Paineruiskut
Re: Paineruiskut
Totta. Empäs ole ajatellut. 
Itse tarvitsen paineruiskua hiilivety liukkarien levittämiseen, etenkin talvisin kun autot ei lähde muuten puhtaaksi.
Menneenä talvena käytin n. 30 litraa biltsun ainetta ja n. 13 litraa motonetin vastaavaa, mikä on kyllä tehokkaampaa ja pesin siis vain omia autoja
noin kerta viikkoon.
Menneenä talvena käytin n. 30 litraa biltsun ainetta ja n. 13 litraa motonetin vastaavaa, mikä on kyllä tehokkaampaa ja pesin siis vain omia autoja
noin kerta viikkoon.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
lidlin paineruisku on myös ihan ok hintaan nähden, kohta sellanen olis taas siellä tarjolla, meinasin käydä yhden auton pesuun. Ei sanota kestääkö tiivisteet liukkaria tosin.
Säilytätkö autoja lämpöisessä hallissa/tallissa?seatts kirjoitti:Itse tarvitsen paineruiskua hiilivety liukkarien levittämiseen, etenkin talvisin kun autot ei lähde muuten puhtaaksi.
noin kerta viikkoon.
Kyllä, kesät talvet, autot aina tallissa kun ollaan kotona.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
Huomasin myös tämän paineruiskun Lidlin mainoslehdestä. Kiinnostaisi tosiaan tietää kestääkö liuottimia? Onko kellään ollut tuota käytössä?bowtie81 kirjoitti:lidlin paineruisku on myös ihan ok hintaan nähden, kohta sellanen olis taas siellä tarjolla, meinasin käydä yhden auton pesuun. Ei sanota kestääkö tiivisteet liukkaria tosin.
Onhan tuo melkoinen määrä hiilivetyä liukkaria talveen. Tietä taidetaan talveen suolata se 4-5kk, niin menekki on yli ~2l/viikko.seatts kirjoitti:Itse tarvitsen paineruiskua hiilivety liukkarien levittämiseen, etenkin talvisin kun autot ei lähde muuten puhtaaksi.
noin kerta viikkoon.
Minulta myös ääni Motonetin 5 litran Kungsille. Mulla oli aiemmin käytössä Lidlin n 15 euron / 5 litran pumppu pari vuotta, mutta lahjoitin sen pois kaverille. Silläkin homman saa tehtyä, mutta Kungs on huomattavasti parempi.krimmu kirjoitti:Mä ostin kanssa Motonetista tuon Kungsin 5 litran paineruiskun. 3-4 kertaa olen sitä nyt käyttänyt Auto foamin ruiskuttamiseen ja täytyy sanoa, että on kyllä hintaisekseen tosi hyvä värkki!late kirjoitti:^ Vastaanpa itselleni. Kävin siis hakemassa Motonetistä Kungsin 5 litraisen paineruiskun ja voin todeta heti alkuun, että tämä värkki on ihan eri planeetalta kuin Biltsun pullo. Motonetin henkilökunta ei osannut sanoa alkuperäistä valmistajaa, mutta tämä on tosiaan aivan identtinen Epocan ruiskun kanssa ja jokaisessa osassakin lukee 'made in Italy'. Joka tapauksessa kaikki ruiskun komponentit ovat huomattavasti laadukkaamman oloisia verrattuna Biltsun 8 litraiseen.
Suihkin tuossa vähän auto-foamia pitkin kylppäriä testiksi. Tähän saa todella paljon kovemmat paineet kuin Biltsuun. Suutin on myös paremmin säädettävä ja suihku on tasalaatuisempaa kuin Biltsun ruikku, mikä tosiaan suihkuttelee välillä miten ja mihin suuntaan sattuu. Lisäksi näin yhtä autoa kerralla pestessä 5 litran koko on ehkä optimaalisin täyttömäärän, paineiden ja liikkuvuutensa puolesta. Tämän kun täyttää vaikka puoleen väliin on pesuainetta riittävästi ja pulloon saa hyvin painetta koko auton sumuttamiseen ilman taukoa. Lisäksi tämä on vain puolet Biltsun 8 litraisen koosta ja pysyy varmasti pystyssä takakontissa. Jos joku on ostamassa paineruiskua eikä aivan välttämättä tarvi suurta 8 litran täyttömäärää, kannattaa ehdottomasti sijoittaa yhden tuopin verran lisää euroja ja ottaa Kungs ja kiertää Biltema kaukaa. 27 euroa oli päivän hinta vehkeelle.
edit: Lisätään vielä sen verran, että mukana tuleva kantohihna on aavistuksen liian lyhyt mennäkseen mukavasti olkapään ympäri, mutta tämä lienee helppo paikata.
Ennen Kungsia ehdin ostaa Biltemasta sellaisen sinisen selkään laitettavan pumpun, mutta palautin sen seuraavana päivänä. Kokeilin pumppua vedellä ja huomasin pumpun täydeksi sudeksi.
Onko kyseessä siis tämä paineruisku?RoopeRei kirjoitti:Minulta myös ääni Motonetin 5 litran Kungsille.
KUNGS PAINERUISKUSÄILIÖ LETKULLA 5L (tuotekoodi 60-3509)