Autonhoitotuotteiden erikoisemmat käyttökohteet
Re: Autonhoitotuotteiden erikoisemmat käyttökohteet
Anteeksi maalaisuuteni, mutta mikä on molokki 
Semmonen iso roskis josta vaan vähän maan päällä
Niin justiin. Taas opittiin uutta 
Mato p*rkele pesi perseeseen ja tulikin tuossa iltasella tehtyä vähän kattavampi IPA -pyyhintä sisällä ja autoon myös.
Aloin vaan matkan varrella miettimään, että ajaako tuo desinfiointiaineen puutteen vai tuleeko madon munia vaan siirreltyä otollisempiin kasvupaikkoihin.... ainakin pikkusten käsien jättämät ties kuinka vanhat jäljet irtosi kivasti, mutta mitä mieltä ootte 50% IPAn tehosta pöpöihin?
Aloin vaan matkan varrella miettimään, että ajaako tuo desinfiointiaineen puutteen vai tuleeko madon munia vaan siirreltyä otollisempiin kasvupaikkoihin.... ainakin pikkusten käsien jättämät ties kuinka vanhat jäljet irtosi kivasti, mutta mitä mieltä ootte 50% IPAn tehosta pöpöihin?
Eikös se ole niin, että alkoholipohjaiset desinfiointiaineet eivät pure kaikkiin pöpöihin. Itse olen käyttänyt tuon tyyppisissä puhdistuksissa jotain saippupohjaista pesuainetta, lisäksi vielä ipaa sekä lopuksi vielä tarvittaessa hajunpoistajaa.
Onko täällä kokemuksia kiiltolakattujen (vai mitä ne nyt on) kalusteiden suojaamiseksi, toimisko vahaaminen siihen? Glymin SRP+HD
Kotona on kiiltävän valkoiset keittiönpöytä, olohuoneen- ja televisiotaso...ja naarmujahan niihin tulee (ei nyt paljoo, mut kuitenkin), sekä varsinkin sormenjälkiä.
Kotona on kiiltävän valkoiset keittiönpöytä, olohuoneen- ja televisiotaso...ja naarmujahan niihin tulee (ei nyt paljoo, mut kuitenkin), sekä varsinkin sormenjälkiä.
-
sottapytty
Eilen kun vaimon kanssa pestiin mattoja niin tuli mieleen, että toimisikos nestemäinen mäntysuopa Lancen kautta vaahdotettuna maton pintaan? Siitähän se periaatteessa valuisi pois kuten autonpesuvaahtokin. Onko joku mahdollisesti kokeillut?
Saunan lauteet olen pessyt vastaavalla tekniikalla ja mantysuovalla ja vaahdon levitettyäni hankasin harjalla lauteet puhtaaksi ja loppuun vain tehokas huuhtelu. Miksei toimisi mattoihinkin?sottapytty kirjoitti:Eilen kun vaimon kanssa pestiin mattoja niin tuli mieleen, että toimisikos nestemäinen mäntysuopa Lancen kautta vaahdotettuna maton pintaan? Siitähän se periaatteessa valuisi pois kuten autonpesuvaahtokin. Onko joku mahdollisesti kokeillut?
Matonpesussa mäntysuovalla tarvitaan kaiketi hankausta jotta lika myös irtoaa. Se että mäntysuopa vaahdotetaan ei taida parantaa tilannetta kuin sen, että vähän riippuen olosuhteista, se voi pysyä vaikuttamassa hiukan pidemmän aikaa. Kun tuossa kirjoitat että valuisi niin tarkoitat kaiketi että matto ei ole aivan vaakatasossa. Siinä tapauksessa pesuaine voi käytännössä poistua matosta niin nopeasti ettei sillä ole riittävää puhdistavaa vaikutusta. Pesuaineen levittämistapana on tietysti aivan ok. Maton puhdistaminen tarvinnee kuitenkin sen harjaamisen.sottapytty kirjoitti:Eilen kun vaimon kanssa pestiin mattoja niin tuli mieleen, että toimisikos nestemäinen mäntysuopa Lancen kautta vaahdotettuna maton pintaan? Siitähän se periaatteessa valuisi pois kuten autonpesuvaahtokin. Onko joku mahdollisesti kokeillut?
Itse kyllä hoitaisin sen harjaamisosuudenkin painepesurilla jos kerran lancella vaahdottaa pesuaineen. Tosin ei ole kokemuksia puhdistustehosta kun en mäntysuopaa käytä.
Mä olen tällä metodilla pessyt aina meidän puuvillamatot.sottapytty kirjoitti:Eilen kun vaimon kanssa pestiin mattoja niin tuli mieleen, että toimisikos nestemäinen mäntysuopa Lancen kautta vaahdotettuna maton pintaan? Siitähän se periaatteessa valuisi pois kuten autonpesuvaahtokin. Onko joku mahdollisesti kokeillut?
Mäntysuopaputelista suoraan ainetta matolle kaadettaessa se luonnollisesti on raitoina pitkin mattoa.
Lancen läpi suovan saa tasaisesti koko pinta-alalle. Sen jälkeen on helppo harjalla hinkata ja paineella perään huuhdella...puhdasta ja hyvän tuoksuista on tullut.
-
sottapytty
Hmmm, olinpas epätarkka. Siisjoo, matto on tamppaustelineen, tms. päällä, eli roikkuu tangolla ja on siis pystyasennossa, pois lukien juure se kohta, joka kiertää tangon yli.peuge kirjoitti:Matonpesussa mäntysuovalla tarvitaan kaiketi hankausta jotta lika myös irtoaa. Se että mäntysuopa vaahdotetaan ei taida parantaa tilannetta kuin sen, että vähän riippuen olosuhteista, se voi pysyä vaikuttamassa hiukan pidemmän aikaa. Kun tuossa kirjoitat että valuisi niin tarkoitat kaiketi että matto ei ole aivan vaakatasossa. Siinä tapauksessa pesuaine voi käytännössä poistua matosta niin nopeasti ettei sillä ole riittävää puhdistavaa vaikutusta. Pesuaineen levittämistapana on tietysti aivan ok. Maton puhdistaminen tarvinnee kuitenkin sen harjaamisen.sottapytty kirjoitti:Eilen kun vaimon kanssa pestiin mattoja niin tuli mieleen, että toimisikos nestemäinen mäntysuopa Lancen kautta vaahdotettuna maton pintaan? Siitähän se periaatteessa valuisi pois kuten autonpesuvaahtokin. Onko joku mahdollisesti kokeillut?
Itse kyllä hoitaisin sen harjaamisosuudenkin painepesurilla jos kerran lancella vaahdottaa pesuaineen. Tosin ei ole kokemuksia puhdistustehosta kun en mäntysuopaa käytä.
Normaalisti kun pesemme, olemme käyttäneet painepesurin pesuaineannostelua, eli roiskitaan aine matolle, annetaan imeytyä jokusen hetken, ja sitten pesu painepesurilla. Vastaavasti nytkin kunnon pesu tulisi paineella, mutta ei harjalla. Ei olla vuosiin mattoja enää harjalla hinkkaamalla pesty, vaikka hyvä saattaisi olla.
Eli tässä "lanceilussa" se pointti taitaisi lähinnä olla se, että vaahdosta näkisi hyvin mihin kaikkialle pesuainetta on osunut, sekä se, että vaahtoaine mahdollisesti pysyy matolla pidempään kuin ilman vaahtoa.
Voisin tuota kokeilla ja raportoida tänne... Pitää varmaankin mäntysuopaa vähän lantrata ensin, kun on niin paksua, että saattaa muutoin lance mennä tukkoon.
Hyvin on lancesta suopa läpi tullut
^^ No ilman muuta pesuaineen levitys lancella.
Mulla taasen piti suopaa hieman lantrata ennen levitystä, muuten tuli vähän nihkeemmin. Mutta levitys lancella, rotaryllä ja harjalaikalla perään ja huuhtelu normi viuhkalla. Puhdasta tulee, ja nopeesti. Itseasiassa just tänään vaimo pesi meidän kaikki matot 
Vain YKSI LSP!
Meillä emäntä on pessyt mattoja niin, että on laittanut vettä tynnyriin ja pyykinpesuainetta sekaan ja antanut liota mattojen siellä jonkun aikaa. Sen jälkeen matto märkänä 2 hetekan päälle vaaka-asentoon ja pesurilla pesu loimien suuntaisesti. Tuo liotus pehmentää lian ja pesurilla huuhtelu puhdistaa sekä huuhtelee maton. Itse pessyt joskus mäntysuopaliuoksella ja harjalla mutta suoraan pullosta matolle annostelemalla, tosin silloin ei ollut vielä foamlancea. Tuo lance pitää joskus kokeilla.
Olen testannut lavuaarissa nyt todella montaa eri ainetta ja yksi tuntus kestävän: Gtechniq G1. 
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Jos posliiniallas niin lasipinnoite on hyvä 
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Juu on. Mikään muu ei oo tuntunu kestävän juuri mitään.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Peke kirjoitti:Olen testannut lavuaarissa nyt todella montaa eri ainetta ja yksi tuntus kestävän: Gtechniq G1.
Näin muutenkin em. aine on aika s**tanan loistavaa tavaraa. Peke hylkiikö hammastahnaa? Tekis mieli itekkin kokeilla
Vain YKSI LSP!
Mie ruukaan vahata vessan lavuaarin aina jos meinaan alkaa tekemään esim autoremonttia tai muuta hommaa jossa sotkee käet öljyyn, rasvaan tms. Altaaseen ei jää silloin lika kiinni joten rouvakin pysyy tyytyväisenä vaikka alkuun katsoi hieman kieroon kun ekaa kertaa allasta vahasin. Eihän tuo tieten kestä kauaa altaassa tuo vaha mutta eipä se monen sekunnin homma ole tehdäkkään.
Milläs voisi suojata keittiön rosterisen altaan ja altaan reunuksen? Kiillottelin sen joskus käsin CG:n metallinkiillotusaineella joka jättää jonkinlaisen suojankin mutta ei kauaa kestä. Olisiko Opti tuohon hyvä jos tässä joskus innostun sen kiillottamaan koneella ja kiillotusvahalla?
Milläs voisi suojata keittiön rosterisen altaan ja altaan reunuksen? Kiillottelin sen joskus käsin CG:n metallinkiillotusaineella joka jättää jonkinlaisen suojankin mutta ei kauaa kestä. Olisiko Opti tuohon hyvä jos tässä joskus innostun sen kiillottamaan koneella ja kiillotusvahalla?
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Autonhoitotuotteiden erikoisemmat käyttökohteet
Putkimies (joka lukee foorumia) kertoikin jonkun aineen rosteripinnoille, mutta enhän minä millään muista...
Joskus kans hinkannut tiskipöytää...

Joskus kans hinkannut tiskipöytää...

Tuli kanssa parit rosterialtaat tuossa viikonloppuna kiillotettua mutta vailla kunnon suoja ainettaJUMA kirjoitti:Putkimies (joka lukee foorumia) kertoikin jonkun aineen rosteripinnoille, mutta enhän minä millään muista...
Air jordanit sai kanssa Nanolexin leather & textile sealantin päälle, saapi nähä kauan kestää.
BMW E36 320i Cabriolet
Tuossapa tuo vastaus tuli henkilöltä itseltään, kun rekisteröityi foorumille.JUMA kirjoitti:Putkimies (joka lukee foorumia) kertoikin jonkun aineen rosteripinnoille, mutta enhän minä millään muista...
Timo_R kirjoitti:Rst-altaan puhdistusaine on [url=http://www.franke.com/content/kitchensy ... etail.html]Franke Twister, saatavana hyvin varustelluista lvi-liikkeeistä ainakin.Saa aika toivottomankin näköisestä altaasta putsattua uudenveroisen.
Hyvä lähtee tolla tiedolla ettii... 
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing