Kuinka monta ml on korkillinen eli millä suhteella sä operoit?Pilder kirjoitti:Latherin ohje mahtaa olla, että 2-4 korkillista ämpäriin.
Minä olen aina laittanut kaksi korkillista ja vettä sellainen 12litraa.
Yleinen shampoo-keskustelu
Re: Yleinen shampoo-keskustelu
Sitä en tiedä.. Hatusta vedettynä sen 5ml.
Tämän mittaan, jos vain muistan ja ehdin jossain välissä
Tämän mittaan, jos vain muistan ja ehdin jossain välissä
- Bastard
- Apupoika
- Viesti:
Korkin tilavuus on Lather pullossa 8ml.
- 303, Autobrite Direct, Auto Finesse, Bouncer's, Britemax, Meguiar's, Microfiber Madness, Monello, Nanolex, Rupes, Scholl Concepts - www.shineld.fi
Detailing Store: Pohjankaari 4, 60120 Seinäjoki, 040 5530871, info@shineld.fi
Eli 1:750. Kyllä omienkin kokemuksien mukaan tuo vaatii selkeästi suurempaa suhdetta kuin 1:2000
Okei, sitten on vähän ollut mullakin korkeampi suhde, olin kanssa oletuksessa, että olisi n.5ml korkin tilavuus. Yhdellä korkillisella olen kesällä pessyt ja talvella kahdella. Kyllä kahdella korkillisella talvella on toiminut ihan mainiosti. Itse ainakin tykkään kovasti tuosta pesuaineesta. 
Tulipa testattua Monello Lavarea. Erittäin mukavan tuntuinen aine: vaahtoa vähän, tuoksuu miedosti jollekin miesten kosmetiikkatuotteelle, puhdistaa todella hyvin ja liukuu mukavasti. Ainoa miinus on sitten hinta ja pakkauskoko. Pullo on 250 ml ja maksaa jonkun 15 € eli litra on noin 60€
Litrasta pienempää purkkia ei viitsisi toista kertaa hankkia.
...twiittaan kinttaalla...
.:Give Blood - Play Rugby:.
.:Give Blood - Play Rugby:.
-
toni.laine
Bastard kirjoitti:Korkin tilavuus on Lather pullossa 8ml.
Onko noita korkkeja erillaisia nuissa? Mulla on semmonen kun on pieni avattava annostelia suutin siinä.
- Bastard
- Apupoika
- Viesti:
Ei pitäisi olla korkeissa eroa Lather 500ml shampoo pullojen välillä. Litranen ja 5 litran tonkka ovat sitten tavallisilla kierrekorkeilla varustettuja.toni.laine kirjoitti:Onko noita korkkeja erillaisia nuissa? Mulla on semmonen kun on pieni avattava annostelia suutin siinä.Bastard kirjoitti:Korkin tilavuus on Lather pullossa 8ml.
- 303, Autobrite Direct, Auto Finesse, Bouncer's, Britemax, Meguiar's, Microfiber Madness, Monello, Nanolex, Rupes, Scholl Concepts - www.shineld.fi
AF Lather testattu. Melko samanlainen kuin Mr. Pink, mutta haju on melko kauhea mielestäni. Hyvä shampoo muuten. Liukuu kivasti ja vaahtoaa hyvin. Parin viikon ajelut lähti hienosti XC60 pinnasta. Sellainen kuin tykkään, jos olisi hajustettu vähän ihmisystävällisemmin. Ei minulla jatkoon niin kauan kuin on parempi tuoksuisia tuotteita markkinoilla.
- Worst Class Shampoo Junkie -
Itsekin kohta kokonaisen pullollisen AF Latheria käyttäneenä täytyy sanoa, että ei se tuoksu tai haju nyt niin luotaantyöntävä ole. Muistan kyllä alkuunsa vähän sitä vierastaneeni mutta nyt tuoksu omaan nenään ihan ok. Ehkä se tuoksuu pesuaineelle (eikä esim karkille) siksi, että se on juuri sitä, eikä mitään muuta..
Sent from my iPad using Tapatalk
Näähän on "hajuasioita". Sama kuin toinen tykkää valkosipulista ja toinen oksentaa pienestäkin määrästä.
- Worst Class Shampoo Junkie -
Näinhän se juurikin on, mutta sillä vaan sanoin, ettei jollakin nyt jää ko. shampoo ostamatta ja testaamatta hajun takia. Tietty jos haluaa nimenomaan hajuelämyksen, niin silloin ehkä hyvä mainita että Lather saattaa tuottaa pettymyksen..Petteri kirjoitti:Näähän on "hajuasioita". Sama kuin toinen tykkää valkosipulista ja toinen oksentaa pienestäkin määrästä.
Mä nimenomaan olen sitä mieltä että tuo shampoo lunastaa kaiken muun hiton hyvin - mutta haju on niin etova että en aio itse ostaa yhtään pulloa sitä lisää ja veikkaan että jää pölyttymään omaan hyllyyn. Haju kun jää vielä käsiin aika voimakkaasti pesun jälkeen ja haisee niissä läpi päivän.
Siis em. shampoo on aivan törkeen hyvä - näin yleistäen. Mutta tuo haju pilaa sen. Haju oli paljon parempi edellisessä versiossa (tuoksui omenalta)
..juuri tästä syystä annoin omistani Petterille yhtä pesua varten testiin - ennenkun osti oman
Onneksi meidän apupojilla on paljon paremman tuoksuisia - ja yhtä hyviä shampoita valikoimassaan
Siis em. shampoo on aivan törkeen hyvä - näin yleistäen. Mutta tuo haju pilaa sen. Haju oli paljon parempi edellisessä versiossa (tuoksui omenalta)
..juuri tästä syystä annoin omistani Petterille yhtä pesua varten testiin - ennenkun osti oman
Onneksi meidän apupojilla on paljon paremman tuoksuisia - ja yhtä hyviä shampoita valikoimassaan
Vain YKSI LSP!
Heitäs urrani muutama esimerkki hyvistä shamppoista, mikä on tämän päivän "juttu"!
Aina varmoja valintojahan on paljon ja nämä on niin mielipidekysymyksiä. Hyviä shampoita on suositeltu tällä foorumilla jo todella paljon eri tarkoituksiin ja en näe että ne olisi älyttömästi päivittyneet sitten viime kerran.
Jos jotain "uutta" pitää luetella niin ns. maailmanluokan shampoiden listaan voi lisätä uusimpana tulijana mun puolesta ilman pahaa sanottavaa ainakin Monellon Lavaren. Se on selvästi jäänyt itsellä mieleen että se on aivan tautisen hyvää shampoota.
Ja kyllä mä listaan tohon maailmanluokka kategoriaan myös tuon Latherin - mutta sen tuoksussa on joku "jälkipotku" mitä en pysty itse suodattamaan. Siis sehän on aivan loistavaa shampoota muuten.
Tietenkään en ole kokeillut kaikkia shampoita = en voi luetella kaikkia hyviä, niitä on varmasti lisää
Onneksi foorumilla on tosi paljon kokeneita käyttäjiä jolla on paljon referenssiä. Tosin valitettava fakta on että hyvän esipesun jälkeen viikon välein pesuissa erot pienenee huimasti.
Ja jos listataan niitä "vältä kokonaan" shampoina niin onneksi niitä on nykyisin paljon vähemmän - mutta sinne voisi silti listata mm: CG Vintage series
Jos jotain "uutta" pitää luetella niin ns. maailmanluokan shampoiden listaan voi lisätä uusimpana tulijana mun puolesta ilman pahaa sanottavaa ainakin Monellon Lavaren. Se on selvästi jäänyt itsellä mieleen että se on aivan tautisen hyvää shampoota.
Ja kyllä mä listaan tohon maailmanluokka kategoriaan myös tuon Latherin - mutta sen tuoksussa on joku "jälkipotku" mitä en pysty itse suodattamaan. Siis sehän on aivan loistavaa shampoota muuten.
Tietenkään en ole kokeillut kaikkia shampoita = en voi luetella kaikkia hyviä, niitä on varmasti lisää
Ja jos listataan niitä "vältä kokonaan" shampoina niin onneksi niitä on nykyisin paljon vähemmän - mutta sinne voisi silti listata mm: CG Vintage series
Vain YKSI LSP!
- Posambique
Greippilonkero...Urran kirjoitti: Ja kyllä mä listaan tohon maailmanluokka kategoriaan myös tuon Latherin - mutta sen tuoksussa on joku "jälkipotku" mitä en pysty itse suodattamaan. Siis sehän on aivan loistavaa shampoota muuten.
Ken tykkää, tykkää - minä en. Silti tyytyväinen shampooseen.
"Urku auki, pelti kii"
Chemical Guys Citrus Wash&Gloss -shampoota tulee itselle varmasti tilattua lisää jatkossakin. Ja siitä tulikin mieleeni, että millaisilla suhteilla ko. shampoolla voisi odottaa jo vanhojen vahojenkin lähtevän? Toisaalta siihen tarkoitukseen tuota ehkä hieman turhan tuntuista tuhlata, kun fairy sen verta halvempaa..
Ei millään - niinkun ei fairyllakaan. Vahan rasvat saa varmaan molemmilla pois, vahaa ei.oswald kirjoitti:millaisilla suhteilla ko. shampoolla voisi odottaa jo vanhojen vahojenkin lähtevän?..
Vain YKSI LSP!
Tosiaan, ei sitä fairya kannata myöskään tuhlata tuohon tarkoitukseen.
Vaikkapa Motonetistä Motoxia
Vaikkapa Motonetistä Motoxia
Eikös siinä ollut että 1oz per gallon poistaisi vahan? Hetkinen...
Lähde.Chemical Guys kirjoitti:As a paintwork cleanser dilute
1oz with 1 gallon water for superior surface cleaner to remove built up grime and leftover wax.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
-
sottapytty
Re: Vs: Yleinen shampoo-keskustelu
Latherista vielä. Kun en tuoksua muistanut, niin piti lompsia autotalliin haistelemaan. Ei paha minun nenääni. Toisaalta pidän greippilonkerostakin:roll:
Minulle on pesuaineessa tärkeää sellainen 'touch'n'feel', eli pitää olla sopiva olemus. Haluan esimerkiksi vaahtoa enemmän kuin moni muu täällä. Tuon vuoksi esim. Bilt Hamberin AutoWash ei ole minun juttuni. Myöskin Nanolexin Reactivating on tässä mielessä ei-ideaalinen. Jotkin Chemical Guysin tuotteet sitten vaahtoavat jo vähän turhankin reilusti.
Tuo mitä urran kirjoitti yllä aineiden eroista tiheällä pesuvälillä ja hyvällä esipesulla on osuva toteamus. Koettakaapa joskus vaatimattomalla esipesuaineella pestyn auton kanssa...
Itse kun asuu soratien varella niin viimeistään märkien kelien aikana pääsee(?) pesemään hyvinkin likaisia autoja, ja aineiden sekä oman tekemisen laadun pääsee hyvin toteamaan.
Minulle on pesuaineessa tärkeää sellainen 'touch'n'feel', eli pitää olla sopiva olemus. Haluan esimerkiksi vaahtoa enemmän kuin moni muu täällä. Tuon vuoksi esim. Bilt Hamberin AutoWash ei ole minun juttuni. Myöskin Nanolexin Reactivating on tässä mielessä ei-ideaalinen. Jotkin Chemical Guysin tuotteet sitten vaahtoavat jo vähän turhankin reilusti.
Tuo mitä urran kirjoitti yllä aineiden eroista tiheällä pesuvälillä ja hyvällä esipesulla on osuva toteamus. Koettakaapa joskus vaatimattomalla esipesuaineella pestyn auton kanssa...
Itse kun asuu soratien varella niin viimeistään märkien kelien aikana pääsee(?) pesemään hyvinkin likaisia autoja, ja aineiden sekä oman tekemisen laadun pääsee hyvin toteamaan.
Kattokaas niistä Lathereistanne että onko ne tätä uusinta erää, mikä tuli joulukuussa. Vanha tuoksuu hyvältä.
Ja Jani dodon pojat oli testaillut että carnaubavaha ei lähde kokonaan pinnasta edes raa'alla IPAlla useaan kertaan käsiteltynä.
Sottapytty on perin oikeassa - siksi raiskaan pesuautoani ja pesen ilman esipesua.
Ja Jani dodon pojat oli testaillut että carnaubavaha ei lähde kokonaan pinnasta edes raa'alla IPAlla useaan kertaan käsiteltynä.
Sottapytty on perin oikeassa - siksi raiskaan pesuautoani ja pesen ilman esipesua.
Vain YKSI LSP!
Edelleen oma lempparikaksikkoni on Wolf's White satin sekä dodon born to be mild.
Hankala perustella makuasioita, mutta liukuvuus ja huuhdeltavuus on hyvää luokkaa, kuin myös puhdistuskyky.
Hankala perustella makuasioita, mutta liukuvuus ja huuhdeltavuus on hyvää luokkaa, kuin myös puhdistuskyky.
White Satinista jäi mieleen helppo huuhdeltavuus ja BTBM vaahto ja tuoksu.Jolli kirjoitti:Edelleen oma lempparikaksikkoni on Wolf's White satin sekä dodon born to be mild.
Tuntuu että tuo citruswash&gloss vie lsp:tä vaikka laimealla seoksella pesee. Kuvittelenkohan vaan? Olen nyt jättänyt sen talvikauden shampooksi. Mr. pink ollu nyt käytössä, tosin sitä saa laittaa 2 x korkillista 15l sankoon.. Hupenee hyvää tahtia