Sonax Xtreme - Brilliant Shine Detailer
Re: Sonax Xtreme - Brilliant Shine Detailer
Tuli tänään testattua, kun Fiasko piti saada pikaisesti ajoon. Aika kivuton levitettävä ja pinta hylkii käsittelyn jälkeen vettä todella hienosti. Vaikein osuus oli löytää tämä Motonetista, kun oli eri hyllyssä kuin suurinosa autonhoitotarpeista.
-
sottapytty
On tuo kyllä muutamassa pesussa antanut melkoisesti periksi. Eikä ole mahdottomilla myrkyillä pesty, Auto Foamia, Honeydew'tä, Born to Be Mildiä ja Maxi Sudsia käytetty. Voisihan tuota toisen kerroksen laittaa, ei ollut mikään mahdoton savotta.Posambique kirjoitti:Ei todellakaan lähde jos on vahaturvalliset pesumetodit käytössä. Tiedä vaikka kestäisi kovempiakin myrkkyjä.sottapytty kirjoitti: Mitenkäs hyvin tällainen käsittely muuten kestää, lahteekö esimerkiksi kaikki pesussa pois?
Muutaman kuukauden keston tuolla kyllä saa aikaan. Toki helmeily ei ole loppupuolella enää ihan yhtä kaunista, mutta helmeilee se silti vielä.
Hyvin toimii laseihin laitettuna myös, pari pesua sitten laitoin ja vieläkin yli 80 vauhdissa pyyhkijöitä ei tarvi juuri käyttää.
BMW E92 325i
Mulla meinas ollan ongelmia tuon BSD:n keston suhteen, kun laitoin sen väliaikais suojaksi autolle. Niin en meinannu saada sitä pois fairilla enkä apclla. Useamman pesun vaati noilla että lähti pinnoilta kokonaan.
Siis maalipinnalta 
Taitaa kuulua niihin positiivisiin ongelmiin 
Itse olen BSD:tä myös käytellyt silloin tällöin lisäsuojaa antamaan kun en ole ehtinyt vieläkään tehdä kevätkiillotustaja -vahausta autolle. Mulla on vielä kolmenkin pesun jälkeen helmeillyt vesi selkeästi maalipinnalla, ettei se ihan helpolla ole antautunut. Pesuina on ollut likaisuudesta riippuen 5% auto-foam paineruiskusta ja painehuuhtelu tai sitten 5% auto-foam + painehuuhtelu + kinnastelu Dodon BTBM:llä. Kesto siis on sprayvahaksi hyvä, mutta edelleenkään en ole päässyt täysin sinuiksi aineen käytön kanssa, kun se meinaa jättää harmaata rantua niin tosi herkästi. Kai tämä BSD vain on yksinkertaisesti vähän työläämpi sprayvaha eikä helppouden pitäisi odottaa olevankaan perinteisemmän QD:n tasoa..
Itse levitän tämän siten että suihkaus mikrokuituliinaan, levittää paneelille ja toisella liinalla pyyhkii perään. Ei ongelmaa pilveilyn, harmauden tms kanssa
Se harmaus tulee jos "hölvää" ainetta liikaa. Mulla ei myöskään ole ollut ongelmia What so ever tämän kanssa, toisin kun esim. Reloadin kanssa laimentamattomana. Siksipä ostin toisen pullon tänään 
Vain YKSI LSP!
Samanlaisia kokemuksia viime viikonlopulta vahauksen ja myllytyksen yhteydessä. Muutaman viikon vanha BSD pinta ei antaunut pinelinelle, Megun APC:lle saati sitten snow foameille. Tosin en käyttänyt mitään 20% seoksia. Vasta kun kaivoin kaapista AF Oblitaraten alkoi veden helmeily loppua.Mäxä kirjoitti:Mulla meinas ollan ongelmia tuon BSD:n keston suhteen, kun laitoin sen väliaikais suojaksi autolle. Niin en meinannu saada sitä pois fairilla enkä apclla. Useamman pesun vaati noilla että lähti pinnoilta kokonaan.
Tässä vielä viikonlopulta ennen pesua pari kuvaa BSD:n beadingista.

-
sottapytty
Tästä vielä. Laitoin kokeeksi yhteen oveen uuden kerroksen litkua. Kyllä on ero melkoinen naapurioven ja tuon uudelleen käsitellyn välillä. Pesty arviolta <10 kertaa vaharurvallisilla aineilla.sottapytty kirjoitti:On tuo kyllä muutamassa pesussa antanut melkoisesti periksi. Eikä ole mahdottomilla myrkyillä pesty, Auto Foamia, Honeydew'tä, Born to Be Mildiä ja Maxi Sudsia käytetty. Voisihan tuota toisen kerroksen laittaa, ei ollut mikään mahdoton savotta.Posambique kirjoitti:Ei todellakaan lähde jos on vahaturvalliset pesumetodit käytössä. Tiedä vaikka kestäisi kovempiakin myrkkyjä.sottapytty kirjoitti: Mitenkäs hyvin tällainen käsittely muuten kestää, lahteekö esimerkiksi kaikki pesussa pois?
Muutaman kuukauden keston tuolla kyllä saa aikaan. Toki helmeily ei ole loppupuolella enää ihan yhtä kaunista, mutta helmeilee se silti vielä.
Tämä on kyllä tosi helppokäyttöstä, halpaa ja vieläpä tuoksiikin hyvältä
Nyt vaan jäädään seuraamaan kestoa 
Nyt tätä on kyllä kehuttu niin paljon että onhan se käytävä ostamassa.
Todella mukava tuote käyttää!
Ja on tuo ainakin pari viikkoa kestänyt pinnassa, joten kestokin vaikuttaa hyvältä. Mikään vaha ei ole tuntunut kovin pitkään edes kestävän tossa sorapupun alumiinisessa konepellissä, kun sen alla on suht kuumana käyvä twinturbo...
Ja on tuo ainakin pari viikkoa kestänyt pinnassa, joten kestokin vaikuttaa hyvältä. Mikään vaha ei ole tuntunut kovin pitkään edes kestävän tossa sorapupun alumiinisessa konepellissä, kun sen alla on suht kuumana käyvä twinturbo...
- Posambique
Sonax BSD noin kuukauden jälkeen:

Ennen kuvan ottoa auto huuhtaistu ValetPro SnowFoam Combo2.

Ennen kuvan ottoa auto huuhtaistu ValetPro SnowFoam Combo2.
"Urku auki, pelti kii"
Mie laitoin joskus kesäkuun puolenvälin tienoilla mersun kylkiin tuon ja edelleen sateella helmeilee, pesun jälkeen saattaisi helmeillä tosin vielä paremmin mutten ole jaksanut pestä koko autoa varmaan 3 viikkoon ja edellinenkin "pesu" oli vain vaahdot pintaan ja huuhtelu... Ollut liian kuumaa pesuhommiin...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
On tuo kestävää ainetta noin halvaks ja helpoksi laittaa. kesäkuuta tais olla ku oman autoni tuolla laitoin, alla vuoden ikäinen C.Quartz ceramic ja vieläkin toimii ku vasta laitettuna. Tuon BSD yks hyvä puoli näkyis olevan hyvä itsepuhdistuvuus, johon en ennen ole törmännyt muissa aineissa 
MIstä tiedät ettei Cquartz helmeile vaan BSD?
^ Kyllä se C.Quartzikin helmeilee. Mulla oli yksi vaha auto(tosin nyt ei ole enää) ja sen pinnalle ku laitto tuota Sonaxia niin eron huomasi selkeästi. Pisara on sellainen korkea ja pyöreä ja lähtee liukumaan helposti pois.
Nyt viikonloppuna kun pesin ja vahasin tuon mersun niin paikoitellen Sonaxi vielä hylki vettä niinkuin olisi just laitettu, ei lainkaan huono siinä mielessä kun suuri osa vahoistakin menettää aika paljon veden hylkimistään 2 kuukaudessa. Samalla pesin foordin ja levittelin kuivauksen yhteydessä BSD:n suurimpaan osaan autoa.
-
sottapytty
Re: Vs: Sonax Xtreme - Brilliant Shine Detailer
Onko tuo nyt nk. normitapa että Sonaxi heti uuden vahan pintaan?JaniH kirjoitti:Nyt viikonloppuna kun pesin ja vahasin tuon mersun niin paikoitellen Sonaxi vielä hylki vettä niinkuin olisi just laitettu, ei lainkaan huono siinä mielessä kun suuri osa vahoistakin menettää aika paljon veden hylkimistään 2 kuukaudessa. Samalla pesin foordin ja levittelin kuivauksen yhteydessä BSD:n suurimpaan osaan autoa.
En laittaisi heti tuoreen vahan päälle vaan mieluummin vasta kun vaha on saanut "asettua" pintaan. Tuossa mondeossa laitoin noin viikon ikäisen Dodo Juice Iron Glossin päälle tuomaan pintaan vedenhylkivyyttä.
-
örkinrumilus
Itse pesin eilen auton ekaa kertaa tämän käytön jälkeen. N. 2vkoa oli pesujen väli, ajettu hiekkatietä ja viikon putkeen tais sadellakin.
Kun autoa alkoi pesemään, pisaroitui vesi kuin juuri olisi aineet laittanut pintaan. Kun autoa kinnastelin, kiinnitin huomiota siihen että auton pinta oli poikkeuksellisen liukkaan tuntuinen.
Laitoin nyt uuden kerroksen tätä autoon, kun aikaa oli. Maalipinnasta tuli entistä peilimäisempi, ja ehkä hieman pesunaarmut peittyivät. Tai ainakin tuntui siltä kun aurinkoa vasten katselin.
Kokeeksi kaadoin pullosta vettä konepellille. Olis pitäny videota ottaa, maalipinta jäi kuivaksi kun vesi vaan lurahti maahan
Tuo oma suihkupullo on mun mielestä huono, ruikkii epämääräisesti läikkiä ja sumusta ei tietookaan. Vaikka kuinka yritin tasaisesti levitellä niin sopivassa valossa näkyy pinnassa laikukkuutta. Näin oli myös ensimmäisellä levityskerralla, ja ainakin silloin parin päivän päästä tämä laikukkuus oli helpottanut.
Kun autoa alkoi pesemään, pisaroitui vesi kuin juuri olisi aineet laittanut pintaan. Kun autoa kinnastelin, kiinnitin huomiota siihen että auton pinta oli poikkeuksellisen liukkaan tuntuinen.
Laitoin nyt uuden kerroksen tätä autoon, kun aikaa oli. Maalipinnasta tuli entistä peilimäisempi, ja ehkä hieman pesunaarmut peittyivät. Tai ainakin tuntui siltä kun aurinkoa vasten katselin.
Kokeeksi kaadoin pullosta vettä konepellille. Olis pitäny videota ottaa, maalipinta jäi kuivaksi kun vesi vaan lurahti maahan
Tuo oma suihkupullo on mun mielestä huono, ruikkii epämääräisesti läikkiä ja sumusta ei tietookaan. Vaikka kuinka yritin tasaisesti levitellä niin sopivassa valossa näkyy pinnassa laikukkuutta. Näin oli myös ensimmäisellä levityskerralla, ja ainakin silloin parin päivän päästä tämä laikukkuus oli helpottanut.
^sama havainto myös omassa pullossani. Tai ei se varmaan tuon pullon vika ole vaan aineen. Tuo kun on sellaista vähän jäykempää kuin vesi niin ei sumuunnu kunnolla. Veikkaan et jos vettä sumuttais niin toimis hyvin. Ainakin ne (samanlaiset pullot) missä oli sitä vannepesuainetta,joka myös tuli huonosti ulos pullosta, toimii hyvin veden sumutukseen. Kahdella eri pullolla sumuttanut ja samanlaiset kokemukset. Toisen nimittäin ostin työkaverille ja hänen autoonsa laitoin tuota ainetta.
Itse olen laittanut mikrokuituliinalla nykyisin. Suihkas liinaan ja levitys ja hetken päästä viimeistely toisella liinalla, niin jäämiä ei jää. Ainehan on loistava juuri kestävyytensä ansiosta. Ei foami tahdo kestää pinnalla millään, kun pinta on niin liukas. Kahdessa autossa ollu reilu 2kk ja ei vieläkään antautumisen merkkejä ole, vaikka melkein joka viikko pesty
Itse olen laittanut mikrokuituliinalla nykyisin. Suihkas liinaan ja levitys ja hetken päästä viimeistely toisella liinalla, niin jäämiä ei jää. Ainehan on loistava juuri kestävyytensä ansiosta. Ei foami tahdo kestää pinnalla millään, kun pinta on niin liukas. Kahdessa autossa ollu reilu 2kk ja ei vieläkään antautumisen merkkejä ole, vaikka melkein joka viikko pesty
Se suutin on kyllä ihan susi. Ehdottomasti levitys ruiskimalla mf liinaan ja toisella jäämät pois.
Hienosti on volkkarissa mennyt katossa koko kesän
Hienosti on volkkarissa mennyt katossa koko kesän
Wannabe-OCD