Ihan uusi auto
Ihan uusi auto
Tulossa on ihan uusi Golf marraskuun alussa. Miten sen punainen vakio maalipinta kannattaisi heti suojata?
Re: Ihan uusi auto
Tai happiteltta.seatts kirjoitti:Hyvä vaha tai pinnoite.
Black isn't a color, it's a career.
Sitten jos teet manööverit itse niin muista pestä tehtaan merivahat ensin alta pois.
- Kylli-täti
Mitä nää merivahat on ja löytääkö joku lähteen tälle tiedolle? Useita uusia autoja oon pessy ensimmäisenä ihmisenä Suomessa, eikä laivarahdilla tuoduissa autoissa mitään vahoja oo huomannu.
Uusissa kioissa ja mitsuissa ainakin on joku liemi päällä. Lähtee kun auton pesee pari-kolme kertaa ihan normipesulla. Meidän talossa pestään vuosittain noin 200 uutta mitsua & kiaa.
Luulisin, että muissakin merkeissä harrastetaan jotain askeettista suojausta.
Luulisin, että muissakin merkeissä harrastetaan jotain askeettista suojausta.
Olisko amatöörille jotain vinkkiä aiheesta? Itselläkin olis n. 4kk vanha Rellun Sport Tourer Clio ihan perus valkoisena, eli ilman (?) lakkaa. Tässä etelän talven autoa vaihtelevasti pessyt ja nyt alkaisi olemaan aika pistää tahnaa pintaan. Eli miten kannattaa tehdä? Tuskin pinta vielä mitään myllytystä tarvii? Vedänkö suoraan jonkun hyvän vahan pintaan vai pitääkö varmuuden vuoksi käydä jollain esim. punaisella Glymillä läpi ja sitten vaha?
Vinkkejä suorituksesta ja aineista otetaan ilomielin vastaan
Vinkkejä suorituksesta ja aineista otetaan ilomielin vastaan
Kunnon pesut (liukkari, piki ja rauta), savi ja kunnon vahaus. Ei punasta Glymiä.
- Worst Class Shampoo Junkie -
Mun kokemuksen mukaan kaikki uudetkin autot on hyvä käydä viimeistelysetin läpi myllyttämällä. Pinta ei ole loistossaan suoraan tehtaalta (pl. ne harvat autot jotka kiilloitetaan osaavasti suomen päässä) ja usein luovutushuolloista löytyy haalarinaarmuja.
Ja aiempaan kysymykseen millä suojata ihan uusi auto niin hermeettinen aikakapseli on ehkä se paras, heti sen jälkeen Henkel Terotex Terosonia alustaan, Bilt-Hamberiä koteloihin, Modestat maalipintaan, GTechniqqiä muoville ja lasille ja Gyeonia/Nanolexia/Carprota/GTechniqqiä sisään!
Ja aiempaan kysymykseen millä suojata ihan uusi auto niin hermeettinen aikakapseli on ehkä se paras, heti sen jälkeen Henkel Terotex Terosonia alustaan, Bilt-Hamberiä koteloihin, Modestat maalipintaan, GTechniqqiä muoville ja lasille ja Gyeonia/Nanolexia/Carprota/GTechniqqiä sisään!
Vain YKSI LSP!
- Posambique
+1 yläpuolella mainitulle.
Yhden uuden E-Mersun tein tossa joku aika sitten.
Muutama kohta erikseen täsmäkiillotuksena ja koko muu auto 1-steppinä läpi (vaikka oli pesty vaan pintaan koskematta ennen luovutusta, kuten erikseen sovittu ja siksi maalipinta todella hyvässä kunnossa).
Maalipinnalle (ja muoveille joita ei oikeastaan ole) tuli Nanolex Si3D HD ja sisätiloihin valikoitui myös Nanolexin aine koska lupasivat soveltuvuuden sekä kankaalle että keinonahalle joka oli tuossa tarpeen. Alustat ja kotelot on vielä suojaamatta sekä etuvalot kalvottamatta, mutta ei ole siis mun auto ni ei ole mun asiakaan.
Yhden uuden E-Mersun tein tossa joku aika sitten.
Muutama kohta erikseen täsmäkiillotuksena ja koko muu auto 1-steppinä läpi (vaikka oli pesty vaan pintaan koskematta ennen luovutusta, kuten erikseen sovittu ja siksi maalipinta todella hyvässä kunnossa).
Maalipinnalle (ja muoveille joita ei oikeastaan ole) tuli Nanolex Si3D HD ja sisätiloihin valikoitui myös Nanolexin aine koska lupasivat soveltuvuuden sekä kankaalle että keinonahalle joka oli tuossa tarpeen. Alustat ja kotelot on vielä suojaamatta sekä etuvalot kalvottamatta, mutta ei ole siis mun auto ni ei ole mun asiakaan.
"Urku auki, pelti kii"