Korrek pro tfc colliniten päälle?
Korrek pro tfc colliniten päälle?
Moro,
Koitin löytää tietoa tästä yhdistelmästä. Eli onko tuossa järkeä vai ei? Olen käyttänyt colliniten 476s vahaa aikasemmin, mutta haluaisin kiiltävempää pintaa eli ajattelin 915:tä ostaa. Olisko tuosta tfc korrekista siinä päällä antamaan lisää suojaa tai kestoa? Olen kyllä valmis vahaa laittamaan pintaan säännöllisesti eli meneeköhän sitten pinnoitteet ja vaha kerrokset vaan turhaan sekaisin? Onko noista glazeista hyötyä vahapinnalle, jos maalipinnassa ei suuremmin naarmuja ole?
Dankke!
Koitin löytää tietoa tästä yhdistelmästä. Eli onko tuossa järkeä vai ei? Olen käyttänyt colliniten 476s vahaa aikasemmin, mutta haluaisin kiiltävempää pintaa eli ajattelin 915:tä ostaa. Olisko tuosta tfc korrekista siinä päällä antamaan lisää suojaa tai kestoa? Olen kyllä valmis vahaa laittamaan pintaan säännöllisesti eli meneeköhän sitten pinnoitteet ja vaha kerrokset vaan turhaan sekaisin? Onko noista glazeista hyötyä vahapinnalle, jos maalipinnassa ei suuremmin naarmuja ole?
Dankke!
Re: Korrek pro tfc colliniten päälle?
Korrek tuskin tarttuu muuhun kun puhtaaseen lakkapintaan ja muoviosiin. Varmaan löytyy poikkeuksia mutta yleisesti ottaen en usko kahden suojatuotteen kerrostamiseen, enkä edes vaikka käyttäisi samaa tuotetta. Kokeneemmat saa korjata.
- Posambique
Kyllä se on lähinnä juurikin näin. Aina voi olla joku yllättävä poikkeus, mutta noin keskimääräisesti hommassa ei paljon järkeä. Spray-vahat käyttöön jos pitää nopeasti saada lisäsuojaa - tai sitten spray&rinse tuotteet.
"Urku auki, pelti kii"
Kyllähän niillä kiiltoa saa lisää, varsinkin nuilla öljyisillä glazeilla saa sitä paljon puhuttua wet-luukkia.Tuce kirjoitti:Onko noista glazeista hyötyä vahapinnalle, jos maalipinnassa ei suuremmin naarmuja ole?
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Eli jos ostaisi collinite 476 ohelle motonetista vaikka scholl w9 tai w6 premium glaze waxin, niin kannattaako se laittaa alle vai päälle?
En tunne kumpaakaan vahaa, mutta ilmeisesti ovat ns. sealanteja.Tuce kirjoitti:Eli jos ostaisi collinite 476 ohelle motonetista vaikka scholl w9 tai w6 premium glaze waxin, niin kannattaako se laittaa alle vai päälle?
Itse tekisin seuraavasti. Osta haluamasi Quick Detailer eli QD, jolla boostailet, collinitea silloin tällöin saadaksesi sen juuri vahatun oloisen pinnan. Tai hanki autonhoitokaupasta Bilt Hamberin Finis-waxia tai Double Speed Waxia, jota boostailet Bilt Hamberin Auto QD:lla. Hyviä hybridivahoja kumpainenkin ja QD todettu myös hyväksi.
Samaan satsiin kannattaa tilata Bilt Hamberin Auto-wash pesuja varten
Siis ei varsinaisesti ole mikään ongelma vedellä tota collinitea vaikka joka pesun yhteydessä kevyesti lisää, tai aina sillontällön. Mutta sen collinite 476s:n kiilto ei miellytä minua ja ajattelin että saisko sen kiiltoa boostattua jollakin, jotta saisi sen purkin kuitenkin käytettyä ennen kuin ostan 915:tä. En myöskään ole käyttänyt glazeja ennen joten ehkä voisi tutustua niihin...
Edit.
Nuo bilt hamberin tuotteet oli siis uusia mulle ja vaikuttaa mainospuheissa vaikuttavilta... Joskin ainakin toinen vaha on kalliimpi kuin collinite 915 josta olen ymmärtänyt olevan hyvä vaha nimenomaan hyvän kiillon saamiseksi. Mutta ehkä halvin tapa saada parempi kiilto on vaan ostaa joku hyvä uusi vaha eikä ruveta kikkailemaan glazejen kanssa...
Edit.
Nuo bilt hamberin tuotteet oli siis uusia mulle ja vaikuttaa mainospuheissa vaikuttavilta... Joskin ainakin toinen vaha on kalliimpi kuin collinite 915 josta olen ymmärtänyt olevan hyvä vaha nimenomaan hyvän kiillon saamiseksi. Mutta ehkä halvin tapa saada parempi kiilto on vaan ostaa joku hyvä uusi vaha eikä ruveta kikkailemaan glazejen kanssa...
Korjatkaa taas jos olen väärässä mutta eikö kiiltoa saa yleensä pikemmin sealanteista? Bilt Hamber QD 50% laimennuksella tuo minusta sitä kiiltoa.
Joo siis haen vaan sitä lisäkiiltoa nyt tuolle colliniten 476:llle.joten haen ehkä Ag SRP:tä tai tota schollin w9:ää tai sit jos löytyy paikallisesta autovaraosasta, joku muu hyvä glaze. Koitan vetää sellasen nyt alle ja päälle 476,kun ei oikeenn mitään selvää tietoa netistäkään löydy. Jossain suositellaan sealanttia alle jossain glazeja jossain ei mitään..
-
örkinrumilus
Kiiltoa saat glazella tai qd:lla, toi srp fillaa ja hioo kevyesti, eli ns. pohjustaa pinnan sealantin laitolle. Noi hyvät hybridivahat tosin saattaa jopa kärsiä kestostaan jos on pohjustetta alla. Srp todennäköisesti myös maksaa enemmän kuin laatu-qd. Ja mitä tulee bilt hamberiin niin en ole vielä huonoon tuotteeseen kys. firmalta törmänny 
Aina kun kuivaat niin käytät qd:tä kuivausapuna ja kiilto on taattu
Aina kun kuivaat niin käytät qd:tä kuivausapuna ja kiilto on taattu
Schollin W9 ei ole glaze vaan taitaa olla ihan hybridivahan ja kiilloitusaineen sekoitus. Lie sopivan hyvin pikaiseen 1-steppiin viimeistelylaikalla ajettaessa, poistaa/maskaa mikronaarmut ja samalla jättää suojan.
http://www.schollconcepts.com/en/shop/p ... -glaze-wax
http://www.schollconcepts.com/en/shop/p ... -glaze-wax
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Vedin tuon schollin käsipelissä nopeasti pintaan ja siihen päälle collinite 476s tuntui, että tuo collinite ei niin hyvin tarrannut kiinni ja kiilto jäi aika vaisuksi kyllä. Varmasti nyt hyvä suoja tuli pintaan, mutta ihan turha oli tuo scholl. Mielestäni sitä myytiin motonetissä glaze/sealanttina. Milläs vanhat vahat kannattaa poistaa jos vedän uusiksi colliniten 915:n kanssa ton auton seuraavaksi?
Tälle tulee täällä täystyrmäys, mutta itse teen täysin Zainon ex. Suomen jälleenmyyjän ohjeiden mukaan ja aloitan autonpesun Original Fairyllä, savestuksen ja shampoo pesun jälkeen Zainon Z-PC:llä "hion käsin" pienet pesunaarmut pois ja saan pohjat kuntoon! Tämän jälkeen vaha kuin vaha kiiltää! Eli pointti on se, että vanhan vahan päälle vahaamalla ei saa kunnon kiiltoa. Tuntuu rahastukselta, että pitää olla sen kymmenen eri ainetta auton puhdistukseen ennen vahausta! Saa tyrmätä 
Jokainenhan voi tehdä ihan niin kuin tykkää, mutta tämän sivuston pointti nyt on että kerrotaan, miten ja millä se tehdään, maalipintaa säästäen hellävaraisesti ja oikein ja mikä aine on parempi siihen hommaan kuin toinen.
Tapoja on varmasti monia.
Mut Fairy kuuluu keittiöön
Tapoja on varmasti monia.
Mut Fairy kuuluu keittiöön
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus