Tosin se voi olla että tää ongelma on enemmän ns uudemmissa autoissa. Niitä meillä ei ole
Tuulilasinpyyhkimien pomppiminen?
Re: Tuulilasinpyyhkimien pomppiminen?
No ei meidän kaks sulkaisissakaan mersuissa ole koskaan sitä ongelmaa ollut eikä Demonin passatissa...
Tosin se voi olla että tää ongelma on enemmän ns uudemmissa autoissa. Niitä meillä ei ole
Juu sitä pitkää sulkaa aattelin Mersussa, mutta siinä on hieman erilainen ja tukevampi se pyyhintä mekanismi. Esim VW:n yksisulkainen on "normaali" mekanismi, mutta se nyt on niin harvinainen....
Omaan lavettiin laitoin pari viikkoa sitten, ennen lomareissulle lähtöä, 5sateesta tuulilasiin ja hyvin toimi reissun aikana, kun oli pelkkää hellettä
Himamatkalla Hämeenlinnan ja Riihimäen välillä ilmavoimat teki joukkoharakirin auton keulaan...

Reilulla pissapojan nestemäärällä uskaltauduin motarilla juuri ennen himaramppia testata, kuinka poistuu vainaat lasista. Kohtuu puhtaaksi lähti lasi, ei juurikaan jäämiä jäänyt pyyhkijöiden alueelle.
Tuolla kolmostiellä katselin ohitettavien autojen laseja, kun jotkut oli käyttäneet pyyhkijöitä ja niillä oli kyllä tuskaa nähdä läpi koko lasista, kun oli sen verran levitetty öttiäiset pitkin lasia.
Eli kyllä tuo 5sateesta auttaa muussakin, kuin pisaroiden poistumisessa.
Ja pyyhkijät ei mulla pompota.
Pyyhkijät on vähintään puolitoista vuotta (45tkm) vanhat, kun itse niitä en ole vaihtanut. Putsannut kylläkin lasinpesuaineella usein.
Himamatkalla Hämeenlinnan ja Riihimäen välillä ilmavoimat teki joukkoharakirin auton keulaan...

Reilulla pissapojan nestemäärällä uskaltauduin motarilla juuri ennen himaramppia testata, kuinka poistuu vainaat lasista. Kohtuu puhtaaksi lähti lasi, ei juurikaan jäämiä jäänyt pyyhkijöiden alueelle.
Tuolla kolmostiellä katselin ohitettavien autojen laseja, kun jotkut oli käyttäneet pyyhkijöitä ja niillä oli kyllä tuskaa nähdä läpi koko lasista, kun oli sen verran levitetty öttiäiset pitkin lasia.
Eli kyllä tuo 5sateesta auttaa muussakin, kuin pisaroiden poistumisessa.
Ja pyyhkijät ei mulla pompota.
Pyyhkijät on vähintään puolitoista vuotta (45tkm) vanhat, kun itse niitä en ole vaihtanut. Putsannut kylläkin lasinpesuaineella usein.
Itsellä pompottaminen jatkuu. Vaihdoin kokeeksi vanhan sulan kuskin puolelle, mutta yhtä hyvin/huonosti pyyhkii. Kaupunkinopeuksissa ilmavirta ei riitä pitämään lasia puhtaana, vähän hankala kun tihkua ei pysty käyttämään... Välillä muutama pyyhkäisy "onnistuu", mutta sen jälkeen alkaa pomppiminen. Pahiten pompottaa pyyhkimien palautusvaiheessa. Yhdessä hyönteisten kanssa tämä tekee lasista melkoista puuroa, kun kunnon pyyhkimisvoimaa ei ole.
Auto menee kohta vaihtoon, saattaa olla että joudun myllyttämään pinnoitteen pois. Muuten seuraava omistaja miettii päänsä puhki, että mikä *elvetti pyyhkijöitä oikein vaivaa.
Auto menee kohta vaihtoon, saattaa olla että joudun myllyttämään pinnoitteen pois. Muuten seuraava omistaja miettii päänsä puhki, että mikä *elvetti pyyhkijöitä oikein vaivaa.
Mulla rupes vähän nykimään ja pompottamaan, kun ruiskutin gyeonin wet coatin. "Vanhat" sulat ja lasia ei myllytetty. Lasi n. vuoden ikäinen.
Ex. Leonin sulkien pomppiminen rauhoittui sen verran, että auto meni vaihtoon sellaisenaan. Viikolla Laitoin Cupraan G1:n, kaikki lasit (+peilit) ja tuulilasi kolmeen kertaan. Hyvin tuntuisi pyyhkivän, vesisateessa en ole ajanut mutta pissapoikaa käytettäessä ei sulat ainakaan hyppele. Piti käydä lasit läpi G4:lla, oli jo sen verran "valumaa" laseissa. Auto on ollut kolme viikkoa ajossa, eli äkkiä ne lasit happanee.
Leonissa ja Volvossa molemmissa nyt G1. Kumpikaan ei ole tuolla pinnoitteella pompottanut ennen tätä päivää, kunnes pesin Bathe+:lla. Molemmat rupes pompottamaan... 
Paska pesuaine! 
Eipä oo meidän kalustossa ollu minkäänlaista pomppimista ja kokoajan on ollu G1 kaikissa laseissa.
Eipä oo meidän kalustossa ollu minkäänlaista pomppimista ja kokoajan on ollu G1 kaikissa laseissa.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Bathe+:lla oon pessyt omasta Volvosta Nanolexin pinnoitetta ja se ei ole ruvennut pompottamaan.
Eukon autoon laitoin 5-sateesta, ja heti alkoi taas pompottamaan. 
Taitaa olla tämä keli jotenkin syyllinen. Yhtäkkiä alkoi pompottamaan täälläkin, tosin mitään pinnoitetta enää pinnassa ole... Täytyis kokeilla putsata pyyhkijät kunnolla ja pinnoittaa tuo lasikin joskus.
Wannabe-OCD
En kyllä syyttäs keliä ku esim. mulla ei pompi pyyhkijät yhtään. TT:hen laitettu G1 2014 toukokuussa ja Skodaan heinäkuussa. Molemmissa toimii erinomaisesti, TT:ssä ehkä kuitenkin hivenen paremmin. Tämä johtunee käytöstä, kun muija käyttää pyyhkijöitä joskus ja mä en juuri koskaan plus et Skodaan tullu nyt ehkä vähän enemmän kilsoja. Pesut samalla tavalla.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Jotenki se tuohon lasin pinnottamiseen liittyy, koska jos ei pinnoita.. ei pompi. koskaan.
No mulla ei pompi, koskaan.
Ja AINA hyvä pinnoite pinnassa eli uusin sen aina vuotuisessa maalipinnan pinnoituksessa ja G1:hän ei mene vuodessa vielä miksikään. Kyllä pomppiminen voi jotenkin liittyä pinnoitteeseen, mutta silloinkin sen "laukaisee" jokin muu juttu.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Mulla ei ole pomppinut koskaan. Ja on ollut 5sateesta, wolfsia, nanolexia, gyeonia ja milloin mitäkin. Eikä koskaan ole pomppinut eikä kyllä ole jättäny kalvoakaan...
Se on varmaan sitten autosta kiinni? Ainakin 405 pösössä, Clio III, ja E46 BMW:ssä pomppii jos laittaa lasipinnotteen. Alkaa hieman tässä miettimään että laitankohan keväällä Z4 sitä jos taas on sama ilmiö.
Jättää ne Boschit kauppaan ja laittaa jotku muut niin loppuu pomppiminen. Täysin virallinen tutkimustulos Timon tallilta. 
Harrastin pidemmän aikaa Ebaysta muutaman euron rungottomia sulkia ilman ongelmia, kunnes tuli tuo Volvo laitettua ja siinä on joku erilainen lukitussysteemi johon en osannut netistä tilata. Kävin sitten hakemassa
n kalliit Boschit kaupasta ja on kyllä paskimmat sulat pitkiin aikoihin, muutaman kuukauden jälkeen jo pomppivat, pitävät ääntä ja jättävät rantuja lasiin. Pitäis keksiä mikä tuo lukko on nimeltään niin sais tilata paremmat.
Harrastin pidemmän aikaa Ebaysta muutaman euron rungottomia sulkia ilman ongelmia, kunnes tuli tuo Volvo laitettua ja siinä on joku erilainen lukitussysteemi johon en osannut netistä tilata. Kävin sitten hakemassa
Volleen kannattaa hakea siniseltä pyyhkijät, kun niillä on joka vuosi kampanja niistä niin hinta jää merkki sulkia halvemmaksi ja ovat vielä suht hyvätkin.
Mulla on joka autossa oem sulat merkkiliikkeestä, joten tuskin sen parempia noihin edes saa.
BMW:n OEM = Bosch. Noin oli ainakin E61:ssä. Eli kyllä niitä parempia saa.Antti O kirjoitti:Mulla on joka autossa oem sulat merkkiliikkeestä, joten tuskin sen parempia noihin edes saa.
Mulla pompotti 5sateesta vanhassa Avnesiksessa, Mersussa missä on yksi pyyhkijä niin ei pompota.
Ja sulka vaihtui paskemmaksi kun laittoi sen missä lukee Bosch
Ja sulka vaihtui paskemmaksi kun laittoi sen missä lukee Bosch
Tais Bathe+:san vaikutus loppua pinnoitteen ja pyyhkimen välistä, kun leonin lasilla ei enää pompi... Melko arpapeliä milloin sattuu semmoinen yhdistelmä, mikä aiheuttaa sopivan kitkan, että rupeaa pomppimaan.
Käyttää samoja pesuaineita, niin nöy propleem.
Itellä menny ongelmitta VB, Sour Poweri ja just JUMA se sun kehuma keltanen sotku. 
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Parissa autossa olen vahingossa ostanut Boschin sulkia ja aina ollut ongelmia niiden kanssa. Paskimmat oli yhdet Boschit jotka hain suoraan VW:ltä. Tekivät heti raitaa ja pompottivat. Eivtä meinanneet uskoa varaosatiskillä kun lampsin suoraan takaisin sinne ja pyysin rahat takaisin.
Sitten vaihdoin SWF:ään ja ongelmat katosivat. Nykyään kun SWF:ää ei enään ole vaan sen taisi ostaa Valeo, olen käyttänyt niitä ja hyvin toimivat.
Kyse on siis rungottomista sulista, ja tuulilasissa ei mitään pinnoitetta.
Sitten vaihdoin SWF:ään ja ongelmat katosivat. Nykyään kun SWF:ää ei enään ole vaan sen taisi ostaa Valeo, olen käyttänyt niitä ja hyvin toimivat.
Kyse on siis rungottomista sulista, ja tuulilasissa ei mitään pinnoitetta.
Mä oon käyttäny orkkiksia Audissa ja skeidassa, et ainakin ne pelaa.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing