Urran kirjoitti:Jolli kirjoitti:Tällä hetkellä oma suositukseni on ehdottomasti Nanolexin ultra hintaluokassa halvat pinnoitteet.
Ultra ei ole kategoriassa halvat pinnoitteet

Mun mielestä halvat pinnoitteet on kuluttajahinnaltaan <30e/plo (millä levitys väh. 2-3 autoa).
Näitä kesto juttuja olisi mun mielestä kiva ryydittää ihan kuvilla ja videoilla. On toki hyvä että kertoo vaikkei kuvia olekkaan ennättänyt ottaa mutta lähtökohtaisesti näitä on huono verrata ns. sanallisesti ja sana sanaa vastaan.
Tuo kemikaalikestävyys on mun mielestä melko turha ominaisuus pinnotteessa - mutta ilmeissti ns. lämpimässä säilyttävät arvostaa

Mä en meinaan muista ikinä tarvinneeni bioliukkaria saati hiilivetyä omissa autoissa. Mä ehkä enemmän hakisin näiltä pinnotteilta sitä pysyvyyttä + UV suojaa. Kovuuskin on osoittautunut aika paljon vähemmän merkitykselliseksi ominaisuudeksi - mutta mukava lisä. Fakta on että naarmujen välttäminen on enemmän omistajasta - kuin pinnoitteesta kiinni.
Jos en väärin muista niin itseasiassa GTechniq on itse speksannut ettei C1stä saisi pestä kovin emäksisillä pesuaineilla? DW:llä oli joskus juttua aiheesta koska C1 1. rev ei kestänyt emäksisiä pesuaineita käytännössä ollenkaan - ja rev 2 oli parannusta siihen. Jannehan voisi uutena dealerina kysästä mitä saa ja mitä ei saa - tuohon kemikaalikestävyyteen liittyen. Eli ns. nykyisen tilanteen. Mä en edelleenkään näe tätä ominaisuutta välttämättä ongelmana/edes miinusmerkkisenä jos tuote muuten toimii - mutta se pitää ottaa huomioon jos kokee tarpeen kylvettää autoa tosi emäksisissä aineissa.
Mut tosiaan markkinoille tuupataan milloin mistäkin uusia tuotteita ja tuntuu että valitettavan moni menee ns. samaa polkua

Pakko perustella taas omaa näkökantaa: Ultra maksaa n.50eur / pullo, siitä tekee kevyesti 2 autoa, ellei ole ihan lehmän kokoisia kotteroita (E91, V70 volvo jne menee vielä kategoriaan normaalikokoiset), jolloin kustannus on alle 25eur / auto, mielestäni riittävän halpa (vs Gtechniqin puolelta tämä "kakku" n.115eur ja sillä about sama menekki).
Kuvia, eikä videota tullut otettua mistään näistä, sillä kyseessä oli "omaan käyttön" tarkoitettu testi. Homma lähti purkautumaan kun eräät vanteet tulivat pestyä Surfexilla ja pinta muuttui melko radikaalisti, tästä sitten suivaantuneena kokeilemaan mahdollisiin uhreihin -> valmistajan vaihto omalla kohdallani.
Jokainen määrittelee kestopinnoitteen ominaisuudet, mitä arvostaa ja mitä haluaa, itselleni ne on:
1) pesumetodien helppous, ts. ei tarvitse asiakkaan miettiä että tätä voi käyttää, tätä ei voi käyttää ja tätä joka toinen kerta pesuun mukaan jne..
2) pysyvyys pinnalla
3) Lian hylkivyys
Perustelut:
1) Jos asiakkaalle pinnoittaa auton ja myy pari purkkia erinäisiä tavaroita mukaan vielä, että käytä vain näitä pesemiseen, älä mitään muuta, mitä se asiakas tuumaa? "Tuleeko se pinnan hydrofobisuus ja kiilto pinnoitteesta vai näistä pesuaineista", eikö tällöin olisi sama suihkuttaa reloadia asiakkaan autoon, myydä purkillinen sitä lisää ja todeta että kerta kuukauteen tätä päälle niin hoitaa pinnoitetta.
2) ks kohta 1. Lisäksi myös se että jos pinnoite häipyy vuoden kuluttua pinnalta, kuinka kesto- se silloin on? Tällöin taas tullaan siihen että miksi käyttää kestopinnoitetta, eikä vahaa?
3) Jos lika ei jumahda kiinni kuukauden pesemättömyyden jälkeen pahasti, ei tarvitse niitä hiilivetyliukkareita kaivaa edes kaapista.
Naarmuja hylkivät pinnoitteet ovat mielestäni täyttä kusetusta, moneen firmaan olen laittanut kyselyä että saako heidän ainettaan testiin ja että testituloksen voi julkaista ilman erillistä hyväksyntää -> joko ei vastata, tai sitten ei suostuta = edes aineiden myyjät eivät pysty seisomaan mainostekstiensä takana.
Joku äkkiä voisi saada jutuistani sellaisen käsityksen että Gtechniqin kakku kannattaa polkea suohon. Näin ei kuitenkaan ole, sillä omalla kohdallani 20% kakulla pinnoitetuista autoista kesti surfex-pesun, pinta oli kaikissa muikea uutena ja hyväksyy hulppean hinnan jne. Omaan käyttööni / kriteereihini ne eivät vaan sovellu, enkä suostu niitä käyttämään ennenkuin lompakko levällään odottavalle asiakkaalle oman mielipiteeni ja kokemukseni kertonut.
Jarspe kirjoitti:Jolli kirjoitti:Jarspe kirjoitti:Ootko Jolli päässy seuraamaan tuota ultran kestoa?
En kunnolla, mutta kestää omien testieni mukaan (pieni otanta, 8autoa) paremmin kemikaaleja ainakin kuin gtechniq-kakku. Ikävä jos talvella pesee suoloja autosta pois surfexilla ja samalla valahtaa Gtechniq viemäriin.
Oho, olipa yllättävä tulos. Tuo kemikaalien kesto on kumminkin tosi tärkeä ominaisuus varsinkin talvella!
Mitenkä tuo kemikaalisuojan kesto? Heikkeneekö se ajan myötä vai pysyykö se samanlaisena pinnotteen keston ajan?
Tässä ollut kovan syynäyksen alla pinnoiteet, liikaa vaihtoehtoja [emoji2]
Omalla kohdallani kakun ikä on ollut max 6kk, joten en näe että aika olisi vielä päässyt vaikuttamaan.