Painepesurit II
Re: Painepesurit II
En oikeen löytänyt mihin tää mun kysymys olisi kuulunut sijoittaa, mutta tosiaan mulla on tollanen K-sarjan painepesuri, missä on tuo saippuaotin omasta takaa.. miten kyseisen härdellin kuuluisi toimia?
letkun kun lykkää vaikka ihan perus saippualiuokseen niin mitään ei tapahdu vaikka kuinka ruikkii 

-
sottapytty
Hmmm, minulla oli tuollainen K 2.xx aikanaan. Kyllä se toimi, mutta saattoi jonkin aikaa kestää ennen kuin alkoi imeä pesuainepuollosta (jos tuota siis tarkoitit).prestån kirjoitti:En oikeen löytänyt mihin tää mun kysymys olisi kuulunut sijoittaa, mutta tosiaan mulla on tollanen K-sarjan painepesuri, missä on tuo saippuaotin omasta takaa.. miten kyseisen härdellin kuuluisi toimia?letkun kun lykkää vaikka ihan perus saippualiuokseen niin mitään ei tapahdu vaikka kuinka ruikkii
Ja olisko siinä vielä suihkuputkessa säätö joka piti laittaa "mix" kohtaan ?
Meillä oli noita Kärchereitä joskus ja niissä piti kääntää suihkuputkesta painesäätö minimiin niin silloin alkoi pesuaineliuosta tulla. Siinä imuletkun päässä oli sellainen kierrettävä suodatin, jossa oli - ja + merkintä ja sillä pystyi säätämään seossuhteen.
Niin olikin joo. Piti kääntää sinne minimiin asti.
Pitäisi itsekkin hankkia painepesuri, mutta ku eihän näistä ota susikaan selvää. Olen miettinyt Karcherin K5 premiumia yhtenä vaihtoehtona, mutta heräsi kiinnostus Kranzleen kun porukka kehui sitä. Mutta Kranzlen hinta meinaa karata käsistä.
Kertokaapa kokemuksia.
Kertokaapa kokemuksia.
Minulla ei ole tuosta K5 premiumista kovin hyvää sanottavaa.Ollut jo kaks kertaa pajalla,no nyt loppuu takuu ja taas pätkii.Kyllä mä meinsin tuon 1152 ts t seiraavaksi ostaa.Kun löytyis vaan vielä mistä sen tilaan.realexlex kirjoitti:Pitäisi itsekkin hankkia painepesuri, mutta ku eihän näistä ota susikaan selvää. Olen miettinyt Karcherin K5 premiumia yhtenä vaihtoehtona, mutta heräsi kiinnostus Kranzleen kun porukka kehui sitä. Mutta Kranzlen hinta meinaa karata käsistä.
Kertokaapa kokemuksia.
Jos tilaa saksasta esim. Kranzlen, niin tuleeko virtapistoke samanlaisena kuin suomessa käytetään?
Ihan samanlainen
Helmiliitoksen jouduin kraenzlesta kiristämään heti pesurin tultua saksasta kun asentaja oli jättänyt löysälle, muuta vikaa ei ole ollut.realexlex kirjoitti:Pitäisi itsekkin hankkia painepesuri, mutta ku eihän näistä ota susikaan selvää. Olen miettinyt Karcherin K5 premiumia yhtenä vaihtoehtona, mutta heräsi kiinnostus Kranzleen kun porukka kehui sitä. Mutta Kranzlen hinta meinaa karata käsistä.
Kertokaapa kokemuksia.
Muutama asia kraenzlea ostettaessa:
- käyttöasento vaa'assa
-paino 31kg. (1152TST)
-vettä tulee oikeasti 600l/h
-helppo purkaa ja huoltaa itse (erittäin harvoin)
-kätevä manuaali näkee rakenteen ja osanumerot
-milliset o-renkaat voi hakea esim. Etrasta
Liiterin painarista otettu tyypit täälläkin. Samanlainen mehupyssy se on kuin vastaavanhintaiset kärkkärit, veden tuotoltaan siis. Puhdasta tuli kun kevyen kuran ja polyn huuhtelin auton päältä renkaiden vaihdon yhteydessä. Toki apuna oli pieni sumupullo missä foamiseos.
Jatkoletku oli kyllä paras juttu siihen, pesuri sai seistä yhdessä kohden kun kierteli autoa ympäri.
Jatkoletku oli kyllä paras juttu siihen, pesuri sai seistä yhdessä kohden kun kierteli autoa ympäri.
Hinkatkaa niitä vehkeitänne.
Koitappa joskus kunnon voimavirta pesurilla (20L+/min) niin sen jälkeen kaikki valovirta vehkeet tuntuu ihan mehupyssyiltä.hannurs kirjoitti:Liiterin painarista otettu tyypit täälläkin. Samanlainen mehupyssy se on kuin vastaavanhintaiset kärkkärit, veden tuotoltaan siis. Puhdasta tuli kun kevyen kuran ja polyn huuhtelin auton päältä renkaiden vaihdon yhteydessä. Toki apuna oli pieni sumupullo missä foamiseos.
Paras lisävaruste tuohon pesuriin on joko foam lance tai sitten se jatkoletku. Jatkoletku oli vielä todella edullinen ostaa (17,90€) ja puolan lancekin oli varsin kohtuu hintainen (~40€). Painepesurissa 6m letku on kyllä aivan liian lyhyt. 12m on jo hyvä, mutta 15m tai 20m olisi vielä parempi. Toista jatkoa tuohon on vähän paha laittaa kun ei sopisi enää kelalle. Tuon 12m saa hyvin sopimaan kelalle, jos vaan viitsee se kunnolla kelata. Itse olen ollut iha tyytyväinen tuohon lidlin pesuriin (PHD-150 C2). Ei toki pärjää kräzlelle, mutta eipä se yhtä paljon maksakkaan.
Tuli hommattua kotipesuriksi Kärcherin HD 6/13 ku halavalla (parilla satasella) sattu saamaan. Ajaa kyllä asiansa ja mukava käyttää kun 15m letku niin ei tarvi varastosta liikuttaa mihinkään ja jäätymisen riskiki näin minimoitu.
Mistäs tähän sais semmosen pyörivän liittimen letkun väliin? Kierrehän on perus M22 ku vain keksis hakusanan millä ettis.
Mistäs tähän sais semmosen pyörivän liittimen letkun väliin? Kierrehän on perus M22 ku vain keksis hakusanan millä ettis.
Kävisikö kränzlen pyörivä liitin siihen? Ainakin m22 kierteellä. Löytyy googlettamalla "kränzle pyörivä liitin" En jaksa puhelimella tuota etsiä..
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4
http://www.siivous.fi/yellowservice/tuo ... painenivelMiko84 kirjoitti:Tuli hommattua kotipesuriksi Kärcherin HD 6/13 ku halavalla (parilla satasella) sattu saamaan. Ajaa kyllä asiansa ja mukava käyttää kun 15m letku niin ei tarvi varastosta liikuttaa mihinkään ja jäätymisen riskiki näin minimoitu.
Jessus eikö mitään halvempaa?steyr kirjoitti:http://www.siivous.fi/yellowservice/tuo ... painenivelMiko84 kirjoitti:Tuli hommattua kotipesuriksi Kärcherin HD 6/13 ku halavalla (parilla satasella) sattu saamaan. Ajaa kyllä asiansa ja mukava käyttää kun 15m letku niin ei tarvi varastosta liikuttaa mihinkään ja jäätymisen riskiki näin minimoitu.
Saattaa se käyväkki, pitää käyä arkena tutkimassa paikallisen kränzle-kauppiaan hyllyt.Muljunen kirjoitti:Kävisikö kränzlen pyörivä liitin siihen? Ainakin m22 kierteellä. Löytyy googlettamalla "kränzle pyörivä liitin" En jaksa puhelimella tuota etsiä..
Huomasitko että tässä samassa ketjussa noista käytiin keskustelua alkaen sivulta 9?Miko84 kirjoitti:Jessus eikö mitään halvempaa?Pitää alkaa tutkimaan Saksan ebayta vaikkakaan tuo kieli ei kovin hyvin taivukkaan.. Luulis nuita nyt parilla kympillä saavan postilaatikkoon kannettuna.
En huomannu, ei millään kehtaa/kerkeä kaikkea selailemaan läpi varsinkaan puhelimella.peuge kirjoitti:Huomasitko että tässä samassa ketjussa noista käytiin keskustelua alkaen sivulta 9?Miko84 kirjoitti:Jessus eikö mitään halvempaa?Pitää alkaa tutkimaan Saksan ebayta vaikkakaan tuo kieli ei kovin hyvin taivukkaan.. Luulis nuita nyt parilla kympillä saavan postilaatikkoon kannettuna.
Varmasti löytyy halvempiakin, ajattelin tosta saavan sen nimen ja ainakin yksi, jos ei muuta löydy. Jännä ettei tollasessa kärcherin ''isommassa'' pesurissa ole jo valmiina kiertyvää liitintä, kärcherin viime vuonna ostetussa kuumavesipesurissa kuitenkin on.Miko84 kirjoitti: Jessus eikö mitään halvempaa?Pitää alkaa tutkimaan Saksan ebayta vaikkakaan tuo kieli ei kovin hyvin taivukkaan.. Luulis nuita nyt parilla kympillä saavan postilaatikkoon kannettuna.
Tuolta löytyi 26 €:lla etsii vaan lähimmän jälleen myyjän. Itselleni pitäis tämä hommata. Ens kerran kun kaupungissa käyn niin pitää käydä kysymäss omaan pesuriin tuollaista liitintä
http://www.tooltechnic.fi/tuotteet/?product=3618
http://www.tooltechnic.fi/tuotteet/?product=3618
Vielä hieman kysymyksiä. Eli jos voisin saada teiltä kokemuksia ja suosituksia seuraavista laitteista: Kränzle 10/120 ja 1151T sekä se välimalli noista. Myös kiinnostaa lisää kokemuksia Kärcherin K5 Premiumista. 
Pitäis ruveta valitseen kohta joku laite. Niin ja mistä kannattaa tilata. Laite tulee autonpesuun kesäksi ja mattojen pesuun.
Pitäis ruveta valitseen kohta joku laite. Niin ja mistä kannattaa tilata. Laite tulee autonpesuun kesäksi ja mattojen pesuun.

Sen voin sanoa, että unohda oikeasti nuo kärsserit. Ihan leluja verrattuna kränzleihin.
Re: Vs: Painepesurit II
Komppaan JUMAa. Nyt kun oon pessy jonkun aikaa tallilla Kränzlellä ja välillä taas pesen porukoiden Kärcherillä, niin ei niistä voi ees puhua samana päivänä...JUMA kirjoitti:Sen voin sanoa, että unohda oikeasti nuo kärsserit. Ihan leluja verrattuna kränzleihin.
Niitä ei oo tainnu kyl saada samalla sataluvullakaan. Kränzleen tykästynyt kyllä kun ei yhtään ylimääräistä muovia ympärillä.