kestopinnoitteet

Vahat, sealantit, pinnoitteet, QD, glaze jne
samunoz
Viesti:

Re: kestopinnoitteet

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ma Touko 18, 2015 5:04 pm

crowie kirjoitti:Onkos täällä porukka havainnut semmosta ongelmaa, että SiO2 pohjaset pinnoitteet pehmittävät lakkaa pysyvästi? Eikä pinnoite lähde pois huokosista? Tullut tässä nyt muutama auto vastaan mitä olen yrittänyt kiillotella ja pinnoite on pehmittänyt lakan täysin. Eli viimeistely lähes mahdotonta ja mikrokuituliinakin aiheuttaa naarmuja.
Vieläkö ongelmia on ollut? Itse huomasin edellisessä Toyotassa et tuo CQ UK2014 ei kyllä auttanut pesuhuntuun nimeksikään. Auto oli tosin ylimaalattu ja oli pehmeä pinta mut kuitenkin.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Touko 18, 2015 8:28 pm

Pehmeissä ero on yleensä paljon selkeämpi. Ainut auto missä oon esim. huomannu Opti 2.0an mekaanisen suojan ihan silmin oli perusmusta Honda S2000 :D
Vain YKSI LSP!

Deadbeat111

Viesti Kirjoittaja Deadbeat111 » Su Touko 24, 2015 12:09 pm

Useimmiten taitaa nämä kestopinnoitteet menevän nykyaikaisiin maalipintoihin, niin kysytääs varmistukseksi että ei vissiin ole ollut ongelmia jos laittaa nyt esim. tuon Nanolexin uusimman tuollaiseen vanhaan suorakiilto pintaan? Tietysti käyttökokemukset tuosta tuotteesta on rajalliset kaikilla, mutta noin yleisesti ei ainakaan ole ollut ongelmia kestopinnoite+lakatonmaali yhdistelmällä?

Deadbeat111

Viesti Kirjoittaja Deadbeat111 » Pe Touko 29, 2015 1:49 pm

Itselleni vastaten ja tutkimuksista hieman:

Netistä löytyy yllättävän vähän tietoa noiden kestopinnoitteiden ja lakattomien maalipintojen sopivuudesta. Optimum ilmoitti jenkkifoorumilla aika ympäripyöreästi, että heidän tuote on kehitetty lakanpäälle laitettavaksi. Gtechnic taisi muistaakseni ilmoittaa C1:n osalta, että voi laittaa, mutta ei enempää informaatiota. Omaan dilemmaan tuon Si3D:n osalta, niin on tullu laitettua viestiä Nanolexille Facen ja heidän kotivujen kautta, mutta eipä ole tullut vastausta... :( Taitaa olla joku premium vaha sellainen "safe bet" tässä tilanteessa :roll:

Demon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demon » Pe Touko 29, 2015 2:05 pm

Itelle laitettiin edelliseen passattiin joka oli suorakiillto niin Wolfsin nanopinnoite ja se toimi kyllä lakattomalla ihan hyvin. Kyllähän noiden luulisi muidenkin toimivan lakattomilla pinnoilla.
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

tunppi

Viesti Kirjoittaja tunppi » Pe Touko 29, 2015 9:25 pm

Minä laitoin omaan lakattomaan valkoiseen Skoda octaviaan sonaxin nano guardin pari viikkoa sitten.Kyllä se siihen ainakin tarttui...kestoa tulen seuraamaan laittamatta mitään qd:tä tai vahashampoita.

Moratti

Viesti Kirjoittaja Moratti » Ti Kesä 09, 2015 12:16 pm

Nyt saa Volvo uuden Cquartz Finest V6:sen pintaansa, autoon laitettu Cquartz Finest vuonna 2012 (n.4000km ajettuna).. Nyt mittarissa n.79tkm, kevyttä pesuhuntua on maalipinta kauttaaltaan ja helmoista huomaa että pinnoite on alkanut antautumaan. Kinnaslainen "Jyrkiboy" suorittaa uuden pinnoitteen laittamisen... Tätä autoa on käsinpesty ainakin n.3-4krt viikossa( talvella lähes päivittäin ajojen jälkeen) näiden vuosien aikana... Mielestäni pinnoite on suoriutunut tehtävästään enemmän kuin hyvin.

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ti Kesä 23, 2015 10:21 pm

crowie kirjoitti:Onkos täällä porukka havainnut semmosta ongelmaa, että SiO2 pohjaset pinnoitteet pehmittävät lakkaa pysyvästi? Eikä pinnoite lähde pois huokosista?
Saitko koskaan asiaan mitään selkoa?

jtvirtanen

Viesti Kirjoittaja jtvirtanen » Ti Kesä 23, 2015 10:34 pm

samunoz kirjoitti:
crowie kirjoitti:Onkos täällä porukka havainnut semmosta ongelmaa, että SiO2 pohjaset pinnoitteet pehmittävät lakkaa pysyvästi? Eikä pinnoite lähde pois huokosista?
Sai tai ei, niin siitä ei saa täällä puhua, koska banaanisaaret kutsuu. Nyt voitas taas oikee porukalla arvuutella ja pohtia asiaa, ilman mitään faktaa. No ei sillä että asia oikeasti varmasti kiinnostaisi monia, mutta veikkaan että tähän ei koskaan tule mitään järkevää, kun joku kuitenkin pahottaa mielensä.

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ti Kesä 23, 2015 10:43 pm

jtvirtanen kirjoitti:
samunoz kirjoitti:
Sai tai ei, niin siitä ei saa täällä puhua, koska banaanisaaret kutsuu. Nyt voitas taas oikee porukalla arvuutella ja pohtia asiaa, ilman mitään faktaa. No ei sillä että asia oikeasti varmasti kiinnostaisi monia, mutta veikkaan että tähän ei koskaan tule mitään järkevää, kun joku kuitenkin pahottaa mielensä.
Mutua vai faktaa?

jtvirtanen

Viesti Kirjoittaja jtvirtanen » Ti Kesä 23, 2015 11:40 pm

samunoz kirjoitti:
Mutua vai faktaa?
No ei varmaa pitäis sanoa enää mitään, mutta faktaa ja mutua. Sanotaan nyt vaikka niin.

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ke Kesä 24, 2015 12:20 am

No voisko joku paremmin englantia kirjoittava laittaa aiheen pystyy DW:lle? Jos saatais selvyyttä. Wolfie, Crowie?

_paffa

Viesti Kirjoittaja _paffa » Pe Kesä 26, 2015 12:45 pm

Mitäs te käytätte pinnoitteen levittämiseen? Tiedän et noiden mukana tulee noita nukkaamattomia vanulappuja, mutta kelpaako mikään kaupanhyllyltä löytyvä siihen hommaan vai onko olemassa jotain muuntyyppisiä levittimiä, mitkä soveltuu pinnoitteiden kanssa?

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » Pe Kesä 26, 2015 12:52 pm

Mä olen käyttänyt lähinnä näitä pinnoitteiden levitykseen http://www.elitecarcare.co.uk/sonus-foa ... p?cPath=64
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Pe Kesä 26, 2015 2:15 pm

Ebayn 0.01€ vahatyynyjä tai roskiin lentävistä tai muista halvemmista mikrokuituliinoista saksittuja palasia on tullut käytettyä.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Pe Kesä 26, 2015 3:53 pm

Mä oon käyttäny Carpron levitintä ja sen mukana tulevia liinoja, joita tulee C.Quartz setin mukana. Viimeeksi levittelin noilla Nanolexin ja G-tecnigin pinnotteita.

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Pe Kesä 26, 2015 5:24 pm

Niin ja onhan meillä käytetty näinkin
Kuva
Tuolla siis sisällä carpro/gyeon tyylinen levittimen tuki. Päällä halpis mikrokuituliina. Tuolla saa tukea sopivasti ettei tarvitse pelkillä sormilla hangata ja tuo pysyy itsessään paikoillaan tuen ympärillä ettei tarvitse liinaa puristaa tukea vasten kuten carpro/gyeon levitysliinoilla. Plus että tuon solmukohdan kun laittaa sormien väliin niin melko hellästi riittää kun pitää levittimestä kiinni :)

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Pe Kesä 26, 2015 8:58 pm

Mä oon laittanu maskausteipillä liinan reunat siihen carpron tukeen kiinni, niin liina pysyy paikoillaan.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » La Kesä 27, 2015 1:13 pm

OEM levitttimillä tai valmistajan selkeästi ns. supporttaamilla muilla levittimillä. Sonax ja ainakin Optimum on tehneet hyvin selväksi että tietyissä levittimissä levittimeen imeytyy pinnotteesta tiettyjä komponentteja mikä johtaa siihen että pinnote menee vituiks. Sonax on omilla detailereilla aivan ehdoton tästä.

Eli jos ja kun pinnote ei toimi niinkun strömsössä niin mm. tässä asiassa syy voi löytyä peilistä. Valitettavan usein tämän, lämpötila tai kosteus ohjeiden vähättely johtaa siihen että käyttäjä tulee foorumeille huutelemaan kun pinnote on paska ja mulla ei toimi...
Vain YKSI LSP!

Demon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demon » La Kesä 27, 2015 2:51 pm

Kehtaatkos Urrani vähän lisävaloittaa miten Optimumin pillerilevitin eroaa esim. Jannen pillerilevittimistä tai sitten ebayn 0,20c pillerilevittimistä? Mitä komponentteja kaikki muut levittimet saattavat mahdollisesti imeä mitä Optimumin levitin ei tee?
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » La Kesä 27, 2015 3:15 pm

Kiinnostaa myös...

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » La Kesä 27, 2015 3:19 pm

jtvirtanen kirjoitti:
samunoz kirjoitti:
Sai tai ei, niin siitä ei saa täällä puhua, koska banaanisaaret kutsuu.
Miksi? Kuka määrittelee millainen keskustelu on sopivaa ja mikä ei?

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » La Kesä 27, 2015 4:25 pm

Juha U kirjoitti:Mä oon laittanu maskausteipillä liinan reunat siihen carpron tukeen kiinni, niin liina pysyy paikoillaan.
näköjään valmistajakin suosittelee :)
http://www.polishedbliss.co.uk/acatalog ... r-set.html

jtvirtanen

Viesti Kirjoittaja jtvirtanen » La Kesä 27, 2015 6:20 pm

samunoz kirjoitti:
jtvirtanen kirjoitti:
samunoz kirjoitti:
Miksi? Kuka määrittelee millainen keskustelu on sopivaa ja mikä ei?
Samu, älä irroita mun lausetta asiayhteydestä. Puhe oli siitä vanhasta asiasta, minkä sinä onnistuneesti pumppasit ylös ja kuten huomasit, niin ketään ei enää kiinnosta. Ja minä hitusen vitsailin banaanisaarilla, ja tällä viittasin aiempiin keskusteluihin aiheesta, mistä ei mitään järkevää syntynyt ja ei varmaan synny tälläkään kertaa. Eip muuta.

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » La Kesä 27, 2015 8:36 pm

Juuri siitä niin. Mut antaa olla jos ei täällä saa siitä puhua.

Vastaa Viestiin