Aloittelija kaipaa apua.
-
jari.myllyla
Aloittelija kaipaa apua.
Ajattelin aloittaa itsevahauksen nyt uudella autolla. Sillä on nyt ikää reilu kuukausi ja 3500km.
Asun Motonetin lähellä, ja sieltä hankkisin siis mieluiten myös virheostosten palautusten helppouden vuoksi.
Välinepuolelta käytössä on painepeduri, ksksi sankoa, pesukinnas, kuivaus-mf, kiillotus-mf ja (vanne)harja.
Mutta sitten ne aineet. Olen ostanut nyt Scholl shampoon, bio-esipesun, scholl SW30-pikavahan, scholl Neo-sealantin. Mutta mitä enemmän lukee sen epäselvemmäksi menee mikä olisi pesun jälkeen hyvä ja helppo vaha, pitääkö olla useampia vai riittääkö yksi.
Olen yrittänyt kahlata läpi useampia sivustoja, mutta ainakaan tuolla valmistajalla ei ole koottuna pakettia "osta nämä". Voisiko joku auttaa mieluiyen noiden pohjalta tai ainakin Motonetin valikoimista?
Lähetetty minun EVA-L09 laitteesta Tapatalkilla
Asun Motonetin lähellä, ja sieltä hankkisin siis mieluiten myös virheostosten palautusten helppouden vuoksi.
Välinepuolelta käytössä on painepeduri, ksksi sankoa, pesukinnas, kuivaus-mf, kiillotus-mf ja (vanne)harja.
Mutta sitten ne aineet. Olen ostanut nyt Scholl shampoon, bio-esipesun, scholl SW30-pikavahan, scholl Neo-sealantin. Mutta mitä enemmän lukee sen epäselvemmäksi menee mikä olisi pesun jälkeen hyvä ja helppo vaha, pitääkö olla useampia vai riittääkö yksi.
Olen yrittänyt kahlata läpi useampia sivustoja, mutta ainakaan tuolla valmistajalla ei ole koottuna pakettia "osta nämä". Voisiko joku auttaa mieluiyen noiden pohjalta tai ainakin Motonetin valikoimista?
Lähetetty minun EVA-L09 laitteesta Tapatalkilla
Re: Aloittelija kaipaa apua.
Ainahan kannattaa lähestyä foorumin apupoikia, niin ei ole pelkoa virhe ostoksista. 
Mutta, motonettiin...
Tuohon sinä tarvitset lisäksi ennen vahausta tehtävään pesuun:
- Liuotin pesua, eli vaikka Motox tehopesu, painekannuun 1:2 - 1:3 seoksella
- Raudanpoistoon kelvannee Sonaxin vannepesu
- Pienpoistoon Autoglymin Tar remover
Hyvä ja helppo...
Varmaan tuo Schollin Rock olisi kumpaakin, miksei myös tuo Autoglymin HD-wax, näistä ei kyllä ole kokemusta...
Mutta itse lähtisin tällä hetkellä kokeilemaan tuota Sonaxin x-treme protect+shine settiä.
Siihen sitten välillä ylläpitopesujen päälle Sonaxin brilliant shine detaileria.
Nuista sinun Schollin pikavahoista en osaa sanoa paljoa, äkkiseltään näyttäisi että SW30 on ylläpitopesujen jälkeen ehostamaan vahapintaa ja Neo puhtaalle maalipinnalle laitettava tuote.
Näillä eväillä minä lähtisin tekemään.
Mutta ammenna tietoa täältä foorumilta, mene ja kokeile rohkeasti, kerro miten kävi
Mutta, motonettiin...
Tuohon sinä tarvitset lisäksi ennen vahausta tehtävään pesuun:
- Liuotin pesua, eli vaikka Motox tehopesu, painekannuun 1:2 - 1:3 seoksella
- Raudanpoistoon kelvannee Sonaxin vannepesu
- Pienpoistoon Autoglymin Tar remover
Hyvä ja helppo...
Varmaan tuo Schollin Rock olisi kumpaakin, miksei myös tuo Autoglymin HD-wax, näistä ei kyllä ole kokemusta...
Mutta itse lähtisin tällä hetkellä kokeilemaan tuota Sonaxin x-treme protect+shine settiä.
Siihen sitten välillä ylläpitopesujen päälle Sonaxin brilliant shine detaileria.
Nuista sinun Schollin pikavahoista en osaa sanoa paljoa, äkkiseltään näyttäisi että SW30 on ylläpitopesujen jälkeen ehostamaan vahapintaa ja Neo puhtaalle maalipinnalle laitettava tuote.
Näillä eväillä minä lähtisin tekemään.
Mutta ammenna tietoa täältä foorumilta, mene ja kokeile rohkeasti, kerro miten kävi
Itse en enää jaksais millään mennä perinteisillä vahoilla, joita ekana levitellään ja hinkataan hetken päästä hullunlailla pois. Kyllä iso kehitys on tapahtunut noissa suoja-aineissa niin keston ja kiillon suhteen. Itse käytän overcoatia, sumuta ja pyyhi. Kestoltaan on aivan riittävä vs ylähyllyn vahat ja sealantit, kiiltoa löytyy myös hienosti. Helppoa, halpaa, hauskaa. 
Black isn't a color, it's a career.
-
hiusnaarmu
Kerrotko tarkemmin mikä on overcoatLowlife kirjoitti:Itse en enää jaksais millään mennä perinteisillä vahoilla, joita ekana levitellään ja hinkataan hetken päästä hullunlailla pois. Kyllä iso kehitys on tapahtunut noissa suoja-aineissa niin keston ja kiillon suhteen. Itse käytän overcoatia, sumuta ja pyyhi. Kestoltaan on aivan riittävä vs ylähyllyn vahat ja sealantit, kiiltoa löytyy myös hienosti. Helppoa, halpaa, hauskaa.
Tosiaan, jos oikeasti helppoa haluaa, niin Gyeon WetCoat yllätti kyllä positiivisesti kaikin puolin, myös kestoltaan.
12viikkoa luvataan, niin sillähän jo Suomen kesän pärjää.
Ja tuskin helpompaa laittoa voi olla, ja naarmuuntumis riskikin katoaa, kun ei tarvitse liinalla pintaan koskea.
Mutta näitäpä ei motonetistä löydy...
Ja tuskin helpompaa laittoa voi olla, ja naarmuuntumis riskikin katoaa, kun ei tarvitse liinalla pintaan koskea.
Eiköhän kyseessä ole Kamikaze Overcoat.hiusnaarmu kirjoitti:Kerrotko tarkemmin mikä on overcoatLowlife kirjoitti:Itse en enää jaksais millään mennä perinteisillä vahoilla, joita ekana levitellään ja hinkataan hetken päästä hullunlailla pois. Kyllä iso kehitys on tapahtunut noissa suoja-aineissa niin keston ja kiillon suhteen. Itse käytän overcoatia, sumuta ja pyyhi. Kestoltaan on aivan riittävä vs ylähyllyn vahat ja sealantit, kiiltoa löytyy myös hienosti. Helppoa, halpaa, hauskaa.
https://www.youtube.com/watch?v=rQBEpP9XgCU
Joo. Autoa tulee pestyä säännöllisen epäsäännöllisesti nykyään ja myös ONR on ollut kyllä yksi hyvistä pesu tuotteista. Ja sit ku auton pesee pitää se myös kuivata niin samalla vähän overcoatia kyytipojaksi niin kun auto on kuiva on se myös suojattu samalla vähäksi aikaa. Tämä siis omien autojen kanssa.samunoz kirjoitti:Eiköhän kyseessä ole Kamikaze Overcoat.hiusnaarmu kirjoitti:Kerrotko tarkemmin mikä on overcoatLowlife kirjoitti:Itse en enää jaksais millään mennä perinteisillä vahoilla, joita ekana levitellään ja hinkataan hetken päästä hullunlailla pois. Kyllä iso kehitys on tapahtunut noissa suoja-aineissa niin keston ja kiillon suhteen. Itse käytän overcoatia, sumuta ja pyyhi. Kestoltaan on aivan riittävä vs ylähyllyn vahat ja sealantit, kiiltoa löytyy myös hienosti. Helppoa, halpaa, hauskaa.
https://www.youtube.com/watch?v=rQBEpP9XgCU
Joo, muillakin valmistajilla vastaavat tuotteet, en oo muita kerinnyt testailemaan, kun toikin tuntuu vaan riittävän ja riittävän. Helppoa ja nopeeta, perusauton normaaliin pesuun. (Laiskaksi taitaa vaan olla tulossaPilder kirjoitti:Tosiaan, jos oikeasti helppoa haluaa, niin Gyeon WetCoat yllätti kyllä positiivisesti kaikin puolin, myös kestoltaan.
BSD:kin jättää kivasti suojaa kuivausapuna käytettäessä.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Pitkään olen halunnut aloittaa harrastuksen autojen puunaamisen parissa. Tököttejä on kaikenlaisia, mutta koneella en ole autoon koskenut ikinä eli käsin aina puunaillut.
Nyt sain koneen Hitachi SP18VA, mutta millaisen laikan siihen ostan ja mitä aineitta? Näin aloittelijalle että en tuhoo maalipintaa heti. Harjoittelun kohde Musta Astra H.
Maalipinnasta sen verran että pesunaarmuja löytyy reippaasti, mutta ei mitään syviä naarmuja.
Mutta tarkoitus olisi pelastaa maalipinta
Kiitos avusta jos joku jaksaa jeesaa.
Nyt sain koneen Hitachi SP18VA, mutta millaisen laikan siihen ostan ja mitä aineitta? Näin aloittelijalle että en tuhoo maalipintaa heti. Harjoittelun kohde Musta Astra H.
Maalipinnasta sen verran että pesunaarmuja löytyy reippaasti, mutta ei mitään syviä naarmuja.
Mutta tarkoitus olisi pelastaa maalipinta
Kiitos avusta jos joku jaksaa jeesaa.
Enemmän tuhoa saat aikaan koneen käytöllä varsinkin kun tuo on rotsku. Limppuepäkeskolla olisi kivempi harjoitella. Jotain medium + viimeistelyainetta ja laikat sen mukaan. Merkkivalinta on täysin henkilökohtainen.
- Worst Class Shampoo Junkie -
Eli kannattaisia epäkesko hankkia?
Mutta mites noi laikat ja aineet niinkuin sanoin koneen kanssa minulla ei minkään laista kokemusta joten ei myöskään laikoista ja aineista mutta jos olisi jotain turvallisa laikkoja ja aineita vinkata millä lähteä?
Nyt täytyy sanoa että oli väärä hitachi malli onkin hitachi sp18sb. Oli ihan erilainen kone, osaako kukaan sanoa tuosta mitään ei oikeen suomeksi mitään löydy.
Mutta mites noi laikat ja aineet niinkuin sanoin koneen kanssa minulla ei minkään laista kokemusta joten ei myöskään laikoista ja aineista mutta jos olisi jotain turvallisa laikkoja ja aineita vinkata millä lähteä?
Nyt täytyy sanoa että oli väärä hitachi malli onkin hitachi sp18sb. Oli ihan erilainen kone, osaako kukaan sanoa tuosta mitään ei oikeen suomeksi mitään löydy.
- Projectech
- Apupoika
- Viesti:
Tuo näyttäisi pikaisen googlailun perusteella rungoltaan porakonemalliselta laitteelta, jossa kuitenkin M14-kierre tallalle. Jos työote tuntuu sopivan omaan käteen, niin saattaa olla ihan toimivakin. Sitten tulee se iso MUTTA: speksien mukaan kiinteä 2000 r/min nopeus on kyllä iso haaste kokeneellekin, aloittelijasta puhumattakaan. Nykyisillä kiillotusaineilla harvoin mennään noille lukemille missään vaiheessa ja viimeistelyssä viimeistään olet ongelmien edessä.
Tämän perusteella suosittelen lämpimästi skippaamaan tämän laitteen ensimmäistä projektiasi ajatellen
Tämän perusteella suosittelen lämpimästi skippaamaan tämän laitteen ensimmäistä projektiasi ajatellen
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi