Dodo Juice Lime Prime

Kiillotustahnat ja laikat
Dani
Viesti:

Dodo Juice Lime Prime

Viesti Kirjoittaja Dani » Ti Loka 12, 2010 11:21 pm

Kokeilin tänään Dodo Juice Lime Primeä muutamaan uuden perusmustan auton konepellille.
Työvälineenä kokeilin suoravetoista Flexiä, nopeilla kierroksilla ja miniminopeudella, testasin kovalla, keskikovalla ja viimeistelypädillä (kaikki uusia puhtaita).
Seuraavaksi otin testiin pakotetun epäkeskon, samanlaisilla uusilla pädeillä ja vaihtelin nopeutta.

Lopputulos oli että mikronaarmuja tuli ja hologrammeja molemmilla koneilla ja kaikilla pädeillä :shock:

Missä meni pieneen?

Ps. käsin kun levitin viimeistelypädillä niin ei mitään mikronaarmuja tullut, mutta hirvee duuni alkaa käsin hieromaan...
kikkius kirjoitti:Työstitkö pitkäänkin ainetta?
En kovin kauan, mielestäni, kunnes alko olemaan vetistä..siis huomattavasti vähemmän aikaa kun esim. menzernan tuotteita.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Dani
Viesti:

Re: Dodo Juice Lime Prime

Viesti Kirjoittaja Dani » Ti Loka 12, 2010 11:35 pm

Löysin YouTubesta jonkun videon niin about näin tein myös itse, ehkä vähän pidempään työstin ainetta:
http://www.youtube.com/watch?v=AnTcIq8nB7o
http://www.youtube.com/watch?v=rdQjXoHT ... re=related

kikkius

Viesti Kirjoittaja kikkius » Ti Loka 12, 2010 11:40 pm

En kyl tajuu mist johtuu :roll: tossa jotain juttuu http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... ime+rotary" onclick="window.open(this.href);return false;

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ke Loka 13, 2010 12:14 am

Todella huono kännyräpsy, kamera ei saannut kaiken harmaan mukaan mitä se livenä oikeesti oli.
värit ja sävyt väännetty tahalleen kaakkoon että raja tulee edes hitusen esille.
Eli kännykän salamasta vasemmalla Dodo Juice LP ja oikealla Menzerna.
Kännykästä harmaa raja kulkee loivasti ylös vasemmalle...saakohan tosta kuvasta kukaan mitään selvää :lol: (älkää välittäkö tosta pystynaarmusta, se lähti Menzernalla alta aikayksilön huittisiin)

Kuva
Resoluutio: 1200 x 1600
Viimeksi muokannut Dani, Ti Huhti 26, 2011 5:17 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ke Loka 13, 2010 7:08 pm

Mikähän tossa on mennyt metsään, kun minä itse ajan rotary koneella ja 3M keltaisella laikalla niin LP päinvastoin vie pieniä naarmuja pois. Minä ajan kyllä ainetta aika pitkään. Levitys 900 rpm ja sitten 1300rpm loppuun.

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ke Loka 13, 2010 9:34 pm

Tuo 3M keltainen taitaa olla semikova pädi jolla voi myös viimeistellä pinnat?
Purkkia ravistin pitkään, mutta saattaa toki olla etten työstänyt ainetta riittävän kauan.

Miten paljon tätä DJ LP pitää laittaa esim. mustalle viimeistelypädille (ei hiova pädi) ja miten paljon esim. Lake Countryn oranssille semileikkaavalle pädille?

kikkius

Viesti Kirjoittaja kikkius » To Loka 14, 2010 6:47 am

Voi kyllä viimeistellä 3m keltasella (polishing/medium), on vielä tosi pehmeä pädi. Ei sitä kyllä paljoa tartte, vähän samanlain kuin joku riittoisa viimeistelyaine.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Loka 14, 2010 6:54 am

Dani kirjoitti:Tuo 3M keltainen taitaa olla semikova pädi jolla voi myös viimeistellä pinnat?
Purkkia ravistin pitkään, mutta saattaa toki olla etten työstänyt ainetta riittävän kauan.

Miten paljon tätä DJ LP pitää laittaa esim. mustalle viimeistelypädille (ei hiova pädi) ja miten paljon esim. Lake Countryn oranssille semileikkaavalle pädille?
Itse en hirveesti voi ottaa kantaa tohon mikronaarmujen syntymiseen, en ole huomannut. Ja oma Mitsun pinta ei ole todellakaan virheetön niin en osaa varmaksi sanoakkaan. Itse laitan CG Hex Mustalle 2-3 herneen kokosta töppää (ekan kerran kun ainetta laikalle niin heitin x-kuvion). Tääkin on vähän liikaa, en oikee tiiä miten vähän tota kuuluis laittaa kun tuntuu et laikat on ihan märät kun rupee irrottaa niitä koneesta :D

Itse työstin Mitsun just cyclokopiolla silleen et työstin n.40x40cm alueita. Ainehan menee kirkkaaks tosi nopeesti mutta jatkoin kyllä työstämistä. Muistaakseni kun kävi alueen 3 kertaa läpi niin pääsi mun haluamaan lopputulokseen. Luin kans tosta et pitäs olla leikkaava pädi millä ajaa. Täytyy tilata Hex vihreet ens kerralla kun jotain tilailee. Samalla saattaa tarttua Menzernan sampler paketti, valkosia hexejä ja 75mm backing plate Metaboon. Jos sais senkin laikat/aineet tälle vuosituhannelle :D
Vain YKSI LSP!

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Ma Huhti 11, 2011 11:05 am

Nostetaas vanha topic pintaan.

Eilen tuli pari vagia laitettua, toinen ihan koneella ja ag:n punasella meni mutta sitten tämä sininen polo jonka piti olla ei-metalliväri. Noh siinä oli noin 3 h vaan aikaa niin sanoin kaverille että vetäsen limeprimellä ja koneella läpi. Mulla on semmosia punasia soft vaahtomuovilaikkoja jotka kyllä leikkaa. Ajoin sillä ihan niinkun myllytysaineet tehdänkin ja lähti reilusti se suurin pyörrekerros pois pinnasta. Laikkaan ei tullut yhtään väriä autosta joten sopii melkeen olettaa että kyseessä onkin metalliväri (?). Joka tapauksessa mun kokemukset aineesta on että voi varsin mainiosti tehdä pienen mittakaavan "myllytyksen" tällä. Parasta on että hologrammia ei jää kun ajaa suht kirkkaaksi asti (mun koneessa ajan jonnekkin 3.5 asennolle asti. Itse käytän tätä nykyään myllytyksen viimeistelyaineena. Tulos myös paranee kun antaa painetta ja ajaa vaikka pariin kertaan pahimpia kohtia. Ainetta se perus kolme tippaa laikalla. Täytyy kyllä suositella kyseistä ainetta kun tulokset tuota luokkaa eikä sisällä varsinaisia fillereitä. Öljyisyyden kyllä huomaa, saa mainion vahavalmiin pinnan. Jossainvaiheessa tulee kuvia kun kaveri saa kameran koneelle tyhjättyä!

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » Ma Huhti 11, 2011 5:34 pm

powermitsu kirjoitti:Laikkaan ei tullut yhtään väriä autosta joten sopii melkeen olettaa että kyseessä onkin metalliväri (?).
Eikös se metalliväri meinaa jotain ihan muuta? Jos väriä tarttuu pintaan, niin ei liene lakkaa maalin päällä. Metallivärissä on "helmiäistä" pienempinä hiutaleina. Näin ite olen asian käsittänyt...

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ma Huhti 11, 2011 7:03 pm

Joo siis onhan niitä toki lakkapintaisiakin perusvärisiä autoja, kuten itse huomasit niin laikka ei värjääntynyt. Jos värjääntyy niin lakka puuttuu.

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Ti Huhti 12, 2011 9:43 am

Dani kirjoitti:Joo siis onhan niitä toki lakkapintaisiakin perusvärisiä autoja, kuten itse huomasit niin laikka ei värjääntynyt. Jos värjääntyy niin lakka puuttuu.

Juu that seems to be the case. Ei hileitä mutta lakka siinä kyllä oli päällä, silti vaan lähti komiasti naarmua kun ajoi tarpeeks koville rundeille. Meinasin testata pääseekö paint prep plussalla samaan :)

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Ma Huhti 18, 2011 12:07 am

Noniin. Tänään tein pientä testiä autollani. Tosiaan erehdyin viimekesänä viimeistelemään karkean kiilloituksen jälkeen swirlx:llä joka sitten olikin täysi silikonia. Noh holoahan sieltä on ny paljastunu esiin. Puhdistelin vielä IPA:lla pintaa ja sitten ajelin limeprimellä kokeeksi. Kuvat otettu ilta-auringossa joka on mielestäni yks voimakkaimpia valonlähteitä tämmöseen hommaan.

Kuva

Samanlainen testikohta etuovessa

Kuva

Noh näkyykös jotain eroa? Seuraavaksi annettiin pinnalle IPA puhdistus....

Kuva

Pieni osa naarmukuviosta palasi, selkeästi kuitenkin parempi.

Kuva

Sama juttu takana.

Kuva
Kuva

Eli kyllähän tuo varsin käyttökelpoinen aine on, hieman vielä kun olisi hiovampaa. Pehmeellä punasella vaahtomuovilla vetelin.

http://lateshow.1g.fi/kuvat/vr4/kuvia/h ... 6.JPG/full
Huomatkaa vielä tossa isossa kuvassa näkyy se koko alue etuovesta erottuvan IPA-läpikäynnin jälkeen suht hologrammivapaana. Ois jännä verrata tätä menzernan viimeistelyaineeseen.

hörnä

Viesti Kirjoittaja hörnä » Ma Huhti 18, 2011 8:03 am

Menzernan 106:en on kuin tehty sinun autoosi.
Tolla kun vetelet ei tartte muuta kuin lsp ja se on siinä ;)

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Ma Huhti 18, 2011 9:08 am

hörnä kirjoitti:Menzernan 106:en on kuin tehty sinun autoosi.
Tolla kun vetelet ei tartte muuta kuin lsp ja se on siinä ;)

Joo oon vähä semmosta itekki pohtinu kanssa, glymiltä puuttuu hyvät viimeistelytahnat ja toisaalta tykkään käyttää glymin järeempiä tahnoja nyt ku oon oppinu sen vesikikkailun. :) Täytyy melkeen pistää menzerna tulemaa!

Edit. Eikun hetkinen SUper Finish eikä final finish??? Miksi. Tuota on leikattu oikeesti aika pirusti ja tuo kaikki näkyvä melkeen on sitä holoa.

Larsen

Viesti Kirjoittaja Larsen » Ma Touko 02, 2011 1:27 pm

Onko Lime Prime jossakin määrin samanlainen aine kuin Megun Ultimate Compound, vai "ärjympi" ?
The first point and click interface was Smith & Wesson.

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ma Touko 02, 2011 1:47 pm

Huomattavasti vähemmän "ärjy"

Meguiarsin Ultimate Compound on erittäin leikkaava aine.
Sen kanssa mielestäni tulisi olla hieman jopa varovainen mikäli (aloittelija) käyttää Rotarya.

Dodo Juice Lime Prime sen sijaan on pre-wax cleaner/glaze jossa on mukana kevyesti hiovia aineita.
"Urku auki, pelti kii"

Larsen

Viesti Kirjoittaja Larsen » Ma Touko 02, 2011 2:32 pm

Posambique kirjoitti:Huomattavasti vähemmän "ärjy"

Meguiarsin Ultimate Compound on erittäin leikkaava aine.
Sen kanssa mielestäni tulisi olla hieman jopa varovainen mikäli (aloittelija) käyttää Rotarya.

Dodo Juice Lime Prime sen sijaan on pre-wax cleaner/glaze jossa on mukana kevyesti hiovia aineita.
Itse kun kokeilin UC:tä rotarylla niin se tahtoi kuivata aika nopeasti. Enkä mielestäni kovin kovilla kierroksilla sitä työstänyt. Taisi jopa käydä niinkin, että aine jämähti "kitiksi" pintaan. Tiedä sitten, että oliko laikassa liikaa tavaraa. ;)

Tässä videossa kaveri kyllä kehoittaa pyyhkimään sen pois ennenkuin aine on kuivunut.
http://www.youtube.com/watch?v=CIklU-DjwYs" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Mutta ainakin UC:tekee sen mitä se lupaa. Kaverilla oli punainen -94 Volvo 940 jonka aurinko oli haalistanut. UC teki mielestäni hyvän jäljen, vaikka käsipelillä tulikin levitettyä.
Loppupeleistä UC on mun mielestä ihan hyvää kamaa markettitavaraksi, mutta tuosta naarmunpoistosta/peittävyydestä en ole niin vakuuttunut. Etenkin nyt kun on tullut kokeiltua "oikeita" kiilloitusaineita. Täytyy tuota Lime Primee kokeilla seuraavaksi.

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » Ma Touko 02, 2011 8:19 pm

Larsen kirjoitti:Loppupeleistä UC on mun mielestä ihan hyvää kamaa markettitavaraksi, mutta tuosta naarmunpoistosta/peittävyydestä en ole niin vakuuttunut. Etenkin nyt kun on tullut kokeiltua "oikeita" kiilloitusaineita.
Mä oon aika vahvasti eri mieltä. Toki jokainen saa oman mielipiteen esittää jne.
Itse olen tuohon tykästynyt, kun aine käy niin Hondaan (todella pehmeä lakkapinta) kuin Mersuun.

Eilen viimeksi tuolla myllyttelin yhden Hondan. Rotarylla ja viimeistelylaikalla toimi hyvin hondaan, mutta jäi holoja ja ne joutu sitten poistamaan epäkeskolla. Tein sitten melkein koko auton epäkeskolla, kun se puri niin hyvin tuohon Hondaan. Laikkoina Sonaxin oranssit (clas ohlsonilta).
Rotarylla sai naarmut huomattavasti nopeammin, mutta joutui "parsimaan" epäkeskolla, joten se ei jouduttanut hommaa...

Larsen

Viesti Kirjoittaja Larsen » Ma Touko 02, 2011 8:58 pm

JUMA kirjoitti: Mä oon aika vahvasti eri mieltä. Toki jokainen saa oman mielipiteen esittää jne.
Itse olen tuohon tykästynyt, kun aine käy niin Hondaan (todella pehmeä lakkapinta) kuin Mersuun.
Täytyy vieä koettaa uudelleen rotaryllä työstämistä. En ole sitä tuon jälkeen laittanut muutakuin käsin ja 20€ tärinäkoneella. En tyrmää tuotetta, koska oletan vahvasti että vika on ollut työn tekijässä eikä aineessa. Siitä kyllä pidin, miten hienosti se puri siihen auringonpolttamaan punaiseen volvon maaliin.

Harú

Viesti Kirjoittaja Harú » To Touko 05, 2011 9:08 am

Pistäkääpä vimpan päälle ohje tuolle LP:llä viimeistelyyn rotaryllä.
Millä kierroksilla ootte ajanu ja kuinka pitkään?
Olen korjaillut pohjat Audista 3.02:lla ja nyt pitäis viimeistellä LP:llä ja LCC:n valkealla laikalla. Testasin eilen pienelle alueelle ja en saanut täyttä käsitystä, milloin aine on ajettu loppuun. Aine ei käyttäytynyt menzin taivoin työstettäessä... :roll:

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Touko 05, 2011 10:41 am

Harú kirjoitti:Pistäkääpä vimpan päälle ohje tuolle LP:llä viimeistelyyn rotaryllä.
Millä kierroksilla ootte ajanu ja kuinka pitkään?
Olen korjaillut pohjat Audista 3.02:lla ja nyt pitäis viimeistellä LP:llä ja LCC:n valkealla laikalla. Testasin eilen pienelle alueelle ja en saanut täyttä käsitystä, milloin aine on ajettu loppuun. Aine ei käyttäytynyt menzin taivoin työstettäessä... :roll:
Hmm.. Nyt iski se ongelma etten muista kierroksia numeroittain.. Pieni googletus.. Autogeekistä löyty.

Eli ite oon levitelly @ 700rpm ja sit pyöräyttäny pers tuntumalta jonkun 3-4 päälle (eli 1500-1800rpm) ja ajanut alueen 2-4 kertaa läpi. En oo micro marringiä saanu tolla tehtyä mutta tosin itse ajan viimeistelylaikoilla (puhuvat että jopa heavy polishing pad ois hyvä). Tonhan voi käsittääkseni työstää ihan kirkkaaksi asti (ainakin powermitsu jotain höpötteli) mutta itse en ole ajanut kirkkaaksi asti.

Voithan kokeilla IPA pyyhinnän kera jättääkö mitään naarmuja 2 ajokerran jälkeen? Jos ei niin sithän se on ajettu tarpeeks loppuun. Täytyy muistaa että toi on kuitenkin AIO tuote.
Vain YKSI LSP!

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » To Touko 05, 2011 11:47 am

Minä käytän LP kanssa mun yleislaikkaa eli 3M keltaista. Muuten samalla tavalla kuin Urranilla, mutta levitän 900RPM (kun pienempiä kiekkoja ei festoolista löydy) ja sitten nostan kierrokset n. 1300-1400.

-JP-

Viesti Kirjoittaja -JP- » To Touko 05, 2011 12:28 pm

^Mulla on ihan vastaava tyyli ja sama laikka, hyvin pelittää.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

iiKster

Viesti Kirjoittaja iiKster » To Touko 05, 2011 11:52 pm

Oletteko ennen levittämistä kastelleet laikat vai laitatteko LPn kuivaan laikkaan? Tarkoitus olisi kokeilla tuota LPtä viikonloppuna.
Se mikä osataan tehdään itse. Jos jotain ei osata, se opetellaan...

Vastaa Viestiin