Cquartz UK kokemukset ja vertailut muihin pinnoitteisiin
Re: Cquartz UK kokemukset ja vertailut muihin pinnoitteisiin
Kyllä nää sun postaukset saa aina iloselle mielelle. Miksi sen pinnan veden hylkivyyden tulisi pysyä "vastalaitettuna" jotta voitaisiin todeta että se kestää pinnassa?
Odotellessa Peken kokemuksia vaikka Modestasta. Meinasitko siihenkin suihkia GTechiqit joka pesulla?
Odotellessa Peken kokemuksia vaikka Modestasta. Meinasitko siihenkin suihkia GTechiqit joka pesulla?
Vain YKSI LSP!
Joo sulle samat sanat. Mitä vitun iloa on pinnoitteesta, mikä ei toimi? Se suoja on mulle vain 1 kriteeri! Ja jos sulla on luetun ymmärtämisessä noin paljon vaikeuksia, ehkä olisi paras että lopetat kommentoinnin kokonaan ainakin mun postauksiin. Pikkulapset on erikseen, aikuiselle en jaksas vääntää vuodesta toiseen samoja asioita. Kerrataanpa nyt vielä pikku-Urranin takia; Gtechniq on mennyt TT:n pinnalle ehkä 5 kertaa tämän 9-10kk aikana. 1 kerran laitettuna huolellisesti syksyllä ennen Hötsiä! Muut kerrat pesun jälkeen MÄRÄLLE PINNALLE.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Loistavaa. Pinnoite mikä suojaa autoa, helpottaa pesua ja hylkii ihan ok vettä ei toimi. Vain vastalevitetty pinta "toimii".
Vuodesta toiseenhan me näitä käydään koska tätä foorumia lukee aika moni, etenkin semmosia jolla on aika kovasti eriävät mielipiteet esim. Pinnotteen toimivuudesta ja sen kriteereistä kun sulla. Ja jos kukaan ei kyseenalaistaisi sun juttuja ja vaatisi tarkennuksia kuten minä nyt niin joku saattaisi vielä tulkita ne absoluuttiseksi todeksi. Vuodatat aiheesta kuitenkin aika usein.
Kai sä tiedät että tolle GTechniqille luvataan 4-8kk kesto ja sitä ei eritellä mitenkään onko tuote käytetty kuivausapuna vai ei? Se tässä sun pinnotteiden arvioinnissa ontuu eniten.
Ja sovitaanko että minä/muut modet suorittaa moderoinnin vielä jatkossakin - käyttäjät voi aina ilmoittaa viesteistä jos kokee esim. Loukkaantuneensa. Ja jottei menis lapselliseksi niin jätetään ne henkilökohtaisuudet pois, mä olen kiitos jo varttunut ja jopa yli 180cm pitkä!
Vuodesta toiseenhan me näitä käydään koska tätä foorumia lukee aika moni, etenkin semmosia jolla on aika kovasti eriävät mielipiteet esim. Pinnotteen toimivuudesta ja sen kriteereistä kun sulla. Ja jos kukaan ei kyseenalaistaisi sun juttuja ja vaatisi tarkennuksia kuten minä nyt niin joku saattaisi vielä tulkita ne absoluuttiseksi todeksi. Vuodatat aiheesta kuitenkin aika usein.
Kai sä tiedät että tolle GTechniqille luvataan 4-8kk kesto ja sitä ei eritellä mitenkään onko tuote käytetty kuivausapuna vai ei? Se tässä sun pinnotteiden arvioinnissa ontuu eniten.
Ja sovitaanko että minä/muut modet suorittaa moderoinnin vielä jatkossakin - käyttäjät voi aina ilmoittaa viesteistä jos kokee esim. Loukkaantuneensa. Ja jottei menis lapselliseksi niin jätetään ne henkilökohtaisuudet pois, mä olen kiitos jo varttunut ja jopa yli 180cm pitkä!
Vain YKSI LSP!
No sitähän ei aina uskos kirjoitusten perusteella, mut ei siitä tän enempää. Pinnotteita todellakin käyttää muutkin ku mä tai SÄ.
Ja enpä ole juuri kenenkään kuullut kehuvan, et kestää vuosia SUOMESSA, YMPÄRIVUOTISESSA käytössä. Sekin vielä tarkennettu. Mä en ole mistään loukkaantunut, vituttaa vaan jauhaa samaa asiaa vuodesta toiseen saman jannun kanssa. Kaikki on vapaita kertomaan oman näkemyksensä, veikkaan ettei montaa löydy sitä mieltä että pinnoite kestää vuosia, varsinkin jos autoa käytetään talvellakin SUOLASSA. Kesällä kaikki muuttuu, se on taas asia erikseen. Tuttavapiirissä kokemukset on niitä, et vuosi mennään helpostikin, mutta vuosia...ei ei.
Ja enpä ole juuri kenenkään kuullut kehuvan, et kestää vuosia SUOMESSA, YMPÄRIVUOTISESSA käytössä. Sekin vielä tarkennettu. Mä en ole mistään loukkaantunut, vituttaa vaan jauhaa samaa asiaa vuodesta toiseen saman jannun kanssa. Kaikki on vapaita kertomaan oman näkemyksensä, veikkaan ettei montaa löydy sitä mieltä että pinnoite kestää vuosia, varsinkin jos autoa käytetään talvellakin SUOLASSA. Kesällä kaikki muuttuu, se on taas asia erikseen. Tuttavapiirissä kokemukset on niitä, et vuosi mennään helpostikin, mutta vuosia...ei ei.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Ja on Gtechniqia testattu pelkästäänkin, 3-4kk kesto on jo hyvin. Ja se on taatusti ihan eri asia suihkia kuiva pinta tolla aineella ja levittää & pyyhkiä se huolella, ku vaan suihkauttaa pikku suihku paneelille, mikä on täynnä vesipisaroita. Ei tarvitse olla ainstaini että tajuaa miten eväs laimenee veden vaikutuksesta...
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
-
hiusnaarmu
Miksei Cguartz UK saa olla tyytyväinen 
Kyllä saa. Minäkin olin omaani tyytyväinen sen aikaa mitä auto oli. Meillä kaikilla vaan on eri mielipiteet ja tarpeet siitä mikä ja koska joku on hyvä.
Juuri näin, ei ole yhtä oikeaa tuotetta / tapaa pinnoiteasioissa (kuten monessa muussakaan). Mutta tapa jolla asiat esittää eroavat hyvinkin paljon persoonan mukaan.Modifier kirjoitti:Kyllä saa. Minäkin olin omaani tyytyväinen sen aikaa mitä auto oli. Meillä kaikilla vaan on eri mielipiteet ja tarpeet siitä mikä ja koska joku on hyvä.
Terve toverit.
Minä lähetin tänne jonnekin kuvia (joskus vuosi takaperin) punaisesta Hondasta jossa etulokarissa n.20x40cm: siivu tehty Opti Coatilla, tuo siivu erottui aivan selvästi vielä yli kahdenvuoden jälkeenkin ja tuota kohtaa ei oltu laittamisen jälkeen käsitelty, vain pesty 10% Pinelinellä ja autoa säilytetty pihan aurinkoisella puolella ja taivaskattona.
Tämä on varmin tapa todeta, että siinä se aine vielä keikkuu, siis jos uskoo omia silmiään.
Sellaista ainetta ei ole eikä tule joka vuosien jälkeen käyttäytyy samanlailla kuin juurilaitettuna, vähän sama-asia kuin ton ikiliikkujan kanssa sekin on hankala rakentaa
Minä lähetin tänne jonnekin kuvia (joskus vuosi takaperin) punaisesta Hondasta jossa etulokarissa n.20x40cm: siivu tehty Opti Coatilla, tuo siivu erottui aivan selvästi vielä yli kahdenvuoden jälkeenkin ja tuota kohtaa ei oltu laittamisen jälkeen käsitelty, vain pesty 10% Pinelinellä ja autoa säilytetty pihan aurinkoisella puolella ja taivaskattona.
Tämä on varmin tapa todeta, että siinä se aine vielä keikkuu, siis jos uskoo omia silmiään.
Sellaista ainetta ei ole eikä tule joka vuosien jälkeen käyttäytyy samanlailla kuin juurilaitettuna, vähän sama-asia kuin ton ikiliikkujan kanssa sekin on hankala rakentaa
Älkää nyt väkisin ymmärtäkö väärin, olen ihan tyytyväinen esim. Cquartziin(en kai mä muuten sitä käyttäs) eikä sen nyt ihan VASTALAITETULTA tartte näyttää vuosien päästä, mutta minusta pinnoitteen käyttöön on 4 vahvaa syytä; 1. Pinnan hydrofobisuus eli ettei vesi tai lika viihdy pinnalla/ei pääse ns. pinttymään
2. Pinta on helppo puhdistaa, vaikka olisikin likainen ja ollut jonkun aikaa pesemättä 3. Suoja pieniä naarmuja vastaan 4. UV-säteilyn blokkaaminen
Näistä mulle se tärkein ominaisuus eli numero 1 häipyy ekana ja silloin pinnoite on minusta menettämässä tarkoituksensa. Ellei kunnon pesu auta(joskus auttaa) pinnoitetta on ns. jatkettava esim. Reloadilla tai Gtechniqilla tms. ja se onkin ok tapa, mutta pinnoite siellä ei enää ole voimissaan. Ja uskon, että heti perään häipyy varsinainen suojakin ja viimeisenä UV-suoja(tämä voi kestääkin pitkään).
Lähipäivinä pesen TT:n liuottimella, niin nähdään elpyykö pinta... epäilen. Ja sit mua rupeis vituttaa pestä autoa, kun lika jumittaa eikä pinnasta saa suht kuivaa letkulla jne. Jos pinta ei ns. palaudu pesulla, laitan pintaan Gtechniqin koska pinnoitan auton vasta keväämmällä. Näin pesusta ja ylläpidosta tulee taas helppoa, niin ku pinnoitetussa autossa pitäisikin olla.
Niin ja Cquartz on käyttäytynyt TT:n pinnassa melkeinpä vastalaitetun tavoin tänne 2015 vuoden puolelle, nyt alkaa heikkeminen näkymään kyljissa ja perässä.
2. Pinta on helppo puhdistaa, vaikka olisikin likainen ja ollut jonkun aikaa pesemättä 3. Suoja pieniä naarmuja vastaan 4. UV-säteilyn blokkaaminen
Näistä mulle se tärkein ominaisuus eli numero 1 häipyy ekana ja silloin pinnoite on minusta menettämässä tarkoituksensa. Ellei kunnon pesu auta(joskus auttaa) pinnoitetta on ns. jatkettava esim. Reloadilla tai Gtechniqilla tms. ja se onkin ok tapa, mutta pinnoite siellä ei enää ole voimissaan. Ja uskon, että heti perään häipyy varsinainen suojakin ja viimeisenä UV-suoja(tämä voi kestääkin pitkään).
Lähipäivinä pesen TT:n liuottimella, niin nähdään elpyykö pinta... epäilen. Ja sit mua rupeis vituttaa pestä autoa, kun lika jumittaa eikä pinnasta saa suht kuivaa letkulla jne. Jos pinta ei ns. palaudu pesulla, laitan pintaan Gtechniqin koska pinnoitan auton vasta keväämmällä. Näin pesusta ja ylläpidosta tulee taas helppoa, niin ku pinnoitetussa autossa pitäisikin olla.
Niin ja Cquartz on käyttäytynyt TT:n pinnassa melkeinpä vastalaitetun tavoin tänne 2015 vuoden puolelle, nyt alkaa heikkeminen näkymään kyljissa ja perässä.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Jos viskaa 9kuukaudessa 5- 6 kertaa jonkun LSP:een niin ei se mitään kesto pinnoitetta tarvi alle, sealent/vaha riittää varmasti, (paljon helpompi/halvempi)
Kun mainitsit 4 kiriteeriäsi pinnoitteellesi eikö kestolla ole mielestäsi mitään merkitystä.
Ja en vittuile nämä ovat omia näkemyksiäni.
Kun mainitsit 4 kiriteeriäsi pinnoitteellesi eikö kestolla ole mielestäsi mitään merkitystä.
Ja en vittuile nämä ovat omia näkemyksiäni.
Tai toisinpäin. Tuo mainitsemasi opti josta näki parin vuoden jälkeen että suojaa on pinnassa, eli tiedät että se kestää niin mikä estäisi/miksi ei saisi käyttää hydrofobisuutta lisäävää ainetta, että veden käytös ja mahdolliset muut ominaisuudet pysyisi uudenveroisena ?
Modifier kirjoitti asiaa.... Harrik taas yrittää parhaansa mukaan ymmärtää mun kirjoituksia väärin. KESTO olisi aivan loistava juttu, JOS sitä jossain pinnoitteessa olisi(Modesta ehkä, hinta vaan moninkertainen) tyyliin vuosia. Kaikki mitä minä tai tallilla on kokeiltu, kestävät hyvin vuoden, mutta kun puhutaan VUOSISTA, ei siihen ole vielä yltänyt mikään.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Itse hain takaa sitä tässä keskustelussa että tottakai hydrofobisia ominaisuuksia voi ylläpitää helpommin levitettävillä LSPeillä - mut käytännössä pinnotteen keston arvioiminen loppuu tasan siihen. Eli kun testimielessä seurataan jonkun tuotteen kestoa niin sillon siihen ei levitetä päälle mitään.
Ja lukuisa esimerkkejä on missä veden hylkivyys (tottakai jo reilusti kärsineenä) ja etenkin se helppo pesu, UV suoja mitä myöten "kiilto" ja mekaaninen suoja on kestäneet daily driveneissä aina kolmannelle vuodelle. Siis niissä vehkeissä missä mitään muuta LSPtä saati QDta ei käytetty.
Mun mielestä crowie on jäljillä: LSPn kestossa tuntuu olevan merkittävin seikka se miten usein ja miten pestään. Siinä on ihan jo kinnaslaisissakin ihan huikeeta eroa.
Ja lukuisa esimerkkejä on missä veden hylkivyys (tottakai jo reilusti kärsineenä) ja etenkin se helppo pesu, UV suoja mitä myöten "kiilto" ja mekaaninen suoja on kestäneet daily driveneissä aina kolmannelle vuodelle. Siis niissä vehkeissä missä mitään muuta LSPtä saati QDta ei käytetty.
Mun mielestä crowie on jäljillä: LSPn kestossa tuntuu olevan merkittävin seikka se miten usein ja miten pestään. Siinä on ihan jo kinnaslaisissakin ihan huikeeta eroa.
Vain YKSI LSP!
Ehkä kestopinnoitteet sopivat parhaiten autoilijoille joilla ei ole viitseliäisyyttä/aikaa/puitteita, joka viikko pestä kunnolla autoansa.
Kestopinnoitteiden jatkuva "elvyttäminen" on tämän kanssa hieman ristiriidassa.
En kai minä sentään ketään ole kieltänyt näin toimimasta.
Kestopinnoitteiden jatkuva "elvyttäminen" on tämän kanssa hieman ristiriidassa.
En kai minä sentään ketään ole kieltänyt näin toimimasta.
Näinhän se menee. Sillä itekkin sanoin, että kun keston omassa käytössä jo tietää niin sinä aikana voi huoletta käyttää muita aineita lisänä. Kellään meistä nyt keskustelleista ei ole testiä meneillään.
Niin varmaan onkin. Pesun mekaaninen rasitus on kuitenkin aina sitä kaikille LSP:eille kovaa rasitusta. Joku pehmonen rehti luonnonvaha ottaa jo kipeetä painepesurista kovalla paineella pestessä.
Niin varmaan onkin. Pesun mekaaninen rasitus on kuitenkin aina sitä kaikille LSP:eille kovaa rasitusta. Joku pehmonen rehti luonnonvaha ottaa jo kipeetä painepesurista kovalla paineella pestessä.
Jep, pesujen määrä ja tapa varmasti vaikuttaa paljon. Mulla reseptinä noin kerran viikossa pesu tai ainakin Foam huuhtelu. Pesu käsittää foamin + shampoopesun. Kahdesti olen suihkinut TT:hen Surfexia ja Tardista ja kerran muistaakseni vähän Iron-X:ää. Eli pesut pitäisi olla 95% hellävaraisia.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Modifier mulla on useampikin mitä seuraan missä ei käytetä boostereita
Mut ne pärjää viel sen verran hyvin ettei toistaiseksi mitään raportoitavaa.
Ihan vaan referenssiksi Peken pesuihin niin mä tiiän et moni tuttu pesee 4 kertaa harvemmin. Nää aina aiheuttaa hajontaa näissä testeissä.
Ihan vaan referenssiksi Peken pesuihin niin mä tiiän et moni tuttu pesee 4 kertaa harvemmin. Nää aina aiheuttaa hajontaa näissä testeissä.
Vain YKSI LSP!
No näin mä vähän epäilinkin, mutta kun nuo sun raportit tuppaa olemaan maksimissaan mainintoja sivulauseissa 
-
hiusnaarmu
Suurena plussana pidän sitä, että Cquartz UK peittää pieniä naarmuja
Taitaa aika harvassa olla tuo ominaisuus.
Ja ihan referenssinä se toinen ääripää mitä itse edustan, pesut viikoittain hiilivetyliukkarilla ja kinnastelu motoxilla, on vaan paska niin piukassa ettei lähde muuten puhtaaksi. ja lisäks kerran kuukaudessa pienpoistolla auto läpi, oli muuten ensimmäinen ja viimeinen valkoinen auto tähän talouteen.Urran kirjoitti:Modifier mulla on useampikin mitä seuraan missä ei käytetä boostereitaMut ne pärjää viel sen verran hyvin ettei toistaiseksi mitään raportoitavaa.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
Pinnassa milloin laitettu mikä?seatts kirjoitti:Ja ihan referenssinä se toinen ääripää mitä itse edustan, pesut viikoittain hiilivetyliukkarilla ja kinnastelu motoxilla, on vaan paska niin piukassa ettei lähde muuten puhtaaksi. ja lisäks kerran kuukaudessa pienpoistolla auto läpi, oli muuten ensimmäinen ja viimeinen valkoinen auto tähän talouteen.Urran kirjoitti:Modifier mulla on useampikin mitä seuraan missä ei käytetä boostereitaMut ne pärjää viel sen verran hyvin ettei toistaiseksi mitään raportoitavaa.
en jaksanut lukea kaikkia 22 sivua että olisiko jo joku täällä kertonut cquarzin "pienen" ongelman elikkä Kyseinen tavara pitäisi kuulemma kovettaa automaalaamo uunissa jotta kyseinen aine toimisi ja pysyisi pinnassa. olen kyllä huomannut itse sen että pinta on jonkun aikaa hyvä ja hylkii mutta ei montaa pesua kestä että alkaa hiipumaan .
Kyllä täällä on ihmisiä joilla se on kestänyt vähän paremmin pinnassa ilman uuniakin. Tokihan siitä on aina apua kaikkien pinnoitteiden kanssa jos kunnon lämmössä ja riittävän kuivassa saa olla. Sen takiahan mitään näistä pinnoitteista ei suositella laitettavaksi ellei auto saa kuivua rauhassa laiton jälkeen.
Kiinnostaisi kovasti lähde mistä tuo tieto olisi peräisin.pesux kirjoitti:en jaksanut lukea kaikkia 22 sivua että olisiko jo joku täällä kertonut cquarzin "pienen" ongelman elikkä Kyseinen tavara pitäisi kuulemma kovettaa automaalaamo uunissa jotta kyseinen aine toimisi ja pysyisi pinnassa. olen kyllä huomannut itse sen että pinta on jonkun aikaa hyvä ja hylkii mutta ei montaa pesua kestä että alkaa hiipumaan .