Alustasarjamerkit, ja kokemukset.

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
Hartiza-

Re: Alustasarjamerkit, ja kokemukset.

Viesti Kirjoittaja Hartiza- » Ke Helmi 19, 2014 4:54 pm

Osaattekos sanoa, kun mulla tossa gloffissa on Eibachin -30mm jouset ja vakioiskarit.. Niin jos siihen vaihtais lyhyemmän iskarit, niin tuleeko kyydistä kiikkerää vai onko jouset kenties turhan kovilla?

Alustan korkeuteen/mataluuteen (miten asian haluaa käsittää) noi iskarit ei kaiketi suuremmin vaikuta? :?:

maaco

Viesti Kirjoittaja maaco » Ke Helmi 19, 2014 10:34 pm

Markku M. kirjoitti: Nykyiseen halusin budjetilla madalluksen ja hankin JOM coiloverit. Onhan nuo vähän edullisemman tuntuiset ajoltaan kuin mitä H&R:t oli, mutta täytyy kyllä sanoa, että hintaisekseen ihan hyvä alusta.
Kuis kauan (km-määrä siis) sulla on JOM:it ollut alla? Fiestaa pitäs saada alaspäin, mutta mua ei kiinnosta laittaa kovin suuria summia rahaa moiseen kiinni, kun nuo autot vaihtuu äkkiä kuitenkin.. vaikka miten luulee ns. pitoauton ostaneensa :D toinenhan tietty on kun laittas jotkut -30mm jouset alle, mutta kun tuossa sportvanissa on ilmeisesti joku madallus perusfiestaan nähden.. niin pahimmassa tapauksessa saa satasien jousilla sentin alemmas..

Markku M.

Viesti Kirjoittaja Markku M. » To Helmi 20, 2014 10:36 am

JOMit on nyt ollut alla pikkusen vajaan vuoden (maaliskuu/13 laitettu alle), olisiko kilsoja tullut tuosta joku ehkä viitisentoistatuhatta? Enivei, hyvin pelaa vieläkin. Pitää kyllä noilla kilsoilla pelatakin.
.:R32

pellepoliisi

Viesti Kirjoittaja pellepoliisi » To Helmi 20, 2014 7:29 pm

Mä luulen, että homman kanssa jomit kesäksi. Ei raaski yhtään tonnin alustaan sijoittaa, jos ens syksynä menee auto vaihtoo.
Tärkeintä on kuitenkin saada auto lintaksi. Muutenkin yhtälailla se on "huono" ajaa, kun joutuu väistelee kaikkee jne.

Syanid

Viesti Kirjoittaja Syanid » Su Helmi 23, 2014 12:42 pm

Mulla on JOMin blueline alustasta kokemusta aikaisemman Audi A4 B6 1.8TQ verran joka ehti olla mulla sen reilu puoli vuotta. Mulla ei alustasarjoja ole paljon ollut vielä autoissa vaan aina ollut jouset pelkästään matalammat. JOM oli mun mielestä erittäin pehmeä sarja, voisin jopa haukkua löysäksi. Auto kun oli "todella" matala ja alla oli 19" vanteet niin heti kun tuli edes yksi kaveri kyytiin niin renkaat raapi edestä kaariin aina kun käänti mutkaan vähän lujempaa. Sitten jos takana istui kaksi ja edessä yksi niin raapi takaatakin vähäkin isommasta heitosta tiessä. Sarja oli kyllä pehmeä ajaa eli ei ollut ollenkaan pintakova josta joku tykkää. Seuraavaan sarjaan sijoitan sen tonnin ihan sen takia et saisin edes yhden syyn pitää autoa kauemmin :D
Audi S3 vm.-99 & Audi A4 2.0 tdi multitronic vm.-08

Rauhallinen Erkki

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » Su Helmi 23, 2014 1:57 pm

Passatissa mulla oli V-Maxx, mitä jotkut väittivät muinoin samaksi sarjaksi kuin JOM, mutta ajotestin perusteella en voinut täysin uskoa. V-Maxx oli myös "pintapehmeä", mutta JOM tuossa lajissa ihan vetelä.

Nyt kun ei enää niin suurta väliä sille, minkä näköisenä se auto jää elämään siellä kameran muistikortilla, en noita kyllä kellekkään suosittelisi. Jos siis ajettavuudelle ja käyttömukavuudelle antaa napsunkaan painoarvoa.

Mulla on kesäksi hommattuna Subbeen H&R jouset ja orkkis KYBit. H&R on täysin uus tuttavuus mulle.
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo

_paffa

Viesti Kirjoittaja _paffa » Su Helmi 23, 2014 10:26 pm

Kahdessa autossa ollut TA-Technixit Coilit ja hyvin toimineet hintaansa nähden. Hieman löysiä ovat molemmat perästä, jos aikoo madaltaa isolla kädellä -> kuormatessa raapii.

Nyt bB:hen tilasin BC-Racingin coilit ja mielenkiinnolla odotan miten ne käyttäytyy ajossa :)

Jones

Viesti Kirjoittaja Jones » Ti Touko 06, 2014 10:28 am

Onko täällä kenelläkään kokemusta Vogtlandin korkeussäädettävistä alustasarjoista?
Vähän houkuttelis tilata semmonen tuohon Audiin, mutta ei kauheasti oo löytyny kokemuksia miten ne kestää suomen talvea. Ulkolaisilla foorumeilla tuntuvat kovasti kehuvan, jopa vähemmän pintakovaksi kun S-line vakioalustaa.
Jollain kiinteällä sarjalla paremmin varmasti mukavuus säilyis (esim. Bilstein B12), mutta tahtoo tuossa korimallissa vähän olla taipumusta jäädä "keulimaan", niin säädettävä ois helpoin vaihtoehto.
Audi A4 B7 3.0TDIq

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » Ke Touko 07, 2014 9:45 am

Mulla oli vogtlandin kiinteä joskus Seatissa oli olin erittäin tyytyväinen. Ei ollut pintakovuudesta tietoakaan

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » Ke Touko 07, 2014 10:33 am

Tuommoinen viestiketju, jos et ole sattunut lukemaan...
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewto ... bf33973df2

late

Viesti Kirjoittaja late » Ke Touko 07, 2014 11:39 pm

Jones kirjoitti:Onko täällä kenelläkään kokemusta Vogtlandin korkeussäädettävistä alustasarjoista?
Vähän houkuttelis tilata semmonen tuohon Audiin, mutta ei kauheasti oo löytyny kokemuksia miten ne kestää suomen talvea. Ulkolaisilla foorumeilla tuntuvat kovasti kehuvan, jopa vähemmän pintakovaksi kun S-line vakioalustaa.
Jollain kiinteällä sarjalla paremmin varmasti mukavuus säilyis (esim. Bilstein B12), mutta tahtoo tuossa korimallissa vähän olla taipumusta jäädä "keulimaan", niin säädettävä ois helpoin vaihtoehto.
Itse laitoin juuri B12 Sportline alustan mk5 GTI Golffiin alle. Saksasta tuli edullisesti reiluun 600 euroon toimitettuna. Tässä on Eibachin Sportline jouset ja Bilsteinin B8 iskarit. Eri automalleissa tietty toimivat varmasti hyvin eri tavoin, mutta Golffista ainakin lähti ihan selkeästi pintakovuutta ja jousituksen ääniä pois. Auto kulkee nyt todella nätisti pienempien epätasaisuuksien yli, mutta on pykälän jäykempi kovempaa päästettäessä. Bilsteinin B8 iskareita on aina sanottu koviksi ja ehkä odotinkin hypen vuoksi liikaa näiltä ja uusi alusta olikin aluksi yllättävän pehmeytensä puolesta pieni pettymys. Nyt muutaman tonnin ajettua uudella alustalla täytyy sanoa, että en haluaisi yhtään kovempaa arkiajoon. Tämäkin on nimittäin isommissa möykyissä aika anteeksiantamaton. Onneksi GTI:ssä on hyvin tukea penkeissä, että pysyy kyytissä.. :LOL:
Madallus Sportline-jousilla meni aivan 100% nappiin omaan makuun Golffissa - matala muttei "tontissa" ja hienosti vaaterissa. Kummasti se 20-30mm madallus vaan tuntuu GTI:n pitkän keulaylityksen kanssa. Olen varovaisesta ajotavasta huolimatta onnistunut höyläämään etupuskurilla maata jo kolmesti tässä parin kuukauden aikana. :) Kannattaa vähän googletella miten Sportline jouset istuu Audissa, sillä luultavasti Pro-Kit jousilla ainakin jää keulimaan.

Tässä kännykamerakuva Golffin sivuprofiilista B12 Sportline -alustalla. Näyttää vähän olevan perä ylempänä, mutta normaalisti istuu kyllä nätisti täysin vaaterissa.
Kuva

Jones

Viesti Kirjoittaja Jones » To Touko 08, 2014 7:55 am

late kirjoitti:Kannattaa vähän googletella miten Sportline jouset istuu Audissa, sillä luultavasti Pro-Kit jousilla ainakin jää keulimaan.
Tuntuu olevan niin arpapeliä nuitten kiinteiden sarjojen kanssa, niin oon tässä kallistumassa siihen, että vogtlandin coilit lähtee tilaukseen. Kunhan tuo myyjä vaivautuu vastaamaan saatavuudesta ensin. Halvimmalla näyttäis lähtevän suoraan Vogtlandin omasta kaupasta, mutta ainaki viesteihin vastailevat vähän heikosti.
Audi A4 B7 3.0TDIq

Shakini

Viesti Kirjoittaja Shakini » To Touko 08, 2014 3:56 pm

Yks Weitec ollu itsellä (kiinteä sarja), -40mm kitti, sellainen perusmukava ja jämäkkä, mutta ei pudottanu tarpeeksi.

D2 Street alla, ostettu 2007 alkujaan, ite oon sen verran uusannu, että uudet iskarit vaihdoin 2012.
Pieneen autoon kova, mutta, ei minua häirihe, kunhan saapi auton alas :LOL:

Jos coilisettiä ottaisin nytten niin BC Racing tulis tod.näk. vaikka liekkö tuolla mitään sen kummempaa merkitystä minkä valmistajan coilit alla onkaan :)
Honda CRX del Sol - Backwoods Customs

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » To Touko 08, 2014 4:58 pm

Nämä on niin monimutkaisia asioita...
Keskustelu pesukintaalla on vähän hassua, kun se valmistaja joka yhteen tekee hyvää, voi toisessa olla surkea.

Esimerkkinä tuo BC Racing. NA Miatassa ei tunnu toimivan oikein optimaalisesti millään säädöillä (radalla ookoo todella jäykkänä),
mutta Evo III saman merkkinen vastaava alusta toimii hienosti sekä kadulla että radalla. Mitä tästä opimme?
Emme mitään
"Urku auki, pelti kii"

maaco

Viesti Kirjoittaja maaco » To Touko 08, 2014 6:15 pm

Mä aattelin raakasti laittaa h&r -50mm jouset vakioiskareille. sit jos tulee mehut pihalle niin kestävämpää iskaria tilalle.. :)
muuten en edes harkitsisi moista ratkaisua, mutta tutulla oli vastaavassa fiestassa reilut 100tkm tuollanen yhdistelmä ja toimi kuulemma ihan mainiosti. mulla tunnetusti autot on sen pari vuotta alla niin ei kai mikään hajoa siinä ajassa :D

Kime

Viesti Kirjoittaja Kime » Pe Touko 09, 2014 7:51 am

maaco kirjoitti:Mä aattelin raakasti laittaa h&r -50mm jouset vakioiskareille. sit jos tulee mehut pihalle niin kestävämpää iskaria tilalle.. :)
muuten en edes harkitsisi moista ratkaisua, mutta tutulla oli vastaavassa fiestassa reilut 100tkm tuollanen yhdistelmä ja toimi kuulemma ihan mainiosti. mulla tunnetusti autot on sen pari vuotta alla niin ei kai mikään hajoa siinä ajassa :D
Mitäs tykkäsit siitä vogtlandin alustasarjasta mikä sulla oli pösössä? Oliko kuinka pintakova?

maaco

Viesti Kirjoittaja maaco » Pe Touko 09, 2014 10:40 am

Se oli tosi mukava. Tuntuma ei muuttunut oikeastaan radikaalisti vakio-rc:n alustasta, ei ollut ainakaan pintakova. Oli oikeastaan aika tasaisen jäykkä koko joustoalueella. Kovempaa uskalsin kurveihin päästää, kun kallistelut väheni mutta mitään negatiivista en huomannut. Oli kyllä hinta-laatu erittäin kohdillaan, sehän oli joku 300€ sarja.

Jones

Viesti Kirjoittaja Jones » Su Touko 11, 2014 1:21 pm

Vogtlandin coilit lähti tilaukseen. Meinas tuo myyjä vaan, että menee 3vko ennen kun saavat toimitettua, mutta eihän tässä niin kiire ole. :)
Erikoista sinänsä, kun tuo oli olevinaan valmistajan oma kauppa ja silti eivät saa heti toimitukseen.
Audi A4 B7 3.0TDIq

Vastaa Viestiin