Keskustelua autohuolloista

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
peuge

Viesti Kirjoittaja peuge » To Touko 15, 2014 1:41 pm

Olisiko kenelläkään tietoa missä Seinäjolla tai lähiympäristössä onnistuisi Hyundai Getz jakopäänhihnan vaihto? Luotettavaa korjaamoa etsin ja hinta saisi olla edullinen. Pitäisi saada yhden naisen Getzin jakohihna vaihdettua siellä päin.
Viimeksi muokannut TKe_, To Touko 15, 2014 8:02 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Muutin ketjun nimen

_paffa

Re: Hyundai Getz jakopäänhihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja _paffa » To Touko 15, 2014 2:46 pm

Kaikki korjaamot on luotettavia, koska heidän täytyy antaa asennukselle takuu. Käy kysymässä hintoja tai soita yrityksiin. Pienet 1-2 hengen pajat on aina edullisempia kuin merkkikorjaamot tai isommat huoltoketjut. Edullisin huolto on varmasti jos löytyy paikallinen ammattikoulu, jossa autoasentaja-linja.

peuge

Viesti Kirjoittaja peuge » To Touko 15, 2014 4:20 pm

Valitettavasti käytännön kokemukset ovat osoittaneet että kaikki korjaamot eivät ole luotettavia. Jotkut korjaamot antavat naiselle hinnan joka on kovempi kuin miehen kysymänä. Joskus tehdään tarpeettomia töitä. Välillä käy niin että käytännössä vika pitää selvittää itse ja kun viet korjaamolle kerrot että tämä vika pitäisi korjata. Kun haet auton pois niin toteat ettei ole korjattu. Sen jälkeen korjaat itse. Tätä kaikkea haittaa mukavasti se että kun noudat auton niin paikalla on joku kassaneidin kummin kaima joka ei tiedä yhtään mitään mistään mitä autolle kenties on tehty. Vika olisi voinut jopa tulla korjatuksikin jos vain pyyntö olisi oikeasti mennyt sille asentajalle asti.

Tilanne on nyt tämän auton osalta sellainen että olen aika kaukana Seinäjoelta enkä pääse siksi itse käymään paikalla. Siksi arvostan jos joku jolla on kokemuksia Seinäjoen seudun korjaamoista voi antaa vinkkiä. Auton omistaja oli jo kerran varannut ajankin korjaamolle mutta oli kuitenkin perunut sen (onneksi) kun ei ollut saanut hintaa etukäteen.

_paffa

Viesti Kirjoittaja _paffa » To Touko 15, 2014 5:11 pm

Tämän takia kannattaakin suosia yhden / kahden henkilön autohuoltoyrityksiä. Mitä isompi ketju sitä paskempi palvelu. Näissä pienissä ketjuissa kun kerrot sen vian suoraan sille vian korjaajalle, joka myös luovuttaa sinulle auton ja kertoo mitä autoon on tehty ja miksi hinta on tämä. Antavat myös aina etukäteen hinta-arvion (jos ei anna, pyydä!), joka perustuu autodatan tms sovelluksen tuottamaan tietoon siitä, miten pitkään ajallisesti työ ottaa. Loppulasku sitten todelliset (autodatan) tunnit + varaosat.

Miksi et voi itse soittaa Seinäjoen seudun korjaamoihin ja sopia hinnasta ja huoltoajasta, jos pelottaa että naista kusetetaan? Sitten tämä sinun naistuttusi vie vain auton huoltoon ja viittaa puhelimessa sovittuihin asioihin. Jakopäähihnan vaihto nyt ei ole temppu eikä mikään (ammattimiehelle siis), eikä se ole vianetsintää, jonka korjauksessa tehtäisiin jotain ihan muuta kuin sovittua. Kannattaa nyt varmaan muistaa sopia myös vesipumpun vaihto samalla, ettei se sitten hajoa heti hihnanvaihdon jälkeen. Tosin ammattinsa osaava huoltaja tuota varmasti itsekin ehdottaisi.

Tämänkin ketjun voisi vaikka nimetä "Kokemuksia autokorjaamoista" tjsp. Kohta alkaa foorumi olemaan täynnä autojen mallikohtaisia kyssäriketjuja... just my two cents!

peuge

Viesti Kirjoittaja peuge » To Touko 15, 2014 6:07 pm

Eikä pelkästään pelota tuo miten naisia kohdellaan välillä korjaamoissa. Siitä on kuitenkin omia kokemuksia. Nimenomaan niin päin on tarkoituskin että minä olen yhteydessä noihin korjaamoihin ja sovin tehtävät työt ja hinnan. Sen jälkeen auto viedään korjamolle. Siksipä täällä kyselin kun Seinäjoki ei ole itselle niin tuttu paikka että olisi kontakteja sinne joilta voisi saada vinkkejä hyvistä korjaamoista.

Juha U

Re: Keskustelua autohuolloista

Viesti Kirjoittaja Juha U » To Touko 15, 2014 8:46 pm

Mulla vastaavasti huonoja kokemuksia noista 2 hengen korjaamoista, valitettavasti. Tuossa kylällä olevaan ja vähän syrjemmässä oleviin ei oo tarvinnut autoja viedä vuosiin :( Työkaveri tekee rempat nykyisin ja pahimmat oon teetättänyt Ihan Volvokorjaamolla. Aina kysynyt heidän hintansa ja sitten harakirikorjaamon ja ei oo kummoisia eroja ollut :o Merkkikorjaamot (meilläpäin) Volvo ja Nissan(joista viimeisimmät kokemukset) tekevät työn takuulla ja remppa onnistuu , Ei tarvitse käydä kahteen kertaan, niikuin tuossa kylällä olevassa korjaamossa joutui käymään.

Tämä siis meilläpäin, en pysty sanomaan miten muualla toimitaan 8-)

Pilder

Viesti Kirjoittaja Pilder » To Touko 15, 2014 9:40 pm

Minäkin soittelin tuossa Subaruun jakopään vaihtohintoja; 600€ töineen.(Osat n.400€)
Vähän pisti naurattamaan, kun tuohon kauppakassi Opeliin saa osat 100€:lla ja vaihtoon kuluu omin pikku kätösin n. tunti. :D

Strongborn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Strongborn » To Touko 15, 2014 9:50 pm

Joupin nestettä olen suosinut, mutta meinaa olla aika täyttä aina bookkauskirjassa.

Myös Peräsalon Harri rengastiellä laittoi puolan ja tukivarren kuntoon Passatissa. Kysyin jakopään vaihtohintaa ja 400e lupaili. Hyvä korjaamo tuokin, palvelu on vaan perus tyä_miäs tasoa.
Using Tapatalk

Modifier
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Modifier » Pe Touko 16, 2014 1:08 am

http://www.carcom.fi Tuossa yksi hyvä paikka. Tarina lyhykäisesti, että 3 kaveria lähti käyttöautolta ja laittoivat oman paikan pystyyn.

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » Ma Touko 26, 2014 10:07 am

Laitetaan tää nyt tähän osioon...

osaako joku suositella asiansa osaavaa pyörän kulmien säätäjää HKi-Vantaa-Kerava suunnalla?
Sellanen joka osaa huomioida leveät renkaat ja madalluksen.

makelja

Viesti Kirjoittaja makelja » Ma Touko 26, 2014 12:08 pm

K70 kirjoitti:Laitetaan tää nyt tähän osioon...

osaako joku suositella asiansa osaavaa pyörän kulmien säätäjää HKi-Vantaa-Kerava suunnalla?
Ei ihan tuolla suunnalla jota kyselet, mutta Veikkolassa Kirkkonummen Auto ja Rengas ainakin teki mun edelliseen Audiin laatu työtä. Oli madallettu ja leveähköt renkaat.

vesil

Viesti Kirjoittaja vesil » Ma Touko 26, 2014 5:02 pm

Ei ikinä uskoisi paikan ulkonäön perusteella, että täällä on ajanmukaiset vehkeet ja osaava kaveri (yrittäjä itse)
http://www.elisanet.fi/tmi.janne.nemlan ... iedot.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kahden kerran kokemuksella (bmw ja mini) säädöt tulee kerralla kuntoon.

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » Ma Touko 26, 2014 7:17 pm

Autohuolto S. Räsänen, Savion ja Korson välissä. Radan länsipuolella.

Tuota pajaa Pekekin käyttää.

Osaava kaveri, ja ei ole hinnan kiroissa hommat.

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » Ma Touko 26, 2014 7:37 pm

JUMA kirjoitti:

No täähän olis ihan vieressä. Täytyypä kilautella sinne.

En oo ihan varma tosta JN-autosta, onko sama lafka, joka maalasi mun ex-mersun katon ja aivan päin v****a pariin kertaan. Sen jälkeen loppui usko niiden ammattitaitoon. Itse omistaja ei maalausta tehnyt, mutta periaatteessa en siihen putkaan enää astu.
Vaikka olen muiltakin kuullut hyvää palautetta hepun työstä, mutta omat kokemukset sattui ekan ja vikan kerran.
Mutta en ole siis varma, onko tämä putiikki, mutta samoissa halleissa ja tollanen etu-sukunimi lyhenne sen firman nimi oli.

hattiwatti

Viesti Kirjoittaja hattiwatti » Ma Touko 26, 2014 10:41 pm

JUMA kirjoitti:

Oma auto kävi kanssa S. Räsäsellä. Ei valittamista ja sitä meinasin käyttää jatkossakin. :good:

Jones

Viesti Kirjoittaja Jones » Ti Touko 27, 2014 12:39 am

Olen myös kuullut tuota S. Räsästä kehuttavan ja sieltä itekki meinasin asiaa tiedustella, sitte joskus kun alustasarja vihdoin saapuu ja saa sen ruuvattua alle.
Audi A4 B7 3.0TDIq

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » Ti Touko 27, 2014 8:41 am

Räsäselle varattu aika. Pikkasen joutuu odottamaan, mutta jo puhelimessa jäi positiivinen kuva toiminnasta.

Vastaa Viestiin