Vetele sillä ja ipalla puhtaaksi tulee varmasti loistava vaha/ sealantti valmis pinta
Mitkä pohjat ennen vahaa ja miten levitätte nämä?
Re: Mitkä pohjat ennen vahaa ja miten levitätte nämä?
Se 85 on yksi parhaita ellei paras viimeistelyyn .
Vetele sillä ja ipalla puhtaaksi tulee varmasti loistava vaha/ sealantti valmis pinta
- Posambique
LimePrime nyt ainakin varmaan turhan öljyistä Sealantin alle, sitä en laittaisi.
Mun mielestä ne on DW:llä puhunut että Black Hole (joten myös White Diamond)
olisi parhaita Glazeja sealantin alle.
Kuitenkin jos auto myllytetty, niin en mä turhaan mitään Glazea enään sinne.
Viimeistely vaan riittävän hienolla tavaralla (esim. juurikin toi 85RD).
Mun mielestä ne on DW:llä puhunut että Black Hole (joten myös White Diamond)
olisi parhaita Glazeja sealantin alle.
Kuitenkin jos auto myllytetty, niin en mä turhaan mitään Glazea enään sinne.
Viimeistely vaan riittävän hienolla tavaralla (esim. juurikin toi 85RD).
"Urku auki, pelti kii"
Nimenomaan toi Black hole on ns.peittävä Glaze.
Elikkäs jos tarvetta peittää esim. jotain hyvin pientä niin tota sitten.
Elikkäs jos tarvetta peittää esim. jotain hyvin pientä niin tota sitten.
Kyllähän se pinta kannattaa silti vetää jollain cliinerillä ennen sealanttia.
Siinä vaiheessa, kun myllytys tehty ei saa olla enään mitään muuta putsattavaa kuin myllytysaineen jäämät ja niitten putsaus onnistuu parhaiten ipalla.
Ipa vaiheen jälkeen pitäisi olla pelkkä puhdas maali/lakka.
Jos näin ei ole on joku mennyt vikaan
Ipa vaiheen jälkeen pitäisi olla pelkkä puhdas maali/lakka.
Jos näin ei ole on joku mennyt vikaan
Mjaa, enpäs tajunnut lukea viime sivua, että on meininki myllyttää.. Sitten se kai on ihan sama mitä tekee, tosin jotkut väittää, että glaze myllytyksen jälkeen tuo jotain lisää pintaan.
Menee jo hieman itsensä toistamiseksi mutta sanokaapa kumpi on Lime Primen niskaan fiksumpi veto, FK1000P vai Megun #16? Vklopun ohjelmana metallimusta BMW ja ajattelin kaikesta huolimatta viimeistellä LP:llä kun se tuo niin hienosti syvyyttä väriin. Mitään carnaubaa ei taida pakista löytyä, muuten laittaisin.
- Posambique
Megun #16 sanoisin mä, en tosin oikein osaa perustella,
koska sekään ei mun käsittääkseni ole vaha, vaan hybridi.
Toisaalta, onhan se hybridi kun 1000p on puhdas sealant
Joku viisaampi vastaa jotain hyödyllisempää
EDIT: Jos haluat kokeilla, niin multa saat kyllä yhden auton vetämiseen lainaan Sonaxin?
koska sekään ei mun käsittääkseni ole vaha, vaan hybridi.
Toisaalta, onhan se hybridi kun 1000p on puhdas sealant
Joku viisaampi vastaa jotain hyödyllisempää
EDIT: Jos haluat kokeilla, niin multa saat kyllä yhden auton vetämiseen lainaan Sonaxin?
"Urku auki, pelti kii"
Jeps vähän houkuttais senkin takia Megu kun en oo sitä vielä ikinä kokeillut. Kiitos vaan, muuten voisin kokeilla Sonaxia mutta pitää heti aamusta palata sorvin ääreen joten ei taida tähän hätää ehtiä.
Lime Primen päälle ei FK1000P sovi! Ei tartu kunnolla siihen päälle ja jää rasvaisen oloinen pinta. Mustan auton päällä järkyttävän näköinen!!! Kokeiltu on, mutta testaa myös sinä, jos onnistuisit paremmin kuin minä...
LP -> carnauba -> vaimo antaa piparia...
Kaikki liha tottelee kuria...
Kandee siis kokeilla tuota Hynden ehottamaa yhdistelmää! 
Hyvä tietää, enpä taida testata.Hynde kirjoitti:Lime Primen päälle ei FK1000P sovi! Ei tartu kunnolla siihen päälle ja jää rasvaisen oloinen pinta. Mustan auton päällä järkyttävän näköinen!!! Kokeiltu on, mutta testaa myös sinä, jos onnistuisit paremmin kuin minä...![]()
Veikkaan että vaimoa kiinnostaa näin paljon kumman laitan:

Toivottavasti ei heitä kovin kauas topikista tää mun kyssäri mutta kokeillaan
Potilas: musta audi a4 b8
Taustaa: Auto myllytetty kesällä 2009 ja 2010, molempien myllytyksien yhteydessä pintaan on laitettu prestan vuoden kestovaha...
Eli olisi vähän tarvetta kietoa lisää suojaa pintaan ennen kesän kevyttä myllytystä + vahausta.
Oon havainnut että auton konepellillä jotain kuivuneita water spotteja, jotka ei lähde meikäläisen "perus" pesussakaan eli: kevyt liuotus pinelinellä ja pesuaineena prestan ultimate conditioner shampoo nön nön nöö 2BM etc.
Kaapista multa löytyy Glymin musta, punainen, kultainen, Megun #16, NXT2.0 wax, CG Butter Wet Wax, Mothers Carnauba Cleaner wax.
ELI oon tekemässä uutta tilausta shinearamaan lähiaikoina; tarvitsenko näiden em. vahojen lisäksi jotain kliineriä millä waterspotit sais eliminoitua.
Glymin SRP + Butter Wet Wax + Megun #16 (x2 ?) Luultavasti tämä operaatio riittänee water spottien ja enimpien mikronaarmujen peittämiseen vai kuinka?
Taustaa: Auto myllytetty kesällä 2009 ja 2010, molempien myllytyksien yhteydessä pintaan on laitettu prestan vuoden kestovaha...
Eli olisi vähän tarvetta kietoa lisää suojaa pintaan ennen kesän kevyttä myllytystä + vahausta.
Oon havainnut että auton konepellillä jotain kuivuneita water spotteja, jotka ei lähde meikäläisen "perus" pesussakaan eli: kevyt liuotus pinelinellä ja pesuaineena prestan ultimate conditioner shampoo nön nön nöö 2BM etc.
Kaapista multa löytyy Glymin musta, punainen, kultainen, Megun #16, NXT2.0 wax, CG Butter Wet Wax, Mothers Carnauba Cleaner wax.
ELI oon tekemässä uutta tilausta shinearamaan lähiaikoina; tarvitsenko näiden em. vahojen lisäksi jotain kliineriä millä waterspotit sais eliminoitua.
Glymin SRP + Butter Wet Wax + Megun #16 (x2 ?) Luultavasti tämä operaatio riittänee water spottien ja enimpien mikronaarmujen peittämiseen vai kuinka?
Tarkoitat varmasti prestan best waxia, jota kaikki mainostaa vuoden kestolla, joka ei todellakaan kestä edes puolta vuotta pinnassa. Mutta asiaan, osta Valet pron achilles prep, puhdistaa, poistaa ja peittää naarmuja kivasti ja helppo käyttää, ja laita siihen megun 16 päälle.
Kiitos vinkistä! Jos muita metodeja muilla käyttäjillä, niin ehdotuksia 
Luulis tuolla SRP:llä lähtevän helposti nuo vesijäljet, itse en välttämättä laittaisi edes BWW:tä vaan etenisin tuolla SRP ja #16 combolla.
Kyllä, turha sitä on lisää ostaa jos vanhoilla pärjää. Jos siis muuten tyytyväinen kys. tuotteeseen. Väriä et sanonut mutta jos kyseessä vaalee väri ja päälle tulee sealant pohjainen vaha niin Werstät Prime Strong ois mun "best bet". Tietääkseni kaikista puhdistavine pre-wax cleaner ikinä. Mikrokuitu padi tulee kaikissa detailing kuvamontaaseissa aina ihan mustaks ton jäljiltä, vaikka auto on just käsitelty Iron X:llä, Tardiksella ja Clayllajoye kirjoitti:Luulis tuolla SRP:llä lähtevän helposti nuo vesijäljet, itse en välttämättä laittaisi edes BWW:tä vaan etenisin tuolla SRP ja #16 combolla.
Vain YKSI LSP!
wink wink..Toivottavasti ei heitä kovin kauas topikista tää mun kyssäri mutta kokeillaan
Kiitos myös vinkistä Urran.
Onkos joku "pelannut" Dodon Need for speediä?
Cleaner wax lukee putelissa, minkälaista ainetta on käyttää, peittääkö naarmuja?

Cleaner wax lukee putelissa, minkälaista ainetta on käyttää, peittääkö naarmuja?

Suola kuuluu ruokaan, ei tielle.