Lakka.Ehdotuksia

Korikorjaus ja maalaus
Mixu

Lakka.Ehdotuksia

Viesti Kirjoittaja Mixu » Su Tammi 26, 2014 3:35 pm

Nii,hirveesti en ole erimerkkisiä auto lakkoja kokeillu ja aattelin kysäistä josko sais vähän infoa sellasista lakoista jota en oo käyttäny,esim Dupont,Standox,Hecker ym.voi toki ehdottaa jotain "halppis" lakkoja myös,niistä oon kokeillu Roberloa ja Uniluxia. Pitäis kohta ostaa uus pönikkä lakkaa taas ja aattelin kokeilla jotain uutta,tällä hetkellä PPG.n ja Glasuritin lakkoja käyttäny. Mun mielestä hyvät ominaisuudet ois että ei valu helposti ja siliää mukavasti eikä tulis haihdunta rakkuloita helposti tai kiilto ongelmia. :D

Urran

Re: RE: Lakka.Ehdotuksia

Viesti Kirjoittaja Urran » Su Tammi 26, 2014 4:54 pm

No itse en ole käyttänyt ku Trotonin lakkaa, juuri siitä syystä kun Hynden kokeilujen mukaan siliää mukavasti ja toimii "harrastaja" lämpötiloissa. Voin kyllä allekirjoittaa nämä. Jopa minä sain hyvää jälkeä :D
Vain YKSI LSP!

Mixu

Re: RE: Lakka.Ehdotuksia

Viesti Kirjoittaja Mixu » Su Tammi 26, 2014 6:19 pm

Urran kirjoitti:No itse en ole käyttänyt ku Trotonin lakkaa, juuri siitä syystä kun Hynden kokeilujen mukaan siliää mukavasti ja toimii "harrastaja" lämpötiloissa. Voin kyllä allekirjoittaa nämä. Jopa minä sain hyvää jälkeä :D
Noh,täytyypä kattoo minkälaista se ois.ei varmaa hinnal oo pilattu ainakaa. Mul ois sulle yks ruisku ylimääräisenä jos kiinnostaa nousta " ammattilais" tasolle :D

EeKi

Re: Lakka.Ehdotuksia

Viesti Kirjoittaja EeKi » Su Tammi 26, 2014 11:09 pm

Samaa paskaa ne kaikki on, "laadukkaan" lakankin saa menemään huonoksi jos sen mokaa omilla valinnoillaan. Liian nopea kovete liian isoon hommaan, ruiskutuslämpötilat/olosuhteet, välihaihdutukset, ohennus ym ym...

Ja oikeet pinnathan tehdään vesihionnalla ja kiilloituksella. :buffer:

Jos jotain pitäis heittää niin DuPontin 6600 ja Spies Heckerin 8034/8055, ohenteeks hidas ohennin tai lakka "additiivei", SH:lla tais olla 9034. Edistää pinnan siliämistä.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Tammi 27, 2014 9:40 am

EeKi kirjoitti:Ja oikeet pinnathan tehdään vesihionnalla ja kiilloituksella. :buffer:
Kyllä :thumb:

Mixu ainahan noita ammattiruiskuja vois ottaa, mut harvemmin ostaa :lol:
Vain YKSI LSP!

_paffa

Viesti Kirjoittaja _paffa » Su Maalis 09, 2014 8:58 pm

Mites pitkään tuon lakan kannattaisi antaa kuivua, jotta sitä kannattaa lähteä vesihiomaan ja kiillottamaan?

Tässä tapauksessa lakkana käytetty Trotonin Scratch Resistant lakkaa ja kuivuu yli 20'c lämpötilassa.

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Su Maalis 09, 2014 9:00 pm

Onko oma, jonka voi antaa rauhassa kuivaa vai jonkin muun, ja saatava käsistä pois?
Kaikki liha tottelee kuria...

_paffa

Viesti Kirjoittaja _paffa » Su Maalis 09, 2014 11:32 pm

Ei ole kiire, eikä ole oma. Kaverilla on kuitenkin välikelin vanteet, joilla aloittaa kesäkauden.

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ma Maalis 10, 2014 12:42 am

No vanteidenkin osalta, kun ei ole uunitettu, niin antaisin minimissään sen viikon pari kuivua. Jos voi kuivua pidempään, niin aina parempi. Vaikka parikin kuukautta, mutta ei se ole niin merkittävä, kuin vaikka kokonaisen auton kanssa, joka saa kuivua vaikka puoli vuotta ennen hiontaa. Oma auto on kuivunut syksystä lähtien ja nyt kevääksi ennen ajokautta koko kopan perusteellinen hionta ja kiillotus edessä.
Kaikki liha tottelee kuria...

_paffa

Viesti Kirjoittaja _paffa » Ma Maalis 10, 2014 2:54 am

Mikäs ois suositus jos haluaa vesihioa ja lakata uudelleen? Ei sillä että olisi virheitä tullut, mutta näin olen ymmärtänyt jos haluaa oikein aplarittoman pinnan, on välihionta enemmän kuin hyväksi. =)

_paffa

Viesti Kirjoittaja _paffa » Ma Maalis 10, 2014 6:47 pm

Itse itselleni vastaten: (kyseessä siis Troton MS LM72 Scratch Resistant lakka)
Hardening time
- Specific dryness in 21oC - for 20-25 min
- working hardness after 14 hours
- finally hardness after 7 days
- Specific dryness in 60oC - for 5min.
- working hardness after 45 min
Temperature below 20°C significantly increases the hardening time.

POLISHING AND REMOVING IMPURITIES INCLUSIONS

Polishing is usually not required, as the transparent lacquer LM 72 gives perfect coating
appearance right after application. If any impurities inclusions appear, it is recommended to
remove them with wet method, using P1500 – 2000 paper and then polishing with abrasive
compound.
Polishing of layers is the most convenient 24 hours after coating has cooled down
Ilmeisesti working hardness kuvaa aikaa, jonka jälkeen pintaa voi alkaa työstämään hiomalla. =)

thesvaarfa

Viesti Kirjoittaja thesvaarfa » Ma Elo 31, 2015 12:40 am

Dupontin tuotteille ääni. Aikanaan Porista sai vielä Dupontin maaleja ja niillä tuli pari autoa maalattua. Tosin ne olivat akryylivärejä, mutta jotenkin tulivat ruiskusta äärimmäisen hienosti pihalle, ja tasottuivat todella hyvin.

Sen jälkeen oon maalaillut PPG:n tuotteilla...en mistään erityisestä syystä muuta kuin että niitä saa tuosta tutusta kaupasta :)

Vastaa Viestiin