
Työkaveri oli talvilomalla olleessaan käynyt autokaupoilla. Tuli tuossa aiemmin puhetta, että tuolle voisi vähän fiksiä tehdä ja nyt sattuikin sopiva hetki ennen Saksanmatkaa ja erästä toista projektia. Joten tuumasta toimeen ja perjantaina työpäivän jälkeen auton kimppuun. Auto tuli 16 meille ja heitin työkaverin tyttönsä kanssa kotiin ja aloitin pesuhommilla.
Auto oli käynyt maaliskuussa fiksattavana, jolloin se oli vahattu Diamontbrite synteettisellä vahalla, jopa takuutodistus oli annettu.
Koska halusin testata vahaa hieman ja arvelin ettei pinnassa mitään kovin pinttynyttä likaa ole, sillä autoa pestään säännöllisesti ajattelin etten tee kauhean vahvaa pesuliuosta, niin näkee miten vaha toimii.
Toimihan se muuten hyvin ja vesi pakeni kaikkialla muualla hyvin paitsi kuskinpuoleisen ovien alaosissa noin puolivälistä
alaspäin, niistä vesi ei valunut usean minuutin jälkeenkään pois Vänkärin puolen etuovi oli myös samanlainen, sen sijaan muualta vesi lähti hienosti pois.

Testasin uutta ledilamppua ja tarkastelin vähän pintoja


Hienosti toimi Diamontbriten synteettinen vaha

Pesuhommat tein Motox tehopesulla ja raudanpoiston Korrosolilla. Pienpoistoa en tehnyt, sillä sitä ei ollut autossa.
Pesujen jälkeen pintojen tarkastelun yhteydessä ilmeni, et joku on tätä jo myllyttänyt joskus, sillä kanteista ja joistakin kulmista oli lakka palanut puhki. Soittoa omistajalle ja kuvia ja varoen kokeilemaan myllytystä ja jännittämään et mitähän tästä tulee ja et onkohan lakkaa paljonkin ohennettu. Ei käynyt mitään vahinkoa ja nyt ei enää erotu kulmat.


Ledilampun testiä

Tuossa pari kuvaa missä ajettu lakan läpi



Paparazzi kävi tallilla





Työvälineet kaikki kuvassa. Homma tehtiin M101 ja keltaisella rupesin laikalla ja Das21 epäkeskolla.
Viimeistely Schollin s30+ ja mustalla CG hexillä.
Puskurit ja takaluukku Rotary, Vihreä 4" hex ja viimeistely S30+ ja musta 4" hex. On sen verran kurvikas auto kyseessä.
Pinta on pehmeä ja mikrokuitulaikat ei toiminut tuossa vaan tahna jäi harmaana pintaa eikä kiillottunut joten ajo oli mahdotonta kun ei erottanut työmaata

Ipalla koitin alussa poistaa tahnaa mutta siitä jäi selvät pyyhintä jäljet joten vaihdoin laikan ja sen jälkeen tahna lähti pyyhkimällä pois, ei tosin kovin helposti sen verran tahmea pinta tuossa oli. Se hyvä puoli oli et naarmutkin lähtivät kivasti tosin kyljet vaati aina 2 ajoa per alue, sillä yksi ei riittänyt.
Eipä siinä muuta kuin auto pihalle pesulle Motoxilla ja kintaalla läpikäyden. Kuivaus paineilmaa apuna käyttäen ja vielä tarkistus auringossa ja ledivalolla ettei mihinkään jäänyt holoja. Kuskin oven alaosasta löytyi minkä tein aamuunisena rotaryllä. Das 21 Black max ja musta hex ja poistuivat nekin sieltä. Tämän takia tuo tarkistus ennen vahausta ledilampulla, sillä halogeenilla nuo ei näkyneet.
Kuvia ilman vahaa


Sitten vahattuna , pinnassa FK 1000P








Omistaja haki tyttönsä kanssa iltapäivällä auton ja sovittiin et seuraavan pesun aika kun tulee, niin tulee käymään meillä niin opastan ja näytän miten jatkossa autoa olisi hyvä pestä.