Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Aivan näinhän se varmasti menee. Onko käytännössä kaikissa Japseissa tuollainen pehmeä pinta, vai onko jotkut tietyt mallit, joista voi sanoa suoraan että on yber pehmeä? Itselläni on kokemusta toistaiseksi vain Saksalaisista ja yhdestä Volvosta.
Osaatkos sanoa mitään tuohon laikan kulumiseen?
Osaatkos sanoa mitään tuohon laikan kulumiseen?
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Mihinkään autoon, merkistä, väristä, valmistusmaasta tai iästä huolimatta, ei voi sanoa mitään satavarmaa. Ainoastaan yleisiä havaintoja mutta aina siellä joukossa on niitä ylläreitä.
Yleensä Hondat on mielletty äärettömän pehmeiksi, samoinkuin esimerkiksi nissanin self-healing lakat. Mutta poikkeuksia on ja reilusti. On tullut vastaan niin pehmeitä saksalaisiakin että lammaskintaalla pestessä saa reilua marringia aikaiseksi. Siksi aina pitää aloittaa hellästi ja lähteä siitä rakempaan suuntaan kokoajan kokeillen mikä puree ja mikä ei.
Niin kauan kuin laikka ei halkeile tai pinnasta irtoile sormenpään kokoisia palasia niin anna mennä vaan. Kovat laikat tuppaa murenemaan varsinkin paineen alla aina vähäsen eikä se menoa haittaa.
Yleensä Hondat on mielletty äärettömän pehmeiksi, samoinkuin esimerkiksi nissanin self-healing lakat. Mutta poikkeuksia on ja reilusti. On tullut vastaan niin pehmeitä saksalaisiakin että lammaskintaalla pestessä saa reilua marringia aikaiseksi. Siksi aina pitää aloittaa hellästi ja lähteä siitä rakempaan suuntaan kokoajan kokeillen mikä puree ja mikä ei.
Niin kauan kuin laikka ei halkeile tai pinnasta irtoile sormenpään kokoisia palasia niin anna mennä vaan. Kovat laikat tuppaa murenemaan varsinkin paineen alla aina vähäsen eikä se menoa haittaa.
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
En tiiä mitä kintaita Wolfie käyttää kun siihen pehmeimpäänkin mustaan Hondaan en oo saanu tai oon saanut saman verran jälkeä kun siihen kovimpaan Mersuun tai Porscheen. Mun kokeiden mukaan ns. Naarmujen poistossa "kova" eli työläs lakka kerää pesunaarmuja käytännössä samalla tavalla kun se pehmeinkin. Monesti pinnottamisen jälkeen seuraavaan vuoteen naarmuja syntyy vähemmän kun aiemmin - tosin siinä saattaa olla että omistaja vaan pitää parempaa huolta. Naarmujen syntymisessä kyse on mun mielestä yleensä lähinnä väristä että näkeekö sitä samalla tavalla.
Mulla on btw Top 5 hankalimmat viimeistellä koska super pehmee ja tahmee autoista 4 saksalaista. Kuten ennenkin puhuttu, lakan kovuus selvii kokeilemalla. Tosin yhtään super kovaa en ole törmännyt välimeren enkä japanin autoissa.
Mulla on btw Top 5 hankalimmat viimeistellä koska super pehmee ja tahmee autoista 4 saksalaista. Kuten ennenkin puhuttu, lakan kovuus selvii kokeilemalla. Tosin yhtään super kovaa en ole törmännyt välimeren enkä japanin autoissa.
Vain YKSI LSP!
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Urran kirjoitti:En tiiä mitä kintaita Wolfie käyttää
SPOILERSPOILER_SHOW

Pesemällä saa jälkiä. Muutenhan siellä välissä ei olisi lainkaan kitkaa ja ikiliikkuja olisi keksittyUrran kirjoitti:tai oon saanut saman verran jälkeä kun siihen kovimpaan Mersuun tai Porscheen
Ei mulla muuta, jatkakaa.
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Ois e39 etulokasuojaan myllytystä koneena shine maten rotary. Laikkoina oranssi hex ja tahnana CG V34 viimeistelyyn musta hex ja V38, tallana 75mm flexipad ultra soft. Ongelmana on, että naarmut eivät tahdo v34:llä ja oranssilla lähteä. Kierrokset ovat kiillotusvaiheessa 1800.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Taas vaatisi aloittelija apua tummansinisen b6 audin kanssa. Auto täynnä pesupyörteitä ja konepellissä sekä kahvoissa syvempiäkin naarmuja. Muutamaan syvimpään naarmuun aion vetää paikkamaalin, mutta muut aion hoidella 2-stepin myllytyksellä.
Koneeksi olen silmäillyt sitä clash ohlsonin cyclo kopiota, tai sitten motonetin joku vastaava alle 150e masiina. Aineet ja laikat olis kiva saada kans motonetistä, eli vissiin scholl:in kamoja? Toki muualtakin voi tilata. Minkä kokoisella tallalla pääsee noihin kahvojen sisälle vai mitä kokoa yleensä suositaan? Tossa cyclossa tulee 180mm, liian iso?
Aineksi ajattelin scholl s3 gold ja viimeistelyyn s30+, näille vaan laikat mietityttää, pitäisi saada suht paljon leikkaavuutta ja kuitenkin lopulta holotonta jälkeä.
Ja onko motonetin valikoimissa joku pesukinnaslaisten suosikko kestovaha, vai riittääkö ag super resin polish?
Koneeksi olen silmäillyt sitä clash ohlsonin cyclo kopiota, tai sitten motonetin joku vastaava alle 150e masiina. Aineet ja laikat olis kiva saada kans motonetistä, eli vissiin scholl:in kamoja? Toki muualtakin voi tilata. Minkä kokoisella tallalla pääsee noihin kahvojen sisälle vai mitä kokoa yleensä suositaan? Tossa cyclossa tulee 180mm, liian iso?
Aineksi ajattelin scholl s3 gold ja viimeistelyyn s30+, näille vaan laikat mietityttää, pitäisi saada suht paljon leikkaavuutta ja kuitenkin lopulta holotonta jälkeä.
Ja onko motonetin valikoimissa joku pesukinnaslaisten suosikko kestovaha, vai riittääkö ag super resin polish?
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Cyclo -kopio on se missä on kaksi pientä tallaa epäkeskosti pyörimässä.
Kahvan alle pääsee kun ottaa tälläsen pikkulaikan (tai varmaan isommankin) ihan käteen ja sillä kiillottelee sieltä poterosta.
Kahvan alle pääsee kun ottaa tälläsen pikkulaikan (tai varmaan isommankin) ihan käteen ja sillä kiillottelee sieltä poterosta.
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
No näinpä totta onkin, tekeekös näillä 50-60e yksitallaisilla clasun ja motonetin vehkeillä mitään? Kannattaako suosiolla ottaa tuo motonetin das-6pro? Pureekohan nuo vaahtomuovilaikat tarpeeksi s3g:n kanssa vag-konsernin lakkoihin vai kokeilisko spideriä vai jopa villaa?Tero kirjoitti:Cyclo -kopio on se missä on kaksi pientä tallaa epäkeskosti pyörimässä.
Kahvan alle pääsee kun ottaa tälläsen pikkulaikan (tai varmaan isommankin) ihan käteen ja sillä kiillottelee sieltä poterosta.
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Laita ainakin yksi aurinkoinen lähikuva pinnasta, niin fiksummat osaa antaa vinkit millä lähteä karkea louhintaan.jigetus kirjoitti:Pureekohan nuo vaahtomuovilaikat tarpeeksi s3g:n kanssa vag-konsernin lakkoihin vai kokeilisko spideriä vai jopa villaa?
Ja jos haluat suorat neuvot työhön ja tarjouksen tarvikkeista niin soittele tässä välissä palstan Apupoika -osista löytyvälle autonhoitokauppa.fiin Jannelle , saat
tosiaan neuvot ja tarjouksen kaikista tarvikkeista koneesta lähtien ja mahtollisesti toimituksenkin vielä huomiselle
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
http://s21.postimg.org/pvidxavc7/20150525_125845.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Siinä esimerkiksi kahvan ympäristö ja muualta löytyy samanlaista..
Siinä esimerkiksi kahvan ympäristö ja muualta löytyy samanlaista..
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Jees, kahvansyvennys niin että laikka kämmeneen ja sitten elbow creasella naarmut pois.
Ja jos tähän ei ilmaannu ohjeita, niin Jannelle soittoa, se on kuvan jo katsonut ja osaa kertoa sopivaa komboa tuollaiseen kova(?)lakkaiseen pintaan. Ja viimeistelysetin yms tietysti myös. Tai jos Pohjanmaalla vaikutat niin myös Shineldiltä saa varmasti sopivat vermeet suoraan käteen.
Ja jos tähän ei ilmaannu ohjeita, niin Jannelle soittoa, se on kuvan jo katsonut ja osaa kertoa sopivaa komboa tuollaiseen kova(?)lakkaiseen pintaan. Ja viimeistelysetin yms tietysti myös. Tai jos Pohjanmaalla vaikutat niin myös Shineldiltä saa varmasti sopivat vermeet suoraan käteen.
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Jees, taidan vetää tolla s3g + spider kunha laikkoja hyllyyn tulee, valmistajan mukaan tämä ois 1-step combo, kun viimeistelee kovilla kierroksilla hellästi painaen, liekkö toimiva? Ottaisko varmuuden vuoksi matkaan s30+ ja vaikka oranssin padin toiselle kierrokselle. Kannattaakos tuo motonetin das-4 pro ottaa vai kelpaako cyclon kopio näin aloittelijalle joka harvakseltaan kiillottelee?
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Cyklokopioon on sitten erikokoiset laikat.
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Itse suosittelen kyllä lämpimästi tuota Motonetin epäkeskoa (das-6 pro). Voittaa käsiteltävyydessä nuo cyclo-kopiot mennen tullen. Laikkavalikoimakin on paljon laajempi. Tänään myllyttelin omaa 2012 vuosimallin Golffia tuolla ko. koneella ja kivasti poistui pyörteet katosta ja konepellistä (jotka nähneet varmaankin eniten lumiharjaa) violetilla schollilla ja s17 tahnalla. Spideriä ja s3g ei tullut testattua kun halusin hellimmän kombon jolla saa kuitenkin 1-steppinä vahavalmiin pinnan. Muutamat pahimmat kohdat ajelin tuolla kombolla kahteen kertaan.jigetus kirjoitti:Jees, taidan vetää tolla s3g + spider kunha laikkoja hyllyyn tulee, valmistajan mukaan tämä ois 1-step combo, kun viimeistelee kovilla kierroksilla hellästi painaen, liekkö toimiva? Ottaisko varmuuden vuoksi matkaan s30+ ja vaikka oranssin padin toiselle kierrokselle. Kannattaakos tuo motonetin das-4 pro ottaa vai kelpaako cyclon kopio näin aloittelijalle joka harvakseltaan kiillottelee?
Sent from my iPad using Tapatalk
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Vähän epälisin 1-steppiä, naarmut näyttää ainakin kahvan lähistllä aika syviltä, eli ota suoraan viimeistelysettikin kun on tumma värikin.jigetus kirjoitti:Jees, taidan vetää tolla s3g + spider kunha laikkoja hyllyyn tulee, valmistajan mukaan tämä ois 1-step combo, kun viimeistelee kovilla kierroksilla hellästi painaen, liekkö toimiva? Ottaisko varmuuden vuoksi matkaan s30+ ja vaikka oranssin padin toiselle kierrokselle. Kannattaakos tuo motonetin das-4 pro ottaa vai kelpaako cyclon kopio näin aloittelijalle joka harvakseltaan kiillottelee?
Cyclo -kopiolla menee hinkutellessa aikaa, varsinkin kun oletan tuon pinnan olevan aika kova eli ehkä tehokkaampi kone kannattaa ottaa.
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Hain nyt sitten motonetistä tuon epäkeskon, s3gold + scholl purppura ja s30+, mutta sille ei löytynyt laikkoja(scholl oranssia), mikähän siihen passais, ajattelin ajovalot vetää kans sillä..? Ja vaha vielä puuttuu, tarviiko kestovahan vai riittääkö ag super resin polish?
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Eikös Spider ole juurikin sopiva epäkeskolle? Orange on myös valikoimissa.
SRP:n kesto on aika minimaalinen, jos Motonetin valikoimista pitäisi vaha löytää niin High Definiton Vax tai Sonax Premium. Noissa on vaan ongelmana hinta, Simoniz on halpaa mutta sen levittäminen voi olla aloittelijalle hankalaa. Mahdollisimman vähän ja pyyhitään pois miltei heti.
Jos netistä lähtee tilaamaan, niin Finish Kare on aika suosittu ja helppotöinen. Vahanlevitystyyny ja hyvä mikrokuituliina kannattaa ottaa kaveriksi.
SRP:n kesto on aika minimaalinen, jos Motonetin valikoimista pitäisi vaha löytää niin High Definiton Vax tai Sonax Premium. Noissa on vaan ongelmana hinta, Simoniz on halpaa mutta sen levittäminen voi olla aloittelijalle hankalaa. Mahdollisimman vähän ja pyyhitään pois miltei heti.
Jos netistä lähtee tilaamaan, niin Finish Kare on aika suosittu ja helppotöinen. Vahanlevitystyyny ja hyvä mikrokuituliina kannattaa ottaa kaveriksi.
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Meinaatko spideria tokaan vaiheeseen käypäseksi? Spider ja orange molemmat jyväskylä motonetistä loppu ja saatavuudesta ei tietoa.Daatta kirjoitti:Eikös Spider ole juurikin sopiva epäkeskolle? Orange on myös valikoimissa.
SRP:n kesto on aika minimaalinen, jos Motonetin valikoimista pitäisi vaha löytää niin High Definiton Vax tai Sonax Premium. Noissa on vaan ongelmana hinta, Simoniz on halpaa mutta sen levittäminen voi olla aloittelijalle hankalaa. Mahdollisimman vähän ja pyyhitään pois miltei heti.
Jos netistä lähtee tilaamaan, niin Finish Kare on aika suosittu ja helppotöinen. Vahanlevitystyyny ja hyvä mikrokuituliina kannattaa ottaa kaveriksi.
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Eikö Motonet tilaa toisesta liikkeestä, jos on tavarat loppu? Schollin tuotteita löytyy myös Autonhoitokaupasta.
Schollin pad/aine valintataulukko.
Video
Spider + S3 tehoaa syviin naarmuihin, mutta keventämällä viimeistelee kivasti.
Schollin pad/aine valintataulukko.
Video
Spider + S3 tehoaa syviin naarmuihin, mutta keventämällä viimeistelee kivasti.
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Myymälätavaraa ei siirretä toisten motonettien välillä. Muutamaa poikkeustilannetta lukuunottamatta. Aina suoraan maahantuojalta tai omalta keskusvarastolta ja myymäläkamaa ei välttämättä saa pikatilauksella.
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
terves kinnaskansa. uutena harrastaja varmistellaan vähän hommia. muuten homma pelittää, mutta tämä kiillotus homma on vielä vähän hakusessa. elikkä koneena AEG pe150 rotary, aineina chemical guys v34 ja v38 ja samojen heppujen laikat oranssi, valkoinen ja musta. myös villalaikka löytyy. tässä tullut varmaan liika luettua näitä juttuja kun vähän on sekaisin asiat, lähinnä näitten aineiden ajo. eli tämä zenith ajo tyyli käytössä ja miten nyt sit tämä kun jossain oli että koneen painolla vain ja sit taas jossain oli että tarvis antaa painoa koneelle? mites sitten näitä auton pyöreitä muotoja ajellaan lokasuojan reunaa, konepeltiä pokkauksia etc. laikan keskiosalla, syrjällä vai koittaa mennä muodon mukaan? niin ja kohteet mihin saa harrastaa, muutama mersu(pari harmaata ja pari mustaa), valkoinen passat ja audiakin löytyy, elikkä eiköös näissä ollut sit kova lakka? ja emännän -98 avensis mutta siihen tuskin saa koskea, siihen kelpaa vain sieni pesu ja autoglymi??? noh eiköhän tässä tainnu nyt tulla suurimmat huolenaiheet. kiitos ja kumarrus
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Zenithillä ajat ja painetta saa antaa. Viimeinen viimeistely, eli pienimmät kierrokset ja ajetaan vain koneen omalla painolla. Muuten saa antaa painetta. CG:n tahnoista ei kokemusta miten toimivat. Paine ei kuitenkaan tarkoita mitään överipainetta. Sillain sopivasti, että jaksat koko auton käydä läpi. Kanteissa varot ettet aja sitä kanttia pitkin, koska silloin kohdistuu niin pienelle pinta-alalle paine, että puhkeaminen käy suhtkot nopsaan. Pinnan mukaan mennään. Eri muotoihin ajellaan miten sattuu sopivimmin menemään. Vaikea sitä on yrittää rautalangasta vääntää. Auton muodot, laikka ja talla vaikuttaa asioihin. Ja eniten itse koneen käyttäjä.
Sakemanneissa pääsääntöisesti kova lakka. Toyotassa huomattavasti pehmeämpi. Näin yleensä.
Sakemanneissa pääsääntöisesti kova lakka. Toyotassa huomattavasti pehmeämpi. Näin yleensä.
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Tumma a4 ajettu s3gold + purppura scholl ja s30 + sininen hex, mutta aika paljon edelleen naarmuja jäi. Ajojäljet ja holot lähtee hyvin mutta tuo eka kompo lienee liian tehoton tai sitten tekniikassa vikaa.. Koneena motonetin epäkesko, käytetty tota zenith tekniikkaa mutta oiskohan työstövaihetta pitänyt ajaa enempi? Täysillä kierroksilla ja kunnolla painetta? Mistä tietää millon lopettaa? Huomasin myös ettei tuo pehmeä hexi laikka kestä koneen 6 vaihetta joten millä nopeudella kannattaa viimeistely tehdä? (1-6)
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Mitä teen väärin, kun mustalla Hexillä ja S30 jää tahna tuohon pintaan kiinni? Olen pyrkinyt viimeistelemään hyvin. Voiko olla että ajan liian pitkään ainetta? Ainetta laikassa n. 3 herneen kokosta palloo. Ja kohteena siis musta Honda [emoji15]