Alunperin oli suunnitelmissa ja sovittunakin tehdä puolet lasista tällä Gyeonin setillä ja puolet Ceramic Pron vastaavalla lasipinnoitteella liikkeen asentamana. Tämä vaan meni puihin kun ko liike ei koskaan ehtinyt pinnoitusta tehdä. Vetelin sitten koko lasin Gyeonilla ja katsotaan miten tämä kestää
Setissähän on siis:
20ml Gyeon Q2 Cleanse pullo
20ml Gyeon Q2 Repel pullo
4kpl mikrokuitulevitysliinoja, tuttuja esim CQuartzin seteistä
1kpl levitinsieni (paitsi mun paketissa oli 2kpl) myös samantyyppinen kuin CQuartzin levitintyyny
käyttöohjeet
Lyhykäisyydessään ohjeissa seisoo aika pitkälti näin:
1. Puhdista ja kuivaa lasit
2. Levitä kaikkiin käsiteltäviin laseihin Gyeon Q2 Cleanse ainetta oheisella levitysliinalla. Käytä pieniä pyöriviä liikkeitä ja käsittele koko lasiala. Pyyhi pois puhtaalla mikrokuituliinalla
3. Levitä Gyeon Q2 Repel laseille käyden alue ristiin rastiin läpi tasaisesti, käsittele pieni ala kerrallaan.
4. Anna Gyeon Q2 Repelin kiinnittyä muutama minuutti ja pyyhi pois puhtaalla mikrokuituliinalla
5. Älä anna käsitellyn pinnan kastua ensimmäisen 12 tunnin aikana
Perussettiä.
Q2 Cleanse muistutti melko pitkälti Nanolexin Glass Polishia eli siis valkeata tahnaa jolla on tarkoitus puhdistaa pinta hinkkaamalla. Miksei toimisi koneellisestikin, vaikka ohje antaa ymmärtää käsin käytettäväksi. Mulla oli niin neitseellinen lasi että käsin laitoin. On muuten paksumpaa tavaraa kuin Nanolexin tavara. Tai sitten tuolla paketin mikrokuituisella levitinliinalla se vaan levittyi paksummin
Vaikka ohje sanookin levittämään heti Q2 Cleansen jälkeen itse pinnoitteen niin minä kyllä luuttusin lasin kerran BH:n Cleanser Fluidilla, pari kertaa 50% IPAlla ja kerran vielä Nanolexin Glass Cleanerillä. Ettei tule sitten sanomista jälkikäteen
Itse Q2 Repelin levittäminen oli äärimmäisen helppoa niinkuin näillä SiO2 pinnotteilla tuppaa olemaan. Kääräisee levittimen ympärille liinanpalan, reipas ravistus pullolle, liinaan ainetta ja pariin kertaan ristiin rastiin alue läpi. Kuivuu muuten erittäin ripeästi. Tähänasti on tottunut että puolikkaan tuulilasin saa levittää kerralla, tällä piti tehdä neljäsosa, muuten kuivui jo ennenkuin ehti tulla uudestaan yli toiseen suuntaan.
Ohje käskee odottelemaan pari minuuttia ennen pois pyyhintää. Minä odottelin savukkeen verran eli nelisen minuuttia ja oli muuten kovin hankala kiilloittaa sen jälkeen. Sai ihan oikeasti tehdä töitä että sai lasin kirkkaaksi. Ei siis kannata odottaa liian pitkään. Uusintakerrokset kun tein muutamia päiviä myöhemmin niin levitin ensin toiselle puolelle lasia, sitten toiselle puolelle ja palasin heti kiillottamaan ensimmäisen puolen jne. Toimi erittäin kivasti eikä ollut yhtään niin hankalaa.
Tuote sai kuivaa pinnassa reippaasti yli 12h kastumatta ja auto oli parkissa pihalla auringonpaisteessa että varmana paistuu kiinni kunnolla. Luonnon oma IR lämmitin
Käyttö on siis yksinkertaista. Onnistuisi jopa ensikertalaiselta joka ei ole pinnotteisiin ennen koskenutkaan. Voin suositella.
Miten se toimivuus sitten.
Noh, jos nyt videoiden muodossa niin ei tartte selitellä paljoa.
Eli, pari päivää ensimmäisen kerroksen jälkeen. Semilikainen tuulilasi, yksi kerros Q2 Repeliä, semmonen ärsyttävä pieni tihnusade jota ei oikein sateeksi voi edes kutsua mutta märempää kuitenkin kuin pelkkä sumu. Olkaatten hyvät:
http://youtu.be/LbAigABOm_E
Taas pari päivää edellisen jälkeen, vieläkin yksi kerros Q2 Repeliä pinnassa, nyt reippaasti puhtaampi tuulilasi ja sade jota voi jo sateeksi just ja just kutsua
http://youtu.be/9UIWW_BsIJs
Ja eilen eli sunnuntaina kuvattu tallilla, het putsauksen jälkeen. Kolme kerrosta Q2 Repeliä pinnassa
http://youtu.be/zc-vZIUsDX8
Erittäinkin kivasti toimii näin ainakin tuoreeltaan. Katsotaan miten tuo toimii parin kuukauden päästä.
Niin ja hei, riittoisuudesta. Ohjeissa sanotaan että menekki on 20ml per tuulilasi. Jossain luki että pullolla tekee tuulilasin ja molemmat etusivulasit. Minä tein kolme kerrosta omaan tuulilasiin ja kolme kerrosta emännän auton tuulilasiin... Tiedä sitten. Nuukempi mies vetelis varmaan pari kerrosta koko auton kaikkiin laseihin