikkua hangatessa tulee penkistä edelleen vaahtoa. Nyt tuli hankittua Karcherin SE 4002 painehuuhtelulaite ja pesin tuolla verhoilun käyttäen Kiilto Jiffy pesuainetta. Penkeistä irtosi todella paljon likaa, mutta kuivuttua harmaat laikut ovat edelleen nähtävissä. Millä noita laikkuja kannattaisi yrittää putsata? Alkaa omat ideat olemaan jo aika vähissä. Kannattaisiko kokeilla käyttää painehuuhtelulaitetta pelkällä vedellä ja yrittää sillä saada pesuainejäämät lähtemään penkeistä pois?
Re: Kangas sisustan pesu
Samaa kysyisin itsekkin, mutta ongelmana ovat lähinnä kosteudesta jääneet harmaan läikät/viivat.
CRC:n textile cleania tuli koitettua, muttei pahemmin tehonnut. Lähinnä vain jäi tuollaiset samanlaiset tummat rajat, kuten alemmassa kuvassa.

CRC:n textile cleania tuli koitettua, muttei pahemmin tehonnut. Lähinnä vain jäi tuollaiset samanlaiset tummat rajat, kuten alemmassa kuvassa.

Jo pelkästään työni takia voin kertoa että vaaleiden penkkien pesu on erittäin veemäistä hommaa, tarvii hermoja ja paljon aikaa että ne saa pestyä silleen ettei rajoja jää nimeksikään. Puhtaat penkitkin saa pilattua jo sillä että lähtee niitä pesemään ja ei suorita työtään huolella.Augu kirjoitti:Samaa kysyisin itsekkin, mutta ongelmana ovat lähinnä kosteudesta jääneet harmaan läikät/viivat.
Ite olen aina pessyt kärsserin omalla pesuaineella. Jotkut liat ei tuolla ole lähtenyt. Sitten olen turvautunut "mietoon" (about 10%) pinelineliuokseen ja pehmeään harjaan. Antanut vaikuttaa hetken ja tuolla em. pesuaineen kera pesu. Pinelinet huuhtelen aina lopuksi vedellä pois. Se kun ei ole niitä miellyttävimpiä tuoksuja.
Vaaleita penkkejä ei ole itelle tullut vielä työn alle, mutta uskoisin tuolla konstilla lähtevän.
Ja kun vielä muistaa imeä kaikki mahdollinen irtoava vesi pois penkeistä.
Vaaleita penkkejä ei ole itelle tullut vielä työn alle, mutta uskoisin tuolla konstilla lähtevän.
Ja kun vielä muistaa imeä kaikki mahdollinen irtoava vesi pois penkeistä.
tämä tepsii monesti eli kun huuhtelee painehuuhtelukoneella pelkällä vedellä nii lopuksi pyyhkii/hinkkaa koko penkin mikrokuituliinalla tai vaikka säämiskällä nii se ehkäsee noitten kuivuma jälkien tuloa.
ja ainakun pesee verhoiluja kannattaa pestä koko alue kerralla ei mitään yhtä pientä kohtaa .. eli esim penkistä koko istuin osa tai koko penkki ... ja muistakaa aina vähintäänkin ristiin vetää se sillä huuhtelukoneella sitä pintaa jotta ei jäis kohtia joho pesuainetta jäis tai jos jää nii ei jää epätasasesti!
huuhellessa verhoilua nii voi käyttää laihaa pesuaineseosta tai pelkkää vettä! ite tykkää käyttää pelkkää vettä näkee huuhtelukoneesta paremmin irtooko likaa, jos pesuaineseoksella huuhtelee näkee vaan pelkkää vaahtoo .
kertokeehan kokemuksia tuosta Karcherin SE 4002 laitteesta itsellä ois tarkotus hommata itelle kans oma painehuuhtelu laite töissä tulee käytettyä karcherin puzzi 100 konetta joka on vissii vähä isompia kuin tuo! onko sit tehokkaampi tai parempi nii en tiijä?!
ja ainakun pesee verhoiluja kannattaa pestä koko alue kerralla ei mitään yhtä pientä kohtaa .. eli esim penkistä koko istuin osa tai koko penkki ... ja muistakaa aina vähintäänkin ristiin vetää se sillä huuhtelukoneella sitä pintaa jotta ei jäis kohtia joho pesuainetta jäis tai jos jää nii ei jää epätasasesti!
huuhellessa verhoilua nii voi käyttää laihaa pesuaineseosta tai pelkkää vettä! ite tykkää käyttää pelkkää vettä näkee huuhtelukoneesta paremmin irtooko likaa, jos pesuaineseoksella huuhtelee näkee vaan pelkkää vaahtoo .
kertokeehan kokemuksia tuosta Karcherin SE 4002 laitteesta itsellä ois tarkotus hommata itelle kans oma painehuuhtelu laite töissä tulee käytettyä karcherin puzzi 100 konetta joka on vissii vähä isompia kuin tuo! onko sit tehokkaampi tai parempi nii en tiijä?!
Puzzi taitaa olla kooltaan pienempi, mutta onhan se ihan selkeästi tehokkaampi ja enemmän ammattikäyttöön suunniteltu. 4002 menee kotikäytössä ihan hyvin, mä olen ainakin tykännyt siitä.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Puzzejakin näyttäis olevn neljää eri mallia. Ainakin kärcherin sivujen mukaan ne ovat ammattikäyttöön tarkoitettuja, mikä ei tarkoita etteikö niitä voi ihan perusjarmotkin käyttää...
Itsellä on tuo pussi 100 super ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Suuttimia voi vaihtaa, vaikka tuolla kärcherin sivuilla mainosetaan vaan, että 1l/min. Mulla on kaksi suutinta 1l/min ja 2l/min. Autohommissa tuo 1l/min mielestäni parempi. Ei jätä niin märäksi ja ei tarvi kokoajan olla vaihtamassa vesiä.
Näyttää Suomessakin noiden hinnat tulleen aika paljon alaspäin. Ostin 2008 syksyllä ja silloin hinnat oli n.700€. Tilasin silloin virosta. http://www.ehitusplats.ee" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; sivuilta.
http://www.ehitusplats.ee/pood/product_ ... cts_id=185" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Näyttää tuollakin hinnat nousseen...
Itsellä on tuo pussi 100 super ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Suuttimia voi vaihtaa, vaikka tuolla kärcherin sivuilla mainosetaan vaan, että 1l/min. Mulla on kaksi suutinta 1l/min ja 2l/min. Autohommissa tuo 1l/min mielestäni parempi. Ei jätä niin märäksi ja ei tarvi kokoajan olla vaihtamassa vesiä.
Näyttää Suomessakin noiden hinnat tulleen aika paljon alaspäin. Ostin 2008 syksyllä ja silloin hinnat oli n.700€. Tilasin silloin virosta. http://www.ehitusplats.ee" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; sivuilta.
http://www.ehitusplats.ee/pood/product_ ... cts_id=185" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Näyttää tuollakin hinnat nousseen...
Niin, tottakai voi perusjarmokin käyttää mutta hintaro on aika iso verrattuna 4002:een.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Jos ottaisi ihan penkit irti asti autosta ja pesisi vaikkapa pinelinellä harjan kanssa ja painepesurilla huuhtoisi niin millä nuo saa kuivaksi? Vai olisiko parempi olla sitten myös märkäimuri tai vastaava. Pinelinestä varmaan jää kurja haju sisustaan, niin olisiko intoa suihkia vaikkapa Valet pron odour eateria pintaan.
Kenelläkään kokemuksia tämänkaltaisesta projektista?
Kenelläkään kokemuksia tämänkaltaisesta projektista?
Yhden penkkisarjan pesin tuollain. Tuolla jo em. painehuuhtelulaitteella sitten imuroin vedet pois ja penkit jäi kuivumaan tallille, jossa tehokas koneellinen ilmanvaihto. Puhdasta tuli.
Ja pesuharja pitää olla sitten pehmeä, ettei kangas rikkoudu. Juuriharjat ja tiskiharjat voi siis unohtaa. Joku jossa on pehmeät ja kohtuu pitkät harjakset.
Ja pesuharja pitää olla sitten pehmeä, ettei kangas rikkoudu. Juuriharjat ja tiskiharjat voi siis unohtaa. Joku jossa on pehmeät ja kohtuu pitkät harjakset.
Osaatko ajallisesti sanoa kuivumisaikaa? Riittikö muutama vuorokausi?
Riippuu ihan kuinka kuivaksi ne saa imuroitua ja millaisessa tilassa kuivuu. Tuolla painehuuhtelukoneella kun imuroin, niin ei ne niin vetisiksi jää. Päivän tai kaksi kun pitää vielä froteepyyhettä penkillä istuessa ja persgrillin päällä, niin kuivuu.
Oman takapenkin joskus pesin pesuhuoneessa ja imuroin tuolla em. koneella ja pistin saunaan kuivumaan (kiuas ei ollut kuumana, mutta patteri oli päällä), niin vuorokauden päästä oli ihan kuivat.
Oman takapenkin joskus pesin pesuhuoneessa ja imuroin tuolla em. koneella ja pistin saunaan kuivumaan (kiuas ei ollut kuumana, mutta patteri oli päällä), niin vuorokauden päästä oli ihan kuivat.
Ikkunat raolleen ja yhden ikkunan väliin tommoinen auton sisätilalämmitin, näin voi nopeuttaa sitä kuivumista. 
Totta tuokin. Jokainen ikkuna n. sentin raolleen ja lämppäri huutamaan. Kuivaa tuli 6 tunnissa.
Itselläni kun on skoda fabia rs missä on valkoiset penkit niin oli noita "harmaita alueita" myös. Kokeilin crc:n textile cleaneria mistä oli omasta mielestä vaan enemmän haittaa ku hyötyä. Nyt vedin Autoglymin interior cleanerillä mikä on omasta mielestä ainakin aika loisto tavaraa. Eli suihkit pullosta ainetta pinnalle ja sen jälkeen hierot sienellä, harjalla tai pyyhkeellä tuotteen pintaan (itse käytin perus mikrokuituliinaa kuivana levitykseen) kuten aineen ohjeissa neuvotaan, sen jälkeen pyyhit kostealla liinalla (itse käytin perus mikrokuituliinaa minkä huuhtelin aina ämpärissä ja rutistin kuivaksi) Näin sain ainakin omasta autosta noi harmaat alueet pois.
Toi aine käy myös muoviosille ja sisustan muihinkin osiin samalla käyttöperiaatteella joten omasta mielestä todella hyvä aine. Miinuksena että jättää lasiin todella ikävän kalvon, aivan kuin lasi olisi aina huurussa joten varaudu lasien pesuun sisältä jos tätä ainetta käytät lasien lähettyvillä.
Toi aine käy myös muoviosille ja sisustan muihinkin osiin samalla käyttöperiaatteella joten omasta mielestä todella hyvä aine. Miinuksena että jättää lasiin todella ikävän kalvon, aivan kuin lasi olisi aina huurussa joten varaudu lasien pesuun sisältä jos tätä ainetta käytät lasien lähettyvillä.
Itsellä tuli tilattua valet pron Interior shampoota, erittäin hyvä aine ei jätä vaaleita rantuja mustiin penkkeihin toisin kuin kärcherin oma pesujauhe. Siitä hyvä aine että käy myös muoviosille. Tuli pestyä työajokista sisustaa, niin tulipa raikas persikantuoksu sisälle. Vähän miellyttävämpi kuin tupakanhaju. 
Onko tuo 4002 kärcheri oikeasti tehokas peli? Isän autosta pitäisi pesettää todella likainen E46 kangassisusta ja onhan noita käyttökohteita muutakin. Toimiiko tuo ihan vaan että pesunappula tonne ja vettä ja sitten vetää vaan tolla suulakkeella penkkiä pitkin ettei tarvi harjailla tms?
Joko sen nappulan kanssa, tai sitten pineline/APC. Itse oon sumutellut painepullosta APC:tä tai pinelineä ihan reilusti ja sitten vain imuroinut 4002:lla kuivaksi. Siitä kärcherin suuttimesta tahtoo tulla vähän liikaa sitä vettä. Pahat tahrat oon harjannut pesuaineen levityksen jälkeen.
Mikä suutin sulla on -JP-? mulla ei tullut tuolta virosta ollenkaan suuttimia. Ne tuli ostettua Suomesta. Ostin litran ja kahden suuttimet. 1l/min ollut noihin penkkien pesuun hyvä.
Peruslika lähtee tuolla kärsserin omalla aineella, mutta tiukkoihin paikkoihin pinelinen tehopesu 10% liuoksena vaikuttamaan hetkeksi jauus ruiskaus päälle ja pehmeällä harjalla perään. Noilla systeemeillä on tähän asti kaikki liat lähtenyt...
Ja ne perusliat ei lähde välttämättä sillä ekalla pyyhkäisyllä, vaan yleensä pitää muutamaan kertaan vetää.
Peruslika lähtee tuolla kärsserin omalla aineella, mutta tiukkoihin paikkoihin pinelinen tehopesu 10% liuoksena vaikuttamaan hetkeksi jauus ruiskaus päälle ja pehmeällä harjalla perään. Noilla systeemeillä on tähän asti kaikki liat lähtenyt...
Ja ne perusliat ei lähde välttämättä sillä ekalla pyyhkäisyllä, vaan yleensä pitää muutamaan kertaan vetää.
Mistä tuo imuri kannattaisi ostaa? 249.- taitaa Suomesta saada halvimmillaan
En tiiä yhtään, kumpi suutin siinä on. Joku muu sen kävi silloin ostamassa.
Itse olen käyttänyt 4002:n kanssa Kiillon Jiffyä pesuaineena ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Useampi ammattilainen tuota suositteli.
Miten mahtas toimia jos ruikkis pesuaineet pintaan ihan sumutinpullolla, hinkkaa pahimpia likoja ja imee pois tälläsellä. http://www.netanttila.com/webapp/wcs/st ... ryId=33159" onclick="window.open(this.href);return false; Toimisko noin, vai tarviiko penkit vielä huuhdella jotenkin? Ei olis pahan hintanen toi imuri.
Hyvin se noinkin toimii. Ja voihan sitä vettäki laittaa sumutin pullosta, eka imee pesuaineet ja vettä perään ja uus imu.
Itse pesin just oman autoni vaaleanharmaan sisustuksen painehuuhtelulaitteella ja kyllä tuli puhdasta. Pesuaineena käytin varta vasten siihen tarkotukseen tehtyä Tapi Extract tekstiilipintojen pesuainetta. http://www.yellowservice.fi/yellowservi ... 5l-7513207" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Olin todella tyytyväinen aineeseen ja ihan kun penkit ois saanu uutta syvyyttä väriinsä. Tein sopivan liuoksen sumutinpulloon ja sit puhtaalle vedellä imuroin pois. Vielä odottais 3 auton sisusta samaa käsittelyy. Ja pesin mä sillä myös siskon kirkkaan keltaset nojatuolit ja vaati kyl kolme käsittelyy, kun ei pesty ikinä.

Olin todella tyytyväinen aineeseen ja ihan kun penkit ois saanu uutta syvyyttä väriinsä. Tein sopivan liuoksen sumutinpulloon ja sit puhtaalle vedellä imuroin pois. Vielä odottais 3 auton sisusta samaa käsittelyy. Ja pesin mä sillä myös siskon kirkkaan keltaset nojatuolit ja vaati kyl kolme käsittelyy, kun ei pesty ikinä.