Detailing on a budget - Finland
Re: Detailing on a budget - Finland
Pesuvälineiden pesuun tänään uusi löytö: sappisaippua. Tolla lähtee noodlemit ihan eri lailla puhtaaksi kuin esim 40 asteen konepesussa. Ja halpaa kuin saippua 
Ja jos on pieniä lapsia perheessä niin tolla saippualla saa myös ne pirskatin porkkanat pois vaatteistaHeikki kirjoitti:Pesuvälineiden pesuun tänään uusi löytö: sappisaippua. Tolla lähtee noodlemit ihan eri lailla puhtaaksi kuin esim 40 asteen konepesussa. Ja halpaa kuin saippua
Kokemuksia tuollaisesta painesumuttimesta --> http://www.harju.fi/tuotteet/einhell-pu ... elect/Card" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei olisi hinnalla pilattu, 2,99€
Nyt on kokemuksia itselläni, loistavia ovat. Toimii niin kuin pitääkin, kesto selviää ajan kanssa.Janichka kirjoitti:Kokemuksia tuollaisesta painesumuttimesta --> http://www.harju.fi/tuotteet/einhell-pu ... elect/Card" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Tokmannilla vohvelipyyhe 70*140cm 4€
Etra:ssa 3m 3434 teippi 3,17€ rulla. Mihinkähän hintaan sais kun ostais enempi... Siellä oli myös 0,6l ruiskupullot 2,95€
Wannabe-OCD
Minkälaista on biltemasta saatava kevyesti tarttuva maalarinteippi. Auton kiillotusta varten pitäisi teippiä löytää ja tuota voisi ainakin kokeeksi ostaa.
No mä ostin rullan tota biltsun sinistä teippiä ja meinasin just lähipäivinä iskeä uudella cyclolla Nissanin kimppuun, voin raportoida parin päivän sisällä. 
Itse petyin bilteman teipin suhteen (mikäli biltsun tuoteiden suhteen voi pettyä). Teippi ei tahtonut pöysyä kiinni puhteellakaan pinnalla ja leveämmästä rullasta oli mahdotonta saada vedettyä pidempää palaa ilman että se repeytyi. Paras ominaisuus oli kuitenkin se että sininen väri irtosi kun ajo myllyllä ylitse... 
Se mikä osataan tehdään itse. Jos jotain ei osata, se opetellaan...
Eli noin toivotan tapaus mutta kuuntelen mielelläni myös Heikin mielipiteen. No olisiko mitään muita kelvollisia vaihtoehtoja joita voisi löytää lähikaupoista. Etrakin löytyisi kyllä ihan läheltä niin käynkö sieltä vaan hakemassa 3m teippiä. Myykö etra muuten yksityisille vai onko tukkukauppa.
Mä olen ostanut paikallisesta automaaliliikkeestä muistaakseni car system:in maskausteippejä. Ne ovat varsin toimivia hinnat alkaen mallista lähtien. Oiskohan 25mm leveä teippi jotain 1,5€.
-
hattiwatti
Kyllä myy ihan normaalisti.ottto kirjoitti:Myykö etra muuten yksityisille vai onko tukkukauppa.
No mulla tän päivän myllytysharjoituksissa homma kaatui siihen etten saanut viittä senttiä pidempää pätkää kerralla rullalta. No sitten en jaksanu teippailla ollenkaan ja vetelin lonkalta.ottto kirjoitti:Eli noin toivotan tapaus mutta kuuntelen mielelläni myös Heikin mielipiteen. No olisiko mitään muita kelvollisia vaihtoehtoja joita voisi löytää lähikaupoista. Etrakin löytyisi kyllä ihan läheltä niin käynkö sieltä vaan hakemassa 3m teippiä. Myykö etra muuten yksityisille vai onko tukkukauppa.
Tikkurilan valikoimista löytyy jotain sinistä ulkomaalaamiseen tarkoitettua UV-suojattua teippiä. Muistaakseni mullakin on tuota pakissa enkä ole pahemmin kiinnittänyt huomiota kumpaa (3M/Tikkurila) on tullut laiteltua, molemmat on toiminu ihan hyvin. Hinnasta ei mitään harmainta hajuakaan 
Motonetin ammattikäyttöön tarkotettu sininen teippi tuntu kyllä ihan hyvältä.
Ainaki parempaa ku se valkonen mitä tuli kaapinpohjalta ensin kokeiltua
Ainaki parempaa ku se valkonen mitä tuli kaapinpohjalta ensin kokeiltua
Kuljun kartanosta eilen ostin 450g (1 pound package) mikrokuituliinoja
Tukkupakkaus, sisälsi 12 kpl n. 30x30cm erivärisiä mikrokuituliinoja. En tiedä mistä on kotoisin, sillä pieniä rispaantumisoireita osassa keskellä liinaa, ja kaikki oli kooltaan vähän sinne päin, eli ei tosiaan saman kokoisia kaikki
Olipa yksi ihan eri vahvuistakin kuin muut liinat, ja alakulmassa 3M teksti...
No ei hintakaan paha ollut, 7,40€! ;D
No ei hintakaan paha ollut, 7,40€! ;D
Puuilossa on noita samoja. Menee ihan hyvin pienpoistossa ym.likaisissa hommissa. Kun likaantuu niin tuolla hinnalla voi ihan kylmästi nakella roskiin.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Joo kyl mä aina silti pesen noi iiSi halpisliinat mut kun ovat kuivuneet niin käyn läpi ja jos joku osoittaa edes jotain poikkeamaa/väriä/kuivunutta vahaa yms. niin nakkelen roskiin. Ihan kaikkiin töihin ei tosiaan niit Eurowin Double Densejä kannata käyttää.-JP- kirjoitti:Puuilossa on noita samoja. Menee ihan hyvin pienpoistossa ym.likaisissa hommissa. Kun likaantuu niin tuolla hinnalla voi ihan kylmästi nakella roskiin.
Tarjoustalosta tuli mainos että siel on vohvelikuivausliinat tarjouksessa. Onkohan noi markettien vohvelit yhtään samanlaisia kun varsinaiseen käyttöön tarkoitetut? En vielä käyny hakee mut muutaman tommosen vois ottaa ikkunoiden pesuun. Käsittääkseni paljon parempi kuin perus lyhytnukkanen.
Vain YKSI LSP!
Ainakaan se Bilteman vohveli"kuivausliina" mikä tulee siinä 9,90€ mikrokuitusetissä, ei ole samoilla seinilläkään. Oon kuivaillut vanteita ja renkaita sillä
Varmasti makuja on monia, mun mielestä hyvä vohvelipyyhe on ikkunoiden putsaukseen ihan paras.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Onko kentin mikrokuituliinoille löytynyt hyvää/halpaa korviketta?Kentin liinoja ollut käytössä vuosia,nyt niitä ei vaan enää tunnu löytyvän mistään.
Siis meidän paikallinen HongKong on ainakin pullollaanJeltsin kirjoitti:Onko kentin mikrokuituliinoille löytynyt hyvää/halpaa korviketta?Kentin liinoja ollut käytössä vuosia,nyt niitä ei vaan enää tunnu löytyvän mistään.
Vain YKSI LSP!
Lahden Honkkarissa noita kanssa oli kun pari päivää sitten kävin siellä.Urran kirjoitti:Siis meidän paikallinen HongKong on ainakin pullollaanJeltsin kirjoitti:Onko kentin mikrokuituliinoille löytynyt hyvää/halpaa korviketta?Kentin liinoja ollut käytössä vuosia,nyt niitä ei vaan enää tunnu löytyvän mistään.Jos maailmalta tilaa niin kovasti povaavat että kannattais tilata Chemical Guys Miracle Dryereita.
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave
Instagram: detailcave
Oksaalihappoa 2x100g purkki Turusta Yliopiston apteekista 6.95€ purkki ja samalla reissulla kun hain Bauhausista painepesuria niin siellä oli veneosastolla Hempelin oksaalihappoa 750g purkki 14€. D'oh 
-
hattiwatti
Kerrotko miten tuota oksaalihappoa käytetään?Heikki kirjoitti:Oksaalihappoa 2x100g purkki Turusta Yliopiston apteekista 6.95€ purkki ja samalla reissulla kun hain Bauhausista painepesuria niin siellä oli veneosastolla Hempelin oksaalihappoa 750g purkki 14€. D'oh
No vastahan mä alan sen käyttöä opettelemaan itsekin ja netistä kun hakee käyttöohjeita niin aika kirjavaa on vastauksethattiwatti kirjoitti:Kerrotko miten tuota oksaalihappoa käytetään?Heikki kirjoitti:Oksaalihappoa 2x100g purkki Turusta Yliopiston apteekista 6.95€ purkki ja samalla reissulla kun hain Bauhausista painepesuria niin siellä oli veneosastolla Hempelin oksaalihappoa 750g purkki 14€. D'oh
Kai se perusprinsiippi on että veteen liuotetaan 1:10 - 1:1, suihkutetaan/harjataan päälle puhdistettavaan kohteeseen, annetaan vaikuttaa ja huuhdellaan pois. Täysin idiootti vastaus multa siis, mutta näin mä ajattelin alkaa käyttöä opettelemaan.