Pesu ollut tähän asti ihan markettikamoilla tai AG:n pesuaineilla ja vahat AG:ta lähinnä SRP+EGP.
Mutta nyt asustelen Saksassa ja haasteena on tuo autonpesu kun ei voi omalla pihalla läträtä mielinmäärin. Autonpesupaikkoja on kyllä, eli niissä on painepesurit joista saa valittua kuumaa/kylmää liottimella/shampoolla tai ilman lisäainetta -vedentulon. Eli tuollaisessa paikassa varmaan itse pesu onnistuisi kun ottaisi omat sankot mukaan ja vaikka kannellisessa ihan lämpöiset vedetkin vielä mukaan
Lähin pesupaikka on aika lähellä kotiani ja kotona on sitten autohallissa autopaikka missä voi vahauksen tehdä, mutta saven käyttö taas siellä ei oikein onnistu kun ei voi saven jälkeen autoa enää pestä. Pitäisi siis se savikäsittely tehdä heti pesupaikalla pesun ja kuivauksen jälkeen. Varmaan onnistuisi jos siellä ei ole mikään ryysis. Ja jos auton pesee/kuivaa pesupaikalla ja ajaa sitten kilometrin omaan halliin niin eihän tuossa ihmeemmin vielä kerry kuin kuivaa pölyä pinnalle jos on kuiva keli. Eli riittänee jos tuossa vaiheessa kuivan lian saa pyyhittyä auton pinnalta pois ennen vahausta? Vai voisiko tuossa käyttää vielä apuna kuivapesuliinoja tms?
Mutta olisko vinkkejä sellaiseen kohtuullisen työmäärän pesu+perusvahausoperaatiolle ja suositeltaville aineille yllä mainitt rajoitteet huomioiden?
Auto on vuosimallia 2010 ja tosiaan musta. Ja ollut ison yrityksen omistuksessa tähän saakka joten tuskin sitä ainakaan käsin on hinkattu/ylläpidetty. Itse asiassa saan auton vasta torstaina ja en nyt edes osaa sanoa millaisessa kunnossa maalipinta on tarkemmin katsottuna, eli tarvitseeko savea jne. Toki olen auton nähnyt ja maalipinta näytti muuten ihan hyvältä, ainostaa konepelllissä ja puskurissa näkyy paljon autobaana-ajossa tulevaa hiekkapölyn hakkaamaa jota täällä näkee jo reilun kymppitonnin ajetun mustan auton nokallakin...
Niin, autossa on myös kangaskatto joten olisiko sen pesuun ja suojaukseen vinkkejä?
Tuotemerkeistä katsoin, että ainakin Mesquairsia saisin täältä ostettua paikallisesti.
Marko