En mä tiedä voiko sitä huonoksi haukkua, öljyt menee kermaksi aina öljynvaihdon jälkeen noin tokalla käyttökerralla ja annetaan olla semmoisenaan seuraavaan öljynvaihtoon asti eli puolisen vuotta ainakin. Eikä se ole siitä ollut moksiskaan. Olishan tuossa hyllyssä tivarisarja jolla ehkä sais tuon öljyn kermaantumisen ainakin laantumaan jossei loppumaan, mutta kuulemma enempi ominaisuus kuin vika tuo kermaantuminen niin ei ole tullut vaihdettua.
Painepesurit II
Re: Painepesurit II
Ei meidän 10/120 ainakaan mistään vuoda. Letku hanan ja pesurin välillä kylläkin
En mä tiedä voiko sitä huonoksi haukkua, öljyt menee kermaksi aina öljynvaihdon jälkeen noin tokalla käyttökerralla ja annetaan olla semmoisenaan seuraavaan öljynvaihtoon asti eli puolisen vuotta ainakin. Eikä se ole siitä ollut moksiskaan. Olishan tuossa hyllyssä tivarisarja jolla ehkä sais tuon öljyn kermaantumisen ainakin laantumaan jossei loppumaan, mutta kuulemma enempi ominaisuus kuin vika tuo kermaantuminen niin ei ole tullut vaihdettua.
No joo, emmä niistä sen paremmin tiedä. Kunhan nyt piruilin kun niitä aina kehutaan ja osunut nyt silmään muutakin kuin pelkkää positiivista
Niin ja Urran ei vastaa tähän mitään, kun sen pesurihan on vanhempi kuin käyttäjänsä
Niin ja Urran ei vastaa tähän mitään, kun sen pesurihan on vanhempi kuin käyttäjänsä
-
jtvirtanen
Ei Kränzles oo ikinää vikaa
Joo ja öljyt on sitä kermaa kaikissa mitä oon avannu, liekkö ominaisuus ja kun kerran toimii, niin olkoot kermaa.
SPOILERSPOILER_SHOW
Miksi Mobil on kuraa? Törmään tähän toteamukseen melkein jokapäivä mutta koskaan en saa mitään järkevää perustelua =D . Toki joskus joku muukin merkki on kuraaUrran kirjoitti:Aiemmissa Kränzleissä ohjeistus oli hypoidiöljylle 75W-90 mutta eiköhän 10W-40 käy hyvin. Mobilin kuraa en laittais edes painepesuriin jos erikseen pitäs ostaa [emoji1]
En nyt oo tarkastanu siitä ikkunasta syksyllä mut kesällä ainakiin se öljy mun pesurissa oli ihan oikean väristä. Pesuri ei vuoda nyt eikä aiemminkaan mistään. Tuo Mobilin kura ei maksanut mulle senttiäkään ja on pesurissa toiminut. En ymmärrä tätä öljyuskovaisuutta ollenkaan. Ei se pesuri tiedä minkä firman öljyä sen sisässä on.
Yhdessä Volvossa meillä Mobil esp 5W/30 öljyä ja toisessä Castrolia, sekä Bemarissa myös. Tuo Mobil Volvo ei oo yhtään sen huonommin toiminut kuin nuo toisetkaan 
Aamen.
Jännityksellä odotan aina että joku perustelee jollain tutkimallaan konstilla tuon kura mysteerin. Ehkä jonain päivänä tulee joku vetyatomi tason perustelu. Meinaan oikeasti tuonne tasolle mennään kun puhutaan voiteluaineista. Mutta sitä odotellessa

Jännityksellä odotan aina että joku perustelee jollain tutkimallaan konstilla tuon kura mysteerin. Ehkä jonain päivänä tulee joku vetyatomi tason perustelu. Meinaan oikeasti tuonne tasolle mennään kun puhutaan voiteluaineista. Mutta sitä odotellessa
Olisiko se syynä ettei kaikki synteettiset olekaan sitä mitä purkin päällä sanotaan (paitsi Saksassa jossa on pakko olla 100% synteettistä)?
Muistaakseni saksassa täytyy olla vähintään 80% synteettisiä että voidaan puhua täyssynteettisestä. Ihan varmaksi en sano. Shellit, mobilit ja BP öljyt on jossain 70+% synteettisiä. Tutkinut en ole mutta näin on mulle valehdeltu. Karkaa vähän painepesureista 
Vähän sama kysymys kuin että miksi joku muu shampoo olisi parempaa kuin Korrek, ei se auto tiedä kenen shampoolla sitä pestään. Ja tälläisestä asiasta ei diskuteerata PKlla tai DWssä vaan mekka on: http://www.bobistheoilguy.com" onclick="window.open(this.href);return false; -foorumi.
Vain YKSI LSP!
SPOILERSPOILER_SHOW
Eli tässäkin kun kysyttiin miksi joku öljy on kuraa niin se sivuutetaan sanomalla, että asiasta ei keskustellaUrran kirjoitti:Vähän sama kysymys kuin että miksi joku muu shampoo olisi parempaa kuin Korrek, ei se auto tiedä kenen shampoolla sitä pestään. Ja tälläisestä asiasta ei diskuteerata PKlla tai DWssä vaan mekka on: http://www.bobistheoilguy.com" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; -foorumi.
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave
Instagram: detailcave
-
jtvirtanen
Niin luulisi että asiasta voi keskustella, kun kerran oleellisesti liittyy pesuriin. Minä muistaakseni tuuppasin pesuriin, jotain Shellin halvinta öljyä, toki katsoin että oli edes lähelle 5w/30 tms ja hyvin on toiminut.
Pointti: Tästä löytyy ihan helvetisti keskustelua em. Foorumilta ja asiasta toki voi perustaa topicin PKlle - mutta koska asia on erittäin moninainen niin minä en rupea esim. Avaamaan kaikkea mielikuvaani vahvistavia perusteita miksi en kys. Lafkan aineita käytä - vaan siitä löytyy juttua hyvin aiheen mekasta bobistheoilguysta.
Näissä tupataan menemään samoin kun autoissa. Valmistaja joka ennen teki laatua tekee nykyisin paskaa. Se mikä ennen oli 100% PAO öljyä on sama paketti ja nykyisin Group 3 hydrokräkättyä mineraalia.
Näissä tupataan menemään samoin kun autoissa. Valmistaja joka ennen teki laatua tekee nykyisin paskaa. Se mikä ennen oli 100% PAO öljyä on sama paketti ja nykyisin Group 3 hydrokräkättyä mineraalia.
Vain YKSI LSP!
Pikkasen ot mut mitäs Urrani suosittelis merkiks ku valitsen keväällä öljyjä possuun. Valvoline on nyt ykkösvaihtoehto, mutta itellä Motulin kamoista vain hyviä kokemuksia(V300 esteriöljy). Joku 5W-50 tai 5W-40 vois olla hyvä mun käyttöön, 10W-60 ehkä jo liian "rataöljy".
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
-
hiusnaarmu
Liqui Molyn öljyt taitaa olla suosittuja Saksassa. Varmaan toimii Possussa.Peke kirjoitti:Pikkasen ot mut mitäs Urrani suosittelis merkiks ku valitsen keväällä öljyjä possuun. Valvoline on nyt ykkösvaihtoehto, mutta itellä Motulin kamoista vain hyviä kokemuksia(V300 esteriöljy). Joku 5W-50 tai 5W-40 vois olla hyvä mun käyttöön, 10W-60 ehkä jo liian "rataöljy".
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web_ ... se_fi.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Peke, sitähän vois harkita vaikka samaa öljyä millä autosi on tehtaaltakin lähtenyt
. Tämä lähes kirosana eli M- kirjamella alkavan valmistajan tuote on moottoriisikin suunniteltu. Oliko tossa turbossa possun C30 luokitus? Jos on niin yksi vaihtoehto voisi olla Fuchs GT1 Pro C3.
Urran on oikeassa että tälle keskustelulle ei kannata topikkia tehdä. Hieman hankala aihe 'väitellä' kun nykymoottorit on tehty näille grp 3 4cSt, 6cSt krakatuille öljyille eikä 100% polyalfaolefiini tuotteille. Se että kuinka ne toimii oikeasti vanhoissa ja kuluneissa jyvissä onkin vähän pahempi todeta. Enkä muuten suinkaan ole mobil kauppias. Tällä hetkelle omassa kikkareessa pyörii Liqui Molyn rasvat. Purkin kyljessä luki oikea luokitus niin se riittää mulle.
Urran on oikeassa että tälle keskustelulle ei kannata topikkia tehdä. Hieman hankala aihe 'väitellä' kun nykymoottorit on tehty näille grp 3 4cSt, 6cSt krakatuille öljyille eikä 100% polyalfaolefiini tuotteille. Se että kuinka ne toimii oikeasti vanhoissa ja kuluneissa jyvissä onkin vähän pahempi todeta. Enkä muuten suinkaan ole mobil kauppias. Tällä hetkelle omassa kikkareessa pyörii Liqui Molyn rasvat. Purkin kyljessä luki oikea luokitus niin se riittää mulle.
No Mobilia olen harkinnut, mutta ku possufoorumillakin mutistaan et ehkä parempi ajaa muilla öljyillä niin... 
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Käyttämäni huoltoliikkeen kaveri on sanoo että moni pesurivalmistaja suosittelee mineraalipohjaista öljyä, ei todellakaan synteettistä. Se halvin "kura" on hyvä vaihtoehto.
Miksikö öljyt menee harmaaksi/valkoiseksi,,,, mäntien vesitiivisteet vuotaa
Ps. jos auton moottoriöljyt olisi valkoisena, kuinka moni ajelee siitä välittämättä?
Miksikö öljyt menee harmaaksi/valkoiseksi,,,, mäntien vesitiivisteet vuotaa
Ps. jos auton moottoriöljyt olisi valkoisena, kuinka moni ajelee siitä välittämättä?
Kyllä se tiedetään miksi ne menee valkoiseksi mutta jos pesuri ei ole hajonnut neljässä vuodessa kermaöljyillä ja virallinen huoltokin sanoo että tiivisteiden vaihdolla saattaa silti kermaantua öljyt niin minkäs teet. Toimii se kuitenkin 
-
Deadbeat111
Onko nois Kränzleis joku ihan suositus öljynvaihto väleistä?
-
jtvirtanen
Alla oleva lainaus suoraan 10/122 manuaalista, pätee myös siihen 7/xxx malliin.
"Öljynvaihto:
Tarkista öljymäärä ennen jokaista käyttöönottoa tarkistusaukosta (huom. vaa- kasuora asento!) Öljymäärän on oltava tarkistusaukon puolivälissä. Ilmanko- steuden ollessa suuri ja lämpötilojen vaihdellessa kondenssiveden muodostu- minen on mahdollista (öljy on harmaata). Öljy on tällöin vaihdettava. Ensimmäinen öljynvaihto n. 50 käyttötunnin jälkeen. Tämän jälkeen öljynvaihto ei ole tarpeen laitteen käyttöiän aikana. Mikäli öljynvaihto on tarpeen korjauk- sen yhteydessä tai öljyn ollessa harmaata, öljyn tarkistusaukko avataan säili- ön kautta ja öljy tyhjennetään pois. Öljy otetaan talteen säiliöön ja hävitetään määräysten mukaisesti.
Käytettävä öljy: 0,25 l moottoriöljyä W 15/40."
"Öljynvaihto:
Tarkista öljymäärä ennen jokaista käyttöönottoa tarkistusaukosta (huom. vaa- kasuora asento!) Öljymäärän on oltava tarkistusaukon puolivälissä. Ilmanko- steuden ollessa suuri ja lämpötilojen vaihdellessa kondenssiveden muodostu- minen on mahdollista (öljy on harmaata). Öljy on tällöin vaihdettava. Ensimmäinen öljynvaihto n. 50 käyttötunnin jälkeen. Tämän jälkeen öljynvaihto ei ole tarpeen laitteen käyttöiän aikana. Mikäli öljynvaihto on tarpeen korjauk- sen yhteydessä tai öljyn ollessa harmaata, öljyn tarkistusaukko avataan säili- ön kautta ja öljy tyhjennetään pois. Öljy otetaan talteen säiliöön ja hävitetään määräysten mukaisesti.
Käytettävä öljy: 0,25 l moottoriöljyä W 15/40."
Offtopic
Saiskohan jostain painepesurin vanhasta kahvasta viriteltyy kompuraan käypäsen kuivauspistooliin...lähinnä mietin sitä viuhkamaista kuvioo...että sellanen kompuraan kiinni nii sais kuivattuu auton...
Vai saako niitä jostain valmiina...ite törmänny vaan näihin pistemäisiin liipasimiin...tai sit niihin pitäs rakennella uus pää....
Saiskohan jostain painepesurin vanhasta kahvasta viriteltyy kompuraan käypäsen kuivauspistooliin...lähinnä mietin sitä viuhkamaista kuvioo...että sellanen kompuraan kiinni nii sais kuivattuu auton...
Vai saako niitä jostain valmiina...ite törmänny vaan näihin pistemäisiin liipasimiin...tai sit niihin pitäs rakennella uus pää....
Siis anteeks..? Kyllä on 50h kohalla jo melkosta kermaa seuraavatki öljyt. Tietty eihän niitä kukaan pakota käyttöiän aikana vaihtamaa, mutta miten lie vaikuttaa käyttöikää jos ei koskaa vaiha..jtvirtanen kirjoitti: Ensimmäinen öljynvaihto n. 50 käyttötunnin jälkeen. Tämän jälkeen öljynvaihto ei ole tarpeen laitteen käyttöiän aikana.
Mineraalilla on parempi kyky imeä vettä ja kosteutta itseensä ja parempi liukastus kuin monilla synteettisillä.
Alkuperäisessä Kränzlen manuskassa 90-luvulta käsketään aina käyttämään hypoidiöljyä mäntien ja epäkeskolautasen paineen vuoksi - mikä on täysin järkevää. Eli mä nappaisin ennemmin sen 80W-90 (15W-40 vastaava hypoidi) tai vielä mielummin 75W-90 (10W-40 vastaava hypoidi) koska itse käytän pesuria jopa vain vähän nollan yläpuolella. Nykyisin käyttöikää ei kuluttajalle haluta oikein maksimoida..
Alkuperäisessä Kränzlen manuskassa 90-luvulta käsketään aina käyttämään hypoidiöljyä mäntien ja epäkeskolautasen paineen vuoksi - mikä on täysin järkevää. Eli mä nappaisin ennemmin sen 80W-90 (15W-40 vastaava hypoidi) tai vielä mielummin 75W-90 (10W-40 vastaava hypoidi) koska itse käytän pesuria jopa vain vähän nollan yläpuolella. Nykyisin käyttöikää ei kuluttajalle haluta oikein maksimoida..
Vain YKSI LSP!
Täytyy tunnustaa, että Kränzleen on vielä öljyt vaihtamatta... Kun googletin 80W-90 niin ensimmäinen hitti on Motoxin 80W-90-GL5-vaihteistoperaoljy. Tuotako uskaltaisi Kränzleen laittaa? Ei ole ainakaan hinnalla pilattu.
-
jtvirtanen
Saat anteeksi heh ja en mä kyllä itse noin kauan laitetta huudattanu, kun ölpät vaihdoin. Siitä on varmaa jo pari vuotta kun omaani vaihdoin ja hyvin on skulannu. Ja tosiaan tämä sinun lainaama lause oli suora kopio ohjeesta, mikä pätee tietysti myös 10/120 malliin mikä esim itselläni on.Juuzo kirjoitti:Siis anteeks..? Kyllä on 50h kohalla jo melkosta kermaa seuraavatki öljyt. Tietty eihän niitä kukaan pakota käyttöiän aikana vaihtamaa, mutta miten lie vaikuttaa käyttöikää jos ei koskaa vaiha..jtvirtanen kirjoitti: Ensimmäinen öljynvaihto n. 50 käyttötunnin jälkeen. Tämän jälkeen öljynvaihto ei ole tarpeen laitteen käyttöiän aikana.